30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - unlimited

Stran: [1] 2 3 ... 15
1
Ta Praha začíná bejt nějaká zpovykaná... Aby ta Krnda neměla nakonec pravdu...  ::) Jsem velmi zvědavej na MHMP jako odvolačku, to bude teprve správní anarchie.  :D S přímou motivací kuchat ovečky žaživa u meritorních věcí a armádou úředníků.

2
Potřebuji poradit - rychlost / Re:snímek - vyhodnocení
« kdy: 03 Dubna 2025, 04:17:39 »
1) Pro účinnou pomoc je třeba objasnit, ve které fázi se řízení nachází. Opravdu došlo na Rozhodnutí SO1, ve kterém jste uznán vinen a byla Vám uložena povinnost zaplatit pokutu (a pokud byste nepodal opravný prostředek - připsali by body)? Nebo SO1 pouze zkouší, co si necháte líbit a vydal Příkaz, ze kterého plyne to stejné viz výše - tedy je nutno podat Odpor do 8 dnů?

2) Pokud první varinata, pak je škoda, že jste věc nechal zajít do meritorního rozhodnutí bez boje, pokud druhá, pak podejte odpor.

3) Názory na to, jak dávkovat obhajobu nejúčinnějším způsobem se různí a ti nejlepší mají znalost i konrétních SO, podle mého názoru platí, že vystřílet "lehčí" munici nebo také tzv. sypat písek do kola už v SO1 není při dnešní judikatuře a celkovému stavu právního státu v oblasti dopravních přestupků na škodu. Nejednou jsem viděl i z rukou KS/MS a NSS argumetaci, že proč sprostý obviněný to či ono nenavrhoval už od počátku na svou obhajobu, a že to údajně zakládá důvod pro účelovost. O věcech jako jsou námitky podjatosti, omluvenky, návrhy svědků, zmocnění apod. se asi bavit nemusíme, ty musí vždy směřovat už v prvním kole, kopii spisu je ideální řešit zmocněním hned jak správní řízení započne oznámením nebo příkazem - skrz InfZ (zákona č. 106/1999 Sb.) Vám ho dnes prakticky už žádný SO neposkytne.

4) Pokud je to v obci (myšleno mezi svislými značkami nebo by se dalo kontrovat judikátem NSS, kde NSS nemohl vyloučit, že dotyčný neminul značku začátek obce, tak se v obci stejně nachází, pokud jsou kolem budovy - zde sice vidět budovy nejsou, tedy i pokud jste formálně obci [a nedala by se použít argumentace, že jste vyjel z místa, kde jste nemohl značku potkat], šlo by argumentovat, že de facto v obci jste), dalo by se argumentovat, že není nade vši pochybnost prokázáno (a nedokazovali výslechem svědků - PČR - která Vás možná zastavila(?), zda přerušovaně svítilo bílé světlo (viz bod 5), každopádně nastavila R10C), že jste se nacházel v obci. Tudíž by udělali chybu v tom, že to nejde podle bodu 3, ale dle bodu 2. Má to tu stinnou stránku, že je to tenkej led - SO2 by to shodil a SO1 by "učesal" Rozhodnutí po vrácení a následně to SO2 potvrdil a Vy byste chodil minimálně 6 měsíců pěšky (3 pokud by po polovině od zbytku trestu upustili).

5) Ust. § 28 odst. 3 ZPPK: „Ve vzdálenosti 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění smí řidič jet rychlostí nejvýše 30 km.h-1. Svítí-li přerušované bílé světlo signálu přejezdového zabezpečovacího zařízení, smí 50 m před železničním přejezdem a při jeho přejíždění jet rychlostí nejvýše 50 km.h-1. Při přejíždění železničního přejezdu nesmí řidič zbytečně prodlužovat dobu jeho přejíždění.

