1
Zajímavé články z internetu / Re:Vyjádřete se DNES!!
« kdy: 21 Března 2016, 19:14:23 »
Menší inspirace pro ty co nemají zrovna čas něco sepisovat....
Dobrý den,
Prostřednictvím tohoto mailu bych se rád vyjádřil k navrhovanému plánu mobility, který bude předložen radě města k projednání.
Vyjadřuji se především k návrhu VIZE SUMP Brno, který RMB vybrala na svém jednání dne 22.12.2015, vize Zbyňka Sperata.
Bohužel tento návrh musím hodnotit velmi negativně, a jakožto občan města Brna proti němu musím velmi důrazně protestovat. Uvedený návrh de-facto počítá s tím, že slušný pracující občan, který používá osobní automobil k výkonu svého povolání, bude odsunut někam na okraj společnosti a stan se občanem druhé kategorie. Již současná dopravní situace v Brně je naprosto kritická a pro pracovní činnost velice obtížná, nicméně návrhy v této vizi hraničí s absolutním diletantismem a přesvědčením, že za všechno zlo světa mohou řidiči.
Daný návrh poukazuje na to, že je třeba automobilovou dopravu utlumit, regulovat a pokud možno automobilům do Brna nejlépe zakázat vjezd. Bohužel tento návrh už nepředkládá řešení, jak se budou desetitisíce lidí přepravovat...
Představa autora, že se občané budou nějakým zázrakem místo osobním automobilem přemisťovat po městě na kole nebo MHD poukazuje dle mého názoru na autorovu zaslepenost a hloupost. Neumím si představit, že v Brně kde je terén značně nepravidelný bude den co den, ať už v zimě při silných mrazech nebo v létě při největším parnu jezdit 20-30 tisíc lidí do práce na kole nebo chodit pěšky.
Už v současné chvíli kdy na kole jezdí možná pár desítek či stovek jedinců tyto osoby velmi často svým bezohledným chováním značně komplikují plynulost a bezpečnost silničního provozu.
Jediné čeho zavedením a výrazným preferováním cyklo dopravy bylo dosaženo je zkomplikování života tisícům slušných a pracovitých lidí kteří tvoří toto město, nevšiml jsem si, že by třeba cyklo pruhy na ulicích Úvoz nebo Kounicova měly jiný dopad než obrovské komplikace dopravy, nevidím zde prohánět se nadšené davy cyklistů a zlepšení průjezdnosti městem.
Autor jistě může namítat, že kdo nebude jezdit na kole, může jezdit pomocím MHD. Bohužel tento návrh je v mnoha případech naprosto nerealizovatelný.Ne každý v tomto městě je schopen takové zásadní změny, dovolil bych si tvrdit, že dokonce většina lidí se musí pružně přizpůsobit přání svých zákazníků a zaměstnavatelů a svobodná a ničím nerušená mobilita je pro jejich život základ. Nedovedu si představit, že hromadná doprava bude ve stavu, že člověk, který za den musí projet půlku Brna tohoto docílí pomocím MHD a nebude v dopravním prostředku trávit několik zbytečných hodin času, které jinak může věnovat produktivní činnosti nebo své rodině.
Jako občan tohoto města důrazně protestuji proti tomuto návrhu, pokud bude tento návrh schválen, stane se z Brna město absolutně nevhodné pro život. Místo nesmyslného regulování a slepého tlačení cyklo dopravy která nikdy nemůže nahradit kvalitní auto dopravu, bych si dovolil nasměřovat politickou reprezentaci tohoto města aby vyšla motoristům co nejvíce vstříc. Jako hlavní priorita by mělo být dostavění městského okruhu, které samo o sobě dá velice oddechnout městu, dále bych navrhoval zrušení všech cyklopruhů ve městě, které jsou v současné době naprosto nevyužívané a tudíž k ničemu a jako poslední bych navrhnul zrealizovat plány na zvýšení a výrazné zlevnění parkovacího stání v centru obce.
Dobrý den,
Prostřednictvím tohoto mailu bych se rád vyjádřil k navrhovanému plánu mobility, který bude předložen radě města k projednání.
Vyjadřuji se především k návrhu VIZE SUMP Brno, který RMB vybrala na svém jednání dne 22.12.2015, vize Zbyňka Sperata.
Bohužel tento návrh musím hodnotit velmi negativně, a jakožto občan města Brna proti němu musím velmi důrazně protestovat. Uvedený návrh de-facto počítá s tím, že slušný pracující občan, který používá osobní automobil k výkonu svého povolání, bude odsunut někam na okraj společnosti a stan se občanem druhé kategorie. Již současná dopravní situace v Brně je naprosto kritická a pro pracovní činnost velice obtížná, nicméně návrhy v této vizi hraničí s absolutním diletantismem a přesvědčením, že za všechno zlo světa mohou řidiči.
Daný návrh poukazuje na to, že je třeba automobilovou dopravu utlumit, regulovat a pokud možno automobilům do Brna nejlépe zakázat vjezd. Bohužel tento návrh už nepředkládá řešení, jak se budou desetitisíce lidí přepravovat...
Představa autora, že se občané budou nějakým zázrakem místo osobním automobilem přemisťovat po městě na kole nebo MHD poukazuje dle mého názoru na autorovu zaslepenost a hloupost. Neumím si představit, že v Brně kde je terén značně nepravidelný bude den co den, ať už v zimě při silných mrazech nebo v létě při největším parnu jezdit 20-30 tisíc lidí do práce na kole nebo chodit pěšky.
Už v současné chvíli kdy na kole jezdí možná pár desítek či stovek jedinců tyto osoby velmi často svým bezohledným chováním značně komplikují plynulost a bezpečnost silničního provozu.
Jediné čeho zavedením a výrazným preferováním cyklo dopravy bylo dosaženo je zkomplikování života tisícům slušných a pracovitých lidí kteří tvoří toto město, nevšiml jsem si, že by třeba cyklo pruhy na ulicích Úvoz nebo Kounicova měly jiný dopad než obrovské komplikace dopravy, nevidím zde prohánět se nadšené davy cyklistů a zlepšení průjezdnosti městem.
Autor jistě může namítat, že kdo nebude jezdit na kole, může jezdit pomocím MHD. Bohužel tento návrh je v mnoha případech naprosto nerealizovatelný.Ne každý v tomto městě je schopen takové zásadní změny, dovolil bych si tvrdit, že dokonce většina lidí se musí pružně přizpůsobit přání svých zákazníků a zaměstnavatelů a svobodná a ničím nerušená mobilita je pro jejich život základ. Nedovedu si představit, že hromadná doprava bude ve stavu, že člověk, který za den musí projet půlku Brna tohoto docílí pomocím MHD a nebude v dopravním prostředku trávit několik zbytečných hodin času, které jinak může věnovat produktivní činnosti nebo své rodině.
Jako občan tohoto města důrazně protestuji proti tomuto návrhu, pokud bude tento návrh schválen, stane se z Brna město absolutně nevhodné pro život. Místo nesmyslného regulování a slepého tlačení cyklo dopravy která nikdy nemůže nahradit kvalitní auto dopravu, bych si dovolil nasměřovat politickou reprezentaci tohoto města aby vyšla motoristům co nejvíce vstříc. Jako hlavní priorita by mělo být dostavění městského okruhu, které samo o sobě dá velice oddechnout městu, dále bych navrhoval zrušení všech cyklopruhů ve městě, které jsou v současné době naprosto nevyužívané a tudíž k ničemu a jako poslední bych navrhnul zrealizovat plány na zvýšení a výrazné zlevnění parkovacího stání v centru obce.