30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - foxinus

Stran: [1] 2 3 4
1
Potřebuji poradit - ostatní / Re:InfZ
« kdy: 12 Listopadu 2024, 22:35:42 »
Je to trochu ze široka, ale kdyby vás kuřimští chtěli náhodou dál otravovat s nějakým smyšleným přestupkem, tak jako důkaz o jejich neschopnosti v rámci aplikace GDPR a dodržování InfZ můžete použít přiloženou zprávičku z vnitra o „výkonu v samostatné působnosti při poskytování informací“. Do podnětu bylo vybráno pár zveřejněných informací z jejich webu, u kterých zcenzurovali nepohodlné info, a víceméně u všech MV naznalo porušení § 5 odst. 3 InfZ. V hodnocení tam není nic extra zajímavého – asi jen, že info o poskytnutých veřejných prostředcích si nemůžou dovolit anonymizovat, a to včetně mezd parazitů. Když by to zkoušeli dál s přestupkovým řízením, tak by bylo vhodné se „úřednice neschopné“ dotázat, jestli aspoň o kontrole z MV něco ví…  A s jejich stabilním  problémem se zveřejňováním přímo osobních údajů šel ještě drobný podnět na ÚOOÚ, ale to je zasekaný ústav a kdoví, jestli z toho něco bude.

2
Nechci přilévat olej do ohně, pokud se erudovanosti pana Lakera týče, ale tento týden jsem byl podat vysvětlení jako osoba bez „procesního postavení“, na což jsem se v úvodu úřední osoby dotázal, a bylo mi bezproblémově umožněno nahlédnutí do předběžného přestupkového spisu na základě tvrzeného právního zájmu – vážně zvažovaná soukoměprávní žaloba. Jen příklad z praxe.

3
Spuštění radaru na I/43 bude od července. Tedy  předpoklad ŘSD, který je vlastníkem zařízení a na základě smlouvy  bude radar provozovat Kuřim. Kraj už stihl vydat opravný patch pro stanovení  místní úpravy provozu, tak uvidíme, jak jim to půjde…

4
Potřebuji poradit - ostatní / Re:InfZ
« kdy: 13 Června 2024, 20:56:43 »
Podání stížnosti na neposkytnutí informace, aniž bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí , bych předpokládal automaticky. Když by formulace otázky zněla např. „ kolik stížností na postup podle InfZ bylo v 23-24 podáno z důvodu poskytnutí nepravdivé, nepřesné, lživé … informace“, a neposkytli by, tak by měl následovat informační příkaz od SO2. Takto, pokud jim nadřízený orgán přikáže znovu vyřídit žádost, a pošlou jednoslovnou odpověď, může nastat paradox lháře. Doslova.

5
Potřebuji poradit - ostatní / Re:InfZ
« kdy: 13 Června 2024, 18:56:42 »
Je fajn, když jdu kolem a na stole je oblíbené téma. Bürgermeister Sukalovský a jeho věrní poskoci jsou typickým příkladem arogance veřejné správy, ale i zdrojem nekonečné zábavy.
Za sebe si dovolím shrnout: aplikace a použití ustanovení SprŘ jsou taxativně vyjmenovány v § 20 InfZ. Pro „řízení“ o žádosti tam použití § 62 SprŘ – vyhrožování pořádkovou pokutou  není a v ostatním se správní řád nepoužije. Naopak základní zásady vyjmenované v § 2- §8 jsou závazné i pro žádost dle InfZ – třeba, že SO má povinnost se k dotčeným osobám chovat zdvořile a vycházet jim vstříc. A samozřejmě v kompetenci starosty rozhodně není udělování pořádkových pokut.

Co se týká konkrétních lží „úřednice XXXX“ :), mohu třeba poskytnout sp.zn. rozsáhlých stížnostních řízení v rámci InfZ, když půl roku zarytě tvrdili, že k jedné úpravě provozu mají k dispozici pouze dvě OOP,  kraj ztratil nervy a finálně jim to podržel, a ejhle, na další přesně mířenou žádost museli poskytnout třetí OOP, které se snažili ututlat.

Žádost je koncipovaná v rámci samostatné působnosti a může se použít stížnost na „hrubé jednání“ a vyhrožování pokutou. Stížnost na starostu se prvotně řeší podle pravidel pro přijímání a vyřizování stížností jednotlivých obcí (lze dohledat nebo kuřimskou verzi mohu poskytnout).  V Kuřimi ale přímo stížnost na starostu v pravidlech není řešena, protože je dokonalou bytostí. Podle nich lze ale adresovat stížnost zastupitelstvu, kterému by podle zákona měla být předložena k projednání. Druhou cestou je požadovat projednání v zastupitelstvu podle § 16 (2) f), ale právní nárok má jen občan obce - neobčan se může jen domáhat. Zastupitelstvo by mělo být se stížností seznámeno. Na postup je třeba  slušné stanovisko MV 11/2010. Mohu garantovat, že Sukalovský zastupitelstvu nic nepředá. Po 30 (60) dnech lze podat žádost o info v jakém stavu je vyřizování, neformální podnět nečinnosti (?), lze požádat MV o dozorovou činnost (bezzubé) nebo třeba rozeslat kopii opozičním zastupitelům. Jakýkoli zastupitel pak může sám navrhnout  projednání.   Podle mě by šel přestupek (ublížení na cti, jiné hrubé jednání) nebo TO napasovat jen, kdyby se ho dopustil jako FO. Odpovědnost starosty je takhle jen „politická“. Každopádně jeho egu medializace nebo soudní řízení vadí nejvíc…

