30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - hh

Stran: [1] 2 3 ... 384
1
Zajímavé články z internetu / Re:Zemřel Tomáš Pecina
« kdy: 27 Listopadu 2025, 11:24:20 »

2
Zajímavé články z internetu / Re:Zemřel Tomáš Pecina
« kdy: 27 Listopadu 2025, 11:09:26 »
Kód je na https://github.com/tompecina/legal pod GPL3, nevidím důvod, proč by to nemohlo pokračovat. Škoda historických dat (vypadá to, že s Tomášem náš svět opustila i instance, co ji provozoval Юрий Идиотович), a jestli měl nějakou novou verzi, tak ji nestihnul pushnout na GitHub, ale to jsou v kontextu celé té smutné zprávy jen nepodstatné detaily.

3
Spíš to čtu tak, že vůbec nezvažovala, že by poštou učiněné podání bylo doplněním/potvrzením e-mailem učiněného podání ve smyslu § 37(4) SprŘ. Tedy tu opožděnost konstatovala vzhledem k 15denní lhůtě na odvolání, nikoliv té 5denní na potvrzení nepodepsaného podání (kde by narazila na sobotu a posun na pondělí).

Je tam potenciální problém, lze-li vycházet z rekapitulace v rozhodnutí SO2, že "Schrödingerovo" odvolání obsahovalo patrně jediný úkon a jeho potvrzení bylo součástí nějakého multipodání. IMHO by to vadit nemělo (pokud to podatel nepřehnal a nedostal se za hranu zjevného zneužití práva), ale bez hlubší rešerše či průzkumu bojem těžko říct, jestli SO nemůže úspěšně hájit názor, že to potvrzení/doplnění musí mít nějakou náležitost, která zde nebyla. Ale předpokládám, že tohle má Číkus dobře zmapované ...

4
[...] Protože se zároveň jedná o servis, který se o moje auto stará již 14 let a jsem s ním spokojen.
FOMP +1

Začal bych kontrolou toho, co přišlo od úřadu - se zaměřením na triviality, jako jestli jde skutečně o vozidlo, které jste měl půjčené (a ne nějaké jiné z jejich flotily), jestli datum a čas skutku je v době vaší výpůjčky, pokud tam je foto či jiný podklad, jestli to, co je v něm zachyceno, sedí na popis skutku ve výzvě. Může to být nějaký bordel (administrativní chyba) jak od servisu, tak od úřadu (nebylo by to poprvé, co se robotovi něco pomotalo a posílal odpustky na náhodné provozovatele).

Jinak právní analýza bude nejspíš poměrně jednoduchá. Pokud servis jako provozovatel obdržel odpustek a zaplatil ho, je to tím mezi nimi a státem vyřešené, ať už se skutek stal či nestal a šlo či nešlo o přestupek. Možnosti, jak to znovu otevřít, jsou spíš jen hypotetické, a možnosti čistě vaše, bez součinnosti provozovatele, prakticky nulové. Takže se věc redukuje na soukromoprávní vztah mezi vámi a servisem, který se primárně řídí smlouvou, a není raketová věda tam ten regres napsat způsobem, že bude vypůjčitel/nájemce tahat za kratší konec provazu.

Tj. buď je to nějaký omyl/kiks, který se vysvětlí (Hanlonova břitva tvrdí, že zlý úmysl je ta méně pravděpodobná možnost), a nebo skutečně auto v době, kdy bylo ve vaší dispozici, nějaký ten nízký průlet křižovatkou provedlo, pak je asi pragmatické to zaplatit, zejména pokud servis nechce významně víc, než co sám platil. I kdyby to byl případ, který by šel u vlastního auta vyhrát, bude nejspíš odpustek menší zlo, než si rozházet vztahy s dobrým servisem.

A samozřejmě, pokud i po prověrce podkladů bude trvat rozpor mezi vaší pamětí a objektivně zachycenou realitou, nebyla by od věci konzultace u vašeho dodavatele matroše stran vlivu na dlouhodobou paměť ...

5
Nedopravní tématika / Re:dechová zkouška městská policie
« kdy: 24 Července 2025, 18:50:22 »
No a jaký je kontext? Píšete, že nejde o řízení vozidla, ale o řešení přestupku na nějakém jiném úseku veřejné správy. Těžko radit, když netušíme, k čemu vlastně má ta informace z orientační zkoušky sloužit. To je nějaký přestupek, kde ovlivnění alkoholem je přímo součástí skutkové podstaty (např. něco dle 65/2017 Sb.), nebo je to věc, kterou lze "spáchat" i zcela střízlivý, ale tu informaci nějaký orgán potřebuje (nebo si myslí, že potřebuje) jen pro nějaké dílčí zhodnocení (k osobě pachatele, k subjektivní stránce, jako součást řetězce k prokázání nějaké jiné okolnosti ...).

