30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Urban.

Stran: [1] 2 3 ... 35
1
Potřebuji poradit - rychlost / Re:2 řidiči
« kdy: 24 Října 2025, 16:08:23 »
Co když se k řízení přiznaj oba dva ? Může orgán udělit za jeden čin pokutu 2x ?

2
Zajímavé články z internetu / Re:Žena nadýchala, poté z krve 0
« kdy: 20 Října 2025, 13:30:02 »
Při kontrole, dle ZPPK důvodné podezření být nemusí, ne?

Co takhle se podívat do zákona?
§ 5 ZPPK Povinnosti řidiče f) podrobit se na výzvu policisty, vojenského policisty, zaměstnavatele, ošetřujícího lékaře nebo strážníka obecní policie vyšetření podle zvláštního právního předpisu7)

Tím zvláštním předpisem je Zákon č. 65/2017 Sb., který uvádí, že
§ 20 (1) Orientačnímu vyšetření a odbornému lékařskému vyšetření je povinna se podrobit osoba,
a) u které je důvodné podezření, že pod vlivem alkoholu nebo jiné návykové látky vykonává nebo vykonávala činnost, při níž by mohla ohrozit život nebo zdraví svoje nebo jiné osoby nebo poškodit majetek


3
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Nehoda na polní cestě
« kdy: 14 Října 2025, 21:57:18 »
Polní cesty jsou účelové komunikace, pokud nejsou zařazeny do kategorie místní komunikace.

4
Nedopravní tématika / Re:Určení prekluze
« kdy: 06 Října 2025, 17:58:53 »
relevantní legislativa pro tento případ je plemenářský zákon č. 154/2000 Sb.Zákon o šlechtění, plemenitbě a evidenci hospodářských zvířat
a vyhláška č. 136/2004 Sb., kterou se stanoví podrobnosti označování zvířat a jejich evidence a evidence hospodářství a osob stanovených plemenářským zákonem

https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-154
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-136

Letmo jsem nahlédnul do § 26 Přestupky fyzických osob a nejspíš to bude bod (1) k) nesplní povinnost podle přímo použitelného předpisu Evropské unie na úseku šlechtění, plemenitby, označování a evidence zvířat. Za přestupek lze uložit pokutu do 500000 Kč. Slušná pálka.

5
Krajní nouze je velice kreativní přístup, ale nevěřím, že nějaký soud tohle oodrží.

Nic moc kreativního na tom není. Krajní nouzi řidiči využívají řidiči zcela běžně, např. když jim blb přijíždějící z vedlejší nedá přednost a oni se mu vyhnou protisměrem. Tím poruší pravidla silničního provozu, ovšem s ohledem na krajní nouzi je to legální. Samozřejmě za předpokladu, že v protisměru nic nejede.

6
V této situaci se můžete bránit krajní nouzí. Je všeobecně známo, že někteří řidiči si často pletou české dálnice se závodní dráhou a prohánějí se po nich rychlostmi vysoce překračujícími max. povolenou rychlost, v některých případech dokonce i v závodních monopostech. Proto je jízda rychlostí pod 100 km/h v levém pruhu je vysoce nebezpečná.

Viz statistika MD za rok 2024, podle které se ze všech evidovaných přestupků v dopravě 3,81% týkalo překročení nejvyšší dovolené rychlosti mimo obec o 30 km/h a více. K tomu 986 případů překročení nejvyšší dovolené rychlosti mimo obec o 50 km/h a více.
Zajímavé jsou i trendy ve srovnání s rokem 2023. Počty překročení nejvyšší dovolené rychlosti výrazně narostly, čili jezdí se výrazně rychleji.

Pro aplikaci krajní nouze musí být splněny 4 podmínky
 - podmínka existence přímo hrozícího nebezpečí - ta samozřejmě splněná je
 - podmínka subsidiarity - podle ní byste se měl snažit co nejméně zasahovat do zájmů třetích osob.  Pokud podjetí provedete bezpečně, tak abyste nikoho neomezil a neohrozil, do zájmů třetích osob nezasáhnete
 - podmínka proporcionality - následky jednání v krajní nouzi by měly být méně závažné, než následek, který hrozil. Pokud žádný následek nebude, je podmínka splněna
 - neexistence povinnosti snášet nebezpečí - ta je také splněna. Týká se policistů, vojáků, hasičů atd. Vy jako civil nemáte povinnost vystavovat se riziku vážné dopravní nehody jenom proto, že jakýsi paragraf ZPPK zakazuje podjíždění.

Pokutu dostanete jenom v případě, že s ní budete souhlasit.