6
Výborný postřeh s IZ 4a/b! Podle výkresu k přechodné úpravě pro instalaci radaru to bude hodně natěsno i na druhém konci obce. Jinačovice jsem zatím moc nezkoumal, ale probíhá to zatím ve standartních kuřimských intencích. Třeba, že měření chtěli spustit už koncem roku a zas problém…

7
Ještě noticka k Lelekovicím (krom mé předchozí hrubky): ve veřejnoprávní smlouvě si původně starostové namalovali, že budou posílat 800+ odpustků měsíčně. Tak to moc to neklaplo...

8
to Kokrhel123: Lelekovice navíc hradili projekt na radar. Bohatá to obec... ;)
to mhepp: intenzity přesně nevím, ale mělo by to odpovídat. Zámecká měla myslím 6500 motorových denně.

9
Konkrétně v Kuřimi sedí průměr na měšťáky – čtyři kusy po cca 70tis./měsíc. Prostý ouředník má zhruba  40-50k hrubého. Základní info k radaru na I/43 bude teprve k dispozici, pro zajímavost přikládám statistiku k ostatním radarům. V odpovědi ho vynechali a ještě zcenzurovali zveřejněné informace na ÚD. Asi nepříjemné dotazy a bude z toho námět pro kontrolu... Ale je klidně možné, že jim ještě pořádně nefunguje. Příští týden se tam zase budou dělat úpravy, včetně přechodného zúžení na I/43. Super pro ten slavný BESIP…

10
Doplním sem krátké info, kdyby měl náhodou někdo štěstí, projel novým úsekáčem  nadlimitně, a chtěl by si trochu zašpásovat v řízení s kuřimským SO. Radar se instaloval loni koncem roku a na silnici I/43 se kvůli tomu mimo jiné nově osazovaly a posunovaly značky B20a 70km/h. K nim vydal JMK už v říjnu 2022 místní úpravu provozu (ke stažení v archivu krajské úřední desky pod čj. JMK 143635/2022), v které stanovil, že se musí úprava provést do jednoho roku od nabytí účinnosti opatření. Takže to o pár týdnů nestihli a minimálně značky nejvyšší dovolené rychlosti jsou tam zatím v režimu nelegál.

11
Potřebuji poradit - ostatní / Re:InfZ
« kdy: 25 Ledna 2024, 08:09:02 »
Je to tak. Nesmí být bez souhlasu zveřejněny osobní údaje umožňující identifikaci žadatele - fyzické osoby. Tzn. i třeba zveřejnění jen příjmení na malé obci je špatně. Anonymizace se týká i textu odpovědi, ale tam je pár výjimek.

12
Potřebuji poradit - ostatní / Re:opatření obecné povahy (OOP)
« kdy: 24 Ledna 2024, 21:25:24 »
Jen doplňuji, že postup, kdy opakovaně zveřejní aktualizovaný a lépe odůvodněný návrh opatření by měl být OK. Ale musí přesně dodržet výše popsaný postup – zveřejnění  ve všech dotčených obcích, nové kolečko připomínek a námitek atd.. Včera jsem to trochu přehlédl, ale jestli ještě ke všemu vyzvali jen Vás, abyste došel nahlédnout do spisu a třeba navíc ústně řešit vaše připomínky, tak je to taky slušný exces. Řízení je písemné. SO může nařídit veřejné projednání návrhu OOP, ale musí řádně zveřejnit, aby se mohly zúčastnit všechny potencionálně dotčené osoby. Pozvat si sólo na masáž jednoho kverulanta zavání porušením rovnosti „účastníků“ s následky v případném přezkumu. Podle hrubého popisu vývoje asi ve Varech sedí kvalitní materiál…

13
Potřebuji poradit - ostatní / Re:InfZ
« kdy: 24 Ledna 2024, 20:56:46 »
Výklad věty první § 5 odst.3 InfZ je vcelku konzistentní. Povinný subjekt musí krom osobních údajů zveřejnit poskytnutou odpověď na žádost o informace ve stejné podobě (elektronické), jakou poskytl žadateli. Tedy v plném rozsahu. Netýká se informací poskytnutých jiným způsobem nebo mimořádně rozsáhlých elektronicky poskytnutých, kdy stačí zveřejnění doprovodné informace, vyjadřující její obsah. To je přímo souhrn závěrů z kontroly, kterou provedlo MV u jedné obce kvůli cenzurování  „nepohodlných“ informací a zveřejnění holých odpovědí bez kontextu dotazu. Bylo konstatováno porušení výše zmíněného ustanovení. Je to podrobněji uvedeno v jednom manuálu pro obce od MV, ale nemohu narychlo dohledat…

