30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - rnm

Stran: [1] 2 3
1
Tady je text odvolání k SO2, na které nakonec došlo. Co mám očekávat dál?

Odůvodnění:

K údajnému přestupku ze dne XXXX.2024 mi  Městský úřad XXXX, odbor agendy řidičů a motorových vozidel zaslal „Výzvu provozovateli vozidla“ (XXX.2024) a následně pak „Příkaz“(XXX.2024). V obou dokumentech je uvedeno, že došlo k porušení ust.§ 4 písm. c) zákona o silničním provozu tím, že „neznámý pachatel dne XXX.2024 v 01:30 – 02:05 hod. V XXXXna ul. XXX č.X, motorovým vozidlem tovární značky Avia, RZ: XXXXXX, neoprávněně stál mimo vyznačenou plochu v úseku platnosti svislé dopravní značky  IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákz stání s textem „Pracovní dny 8.00-18.00 hodin parkování povoleno na vyznačených plochách s park. lístkem nebo s parkovací kartou města XXXX nebo po úhradě SMS platby“.
Protože v ulici Šafaříkova ani v širším okolí není a nikdy nebyla umístěna dopravní značka IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákaz stání s textem „Pracovní dny 8.00-18.00 hodin parkování povoleno na vyznačených plochách s park. lístkem nebo s parkovací kartou města XXXXX nebo po úhradě SMS platby“,  nemohlo k výše uvedenému přestupku dojít.

1/
V prosinci 2024 jsem byl předvolán k ústnímu jednání ve věci podezření ze spáchání přestupku dle ust. § 125f odst. 1 zákona o silničním provozu, protože jako provozovatel vozidla Avia, RZ XXXXX jsem v rozporu s ust. § 10 odst. 3 zákona o silničním provozu  nezajistil, aby při užití tohoto vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích, protože: dne XXX.2024 v době od 01:30 do 02:05 hod. v XXXXX, na ul. XXXXX, v blízkosti domu č.X, nezjištěný řidič motorovým vozidlem tovární značky Avia, RZ: XXXXXX neoprávněně stál v úseku platnosti svislé dopravní značky  IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákaz stání se symboly vozidel , na které se zákaz vztahuje, a to pro autobus, nákladní automobil nad 3,5t, traktor, obytný přívěs a obytný automobil a textem ve spodní části dopravní značky IZ 8a obsahující dobu a místo platnosti zákazu stání „22 – 6 hod. NA CELÉM ÚZEMÍ MĚSTA XXXXXX“.
K tomuto přestupku mi ale nikdy nebyla doručena výzva provozovateli vozidla, což je v rozporu s § 125f odst. 5. a správní řízení musí být ukončeno.

2/
K údajnému přestupku ze dne XXX.2024, kdy v době od 00:30 do 00:50 hod. v XXXXX, na ul. XXXXX, v blízkosti domu č.X, měl nezjištěný řidič motorovým vozidlem tovární značky Avia, RZ: XXXXXX neoprávněně stát v úseku platnosti svislé dopravní značky  IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákaz stání se symboly vozidel , na které se zákaz vztahuje, a to pro autobus, nákladní automobil nad 3,5t, traktor, obytný přívěs a obytný automobil a textem ve spodní části dopravní značky IZ 8a obsahující dobu a místo platnosti zákazu stání „22 – 6 hod. NA CELÉM ÚZEMÍ MĚSTA XXXXX“ nedošlo, protože se nejednalo o stání, ale o zastavení vozidla ve smyslu §2 písm. p Zákona o provozu na pozemních komunikacích.