7
Potřebuji poradit - ostatní / Re:insolvence - pojistka
« kdy: 25 Září 2025, 22:19:05 »
Ze zákona má povinnost platit pojistku provozovatel. Takže jestli se povinnému podaří přepsat v registru vozidel provozovatele na insolvenčního správce, tak potom bude mít povinnost platit pojistku on. Jinak má povinný možnost uložit značky do depozitu a tím pádem pojistku neplatit.

8
Nedopravní tématika / Re:koncesionářský poplatek pro cizince
« kdy: 24 Září 2025, 10:54:26 »
FOMP> Poprosil bych o používání zdravého rozumu. Jenom proto, že slamisti u kravina nejsou ve vaší oblibě ještě neznamená, že by bylo rozumné jejich prostřednictvím cpát víc peněz do hlásných trub našeho demokratického režimu.
Vzhledem k tomu, že Ukrajinci u nás dostali zvláštní dlouhodobý pobyt, by tedy měli platit rozhlasový a televizní poplatek. Nemyslím si ale, že by výběrčí poplatků ČT/rozhlasu měli tu odvahu poslat na Ukrajince exekutory. Proto je pro Ukrajince placení koncesionářských poplatků dobrovolné.

9
Nedopravní tématika / Re:koncesionářský poplatek pro cizince
« kdy: 23 Září 2025, 21:15:28 »
Hele jako, nebylo by jednodušší a rychlejší se podívat do zákona? Viz § 4 (1) Od rozhlasového a televizního poplatku jsou osvobozeni b) cizinci, kterým nebylo na území České republiky uděleno povolení k trvalému nebo dlouhodobému pobytu7),

10
Pokud jste přesvědčen, že podobné plošné fízlí akce jsou nezákonné, nebylo by lepší podat žalobu na náhradu škody způsobenou nesprávným úředním postupem? GIBS si s vaší stížností v lepším případě vytře zadnici.

11
Oprávnění k těmto akcím fízlům dává gumový § 79 ZPPK . Sice nejspíš máte pravdu, že podobně gumová zákonná ustanovení jsou protiústavní, ale přesvědčit o tom ústavní soud nebude nijak snadné.

12
Fogyn> Co vás vede k dojmu, že fízlové mají povinnost neomezovat plynulost provozu? Ve vztahu k plynulosti provozu, zákon ukládá povinnosti pouze řidičům.

13
Potřebuji poradit - ostatní / Re:popis každodenní situace
« kdy: 16 Září 2025, 20:47:51 »
Můj dotaz byl myšlený vážně. Pokud vyzněl jako urážka, tak se za to omlouvám. K dotazu mne inspiroval nejen příspěvek od Quicka, nýbrž i rozhovor se soudcem krajského soudu v Bratislavě, JUDr. Petrom Šamkom. V něm s moderátorem probírali mimo jiné i to, jak zkrátit délku soudních procesů. To prý nepůjde na Slovensku ale nijak snadno, protože se souděj kvůli každé ptákovině. V počtu civilních žalob na počet obyvatel nemají široko daleko žádnou konkurenci.

https://youtu.be/2Zq5xbUo4j4?t=860

14
Potřebuji poradit - ostatní / Re:popis každodenní situace
« kdy: 16 Září 2025, 19:12:28 »
Quick> To jako vážně jsou Slováci tak hloupý, že nedokážou určit viníka v tak jednoduché každodenně se opakující situaci? Děláte vy tam na Slovensku něco jinýho než že se o všem soudíte?

Bejt váma tak já bych se raději soudům vyhýbal, protože k soudu se chodí pro rozsudek, nikoli pro spravedlnost. Viz. nedávné rozsudky NSS týkající se nehody koloběžky a auta na přechodu. Jeden případ z Plzně, druhý z Ostravy. V obou jak nalézací, tak i odvolací soud rozhodly nezákonně. Rozsudky nevycházely z provedených důkazů, soudy ignorovaly znalecké posudky, které se jim nehodily do krámu, a dokonce nebyly schopné ani si správně vyložit pojem chodec ze zákona o silničním provozu.

15
Potřebuji poradit - ostatní / Re:popis každodenní situace
« kdy: 14 Září 2025, 20:00:26 »
Zkusim to vysvětlit trochu polopatičtějš. § 4 ZPPK se vyjadřuje k úmyslu, s jakým by měli účastníci silničního provozu jednat.
To znamená, že pokud poškozená zatroubila, přidala a uhnula doleva proto, aby zabránila tomu drznounovi ve vjetí do jejího pruhu, tak potom bych viděl zavinění půl na půl. Tedy oba by měli dostat flastr a hradit si škodu ze svého.
Pokud ale poškozená zatroubila, přidala a uhnula doleva proto, aby proto, aby zabránila dopravní nehodě, odpovědnost za nehodu by měl nést drzoun.

Stran: [1] 2 3 ... 35