30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - hh

Stran: [1] 2 3 ... 382
1
Rychlost / Re:jen pro info a někoumu snad i pomůže
« kdy: 12 Června 2025, 11:02:36 »
Jestli to začalo před rokem, má Marack velmi pravděpodobně smolíka. Zprávy starší 90 dnů od doručení se z toho Zajíčkova výblitku mažou.
Těch 90 dní je AFAIK od přihlášení do DS (tedy faktického doručení, ne od fiktivního doručení po 10 dnech od dodání). Tedy při obvyklém scénáři, že někdo delší dobu ignoruje svoji DS, by se nemělo stát, že má formálně doručeno a ani se zpětně nedozví co. Nicméně účinky doručení (a tím i start té 90denní lhůty) vyvolá řada operací, při kterých v ten moment doručené zprávy přímo nevyskočí uživateli pod nos (např. když použije přihlášení do DS kvůli odeslání nějakého podání nebo jako metoda prokázání totožnosti), takže pokud někdo záměrně nechává DS delší dobu ležet ladem, měl by být o to pozornější ve chvíli, kdy na ní pak jakýmkoliv způsobem sáhne.

2
[...] Mě šlo o to, že v téměř osmačtyřiceti [...] S ohledem na vlastnictví ZP si hold příště nechám nasrat na hlavu [...]
Podle původního popisu a projevu jsem nabyl dojmu, že jste nevybouřené mládě a není co komentovat, protože o "damage control" probíhajícího řízení zjevně nestojíte a rozum dostanete časem. Ale když už jste ten coming-out doplnil o věk a status držitele ZP, tak se na mě nezlobte, ale někdo, kdo chce mezi lidmi nosit zbraně, nemusí vůbec být "celkem milej kluk", ale v každém případě by měl mít aspoň špetku soudnosti. A tu vy zjevně nemáte, což jste prokázal hned 3x - tou hysterickou scénou ve fastfoodu, tím, že se svým zjevným selháním veřejně chlubíte a dál to lejno, do kterého jste šlápnul, po sobě rozpatláváte, a v neposlední řadě tím, že místo péče o své duševní zdraví či řešení ohroženého ZP největší problém vidíte v tom, co nějaký pitomec na úřadě sepsal do odůvodnění rozhodnutí o přestupku a nedovedete se přes to v téměř 50 letech přenést ...

3
S tím "trest už vypršel" opatrně, § 337 TZ prošel řadou updatů, aktuálně relevantní část zní takto: Kdo maří nebo podstatně ztěžuje výkon rozhodnutí soudu nebo jiného orgánu veřejné moci tím, že a) vykonává činnost, která mu byla takovým rozhodnutím zakázána nebo pro kterou mu bylo odňato příslušné oprávnění podle jiného právního předpisu nebo pro kterou takové oprávnění pozbyl ... Tj. formálně je to maření při řízení bez platného ŘO v podstatě vždy kromě situace, že dotyčný potřebné oprávnění nikdy v minulosti neměl (tedy mu nemohlo být ani odňato, ani ho pozbýt) a nedostal explicitní zákaz. V reálu předpokládám, že zdaleka ne vše, co se do té formální definice vejde, je jako mařena i žalováno (schovat se lze za zásadu subsidiarity, případně za subjektivní stránku), ale detaily z terénu neznám (předpokládám, že na každém SZ budou mít nějak sladěné noty s místní buňkou PČR, která typicky bude u prvotního záchytu, a v rámci toho ví, co routovat SZ a co úřadu, ale může se to regionálně dost lišit).

4
Těžko. I kdyby soud objektivně vzato byl místně nepříšlušný, nevejde se to důvodů pro žalobu pro zmatečnost. Žalovaný to měl namítnout nejpozději v odporu (§ 105 OSŘ), což se podle všeho nestalo. Pokud to neudělal, platí starobylá zásada perpetuatio fori.