Řidič na uvedeném místě zastavil dne XXX. 2024 kolem 21:00 za účelem vyložení nákladu, což zabralo cca jednu hodinu. Když ale bezprostředně po složení nákladu chtěl řidič odjet, zjistil na vozidle závadu startéru a v jejím důsledku vybitou baterii, což mu znemožnilo vozidlo nastartovat. Řidič bez prodlení začal pracovat na odstranění závady. To obnášelo demontáž startéru i baterie, opravu demontovaného startéru a dobíjení baterie z elektrické sítě a nakonec opětovnou montáž opraveného startéru a nabité baterie. Oprava startéru a dobíjení baterie probíhalo v nemovitosti v bezprostřední blízkosti stojícího vozidla. Doba od 00:30 do 00:50, kdy stojící vozidlo kontrolovali strážníci městské policie se kryje s dobou, kdy řidič opravoval startér mimo vozidlo, proto  strážníci nenašli u vozidla žádnou osobu mající k vozidlu vztah a ani řidič nezaznamenal přítomnost strážníků. Po opravě vozidla, přibližně ve 3:00, řidič bez prodlení s vozidlem odjel.

n a v r h u j i,

aby odvolací orgán napadené rozhodnutí jako nesprávné zrušil a řízení v celém rozsahu zastavil.

2
V pondělí posílám odvolání. Prosím o případné připomínky a korekce k odůvodnění. Děkuji.

Odůvodnění:

K údajnému přestupku ze dne XXXX.2024 mi  Městský úřad XXXX, odbor agendy řidičů a motorových vozidel zaslal „Výzvu provozovateli vozidla“ (XXX.2024) a následně pak „Příkaz“(XXX.2024). V obou dokumentech je uvedeno, že došlo k porušení ust.§ 4 písm. c) zákona o silničním provozu tím, že „neznámý pachatel dne XXX.2024 v 01:30 – 02:05 hod. V XXXXna ul. XXX č.X, motorovým vozidlem tovární značky Avia, RZ: XXXXXX, neoprávněně stál mimo vyznačenou plochu v úseku platnosti svislé dopravní značky  IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákz stání s textem „Pracovní dny 8.00-18.00 hodin parkování povoleno na vyznačených plochách s park. lístkem nebo s parkovací kartou města XXXX nebo po úhradě SMS platby“.
Protože v ulici Šafaříkova ani v širším okolí není a nikdy nebyla umístěna dopravní značka IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákaz stání s textem „Pracovní dny 8.00-18.00 hodin parkování povoleno na vyznačených plochách s park. lístkem nebo s parkovací kartou města XXXXX nebo po úhradě SMS platby“,  nemohlo k výše uvedenému přestupku dojít.

1/
V prosinci 2024 jsem byl předvolán k ústnímu jednání ve věci podezření ze spáchání přestupku dle ust. § 125f odst. 1 zákona o silničním provozu, protože jako provozovatel vozidla Avia, RZ XXXXX jsem v rozporu s ust. § 10 odst. 3 zákona o silničním provozu  nezajistil, aby při užití tohoto vozidla na pozemní komunikaci byly dodržovány povinnosti řidiče a pravidla provozu na pozemních komunikacích, protože: dne XXX.2024 v době od 01:30 do 02:05 hod. v XXXXX, na ul. XXXXX, v blízkosti domu č.X, nezjištěný řidič motorovým vozidlem tovární značky Avia, RZ: XXXXXX neoprávněně stál v úseku platnosti svislé dopravní značky  IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákaz stání se symboly vozidel , na které se zákaz vztahuje, a to pro autobus, nákladní automobil nad 3,5t, traktor, obytný přívěs a obytný automobil a textem ve spodní části dopravní značky IZ 8a obsahující dobu a místo platnosti zákazu stání „22 – 6 hod. NA CELÉM ÚZEMÍ MĚSTA XXXXXX“.
K tomuto přestupku mi ale nikdy nebyla doručena výzva provozovateli vozidla, což je v rozporu s § 125f odst. 5. a správní řízení musí být ukončeno.