6
Nedopravní tématika / Re:Kvalitní autoservis v Brně
« kdy: 18 Června 2025, 19:45:07 »
Pane Behemote, dlouho vás tu nikdo nenapomenul, tak abychom neotevírali Overtonovo okno - vemte prosím na vědomí, že slovní průjem expresivní vyjadřování v míře, kterou zde praktikujete, je mimo zdejší normu. Zkuste se prosím trochu krotit.

Pokud jde o přístup k AI - kdybych si měl vybrat, jestli je (vašimi slovy) větší idiot ten, kdo je schopný napsat "Má informace byla správná, protože to řekl Chat GPT", nebo ten, kdo "je na tydle dementní neuronky alergickej", nejspíš by to byla plichta. LLM a jiné "AI" vymoženosti jsou jen nástroj, a jako většina nástrojů se dají použít blbě.

7
Nedopravní tématika / Re:Kvalitní autoservis v Brně
« kdy: 18 Června 2025, 15:42:56 »
Nerad bych rušil vaši kultivovanou debatu, ale též by mě zajímalo, jestli autorizovaný servis Škoda něco opraví za 570 Kč/h i ve skutečném světě, nebo jen ve fantazii (učících datech) nějakého starého LLM? BTW když se zeptám aktuálního ChatGPT (GPT-4o), tak z něj padají úplně jiná čísla ...

8
Rychlost / Re:jen pro info a někoumu snad i pomůže
« kdy: 12 Června 2025, 11:02:36 »
Jestli to začalo před rokem, má Marack velmi pravděpodobně smolíka. Zprávy starší 90 dnů od doručení se z toho Zajíčkova výblitku mažou.
Těch 90 dní je AFAIK od přihlášení do DS (tedy faktického doručení, ne od fiktivního doručení po 10 dnech od dodání). Tedy při obvyklém scénáři, že někdo delší dobu ignoruje svoji DS, by se nemělo stát, že má formálně doručeno a ani se zpětně nedozví co. Nicméně účinky doručení (a tím i start té 90denní lhůty) vyvolá řada operací, při kterých v ten moment doručené zprávy přímo nevyskočí uživateli pod nos (např. když použije přihlášení do DS kvůli odeslání nějakého podání nebo jako metoda prokázání totožnosti), takže pokud někdo záměrně nechává DS delší dobu ležet ladem, měl by být o to pozornější ve chvíli, kdy na ní pak jakýmkoliv způsobem sáhne.

9
[...] Mě šlo o to, že v téměř osmačtyřiceti [...] S ohledem na vlastnictví ZP si hold příště nechám nasrat na hlavu [...]
Podle původního popisu a projevu jsem nabyl dojmu, že jste nevybouřené mládě a není co komentovat, protože o "damage control" probíhajícího řízení zjevně nestojíte a rozum dostanete časem. Ale když už jste ten coming-out doplnil o věk a status držitele ZP, tak se na mě nezlobte, ale někdo, kdo chce mezi lidmi nosit zbraně, nemusí vůbec být "celkem milej kluk", ale v každém případě by měl mít aspoň špetku soudnosti. A tu vy zjevně nemáte, což jste prokázal hned 3x - tou hysterickou scénou ve fastfoodu, tím, že se svým zjevným selháním veřejně chlubíte a dál to lejno, do kterého jste šlápnul, po sobě rozpatláváte, a v neposlední řadě tím, že místo péče o své duševní zdraví či řešení ohroženého ZP největší problém vidíte v tom, co nějaký pitomec na úřadě sepsal do odůvodnění rozhodnutí o přestupku a nedovedete se přes to v téměř 50 letech přenést ...

10
S tím "trest už vypršel" opatrně, § 337 TZ prošel řadou updatů, aktuálně relevantní část zní takto: Kdo maří nebo podstatně ztěžuje výkon rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu veřejné moci tím, že a) vykonává činnost, která mu byla takovým rozhodnutím zakázána nebo pro kterou mu bylo odňato příslušné oprávnění podle jiného právního předpisu nebo pro kterou takové oprávnění pozbyl ... Tj. formálně je to maření při řízení bez platného ŘO v podstatě vždy kromě situace, že dotyčný potřebné oprávnění nikdy v minulosti neměl (tedy mu nemohlo být ani odňato, ani ho pozbýt) a nedostal explicitní zákaz. V reálu předpokládám, že zdaleka ne vše, co se do té formální definice vejde, je jako mařena i žalováno (schovat se lze za zásadu subsidiarity, případně za subjektivní stránku), ale detaily z terénu neznám (předpokládám, že na každém SZ budou mít nějak sladěné noty s místní buňkou PČR, která typicky bude u prvotního záchytu, a v rámci toho ví, co routovat SZ a co úřadu, ale může se to regionálně dost lišit).