Z popisu tazatele je navíc trochu nejasné, v čem nepříslušnost spatřuje. Nejdřív píše, že mu něco (patrně ještě dopis od ČKP) přišlo na adresu TP, kde se nezdržuje. Zároveň tvrdí cosi o svém postavení OSVČ a nedoručování na adresu sídla živnosti, které je odlišné od adresy TP. To jsou dvě různé věci - pokud by předmět sporu souvisel s podnikáním žalovaného, měl být soud určen podle sídla (§ 85 OSŘ) a je nerozhodné, kde má žalovaný jako FO faktické bydliště či kde se zdržuje. Otázka ovšem je, jak poznat, zda provozování auta souvisí s podnikáním ... primárně by se asi vycházelo z toho, jestli je v registru to auto vedeno "na IČO", což nejspíš není (jen spekuluji, ale kdyby bylo, předpokládám, že by ČKP žalovaného označila v souladu se zápisem v RV a soud by to převzal). Stav registru patrně není vzhledem k řešení této otázky konstitutivní, ale pokud tazateli tolik záleženo na korektním určení místní příslušnosti soudu, měl to i s relevantními důvody (např. že vozidlo je sice formálně registrované na RČ, ale fakticky slouží výhradně k podnikání a je zařazeno do obchodního majetku) včas namítat. Totéž platí, kdyby měl být soud určen podle bydliště FO odlišného od evidované adresy TP, na které se tazatel nezdržuje.

5
Nechci nikomu brát vítr z plachet (a už vůbec ne hájit nějaké konkrétní postupy ČKP či stávající regulatorní rámec) - ale snaha přesvědčit soud či jinou veřejnou instituci, že ČKP je orgánem veřejné moci s nějakými důsledky pro to, jak doručuje a přijímá písemnosti, či obecně jak vystupuje v právních poměrech, je plýtváním času a energie.

Nebudu zabředávat do akademických úvah ohledně toho, jak se od sebe pozná, co je "soukromoprávní" a co "veřejnoprávní" (či která konkrétní teorie této dichotomie je ta pravá, osobně považuji všechno toto rozlišování za pomýlený koncept). Podstatné je, že ČKP je sice zřízena zákonem, ale tím končí nutné znaky, které by musely být splněny, aby se dalo konstatovat, že vykonává nějakou pravomoc ve smyslu výkonu veřejné moci. V tom zákoně 30/2024 Sb. není žádný oddíl jako "státní správa", není tam nic, z čeho by plynulo, že v nějakých záležitostech ČKP autoritativně rozhoduje o cizích právech a povinnostech, a to ani deklaratorně a nepřímo. Jsou tam sice nějaké zákonné fikce a domněnky, které činí právní poměry mezi ČKP, provozovateli, poškozenými a dalšími subjekty lehce asymetrické, ale to platí v podobné míře pro rámec většiny obdobných vztahů (s bankami, pojišťovnami atp.).

K příčině sporu. Nemám rád argumenty kdo nic neporušuje, nemá se čeho bát, ale tady se to trochu nabízí. Vzpouzet se nějak principu POV jako takovému nemá smysl (a jsem si jist, že vetšina salónních libertariánů by z toho velmi rychle vystřízlivěla při první nehodě). Jinak stačí nemít ve svých věcech bordel. Pokud jde o "zločin bez oběti" spočívající v provozování nepojištěného vozidla, které ale fakticky nikde po veřejných komunikacích nejezdí ani nestojí, tak zkrátka aktuálně je povinnost vázána na stav v registru (a možnost řešit to značkami v depozitu), faktický stav nerozhoduje. Není to jediné možné řešení, ale rozhodně není nijak neobvyklé a má svou logiku. Nejaké zjednodušení pro sběratele vraků by jistě bylo možné, ale čekat vstřícnost pro takto úzkou minoritu, v systému obecně nepřívětivém k řidičům a provozovatelům jako celku, by bylo dost naivní.