2/
K údajnému přestupku ze dne XXX.2024, kdy v době od 00:30 do 00:50 hod. v XXXXX, na ul. XXXXX, v blízkosti domu č.X, měl nezjištěný řidič motorovým vozidlem tovární značky Avia, RZ: XXXXXX neoprávněně stát v úseku platnosti svislé dopravní značky  IZ8a – Zóna s dopravním omezením s vyobrazením dopravní značky  B29 – zákaz stání se symboly vozidel , na které se zákaz vztahuje, a to pro autobus, nákladní automobil nad 3,5t, traktor, obytný přívěs a obytný automobil a textem ve spodní části dopravní značky IZ 8a obsahující dobu a místo platnosti zákazu stání „22 – 6 hod. NA CELÉM ÚZEMÍ MĚSTA XXXXX“ nedošlo, protože se nejednalo o stání, ale o zastavení vozidla ve smyslu §2 písm. p Zákona o provozu na pozemních komunikacích.

Řidič na uvedeném místě zastavil dne XXX. 2024 kolem 21:00 za účelem vyložení nákladu, což zabralo cca jednu hodinu. Když ale bezprostředně po složení nákladu chtěl řidič odjet, zjistil na vozidle závadu startéru a v jejím důsledku vybitou baterii, což mu znemožnilo vozidlo nastartovat. Řidič bez prodlení začal pracovat na odstranění závady. To obnášelo demontáž startéru i baterie, opravu demontovaného startéru a dobíjení baterie z elektrické sítě a nakonec opětovnou montáž opraveného startéru a nabité baterie. Oprava startéru a dobíjení baterie probíhalo v nemovitosti v bezprostřední blízkosti stojícího vozidla. Doba od 00:30 do 00:50, kdy stojící vozidlo kontrolovali strážníci městské policie se kryje s dobou, kdy řidič opravoval startér mimo vozidlo, proto  strážníci nenašli u vozidla žádnou osobu mající k vozidlu vztah a ani řidič nezaznamenal přítomnost strážníků. Po opravě vozidla, přibližně ve 3:00, řidič bez prodlení s vozidlem odjel.

n a v r h u j i,

aby odvolací orgán napadené rozhodnutí jako nesprávné zrušil a řízení v celém rozsahu zastavil.

3
Blanketní odvolání podáno. Dal jsem si tam lhůtu na doplnění 30 dnů, ale čekám, že SO1 to bude urgovat dřív, potřeboval bych teda nachystat odvolání plné.

V případě prvního přestupku (pro info viz třeba předchozí příspěvek) budu zřejmně opakovat, že k přestupku mi nebyla doručena výzva, protože ta byla napsaná na opravdu jiný přestupek.

V druhém připadě bych potřeboval poradit, jestli mám psát "řidič přijel..., řidič zastavil vozidlo..." nebo můžu psát "já jsem vyložil náklad..., já jsem zjistil závadu na startéru a proto jsem nemohl bezprostředně po vyložení odjet..." Jsem obviněn jako provozovatel.
Dál si nejsem jistý, jak moc mám přiznat dobu stání. Focen jsem byl 0:30 a 0:53. Jestli mám tvrdit například že 23:00 jsem přijel, 00:00 zjistil závadu, do 1:30 opravoval a následně odjel, nebo můžu psát věrohodněji 21 přijel, 22 zjistil závadu, do 7:00 opravoval a dobíjel závadou vybitou baterku a následně odjel. Pokažený startér jsem samozřejmě opravoval doma v dílně a ne na autě, proto mě tam měšťáci mezi těmí 0:30 a 0:53 neviděli. Stál jsem hned u svojeho domu.

Nějaké další nápady, jak na odvolání? Předem za ně děkuji.

4
SO1 vynesl rozsudek vinen.

V prvním ze dvou sloučených případů nesprávného parkováním ve výzvě i v příkazu SO1 uvedl omylem  jiný přestupek (parkování na placeném stání bez zaplacení vs. noční parkování náklaďáků). Já jsem argumentoval, že ke skutečnému přestupku neexistuje výzva provozovateli, a že trvám na zahájení řízení s řidičem. Na to SO1 uvádí, že "výzva byla doručena dne xx.xx., ale ve výzvě byl nesprávně uveden skutek a text dopravní značky IZ 8a".

