[OT]
Proč by měl rodič pomáhat ve svém volném čase dohánět nezvládnutou výuku, když na to nemá žádnou kvalifikaci, aprobaci, není za to placený,... no prostě všechny ty fráze, kterými učitelé obhajují svou nezastupitelnost a papír z pajdy. Navíc je to jen prohlubování sociálních rozdílů, já svému dítěti s úkolem pomůžu, soused z jakéhokoli důvodu nikoli a učitel pak brečí, že má každé dítě na jiné úrovni.
Ono jsou ukoly a ukoly. Pokud si myslite, ze za tech par hodin tydne ve tride s dalsimi 30 detmi je mozne dite opravdu neco kvalitniho naucit a neni treba delat zadna dalsi priprava, jste minimalne naivni.
Kamkoli i v dospelosti zacnete chodit, az na vyjimky musite znalosti prohlubovat i sam mimo vyuku. Jak dlouho bychom museli sedet v autoskole, nez bychom zvladli testy bez domaci pripravy? Jak dlouho bych se ucil hrat na kytaru, kdybych spolehal na tu hodinu tydne, kterou si platim a jinak nehral? Kazdeho sveho kurzanta na streleckych kurzech poucuji, ze ted dostali zaklad a jak to delat, ale musi cvicit, cvicit a cvicit. Takze proste pozadavek na skolu, aby 100 % vedomosti nalila do zaka behem vyuky je naprosto nerealny.
Samozrejme je tu druha strana mince a to, ze ukoly musi davat smysl a musi motivovat. Nalozit zakovi hromadu nesmyslne latky a demotivovat ho pretezovanim ukoly je take spatne.
Skolni dochazka je sice statem narizena (a nasilim vynucovana), ale vzdelani ditete by mela byt priorita rodicu. A tak jako vsechny statem narizene veci, i skoly nemaji casto valnou kvalitu a v zajmu ditete by se kazdy rodic s nim mel cas od casu priprave venovat.
[/OT]