6
medved +1

Zóna uvnitř zóny je obecně prasárna (a zpravidla bude znamenat rozpor s § 78(1,2) ZPPK), ale technicky to platné značení je. Pokud povinnosti plynoucí z těch značek jsou slučitelné, platí zároveň (a řidič zkrátka musí mít v hlavě dostatečný buffer, aby si všechny ty zóny i aktuální úroveň vnoření pamatoval), pokud se vylučují nebo upravují totéž (smí/nesmí se stát, povolená rychlost atp.), platí ta vnitřní zóna, přesně ve smyslu "pokud místní úpravou provozu na pozemních komunikacích uvnitř oblasti není stanoveno jinak" (z ničeho neplyne, že by tou místní úpravou nemohla být opět značka IZ 8a).

V daném případě mi to přijde jednoznačné. Vnější zóna zakazuje stání mj. autobusů v noci, ale ta vnitřní z toho značkou IP 11a dělá výjimku - a jak už je diskutováno výše, B4 se na autobus nevztahuje, a časově omezená B29 na vnitřní zóně snad taky ne (pokud tedy tazatel nemá "ráno" třeba v 10 hodin a nebylo to zrovna pondělí či středa ...).

Jinak ne že by byly relevantní mozkové pochody strážníků, ale z toho lístečku plyne, že v tom spatřují porušení B29, tedy té vnější zóny (nikoliv B4 na vnitřní, i když těžko říct, když B4 v tom předtištěném katalogu vůbec nemají).

7
[...] můžou prohlásit, že nic nedostali - proto posílat na podatelnu, od té přijde hned potvrzení, že něco dostali, nikoli jmenovitě nejakýmu parazitovi) [...]
Je to ještě jednodušší - pokud něco procesně relevantního posíláme e-mailem, posílá se to prostě na adresu podatelny. Není z toho žádná výjimka, a důvodem je jednoduše to, že pouze takto zaslaný e-mail se považuje za podání došlé úřadu (srov. § 2 vyhlášky o podrobnostech výkonu spisové služby). Nejde o to, že by úřad mohl to podání popřít či nějak házet klacky pod nohy při pátrání po osudu daného mailu - i když prokážete, že daný úředník zprávu dostal a úmyslně ji ignoroval, nic to nemění, je na to vcelku konzistentní judikatura (jsou tam nějaké skuliny, jak se chytat stébla, když už se chyba stala, ale není to nic, co by mělo smysl testovat).

K původnímu dotazu - bez podrobné rešerše judikatury těžko dát radu. Když se vyloží správní řád čistě textově a "algoritmicky", neměl by být problém, jsou to dva různé instituty - odstranění vad podání a potvrzení podání (tj. není to rekurzivní vadné podání, jak naznačuje Eric výše). A IMHO odstranění vad podání se dělá opět podáním, tak není důvod, proč by se s tímto vady odstraňujícím podáním mělo zacházet nějak jinak, je-li učiněno elektronicky bez zaručeného podpisu. Nicméně soudy to klidně mohou vidět jinak, skulin tam je dost. Každopádně je to na hraně zneužití práva, pokud je zřejmé, že to celé je jen obstrukce resp. snaha o protahování řízení. Tam může být problém ještě dřív - jak sám píšete, původní vadné podání je činěno úmyslně s touto vadou za účelem aktivace procedury dle § 37(3), pokud je tento záměr z kontextu zjevný (účastník to dělá systematicky nebo dokonce na vadu a příslušnou proceduru sám upozorňuje), mám pocit, že už existuje soudem posvěcená modifikace postupu SO (nepamatuji si detaily, mám dojem, že jedním z předpokladů bylo, že SO podatele upozorní, že v případě opakování stejné vady už ho k jejímu odstranění nebude vyzývat).