Za mě jeden z nejsilnějších bodů obhajoby - pokud by chtěli argumentovat (jak tu byla nastíněna pravděpodobná konstrukce úředníkem v případě cukání), že akcelerace vozidla nemohla dosáhnout na tak krátkém úseku rozdílu 27 km/h (prokázaných po odečtu možné chyby měření) nad maximální povolenou rychlost, nechť si připraví znalecký posudek nebo vyšetřovací pokus, kde musí prokázat jakou jelo vozidlo rychlostí na přejezdu, jak daleko za přejezdem se nachází na snímku, kolik mělo paliva, kolik zde cestovalo osob s jakou hmotností apod.

IMHO za mě absolutně neprůchozí, že se vozidlo vůbec nachází na přejezdu - absolutní nepřezkoumatelnost. Poučení pro příště, proč bojovat už před SO1. Myšleno při řízení před SO1 vmanévrovat do situace, která implikuje stav řízení ve Váš prospěch - ne tam nakráčet a říct - vždyť na tý fotce jsem už za přejezdem... Například vhodnými otázkami předvolaných PČR, nepředvolání PČR po předvolání svědků, kteří vypoví ve Váš prospěch.

To nejmenší co můžete teď udělat je plánek dle screenu z letecké mapy na mapy.cz, maps.google.com - ideálně doplněné o záznamy Panoramy nebo Google Street View. Samozřejmě, že v idealistickym pohledu na svět by mělo stačit - neprokázali jste nade vší pochybnost - z fotky je to evidentní, ale to stačit nejspíš nebude ve fázi merotirního rozhodnutí, pokud s tím nechcete k soudu.

V ideálním případě nahrajte rozhodnutí SO1, kde všechny své údaje a další údaje, které by Vás mohli identifikovat anonymizujte. Takhle je to opravdu vaření z vody. Trefný dotaz byl i na to, zda je za přejezdem vyšší povolená rychlost než 50 km/h. Vámi navrhovaní svědci by si mohli vzpomenout, že cca 30 m před přejezdem byla umístěna přechodná B 20a s číslem "80".



3
Zajímavé články z internetu / Re:Kolín - pokuty od 51 km/h
« kdy: 12 Března 2025, 06:33:27 »
o těch tunelech na PO se psalo i někde tady
párkrát jsem na to zapomněl, tak uvidím, jestli jsem byl na vjezdu v toleranci nebo ne
Na Pražském okruhu (D0) určitě žádný propojený, tzv. virtuální úsek není. Určitě ne mezi tunely - vyzkoušeno za V(v)ás a to ve všech režimech překročení rychlosti - dle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bodů 2 (50+ km/h), 3 (30-49 km/h) i 4 (=<29 km/h), vč. "průměrného" překročení do 9 km/h včetně bez bodů (tyto na PO jsou stejně v gesci PČR a ta nemá nižší tolerance jako například MPP (+12), natožpak MP v Kolíně - 0 [neberene-li možnou chybu měření plynoucí z ověření ČMI], kteří by to měli vyhodnocovat a až následně zasílat SO1). X-krát moje průměrná rychlost začínala 2  8) - pro úplnost s vozidlem s vymahatelným provozovatelem, takže bych se o nějakém tom spamu dozvěděl.  ;)

EDIT - tak kanál SledujCestu ( http://www.youtube.com/watch?v=FSlHkSNBDoM ) je bohužel důkazem toho, že i PČR to kasíruje o +14, žil jsem v tom, že mají alespoň +15 - minimálně v tunelech (je nesmysl, aby měl tunel větší toleranci než otevřený úsek, kde je normálně 130, ale přechodně omezeno na 80, jak je na videu).

Jen je potřeba si dávat pozor - přibyly indukční smyčky na vozovce - což může značit buďto vysokorychlostní vážění UnicamWIM nebo UnicamSPEED. Nedokážu to od sebe dokonale vizuálně odlišit, ale strejda Google poradí - a to buď na konci nebo začátku - tunel od tunelu.