11
Těžko. I kdyby soud objektivně vzato byl místně nepříšlušný, nevejde se to důvodů pro žalobu pro zmatečnost. Žalovaný to měl namítnout nejpozději v odporu (§ 105 OSŘ), což se podle všeho nestalo. Pokud to neudělal, platí starobylá zásada perpetuatio fori.

Z popisu tazatele je navíc trochu nejasné, v čem nepříslušnost spatřuje. Nejdřív píše, že mu něco (patrně ještě dopis od ČKP) přišlo na adresu TP, kde se nezdržuje. Zároveň tvrdí cosi o svém postavení OSVČ a nedoručování na adresu sídla živnosti, které je odlišné od adresy TP. To jsou dvě různé věci - pokud by předmět sporu souvisel s podnikáním žalovaného, měl být soud určen podle sídla (§ 85 OSŘ) a je nerozhodné, kde má žalovaný jako FO faktické bydliště či kde se zdržuje. Otázka ovšem je, jak poznat, zda provozování auta souvisí s podnikáním ... primárně by se asi vycházelo z toho, jestli je v registru to auto vedeno "na IČO", což nejspíš není (jen spekuluji, ale kdyby bylo, předpokládám, že by ČKP žalovaného označila v souladu se zápisem v RV a soud by to převzal). Stav registru patrně není vzhledem k řešení této otázky konstitutivní, ale pokud tazateli tolik záleženo na korektním určení místní příslušnosti soudu, měl to i s relevantními důvody (např. že vozidlo je sice formálně registrované na RČ, ale fakticky slouží výhradně k podnikání a je zařazeno do obchodního majetku) včas namítat. Totéž platí, kdyby měl být soud určen podle bydliště FO odlišného od evidované adresy TP, na které se tazatel nezdržuje.

12
Nechci nikomu brát vítr z plachet (a už vůbec ne hájit nějaké konkrétní postupy ČKP či stávající regulatorní rámec) - ale snaha přesvědčit soud či jinou veřejnou instituci, že ČKP je orgánem veřejné moci s nějakými důsledky pro to, jak doručuje a přijímá písemnosti, či obecně jak vystupuje v právních poměrech, je plýtváním času a energie.

Nebudu zabředávat do akademických úvah ohledně toho, jak se od sebe pozná, co je "soukromoprávní" a co "veřejnoprávní" (či která konkrétní teorie této dichotomie je ta pravá, osobně považuji všechno toto rozlišování za pomýlený koncept). Podstatné je, že ČKP je sice zřízena zákonem, ale tím končí nutné znaky, které by musely být splněny, aby se dalo konstatovat, že vykonává nějakou pravomoc ve smyslu výkonu veřejné moci. V tom zákoně 30/2024 Sb. není žádný oddíl jako "státní správa", není tam nic, z čeho by plynulo, že v nějakých záležitostech ČKP autoritativně rozhoduje o cizích právech a povinnostech, a to ani deklaratorně a nepřímo. Jsou tam sice nějaké zákonné fikce a domněnky, které činí právní poměry mezi ČKP, provozovateli, poškozenými a dalšími subjekty lehce asymetrické, ale to platí v podobné míře pro rámec většiny obdobných vztahů (s bankami, pojišťovnami atp.).

K příčině sporu. Nemám rád argumenty kdo nic neporušuje, nemá se čeho bát, ale tady se to trochu nabízí. Vzpouzet se nějak principu POV jako takovému nemá smysl (a jsem si jist, že vetšina salónních libertariánů by z toho velmi rychle vystřízlivěla při první nehodě). Jinak stačí nemít ve svých věcech bordel. Pokud jde o "zločin bez oběti" spočívající v provozování nepojištěného vozidla, které ale fakticky nikde po veřejných komunikacích nejezdí ani nestojí, tak zkrátka aktuálně je povinnost vázána na stav v registru (a možnost řešit to značkami v depozitu), faktický stav nerozhoduje. Není to jediné možné řešení, ale rozhodně není nijak neobvyklé a má svou logiku. Nejaké zjednodušení pro sběratele vraků by jistě bylo možné, ale čekat vstřícnost pro takto úzkou minoritu, v systému obecně nepřívětivém k řidičům a provozovatelům jako celku, by bylo dost naivní.