8
To "drží" má i vzhledem k poznámce pod čarou jasný význam, je tím myšlena držba jako právní institut (possessio), tedy že nad věcí mám kontrolu a chovám se k ní jako vlastník, ale z nějakého důvodu skutečným vlastníkem nejsem nebo je problém to prokázat. Nebude to ale IMHO jádro problému, protože kromě "drží" je tam i "užívá". Update: sennheiser - ten § 129 je odkaz na ObčZ/1964, poznámky pod čarou se v tuzemských předpisech neaktualizují.

S těmi služebními mobily, homeoffice atp. - není mi jasné, kde vidíte potenciál. "Toto všechno používám výhradně pro práci pro firmu." => užívám mobil, užívám notebook, jsem poplatník. Není mi jasné, kde tam vidíte tu výjimku, i kdyby ten telefon zůstával v fyzicky v kanclu, a i kdyby zaměstnavatel zakazoval a fakticky na něm blokoval možnost reprodukce TV a rádia, pořád je to přístroj technicky způsobilý to vysílání reprodukovat a já ho déle než měsíc užívám, hotovo. Přesně takto to zcela jistě vyloží příjemce poplatků a jestli to soudy nějak zkorigují je ve hvězdách, osobně bych si na to moc nevsadil.

9
Nedopravní tématika / Re:II DĚJSTVÍ - CO DÁL? - Frustrace
« kdy: 06 Května 2025, 17:12:21 »
[...]
SVJ chce po synovi peníze, začíná to být katastrofa.

Co byste dělali na místě syna?

Děkuji = je to 66.000,-Kč
Jak už bylo řečeno, na místě syna bych v první řadě vyrovnal své závazky k SVJ. Tady není o čem, i kdyby neexistoval ten spor s paní baronkou, a i kdyby byla neprůstřelná smlouva mezi synem a otcem o tom, že všechny náklady platí otec, pořád jsou právní poměry takové, že syn jako vlastník bytu je povinen vůči SVJ platit jak příspěvek na správu domu a pozemku (tj. tzv. "fond oprav" a provozní náklady SVJ a společných částí domu), tak služby, pokud je zprostředkovává SVJ či obecně správce domu (typicky voda a teplo). A nezávisle na tom existuje právní poměr mezi vlastníkem a faktickým uživatelem bytu, ale bez ohledu na jeho obsah, nelze jím nijak argumentovat ve vztahu k SVJ. Viz § 1180 a § 1181 o. z. - stojí tam "vlastník jednotky", nikoliv "ten, s kým se vlastník jednotky dohodl, že za něj bude něco platit".

Dále, pokud máte nejistotu ohledně toho, co jde za vlastníkem a co za uživatelem bytu, primárním pramenem je ta služebnost, resp. smlouva, kterou byla služebnost zřízena, sekundárně jakákoliv pozdější dohoda mezi vlastníkem a oprávněným. Jestli není explicitní dohoda a ve smlouvě o zřízení služebnosti je jen obecná formulace "užívání bytu", poplatky a služby nejsou řešeny vůbec, mělo by platit (ale berte s rezervou, je to střelba od boku, podrobnou rešerši jsem nedělal), že příspěvek na správu domu a pozemku jde za vlastníkem (to je z podstaty přímo spojené s vlastnictvím bytu), ale služby jako voda a teplo, které SVJ centrálně objednává a pak rozúčtovává, by měl vlastníkovi nahradit ten, kdo je fakticky konzumuje, tedy oprávněný z břemene. Vycházím z toho, že služebnost bytu je obecně chápána tak, že vlastník je povinen takové užívání strpět, nebránit mu. Ale už v tom není povinnost vlastníka něco aktivně konat, kam IMHO spadá i placení vody a dalších médií (nota bene pokud se vyúčtovávají podle skutečné spotřeby).

