1
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Ramer 10C posouzení fotky
« kdy: Dnes v 14:30:07 »
Z pohledu fyziky a toho jak ramer funguje, tak úhel nehraje vliv. Kamera se sběrnicí je na pevno montována na úhel 22° , samozřejmě vlivem polohy vozidla může dojít ke kosínové chybě kterou v návodu vzpomínají ve vzorci (tedy ten váš výsledný odchýlený úhel), ta ale podhodnocuje výsledek měření, nikoliv nadhodnocuje. Bohužel v návodu se ale výslovně neuvádí, že nedodržení 22° = špatné měření a zároveň nedodržení postupu měření. Spíš naopak uvádí, že pouze měření na vnější straně zatáčky není dovoleno. Jednoduše, za předpokladu že vozidlo stojí alespoň po směru vozovky (není kolmé k vozovce) tak se vždycky najde nějaký bod (svazek) kde ten úhel je dodržen i s nějakou přijatelnou kosínovou chybou. Pak jen stačí aby do této sítě (svazku) vjelo vozidlo.
Jinak řečeno, v situaci kdy je maska vozu ve svazku a máme v podstatě o tom fotku, tak i kdyby byl úhel rameru větší nebo menší než 22° tak by to znamenalo, že výsledek je pouze podhodnocený. Každopádně z fotky je zřejmé, že tak jak je kamera se sběrnicí na pevno namontována ( asi v úhlu 22°, neboť stále mohl někdo to zařízení nedbale připevnit do aretační konzole, když to meteorologové přezkoušely a podobně ) tak změřila vůz správně, neboť ten klín a svazek skutečně míří do středu vozovky a maska vozu je ve svazku.
Tady se pouze nabízí jediná možnost, vzhledem k tomu že to není na vnější straně zatáčky a úhel fyzikálně neprostřelíme; a to reflexe (str 15). Vzhledem k citlivosti 30m (což je hodně na takový úsek) tak by se dalo hrát na to, že do protivky vám jelo vozidlo a způsobilo dvojitou reflexy : radar vyšle paprsky do - vašeho vozidla a ty se - odrazí do protijedoucího vozidla a dál se vrátí stejnou cestou zpět do sběrnice na měřícím vozidle = součet rychlostí dvou pohybujících se objektů. Protože měli velkou citlivost, kterou neměli mít nastavenou (vidím že neprší, sluníčko, nefouká a jestli správně chápu, tak je to v zástavbě) tak mohlo dojít s větší citlivostí snadněji k reflexi a zde odkaz na návod k obsluze str17 a mými slovy interpretace= Čím větší dosah, tím větší je riziko rušivých reflexí; při prvním náznaku (a tedy vozidlo částečně ve svazku, vynechávka, dvojnásobná rychlost). U vás bych to hrál na tu 2x rychlost, cvakli vás bezchybně ale to se automaticky ≠ bez reflexe.
Návod k obsluze z 2015 str17:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu.
V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě
vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m
volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m
tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických
podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m.
Jinak řečeno, v situaci kdy je maska vozu ve svazku a máme v podstatě o tom fotku, tak i kdyby byl úhel rameru větší nebo menší než 22° tak by to znamenalo, že výsledek je pouze podhodnocený. Každopádně z fotky je zřejmé, že tak jak je kamera se sběrnicí na pevno namontována ( asi v úhlu 22°, neboť stále mohl někdo to zařízení nedbale připevnit do aretační konzole, když to meteorologové přezkoušely a podobně ) tak změřila vůz správně, neboť ten klín a svazek skutečně míří do středu vozovky a maska vozu je ve svazku.
Tady se pouze nabízí jediná možnost, vzhledem k tomu že to není na vnější straně zatáčky a úhel fyzikálně neprostřelíme; a to reflexe (str 15). Vzhledem k citlivosti 30m (což je hodně na takový úsek) tak by se dalo hrát na to, že do protivky vám jelo vozidlo a způsobilo dvojitou reflexy : radar vyšle paprsky do - vašeho vozidla a ty se - odrazí do protijedoucího vozidla a dál se vrátí stejnou cestou zpět do sběrnice na měřícím vozidle = součet rychlostí dvou pohybujících se objektů. Protože měli velkou citlivost, kterou neměli mít nastavenou (vidím že neprší, sluníčko, nefouká a jestli správně chápu, tak je to v zástavbě) tak mohlo dojít s větší citlivostí snadněji k reflexi a zde odkaz na návod k obsluze str17 a mými slovy interpretace= Čím větší dosah, tím větší je riziko rušivých reflexí; při prvním náznaku (a tedy vozidlo částečně ve svazku, vynechávka, dvojnásobná rychlost). U vás bych to hrál na tu 2x rychlost, cvakli vás bezchybně ale to se automaticky ≠ bez reflexe.
Návod k obsluze z 2015 str17:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu.
V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě
vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m
volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky. Dosah 60 m
tj. maximální citlivost, nastavujeme pouze za mimořádně špatných meteorologických
podmínek nebo při bočním odstupu od osy měřených vozidel větším než 12 m.