Ještě ze stanoviska ODK MV 1/2012, zveřejňování poskytnuté informace podle § 5 odst. 3:
Tam, kde by ze zveřejněné poskytnuté informace nebylo zřejmé, o jaké informace se jedná, jinak řečeno tam, kde by scházel „kontext“ zveřejněných údajů, je nutné jako doprovodnou informaci zveřejnit též obsah podané žádosti, tedy specifikovat, kterých otázek se poskytnuté a následně zveřejněné informace týkají. Tento kontext lze naplnit i tím, že spolu s odpovědí žadateli bude zveřejněna i jím podaná žádost.

Jestli se informace týkaly samostatné působnosti, tak poslat podnět ke kontrole podle § 129 zákona o obcích rovnou na MV. Nápad s kolečkem je super!

14
Potřebuji poradit - ostatní / Re:opatření obecné povahy (OOP)
« kdy: 23 Ledna 2024, 21:55:32 »
Řízení o vydání OOP, místních nebo přechodných úprav provozu, probíhá obecně docela živelně. Co orgán, to odlišná forma, někdy i postup. Přitom je postup jasně dán § 77 ZPPK a § 172 SprŘ. Návrh OOP musí být vyvěšen na „stanovujícím“ SO (ORP -magistrát KV) a na ÚD obecních úřadů, kterých se týká. Po 15 dnech je zveřejněn a začíná běžet 30 denní lhůta pro podání připomínek a námitek. Jestli jste vlastník nemovitosti v Nové Roli, podáváte námitky, které musí SO vypořádat rozhodnutím ve vlastním OOP. Pokud někde nevyvěsili nebo k tomu nemají potvrzující „doložku“, tak je to podstatná vada návrhového řízení. Pak by měli řízení zastavit a opakovat. Nemyslím, že by stačilo vydat jen opravný patch (nebo jak to myslí), který ještě navíc patřičně nezveřejní, nebo dokonce rovnou OOP, ale sám se na to musím podívat.

Při přezkumu odůvodnění místních úprav většinou nestačí jen obecné plácání o BESIPu. V krátkosti mantry z judikatury: „musí existovat racionální, opodstatněný a legitimní důvod pro vydání OOP“ a oblíbená „…i v odůvodnění opatření obecné povahy je tak nutno uvést důvody výroku, podklady pro jeho vydání a úvahy, kterými se správní orgán řídil při jejich hodnocení a při výkladu právních předpisů. Nedostatek rozhodovacích důvodů způsobuje jeho nepřezkoumatelnost“ (rozsudek NSS ze dne 16. 12. 2008, č. j. 1 Ao 3/2008-136).

15
Potřebuji poradit - ostatní / Re:opatření obecné povahy (OOP)
« kdy: 22 Ledna 2024, 21:52:34 »
Náhodně jsem si všiml tématu až teď a podíval jsem se na návrh OOP. V Karlovarech jedou bomby, takhle vykostěný návrh jsem už dlouho neviděl. Pominu-li nedostatky ve „výroku“ (řízení se vede zásadně podle § 77 (5) ZPPK ve spojení s § 172 SprŘ), není jasná specifikace míst a to ani ze situačních screenů a chybí  rozdělovník (bylo zveřejněno v Nové Roli?), tak hlavně není žádné odůvodnění. Aspoň ve stručné formě musí i v návrhu uvést (srov. § 172 (1) SprŘ), proč se dopravní značení umisťuje nebo přemisťuje v případě IZ 4a/b.
K návrhu OOP se mohou podat připomínky (téměř kdokoli) nebo námitky (dotčený vlastník nemovitostí). S námitkami se SO musí vypořádat rozhodnutím v odůvodnění  „ostrého“ OOP. Pokud jste podal námitky a SO nekoná, nepřistoupil k vydání vlastního OOP, nevidím důvod, proč by jste nemohl dát kraji podnět k opatření proti nečinnosti. Řízení  je z moci úřední a SO řádně nepokračuje. Pokud je naopak cílem shození navrhované místní úpravy, tak nejjednodušší je podat nadřízenému orgánu podnět k přezkumnému řízení (až vydaného OOP, na zahájení není právní nárok) a případně správní žaloba – návrh na zrušení OOP. Tady to pohnojili hodně, takže by neměl být problém… Lhůta je jeden rok od nabytí právní moci opatření. Informace většinou stačí z ÚD nebo žádám přes 106ku. Jen v případě, že jde o detaily, tak nahlížení do spisu – žádost, stanovisko...

Stran: [1] 2 3 4