Kde se naopak měří virutálně spojeným úsekem je chronicky známá Jižní spojka 3624 m mezi koncem úseku, který končí před sjezdem u OMW, je dlouhý 242 m a začátekm spořilovskýho úseku dlouhýho 990 m směřem ČM. Ale to je už hodně stará "novinka", zde článek z roku 2009: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/prazska-policie-ma-na-jizni-spojce-trik-na-rychle-ridice.A090112_112718_praha_itu .

Pak tu máme úsek konce Dobříšské propojený se začátkem tunelu Mrázovky směr Dejvice. Zde je na části mj. vypečená 50, na kterou vás stejně ovce zbrzdí souběžnou jízdou v denním provozu, takže si moc "nezapirátíte" - měřit se totiž musí 70, a ne průměr poměrů úseků, kde je 70 a 50 - a ten, který je pro řidiče příznivější. Když nebere v potaz, že většina stejně raději tu 50 drží do další značky 70 a ne do mimoúrovňový křižovatky s Radlickou.

4
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Radary - průmyslová
« kdy: 11 Září 2024, 11:11:42 »
Přesně tak, buďte v klidu a dodržujete jedn úsek z kopce/do kopce, do kopce i na motorce (pokud jete v levém pruhu na vjezdu i výjezdu).

5
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Radary - průmyslová
« kdy: 07 Září 2024, 13:02:03 »
Ahoj, omlouvám se snad to nebude spam, ale chtěl jsem se dotázat, jestli někdo z Vás neví, jak je to s radary v úseku na průmyslové v Praze, směrem na Letňany, přesněji odsud (obrázek) https://ibb.co/LtP5403
50.0910966, 14.5339184 - fungují tyhle první kamery před tou úsekovkou? Na těch je 50 km/h?
A pak úsekovka 70 km/h to podle mě již měří 100%?


Mockrát díky za pomoc!!
Kamery sice fungují, ale ne pro represivní účely, s cílem sankcionovat provozovatele/řidiče vozidla. Fungují pouze jako telematické sčítadlo dopravy, odhalování kradených aut apod. Naproti tomu úsekovka na 70 měří 100% a jsou zde i další featury: na začátku úseku jsou i indukční smyčky ve vozovce (https://www.google.com/maps/@50.0989084,14.5307424,3a,67.4y,62.34h,88.63t/data=!3m7!1e1!3m5!1sIcXH9OKMbrqKjNkRD0eZ3w!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D1.3701691965547838%26panoid%3DIcXH9OKMbrqKjNkRD0eZ3w%26yaw%3D62.337862301247604!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D   a    https://www.google.com/maps/@50.0989593,14.5309571,3a,75y,218.85h,48.76t/data=!3m7!1e1!3m5!1sJRNE1xtW8P2Jb_3lwM6X5Q!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D41.2381573535305%26panoid%3DJRNE1xtW8P2Jb_3lwM6X5Q%26yaw%3D218.85155240582634!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D), které Vám změří okamžitou rychlost (Camea UnicamSPEED) a zároveň jste měřen úsekově (Camea UnicamVELOCITY). Další zajímavostí je, že směrem na Hostivař v levém pruhu dokážou změřit i motorku neboť tam mají kameru, která je otočená po směru a míří na zadní RZ. https://www.google.com/maps/@50.0986417,14.5306285,3a,44.3y,26.46h,82.98t/data=!3m7!1e1!3m5!1s4wY05czBcouyZFIW3ejCRQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fcb_client%3Dmaps_sv.tactile%26w%3D900%26h%3D600%26pitch%3D7.02325154372285%26panoid%3D4wY05czBcouyZFIW3ejCRQ%26yaw%3D26.460337033141155!7i16384!8i8192?coh=205410&entry=ttu&g_ep=EgoyMDI0MDkwNC4wIKXMDSoASAFQAw%3D%3D

6
Unlimited   Chlístov/UnicamSpeed       ..... zajímavé z této technologie jsem fota eště nepotkal. Nebylo by ještě Rozhodnutí apod. k postupu SO ?   Metodika by měla být dostupná.  Rád bych se přiučil, R10C jsem už docela nastudoval a probojoval. Díky.
Pro sprostého provozovatele jsem vyhotovil udání řidiče s reálnou doručovací adresou, kde se vyzvedávala pošta. Tuším, že dotyčnému nebylo ze strany SO1 ani nic doručeno. Pokud ano, po přiznání ticho po pěšině. Stačí si otevřít můj profil a projít mé příspěvky nebo snad i v tomto vlákně to najdete. Vím, že jsem tu odepisoval na dvě témata, která se zabývala měřením v Chlístově/Benešově. Takže easy win bez boje.