Tedy po ujasnění si, jak to vlastně má být (mezi synem a otcem) bych doporučil udělat nějaký řez a řešit odděleně a) co bylo a b) co bude. V té části b) bych důrazně doporučil zrušit tu zkratku, kdy to otec za syna prostřednictvím báby měl platit přímo SVJ, ale srovnat finanční toky s právním stavem věcí, tedy ať syn ze svého účtu platí SVJ a bába ať z účtu otce posílá platby synovi (minimálně ty přímo čerpané služby, není-li dohoda i o příspěvcích SVJ). V dnešní době není problém na to zřídit extra účet nepodléhající žádným poplatkům - což bych doporučil, protože pokud se problém s bábou bude prohlubovat, dojde dříve či později na zkoumání, co na ten účet přišlo a co odešlo, a bude to pro všechny jednodušší, půjde-li o dedikovaný účet jen pro záležitosti kolem provozu bytu, nikoliv běžný účet syna.

Ad a) ten nakumulovaný dluh buď můžete po otci vymáhat (viz výše), nebo nějak zkusit skřípnout babu, nebo to nechat být. Ad b) pokud se to nesrovná a nechcete babě, otci či oběma vyhlásit totální válku, pořád je tu možnost byt i se služebností prodat a přenechat ten problém někomu jinému - opět, ne každý na něco takového má žaludek, a zároveň, když si zkusíte na skutečném trhu otestovat, kolik by byt stál včetně břemene a bez něj, třeba vám pak nepřijde jako až taková katastrofa za otce po zbytek jeho života vše platit.

10
Díváním se na DRÁT s koncovkou RJ-45 žádná povinnost platby nevzniká.
V aktuálním zákoně to sice není zakotveno jako zákonná domněnka, fakticky to ale směřuje k předpokladu, že kdokoliv má doma připojení k internetu, nějaké zařízení schopné reprodukce TV a rozhlasu drží. Ono to ve slabší formě bude platit i bez internetu, prakticky každá domácnost dnes aspoň jeden smartphone drží - ale mohou existovat Amišové či jiní pošuci, kteří z toho budou představovat výjimku. Pokud ale přidám připojení na internet, je ta množina fakticky prázdná - a omezená na různé bizarní konstrukce, jako že internet mám jen pro návštěvy, mobil a laptop měním každé 3 týdny atp.

Určitě bude zajímavé sledovat, jak to ČT a ČRo implementuje, ale když to porovnáme se současným stavem, kde po odeslání čestného prohlášení ve smyslu "nemám doma nic s tunerem" dala obě média pokoj (přestože moc dobře tušili, že velká část takových prohlášení je nepravdivá), nově bych odhadoval, že to nebude hra na stejným hřišti, ani stejná liga, ale úplně jinej sport ...

11
Je na to ustálená judikatura, kterou určitě hravě najdete sám.

IIRC, jádrem argumentace je víceméně textualistický výklad § 37 a § 40 správního řádu. Podání se činí u správního orgánu, který je věcně a místně příslušný. Podání je učiněno dnem, kdy tomuto orgánu došlo. Pokud je provedení určitého úkonu v řízení vázáno na lhůtu [...], je lhůta zachována, je-li posledního dne lhůty učiněno podání u věcně a místně příslušného správního orgánu anebo je-li v tento den podána poštovní zásilka adresovaná tomuto správnímu orgánu, která obsahuje podání, držiteli poštovní licence nebo zvláštní poštovní licence anebo osobě, která má obdobné postavení v jiném státě [...]

Takže podání je učiněno až když věcně a místně příslušnému orgánu dojde (a věcně příslušným pro podání odvolání je SO1, i když to následně většinou bude vyřizovat SO2). Nepíše se tam nic o tom, kdo to orgánu poslal (či přeposlal) a co se dělo dřív, než to příslušnému orgánu došlo. V § 40 je pak zopakováno, že při vázání úkonu na lhůtu je rozhodující učinění podání (tedy opět kdy to cílovému SO došlo), ale dále je tam fikce, že lhůta se zachovává ve vazbě na odeslání klasickou šnečí poštou. Tedy formálně, když podání odešlu D1 poštou a orgánu dojde D2, stále je učiněno až D2 (a od tohoto data se budou odvozovat různé lhůty třeba na vydání rozhodnutí atp.), ale pouze ve vztahu k právnímu posouzení otázky, zda je či není konkrétní úkon učiněný ve lhůtě, se finguje, jako by podání dorazilo už D1. Výjimka se týká pouze klasické pošty, takže třeba pro podání skrz DS nebo nějakou jinou zkratku neplatí (ale to v praxi až na okrajové případy nemá větší dopad, protože u elektronických systémů obvykle bude platit D1 == D2). Ve formulaci té poštovní fikce taky není ani slovo o tom, kdo to podal, takže to soudy vztáhly i na nepříslušný SO, který podání přeposílá příslušnému ...