13
medved +1

Zóna uvnitř zóny je obecně prasárna (a zpravidla bude znamenat rozpor s § 78(1,2) ZPPK), ale technicky to platné značení je. Pokud povinnosti plynoucí z těch značek jsou slučitelné, platí zároveň (a řidič zkrátka musí mít v hlavě dostatečný buffer, aby si všechny ty zóny i aktuální úroveň vnoření pamatoval), pokud se vylučují nebo upravují totéž (smí/nesmí se stát, povolená rychlost atp.), platí ta vnitřní zóna, přesně ve smyslu "pokud místní úpravou provozu na pozemních komunikacích uvnitř oblasti není stanoveno jinak" (z ničeho neplyne, že by tou místní úpravou nemohla být opět značka IZ 8a).

V daném případě mi to přijde jednoznačné. Vnější zóna zakazuje stání mj. autobusů v noci, ale ta vnitřní z toho značkou IP 11a dělá výjimku - a jak už je diskutováno výše, B4 se na autobus nevztahuje, a časově omezená B29 na vnitřní zóně snad taky ne (pokud tedy tazatel nemá "ráno" třeba v 10 hodin a nebylo to zrovna pondělí či středa ...).

Jinak ne že by byly relevantní mozkové pochody strážníků, ale z toho lístečku plyne, že v tom spatřují porušení B29, tedy té vnější zóny (nikoliv B4 na vnitřní, i když těžko říct, když B4 v tom předtištěném katalogu vůbec nemají).

14
[...] můžou prohlásit, že nic nedostali - proto posílat na podatelnu, od té přijde hned potvrzení, že něco dostali, nikoli jmenovitě nejakýmu parazitovi) [...]
Je to ještě jednodušší - pokud něco procesně relevantního posíláme e-mailem, posílá se to prostě na adresu podatelny. Není z toho žádná výjimka, a důvodem je jednoduše to, že pouze takto zaslaný e-mail se považuje za podání došlé úřadu (srov. § 2 vyhlášky o podrobnostech výkonu spisové služby). Nejde o to, že by úřad mohl to podání popřít či nějak házet klacky pod nohy při pátrání po osudu daného mailu - i když prokážete, že daný úředník zprávu dostal a úmyslně ji ignoroval, nic to nemění, je na to vcelku konzistentní judikatura (jsou tam nějaké skuliny, jak se chytat stébla, když už se chyba stala, ale není to nic, co by mělo smysl testovat).

K původnímu dotazu - bez podrobné rešerše judikatury těžko dát radu. Když se vyloží správní řád čistě textově a "algoritmicky", neměl by být problém, jsou to dva různé instituty - odstranění vad podání a potvrzení podání (tj. není to rekurzivní vadné podání, jak naznačuje Eric výše). A IMHO odstranění vad podání se dělá opět podáním, tak není důvod, proč by se s tímto vady odstraňujícím podáním mělo zacházet nějak jinak, je-li učiněno elektronicky bez zaručeného podpisu. Nicméně soudy to klidně mohou vidět jinak, skulin tam je dost. Každopádně je to na hraně zneužití práva, pokud je zřejmé, že to celé je jen obstrukce resp. snaha o protahování řízení. Tam může být problém ještě dřív - jak sám píšete, původní vadné podání je činěno úmyslně s touto vadou za účelem aktivace procedury dle § 37(3), pokud je tento záměr z kontextu zjevný (účastník to dělá systematicky nebo dokonce na vadu a příslušnou proceduru sám upozorňuje), mám pocit, že už existuje soudem posvěcená modifikace postupu SO (nepamatuji si detaily, mám dojem, že jedním z předpokladů bylo, že SO podatele upozorní, že v případě opakování stejné vady už ho k jejímu odstranění nebude vyzývat).

15
To "drží" má i vzhledem k poznámce pod čarou jasný význam, je tím myšlena držba jako právní institut (possessio), tedy že nad věcí mám kontrolu a chovám se k ní jako vlastník, ale z nějakého důvodu skutečným vlastníkem nejsem nebo je problém to prokázat. Nebude to ale IMHO jádro problému, protože kromě "drží" je tam i "užívá". Update: sennheiser - ten § 129 je odkaz na ObčZ/1964, poznámky pod čarou se v tuzemských předpisech neaktualizují.

S těmi služebními mobily, homeoffice atp. - není mi jasné, kde vidíte potenciál. "Toto všechno používám výhradně pro práci pro firmu." => užívám mobil, užívám notebook, jsem poplatník. Není mi jasné, kde tam vidíte tu výjimku, i kdyby ten telefon zůstával v fyzicky v kanclu, a i kdyby zaměstnavatel zakazoval a fakticky na něm blokoval možnost reprodukce TV a rádia, pořád je to přístroj technicky způsobilý to vysílání reprodukovat a já ho déle než měsíc užívám, hotovo. Přesně takto to zcela jistě vyloží příjemce poplatků a jestli to soudy nějak zkorigují je ve hvězdách, osobně bych si na to moc nevsadil.

Stran: [1] 2 3 ... 384