7
Chlístov - úsekové a okamžité měření na základě indukčních smyček. Přes kiliána v akci v podání BMW M3.

8
Rychlost / Re:[WIN] Výzva k udání řidiče - Chlístov
« kdy: 11 Srpna 2024, 15:04:53 »
Jen připadávám, jak vypadá foto z Chlístova - takový daily kilínko v akci.

9
Mě spíš fascinuje ta neskonalá demence těch úředníků. Já tam nakráčim a mám totálně nabito - bordel v dopravním značení, černá zadní okna, tma, mezi zastavení a změření 20s, dotazy policistek, zdali jsem ve vozidle sám, kladně vyřízená stížnosti na Odboru vnitřní kontroly PČR ve třech bodech, GIBS, na jedné fotce z radaru nečitelná RZ, na druhé ano, reflexe radaru. A stejně to rozbijou pouze na in dubiu pro reu, že není možné nade vší pochybnost prohlásit, že jsem vozidlo v době měření řídil...

 Akorát jsem si zaplatil nezaplatim.cz, už na ně nemám nervy ani čas, dříve mě to bavilo, ale teď už mi to leze krkem, ta jejich demence je nekonečná!

10
Poslušně hlásím, že případ je možno uvést v sekci Ukončené případy pod WIN případ. Bylo zasláno zrušující rozhodnutí - pro mě překvapivě do toho hodila vidle už úřednice na MHMP.

11
Další technická - 2 body se přičítají pouze od překročení rychlosti o 10 km/h a více. Respektive potom je tam další rozpětí - 20-39 km/h za 4 body a 40 a více v obci je za 6 bodů a hlavně zákaz řízení na 6-18 měsíců, tak bacha na to.

12
200 Kč za malé překročení? Možná by šlo paradoxně použít zpřísnění platného od 01.01.2024:

§ 125h(2) ZPPK:
Obecní úřad obce s rozšířenou působností určenou částku stanoví ve výši jedné poloviny dolní hranice sazby pokuty, kterou lze uložit příkazem na místě za přestupek, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje. ...

Spodní hranice pro pokutu příkazem na místě za tento přestupek je 1500 Kč (§ 125c(7)(b) ZPPK).

Dalo by se tedy argumentovat, že výzva k uhrazení určené částky byla vydána v rozporu se zákonem, je tedy neplatná. A až se pokusí úřední parazit okrást provozovatele ve správním řízení, dalo by se argumentovat, že se vůbec nepokoušeli zjistit totožnost řidiče. To už kdysi také jednou zafungovalo.

Z konzervativnějších postupů lze zkusit:
- zaplatit určenou částku pozdě, následně si ji nechat vrátit
- nahodit návnadu na šach-mat
- udat řidče (spolupracujícího, nebo Helmuta), který navíc nebude na první výzvu k podání vysvětlení reagovat
- a samozřejmě namítat absenci materiálního znaku přestupku
Bohužel nemáte pravdu. Od 1. 1. 2024 se změnily skutkové podstaty přestupků:
Ust. § 125c odst. 1 písm. f) dle
bodu 2: překročí nejvyšší dovolenou rychlost v obci o 40 km.h-1 a více nebo mimo obec o 50 km.h-1 a více,
bodu 3: překročí nejvyšší dovolenou rychlost v obci o 20 km.h-1 a více nebo mimo obec o 30 km.h-1 a více,
bodu 4: překročí nejvyšší dovolenou rychlost o 10 km.h-1 a více,

Zbytková podstata přestupku překročení o 9 km.h-1 a méně, tedy jak správně napsali spadá pod ust. § 125c odst. 1 písm. k):
Citace
jiným jednáním, než které je uvedeno pod písmeny a) až j), nesplní nebo poruší povinnost stanovenou v hlavě II tohoto zákona.

