30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - anonym3628

Stran: [1] 2
1
Ignoroval bych to, důkazy si má obstarat správní orgán, je to jejich práce. Házet to na provozovatele je neuvěřitelná drzost. Vy jste údaje o řidiči předal a tím to pro vás končí, ať si úřad pozve řidiče.

2
Ano, podal jsem odvolání proti zastavení řízení s řidičem vozidla. Asi vyčkávají na odvolačku, řízení s provozovatelem stále nezahájeno.

3
Ještě ne, jsou poměrně promptní v reakcích a dá se říct, že i tlačí na čas (výzva k doplnění odvolání hned druhý den, termín na doplnění pouze 5 dní atp.), ale řízení s provozovatelem zatím nezahájili. Teď je otázka, jestli budou vyčkávat, jak dopadne odvolání, nebo si rozjedou vlastní linku. Ideálně kdyby se to teď na pár měsíců ztratilo na odvolačce...

4
Pro případnou inspiraci v jiných řízeních zde přikládám odvolání, které jsem zaslal

5
Podal jsem blanketní odvolání.

6
Na cestu do Liberce jsem neměl chuť. Řízení o přestupku řidiče zastaveno usnesením.

Citace
Vzhledem k tomu, že se k ústnímu jednání bez řádné omluvy nedostavil, rozhodl správní orgán o projednání přestupku v jeho nepřítomnosti.

Vzhledem k tomu, že se obviněný nedostavil k ústnímu jednání, nevyjádřil se ke skutečnostem, které se mu kladou za vinu a k důkazům o nich, nevyjádřil se k podkladům pro vydání rozhodnutí, nevyjádřil v řízení své stanovisko, nemá tak správní orgán má za dostatečně prokázané, že obviněný z nedbalosti svým jednáním naplnil zákonné znaky přestupku podle § 125c odst. 1 písm. f) bod 4 zákona o silničním provozu.

Vzhledem k tomu, že nebylo spáchání skutku, o němž se vede řízení obviněnému prokázáno, řízení v souladu s § 86 odst. 1 písm. c) zákona o odpovědnosti za přestupky, zastavil.
správní orgán

Nadále bude věc řešena s provozovatelem vozidla jako přestupek provozovatele ve smyslu § 125f zákona o silničním provozu.

Podat odvolání?

7
To ano, ale nedojde pak k tomu, že úřad zastaví řízení s řidičem a půjde po provozovateli, kde se materiální aspekt nezkoumá?

8
Má smysl tam potom vůbec chodit?

Tímhle už se argumentovat nedá, když bych to vzal na sebe? NSS to tehdy podržel.

2 As 130/2011 - 63 k materiálnímu aspektu (původní rozsudek krajského soudu jsem nedohledal):
Citace
Dle argumentace krajského soudu by tak mohla být za bagatelní považována např. jízda mimo obec rychlostí 100 km/h na přehledném úseku za malého provozu nebo noční jízda v obci rychlostí 70 km/h v situaci, kdy by nebyli na ulici žádní chodci.

Klidně to dovedu k soudu, jde mi o výsledek, ne jakou cestou k němu dojdu...

9
Nařízeno ústní jednání na 16.1. Zároveň v předvolání už úřad blekotá o možnosti vyjádřit se k podkladům před vydáním rozhodnutí. Takže oni už mají jasno ještě před provedením dokazování? Není paní úřednice poněkud podjatá?

10
27.11. podán odpor, čeká se na parazita

11
Ok. Bohužel nemám žádnou spolupracující osobu, která by chtěla hrát se mnou. A byt mám v pronájmu, takže nechci vysvětlovat majiteli, proč se na poštovní schránce vyskytlo nějaké cizí jméno... Takže se zkusím v řízení přiznat a pak to možná zkusit hrát na materiální aspekt (22h na výjezdu z města), případně zvážím překlopení zpět na provozovatele, mám řidičák krátce a možná bude lepší vyhnout se bodům. Každopádně v příkazu je celkem dost perel, třeba je zopakují i v rozhodnutí a pak by byla i nějaká munice do odvolání... Fotografie ochotně zaslali už s výzvou, minimálně fotka na výjezdu z úsekovky je dost pochybná a není na ní kromě SPZ vidět téměř nic, ale jinak asi nic, na čem by se dalo točit.

12
Ahoj,

řeším aktuálně svůj první přestupek za rychlost

30.8. - spáchán "přestupek" - 66 km/h v obci ve 22h
17.9. - výzva provozovateli na 750 Kč
29.10. - napráskal jsem datovkou sebe jako řidiče
19.11. - příkaz řidiči na 2 000 Kč

Nyní samozřejmě podám odpor, ale není přinejmenším divné, že úřad vydal rovnou příkaz nahlášenému řidiči, aniž by vůbec mohl mít za prokázané, že tento řídil?
Sdělení provozovatele o řidiči vozidla se přece považuje za podání vysvětlení, které nelze použít jako důkaz... Dá se na tom nějak točit?

Citace z příkazu:
Citace
Správní orgán vydal a doručil do vlastních rukou Výzvu k úhradě určené částky provozovateli vozidla (dále jen
výzva) č.j. XXXXXXX/XXXX, kde byl provozovatel seznámen se stavem věci včetně poučení o skutečnosti, jak
může dále postupovat. Provozovatel vozidla určenou částku z výzvy ve stanovené lhůtě neuhradil, ale uvedl
osobu řidiče: XXXXX XXXXX, který se měl dopustit ve výroku uvedeného protiprávního jednání.