V druhém sloučeném případě jsem argumentoval, že nešlo o stání ale zastavení vozidla (přijel jsem večer, vyložil auto a už neodjel pro poruchu startéru. tu jsem během nějakého času opravil a odjel, měšťáci fotili 0:30 a 0:53).  SO1 k tomu uvádí,    " věc byla řešena strážníky na místě po dobu 20minut a po tu dobu se v místě nenacházela žádná osoba mající vztah k ... vozidlu xxx, takže se nejednalo o zastavení dle ustanovení paragrafu 2 pismena p) zákona o silničním provozu".

Takže co včíl? Blanketní odvolání a řádné odvolání, kde zopakuji svoje argumenty?

5
SO1 vynesl rozsudek vinen.

V prvním ze dvou sloučených případů nesprávného parkováním ve výzvě i v příkazu SO1 uvedl omylem  jiný přestupek (parkování na placeném stání bez zaplacení vs. noční parkování náklaďáků). Já jsem argumentoval, že ke skutečnému přestupku neexistuje výzva provozovateli, a že trvám na zahájení řízení s řidičem. Na to SO1 uvádí, že "výzva byla doručena dne xx.xx., ale ve výzvě byl nesprávně uveden skutek a text dopravní značky IZ 8a". 

V druhém sloučeném případě jsem argumentoval, že nešlo o stání ale zastavení vozidla (přijel jsem večer, vyložil auto a už neodjel pro poruchu startéru. tu jsem během nějakého času opravil a odjel, měšťáci fotili 0:30 a 0:53).  SO1 k tomu uvádí,    " věc byla řešena strážníky na místě po dobu 20minut a po tu dobu se v místě nenacházela žádná osoba mající vztah k ... vozidlu xxx, takže se nejednalo o zastavení dle ustanovení paragrafu 2 pismena p) zákona o silničním provozu".

Takže co včíl? Blanketní odvolání a řádné odvolání, kde zopakuji svoje argumenty?

6
Dovolím si trochu se připomenout s prosbou o radu (viz předchozí příspěvky), neboť se mi začíná krátit lhůta pro případnou akci. Děkuji.

7
Aktualizace situce:

Proběhlo ústní jednání k těm dvěma sloučeným parkovacím přestupkům. Jak radil IZS, v případě s chybou, teď již úřadem odhalenou a  napravenou, jsem argumentoval, že k (opravenému) přestupku není výzva provozovateli, a že trvám na zahájení řízení s řidičem.
Vzal jsem si lhůtu na doplnění výpovědi. Potřebuji poradit, jestli mám SO1 předložit argument i pro druhý sloučený parkovací přestupek  - zákaz nočního parkování (zastavil jsem večer před domem, vyložil věci a neodjel pro poruchu startéru, který jsem přes noc opravoval. MP auto fotila mezi 0:30 a 0:55), nebo si toto ještě schovat do odvolání k SO2. Úředník SO1 má prý shora nařízeno něják řízení tlačit dál.

8
S tou procesní chybou jste mi, myslím, radil právě vy, Číkusi - ve výzvě i v příkazu bylo omylem uvedeno porušení jiného zákazu. K nápravě došlo až u ústního jednání, tak jsem jim řekl, že k tomu (teď už opravenému) přestupku není výzva provozovateli, a že trvám na zahájení řízení s řidičem.

Druhý přestupek (také zákaz nočního stání napr. obytňáku) - tam jsem večer přijel, vyložil a pro poruchu startéru už neodjel. Zatímco jsem doma (stál jsem před vlastním domem) opravoval ten startér, městapo mi auto onálepkovalo a vyfotilo (uvádí stání od 0:30 do 0:50).

