Taky je otázka, podle čeho auta ke kontrole budou vybírat. Podle začouzený prdele? Nebo si stoupnou na výjezdu z regulérní STK a budou sbírat starý vrány? Náhodnej výběr mi přijde nepravděpodobnej, určitě budou chtít maximalizovat efektivitu, už proto, aby "se to takzvaně osvědčilo" (a mohl se takovej dohled do budoucna jen prohlubovat).
Ja bych si je vybiral podle roku vyroby s vzhledu. Od roku 2007 plus minus musely byt uz vsechny nafty vybavene DPF, nektere automobilky s tim zacly uz i driv. DPF neni nesmrtelna zalezitost a staci mi par sekund abych s temer jistotou predikoval zda projde nebo ne. Pohled na otackomer potvrdi naftu a cerny vyfuk absenci dpf. Dokonale cistou koncovku bych nemeril a poustel dal. Taktez cerna folie na kapote nebo podobne nevabny tuzing je dobry indikator aby byl verdikt neprosel. Jakekoliv patnactilete premiovky automaticky ano, vysoke sance na chiptuning, vysoky najezd a mrtve dpf, zaslepeny egr, nefunkcni scr. Nove auta bych vubec nezastavoval. Taktez stare pelechy ktere maji vysoke limity diky stari. Verim ze v tom tipovani se prumerne inteligentni clovek zorientuje behem par dni a za par mesicu co zastavi to neprojde. Cest vyjimkam.
Moje benzinova herka taktez neprojde, motor ma dnes najeto svych prvnich 200k km a diky tomu jak dobre to promovani inzenyri vymysleli mam problem se sekundarnim vzduchem - zakarbonovane kanaly. Dale problem s neverohodnym statusem disa klapky. Tyto dve zavady zapsane v jednotce motoru by to auto mely automaticky vyradit z provozu aniz by k nejakemu mereni vubec doslo. Oprava ktera by to vyresila presahne znacne 50k kc. Auto jezdi velmi spolehlive a bezproblemove a opravovat to nebudu ani omylem. Emisema projdu pouze podvodem. Jo a jeste jsem zapomnel ze ackoliv na katalyzatory si nestezuje tak taky nebudou v nejlepsim stavu. Mam dva a jsou hodne male na vykon motoru, jejich ucinnost bude urcite uz miziva a maji skoro pul milionu za sebou. Cenove je to dalsich 44k kc pouze za katy. Udrzovat toto auto v emisne bezvadnem stavu je nerealne vzhledem k cene auta, je nizka protoze to je hodne stary vyjety pelech... Uplne stejne auto jen s naftovym motorem projde uplne legalne protoze vysoke limity a absence DPF.