Na základě zjištěných skutečností evidovaných ve spisovém materiálu sp. zn. XXXXXXX/XXXX má
správní orgán za prokázané, že se obviněný řidič dopustil ve výrokové části tohoto příkazu uvedeného a
popsaného protiprávního jednání dle ust. § 125c odst. 1 písm. f) bod 4. zákona o silničním provozu tím, že
porušil ust. § 18 odst. 4 zákona o silničním provozu.


13
Tak je tady pokračování a (bohužel) špatný konec.

1) NSS vyblil hromadu sraček a rozsudek krajského soudu zrušil.
2) Krajský soud novým rozsudkem žalobu zamítl.

Nový rozsudek po aplikaci "úžasných" závěrů NSS vyznívá tak absurdně, že to nepřišlo normální ani samotnému soudci, když to v celé své absurditě shrnul takto:
Citace
Lze tak uzavřít, že skutkový stav, který správní orgány vzaly za základ svého rozhodnutí, má oporu ve spisu. Rozhodující skutkové zjištění o přiznání žalobce správní orgány nezískaly z úředního záznamu o podání vysvětlení, který explicitně označily za dostačující důkaz. Nepostupovaly tedy vrozporu s §137 odst. 4 správního řádu. Přiznání žalobce vyplývá z podání žalobce ze dne 25. 6. 2020, byť toto podání správní orgány nijak skutkově nehodnotily a ani neoznačily za pramen svých skutkových zjištění.

A další perla. Pokud SO výslovně řekne, že úřední záznam o podání vysvětlení je dostačujícím důkazem, podle NSS to neznamená, že by byl použit jako důkaz, ale že jej SO vzal pouze "na vědomí", a proto nemohl postupovat v rozporu s §137 odst. 4 správního řádu.

Citace
Obsah těchto rozhodnutí Nejvyšší správní soud vyhodnotil tak, že úřední záznam o podání vysvětlení správním orgánům nesloužil jako podklad, na němž by byly samostatně vystavěny skutkové závěry. Část, ve které magistrát výslovně uvádí, že přiznání žalobce je dostatečným důkazem (a žalovaný toto přiznání opakovaně zdůrazňuje), svědčí podle Nejvyššího správního soudu o tom, že magistrát vzal toto přiznání pouze na vědomí (srov. rozsudek NSS č. j. 4 As 421/2021-47, odst. 56). Tímto právním názorem je krajský soud vázán.

Celé mi to přijde tak absurdní, že aktuálně vážně zvažuji další kroky (ústavní stížnost).

14
Doplňuji vlákno o rozhodnutí krajského soudu a kasační stížnost krajského úřadu.

Momentálně dávám dohromady argumenty do reakce na kasační stížnost (která je dle mého názoru argumentačně spíš slabá, ale přesto ji nechci podcenit).

Mimochodem všiml jsem si, že v podrobnostech PDFka s kasační stížností je v kolonce autor uvedena jiná osoba než ta, která kasační stížnost podala. Vypadá to, že kasační stížnost ve skutečnosti psala negramotná řadová úřednice (stejná, která psala i rozhodnutí SO2 o zamítnutí odvolání) bez příslušného vzdělání k podáním k NSS a vedoucí oddělení ji pouze svým jménem odeslal (a možná ještě doplnil o další várku lží a dezinterpretací). Nemohu to sice už najít, ale viděl jsem někde rozhodnutí, kdy NSS tuto praxi, kdy kasační stížnost podá někdo jiný, aby byly splněny podmínky podání, jednoznačně odmítl a projednání kasační stížnosti na základě toho neumožnil. V této otázce by mohlo být vskutku zajímavése ničím netušícího úřadu v nějaké šikovně sepsané infožádosti dotázat, kdo vlastně kasační stížnost vypracoval :) Bohužel to vypadá, že je tato praxe v pořádku, viz následující text vyhrabaný z usnesení 3 Afs 157/2015-25:

Citace
Nejvyšší správní soud v souvislosti s námitkou žalovaného zdůrazňuje, že pokud je v jeho podání uvedeno, který jeho zaměstnanec věc vyřizuje, je nutno tento údaj chápat tak, že tento zaměstnanec podání pouze zpracovává pro jeho vnitřní potřebu. Úkon navenek však činí ten, kdo podání podepíše. Jestliže tedy § 105 odst. 2 věta za středníkem s. ř. s. požaduje, aby pověřený zaměstnanec, jenž má předepsané právnické vzdělání, za stěžovatele jednal, je nutné, aby tento zaměstnance činil úkony stěžovatele i navenek, a tedy aby za stěžovatele sám alespoň podepsal podání, neučiní-li v řízení jiné úkony.

15
Děkuji za velice vyčerpávající odpověď :)

Začnu tedy pomalu s přípravou uplatnění nároků u příslušného ministerstva (ministerstvo vnitra?).

Zítra sem nahraju i ostatní dokumenty (rozhodnutí KS a kasační stížnost).

Co se týče zahájení řízení, to bylo zahájeno vydáním příkazu na základě úředních záznamů (žádný jiný důkaz v tu dobu ve spisu nebyl). Proti příkazu jsem podával odpor a teprve potom proběhl výslech policisty. To by nezákonné zahájení klidně mohlo být, ne?

Posléze v řízení o správní žalobě soud došel k závěru, že nebylo prokázáno, že šlo o výzvy činěné při výkonu pravomoci (není známo znění výzev), ani jestli jsem je slyšel (tímto se taky nikdo nezabýval, podle soudu je to ale podstatné pro závěr o zavinění).

Tedy nebylo rozhodováno jen na základě úředního záznamu o podání vysvětlení, jak může vyznívat z úvodního příspěvku (podle soudu z něj ale úřad učinil podstatná zjištění, proto uznal i tuto námitku), ale úřad posléze vycházel i z výslechu tohoto policisty, kdy i přesto soud neměl skutek za prokázaný.


Stran: [1] 2