V takovém přípradě na to dopadá ust. § 125h odst. 2:
Citace
Obecní úřad obce s rozšířenou působností určenou částku stanoví ve výši jedné poloviny dolní hranice sazby pokuty, kterou lze uložit příkazem na místě za přestupek, jehož znaky porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích vykazuje. Vykazuje-li porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích znaky přestupku podle § 125c odst. 1 písm. k), obecní úřad obce s rozšířenou působností stanoví určenou částku do 750 Kč; při stanovení výše určené částky přihlédne k závažnosti porušení povinností řidiče nebo pravidel provozu na pozemních komunikacích.
- tedy mohou v klidu poslat i výzvu k úhradě určené částky na 200,- Kč.

Účinný by v takovym případě mohlo být napráskání řidiče a ten by se hájil materiálním aspektem - v případě překročení o jednotky km.h-1 to není vyloučený. Doporučuju mj. prostudovat nejznámější rozsudek NSS č.j. 5 As 104/2008 - 45 ze dne 14. 12. 2009, pozor akorát na následující:

Citace
    • K překročení nejvyšší povolené rychlost nedošlo podle krajského soudu přímo v městské aglomeraci, nikoliv v blízkosti škol, či přechodů, nýbrž na rovném a přehledném úseku
      komunikace v místech těsně před koncem obce Chomutov.
    • Přestupce překročil rychlost po odečtení odchylky o 2 km.h-1
    • Dleargumentace krajského soudu by mohla být za bagatelní považována např. jízda mimo obec rychlostí 100 km/h na přehledném úseku za malého provozu nebo noční jízda v obci rychlostí 70 km/h v situaci, kdy by nebyli na ulici žádní chodci.
    • Pokud se k okolnostem jednání, jež naplní formální znaky skutkové podstaty přestupku, přidruží
      takové další významné okolnosti, které vylučují, aby takovým jednáním byl porušen nebo
      ohrožen právem chráněný zájem společnosti, nedojde k naplnění materiálního znaku
      přestupku a takové jednání potom nemůže být označeno za přestupek. Nelze tedy
      souhlasit s argumentem stěžovatele, že překročení nejvyšší povolené rychlosti, byť o jediný
      kilometr, naplňuje vždy a bez dalšího materiální znak přestupku.
    • Zákon o přestupcích ani jiný právní předpis nestanoví přesnou hranici rychlosti
      jízdy motorovým vozidlem, jejíž překročení způsobí naplnění materiálního znaku
      přestupku. Správní orgány jsou povinny zkoumat vždy, když rozhodují, zda určité jednání
      je přestupkem či nikoliv, také otázku, jestli došlo k naplnění obou znaků přestupku, tj.
      znaku formálního i znaku materiálního (srov. např. rozsudek Nejvyššího správního soudu
      ze dne 17. 2. 2005, č. j. 7 As 18/2004 - 48, dostupný na www.nssoud.cz). Okolnostmi, jež
      snižují nebezpečnost jednání pro chráněný zájem společnosti pod míru, která je typická
      pro běžně se vyskytující případy přestupků, mohou být zejména, avšak nikoliv výlučně,
      význam právem chráněného zájmu, který byl přestupkovým jednáním dotčen, způsob jeho
      provedení a jeho následky, okolnosti, za kterých byl přestupek spáchán, osoba pachatele,
      míra jeho zavinění a jeho pohnutka. Okolnosti, jež vylučují porušení nebo ohrožení zájmu
      společnosti, musí být ovšem posuzovány vždy v každém konkrétním případě a nelze, jak
      to naznačuje stěžovatel (a z opačného hlediska vlastně i žalobce), vyslovovat žádné paušální
      závěry o tom, že např. míra společenské nebezpečnosti překročení nejvyšší povolené
      rychlosti o 2 km/h je natolik mizivá, že nedosahuje intenzity přestupku, zatímco u
      překročení nejvyšší povolené rychlosti o 10 km/h již tomu tak je. Opačný přístup ze
      strany správních orgánů či soudů by vedl k nahrazování role zákonodárce jejich
      rozhodovací činností, což by odporovalo principu dělby moci v demokratickém právním
      státě (viz čl. 2 odst. 1 Ústavy). Teprve poté, co je zjištěno naplnění materiálního znaku
      přestupku, může správní orgán dojít k závěru, že konkrétním jednáním obviněného byl
      spáchán přestupek. Pokud naopak správní orgán na základě zjištěného skutkového stavu
      dospěje k závěru, že z okolností případu je zřejmé, že jednáním osoby obviněné z
      přestupku, jež sice nese formální znaky skutkové podstaty přestupku, nedošlo k porušení
      ani k ohrožení právem chráněného zájmu, má povinnost (nikoliv pouze možnost) řízení
      zastavit podle § 76 odst. 1 písm. a) zákona o přestupcích.
    [/list]