K tomu druhému přestupku jsem zatím neřekl nic. A nevím, jestli je lepší, abych o tom povídal ještě u SO1, nebo to nechat do odvolání k SO2.
Z té procesní chyby u prvního přestupku ma úředník SO1 těžkou hlavu, ale má příkaz shora, tlačit správní řízení dál.

9
Je proti mně, jakožto provozovateli vozidla, vedeno správní řízení ve věci dvou parkování. V jednom případě mám jako argument procesní chybu SO a v druhém případě mám jako argument, že nešlo o parkování/stání, ale zastavení kvůli poruše. U ústního jednání jsem přednesl první argument, který je asi pro SO smrtelný. Nechal jsem si lhůtu na doplnění svého vyjádření a potřebuji poradit, jestli mám teda vytáhnout na SO1 i argument s poruchou pro ten druhý přestupek, nebo si jej mám nechat v rukávu až na případné odvolání.


10
Jaká strategie je vhodnější při nejčastějších přestupcích - tedy parkování a rychlost - pokud si myslím, že nějaké argumenty na obhajobu mám? Jaké jsou výhody a nevýhody obou variant?

11
Přišla mi "výzva" - co mám dělat? / Re:Výzva provozovateli
« kdy: 15 Prosince 2024, 10:37:55 »
Při těch nejběžnějších přestupcích - rychlost a parkování - pokud mám nějaké vážné argumenty ve svůj prospěch - je lepší napráskat sama sebe jako řidiče, nebo to nechat přejít ve SPRDEL? Jaké jsou výhody a nevýhody obou variant?

12
Potřebuji poradit - vedení správního řízení / Jak na ÚJ?
« kdy: 13 Prosince 2024, 09:39:14 »
Došlo mi předvolání k ústnímu jednání ve věci nějakého parkování. Potřebuji poradit základní strategii, jak k tomu přistupovat.

Mám si tam jít jen poslechnout, co proti mě mají, a pak počkat na nějaké rozhodnutí, proti kterém se odvolám, nebo už na tom ÚJ mám přednést svoje argumenty?

Toto ÚJ se týká dvou sloučených případů parkování. Proti každému jsem se chtěl bránit odlišně. Pokud SO uzná moji obranu pouze v jednom případě, co to znamená pro celé správní řízení (vedené proti provozovateli)?

13
POtřeboval bych poradit, jak vlastně ústní jednání probíhá a co může být jeho závěrem (taky s ohledem na dva sloučené přestupky).
Dále pak, jestli se dá nějak pracovat se špatně udanou adresou (ulice ve své půlce mění nečekaně jméno, takže podle spisu jsem měl stát o 100m jinde).
A v neposlední řadě, jak využít faktu, že přišla výzva ohledně porušení předpisu X, pak příkaz ohledně porušení předpisu X a teď ústní jednání ohledně porušení předpisu Y. Čili v případě porušení předpisu Y jaksi chybí určité kroky. Nebo nechybí?

14
Oba případy se staly na stejném místě s cca dvoutýdenním odstupem.

15
Tak příšlo předvolání k ústnímu jednání na 18.12.

Jde tedy o dva sloučené případy parkování:
V jednom případě chtějí pokutu za noční parkování obytňáku ve městě,  ve kterém je noční parkování všeho, co není osobák, zakázané. V tomto případě měl obytňák poruchu, na jejímž odstranění se pracovalo. U tohoto případu je ve spisu nepřesně uvedená adresa-místo, kde k přestupku došlo (rozdíl cca 100m).

V druhém případě byl jako důvod k pokutě jak ve výzvě tak v příkazu uváděno parkování toho samého obytńáku na místě, kde parkování zpoplatněno. Teď, v předvolání, je už uveden jako důvod noční parkování, stejně jako v prvním případě. Opět ten stejný malý renonc v adrese.

Jak se proti tomu bránit?

Stran: [1] 2 3