12
V aktuálním https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2005-348 to písmeno zní "e) rozhlasové nebo televizní přijímače, které jsou neoddělitelnou součástí koncových mobilních telekomunikačních zařízení.".
No nevím. Problematice se nevěnuji tak netuším, kde je "ďábel skrytý v detailu", ale když to vezmu povrchně, tak schválená verze se neliší od toho, co bylo v původním vládním návrhu, tj. v § 2 odst. 1 a 2 vypustit konkrétní přenosové systémy (aby do toho nově spadnul právě internet a případně budoucí technologie) a v odst. 4 vyhodit písm. d) (což právě explicitně vyjímalo přenos přes internet) a místo toho výjimku zúžit jen na obrazovky připojené k průmyslovým strojům a písm. e), které dále vyjímalo mobily se zabudovaným tunerem.

Takže bych byl v tom hodnocení opatrnější a neodvolával se na budoucí výklad a judikaturu. Takto od boku mi to přijde dost jednoznačné.

Důvodová zpráva k tomu uvádí:
K bodu 1
Platné znění zákona vymezuje rozhlasový a televizní přijímač jako zařízení, které je technicky
způsobilé k reprodukci rozhlasového nebo televizního vysílání, avšak pouze v případě, že je
takové vysílání šířeno prostřednictvím vysílačů, tj. zemsky, nebo prostřednictvím družic nebo
kabelových systémů. Podle platného znění tedy rozhlasovým nebo televizním přijímačem není
takové zařízení, které přijímá a reprodukuje vysílání šířené prostřednictvím internetu. Platné
znění zákona je tedy při vymezení přijímače zastaralé, neboť nebere v úvahu současnou realitu
šíření a příjmu rozhlasového a televizního vysílání. Je proto nezbytné vymezení obou druhů
přijímačů aktualizovat tak, aby zahrnovalo v současné době jeden z nejrozšířenějších typů
šíření a příjmu vysílání. Navrhuje se proto definovat rozhlasový a televizní přijímač jako
jakékoli zařízení, které je technicky způsobilé k reprodukci rozhlasového nebo televizního
vysílání, a to bez ohledu na způsob příjmu takového vysílání. Zůstává zachována zásada,
že takové zařízení se považuje za přijímač i v případě, že je upraveno k jiným účelům, tedy
že takové zařízení ve skutečnosti neslouží k příjmu rozhlasového nebo televizního vysílání.
K bodům 2 a 3
Současné znění zákona v návaznosti na to, jak definuje rozhlasový a televizní přijímač vyjímá
z povinnosti platit rozhlasový a televizní poplatek v § 2 odst. 4 písm. d) zařízení technicky
způsobilá k reprodukci rozhlasového nebo televizního vysílání v případě, kdy je takové vysílání
zařízením přijímáno prostřednictvím přenosového systému uvedeného v § 12 odst. 3 písm. c)
zákona o provozování vysílání. Uvedeným přenosovým systémem je internet. Podle tohoto
ustanovení jsou tedy z působnosti zákona vyjmuty zejména osobní počítače, které vysílání
přijímají prostřednictvím internetového připojení.
Druhým typem zařízení, které zákon v platném znění vyjímá z povinnosti platit rozhlasový
nebo televizní poplatek jsou podle § 2 odst. 4 písm. e) rozhlasové a televizní přijímače, které
jsou neoddělitelnou součástí koncových mobilních telekomunikačních zařízení, tj. například
mobilní telefony nebo tablety a další zařízení, která splňují uvedené vymezení.