    13
    To máte 125c f) 17)? Tam je sazba příkazem 2.500-3.500kč.
    Neměla být nabídka na 1.250?
    Tam bude nutné prokázat nade vší pochybnost, že tím zastavením nebo stáním vytvořilo vozidlo na zákazu překážku v provozu na pozemních komunikacích. Skoro bych si vsadil, že to nebude časté, mnohem častější bude podle ust. 125c odst. 1 písm. k) - jiným porušením [...] - tam se zlevnila horní sazba o 500,- - jedná se o jediné pravdivé zmírnění systému, které tam vidím - kromě úpravy 7bodových přestupků pod 6bodové a nějaké menší další drobnosti - jako třeba netřeba ŘP mít u sebe - to už dávno mělo platit.

    Úřady jsou obecně neochotné řešit abnormality, vystupovat z konfortní zóny, riskovat zrušovací rozsudky soudů a tvořit tak pro ně negativní judikaturu, všeobecně řešit věci nad rámec nutnosti pro co nejrychlejší a nejméně pracné oholení poddaných (být kreativní a zákonný v odůvodňování).

    14
    Zaslal jsem jako provozovatel borcovi z osmičky podání vysvětlení na Helmuta s reálnou doručovací adresou v ČR, kde je schránka s jeho jménem. A co nespadlo Helmutovi do schránky? Aby jako provozovatel napráskal řidiče nebo bude odpovědný za přestupek provozovatele vozidla.  ;D :o Chvíli jsem na to nevěřícně koukal, ale pobavilo. Je pravda, že mé podání vysvětlení podle ust. § 137 na obyč výzvu k úhradě určené částky, nikoli na výzvu k podání vysvětlení, je taky slušně netypický...

    15
    Alkohol / Re:Prvně měření 0.4 druhé 0.36 více než 10%
    « kdy: 11 Září 2023, 19:58:23 »
    zdravy rozum
    anebo napriklad strana 3 metodiky MDČR k měření obsahu alkoholu v dechu
    https://www.osbid.cz/wp-content/uploads/metodika3.pdf

    Na Zdravý rozum se odkazovat je zbytečné.
    V metodice je napsáno doslova: "Aby bylo možné výsledek brát jako akceptovatelný, nesmí mezi výsledky obou měření být rozdíl vetší než 10 %."

    Podle mě to, že pak v příkladech je napsáno, že 0,2 a 0,18 se vejdou do limitu 10%, nemusí nutně znamenat, že by nešlo použít jako argument, že to je víc, záleží na tom, z čeho ta procenta počítáme.
    A není to klasické in dubio pro reo? Tedy pokud je pochybnost o tom, která hodnota z dvou naměřených se povyšuje/ponižuje, tak se ony početní operace uplatní pro hodnotu, která je příznivější pro obviněného?

    Stran: [1] 2 3 ... 15