V souvislosti s navrhovanou změnou definice rozhlasového a televizního přijímače je nezbytné
zrušit tyto dvě výjimky, a zákon nadále vztahovat i na tyto druhy zařízení, tj. i na osobní
počítače a všechny druhy mobilních telekomunikačních zařízení.
Do zákona se naopak v souvislosti s technologickým pokrokem v průmyslu zavádí nová
výjimka, a to pro televizní přijímače, které jsou užívány výlučně ve výrobních procesech a
výhradně pro účely zobrazování informací související s těmito procesy. Uvedená úprava je
nezbytná z důvodu zásadních změn v průmyslu, který prochází změnami vzhledem
k intenzivnímu využívání pokročilé automatizace a zavádění informačních technologií
založených na efektivním využívání kyberneticko-fyzických systémů a systémů umělé
inteligence. Takové zásadní změny probíhají i v oblasti výroby. Nové technologie a výrobní
postupy pracující s velkým množstvím dat, virtuálním modelováním i využitím různých forem
vzdálené komunikace, což přináší zvýšené nároky na jejich vizualizaci. Pro tento účel jsou
proto ve firemních provozech často využívána zařízení, jejichž základem jsou obrazovky.
Zákon v platném znění stanoví – a tato zásada se navrhuje ponechat – že zařízení schopné
příjmu a reprodukce vysílání se považuje za přijímač i v případě, že je upraveno k jiným
účelům. Firmy v souvislosti s přechodem na Průmysl 4.0 osazují každou výrobní linku nebo
samostatný stroj obrazovkou, která ale nesouží k příjmu a reprodukci vysílání,
ale k zobrazování výsledků výkonnosti, ke kontrole kvality výrobků nebo k řízení celých
výrobních linek. Tyto obrazovky slouží pouze k těmto účelům a nikoli k reprodukci vysílání,
avšak podle zákona o poplatcích za ně musí firmy platit rozhlasové a televizní poplatky. Taková
povinnost české společnosti neúměrně zatěžuje a vzhledem k rozvoji českého průmyslu je třeba
uvedené obrazovky z povinnosti platit rozhlasový a televizní poplatek vyjmout. Jedná se
výlučně o zařízení, která slouží pouze k průmyslovým účelům a na kterých je trvale jakožto
jediný vstupní signál připojen pouze výstup z technologického zařízení. Vyjmutí těchto zařízení
bude znamenat nejen snížení nákladů a administrativní zátěže pro firmy, ale i podporu digitální
transformace českého průmyslu. Z tohoto důvodu byl závazek vyjmout uvedená zařízení
z povinnosti platit rozhlasový a televizní poplatek zahrnutý i do Antibyrokratického balíčku II.
Vláda k němu přijala usnesení č. 140 ze dne 14. června 2023, kterým mj. ukládá ministru
kultury realizovat opatření uvedená v příloze tohoto usnesení, a to do 31. října 2023. Ministru
kultury je touto přílohou uloženo zrušit povinnost platit rozhlasové a televizní poplatky
za televizní obrazovky, které firmám slouží výhradně k průmyslovým účelům a nepřijímají
signál vysílání.

13
Ano, to je cesta. Je tam jemná nuance - SO2 by vždy měl odvolání přezkoumat v plném rozsahu z hlediska zákonnosti. Z hlediska správnosti (tj. včetně přezkumu správních uvážení) jen v rozsahu odvolacích námitek, tedy toho, co bylo uvedeno v původním podání, případně v doplněno v rámci procedury odstranění vad (tj. ještě v interakci se SO1).

Pokud něco doplním až následně poté, co se řízení přenese k SO2, půjde formálně jen o vyjádření účastníka, nikoliv o součást odvolacích námitek. Nicméně zrovna v přestupkovém řízení by to nemělo vadit, protože tam není žádná koncentrace a SO2 nemůže žádný relevantní vstup ignorovat (i když ve struktuře svého odůvodnění to asi může vypořádat na trochu jiném místě). Každopádně pozor, není to přenositelné na obecné správní řízení - tam je ale třeba dávat pozor především na koncentraci už v rozhodnutí SO1 (tj. nenechávat si nic až do odvolání).

Na druhou stranu, obecně mi snaha obejít SO1 přijde zbytečná. Pokud by se v řízení stalo něco hodně divného a z hlediska taktiky bylo důležité, aby se to SO1 nedozvěděl, nebo se zpožděním, stejně se na to nelze spolehnout, k přenosu informace by nejspíš došlo mezi úřady neformálně. Co smysl má (a je v tom občas i nějaký fun-factor) je vyžádat si zaslání stanoviska SO1, které posílá na SO2 spolu s odvoláním - a pak na něj případně poslat repliku (už jen jako vyjádření k SO2).

14
Můžu poslat odvolání přímo na krajský úřad, místo nejdříve na úřád, kde bylo rozhodnutí vydáno? Nechci aby si parazit četl, co jsem na něj vytáhnul a divil se až pak :-) Nejdříve ještě blanket, ten asi bych poslal klidně jemu přímo.
To nezafunguje a navíc riskujete prošvihnutí lhůty. Na KÚ to postoupí zpět na SO1 (a vůbec se tím nebudou zabývat, pro ně je to relevantní až když jim to přijde i se spisem a všemi předchozími úkony od SO1) a navíc, za okamžik podání se bude považovat až den, kdy to KÚ odešle zpět na SO1. Takže pokud byste to podával poslední den lhůty, skončí to odvolání jako opožděné, pokud včas a s dostatečnou rezervou, vydáváte se libovůli KÚ, nakolik bude respektovat příkaz učinit postoupení bezodkladně (srov. § 12 resp. § 40(1)(d) správního řádu) - osobně bych si na to tedy nevsadil, u KÚ mívá sice rutinní administrativa o něco lepší standard než u obecních úřadů, ale i tak.

Mimochodem, v rozhodnutí není vůbec uvedeno, kam odvolání podávat.
To by bylo něco jiného, v takovém případě máte luxusní 90denní odvolací lhůtu, srov. § 83(2) správního řádu. Ale je krajně nepravěpodobné, že by se něco takového stalo v dopravně-přestupkové věci, byť na prdelním úřadu. Tyhle pasáže nejsou volná tvorba úředníka, ale dosazování z šablon, bude tam něco jako "... můžete podat odvolání ke Krajskému úřadu XXX kraje prostřednictvím zdejšího správního orgánu". To "prostřednictvím" je ta informace, kam podat. Kdyžtak to poučení pošlete celé a bez úprav, pokud stále máte pocit, že tam něco chybí.

15
Nedopravní tématika / Re:darovaný a neplacený byt
« kdy: 25 Dubna 2025, 08:41:05 »
S rodinnými vztahy nepomůžu.

Co přesně myslíte "úředně pečující osoba"? Otec je kromě toho zdravotního postižení nějak omezen ve svéprávnosti? Jestli "paní" zjevně hraje levou, tak pokud se nepodaří vysvětlit si to s otcem napřímo, jediná reálná možnost je skutečně zahájit právní kroky vůči "paní" stran neplnění povinností či zneužití jejího postavení - ale na to je třeba detailně znát, jak to mezi sebou mají (a co je jejich soukromá dohoda a co oficiální věc podléhající nějaké regulativě).

Protože jinak zbývá žalovat otce o zaplacení služeb souvisejících s užíváním bytu, a na to musí mít člověk žaludek. YMMV, ale mně kdyby táta daroval byt, asi bych za něj klidně platil i služby - a byl bych rád, že té čarodějnici podlehl v době, kdy už nemohl byt napsat na ní ...

Stran: [1] 2 3 ... 382