30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - tupila

Stran: [1]
1
Rychlost / Re:[?] přestupek když auto bylo v servisu
« kdy: 02 Prosince 2024, 07:51:49 »
Motorky smí, ale ty právě neplatí ... resp. pokud to má méně než 4 kola, nebere se to jako užití a nemusí se platit.

2
Rychlost / Re:[?] přestupek když auto bylo v servisu
« kdy: 29 Listopadu 2024, 13:37:39 »
S tou odtahovkou sice nehrozí pokuta za překročení rychlosti, ale hrozí pokuta za nezaplacení dálničního poplatku. Na slovensku za auto bez známky, které odtahovka vezla na korbě na dálnici přišla majiteli auta pokuta. Ale nevím jestli ji nakonec vymohli, nebo to při prvním odporu bylo smeteno ze stolu.

Tady to řeší 13/1997 a § 20

(1) Užívání pozemní komunikace, kterou určí prováděcí právní předpis a která je označena dopravní značkou označující zpoplatnění, stanoveným druhem motorového vozidla, podléhá zpoplatnění

... není tam ale řečeno jestli vezení na odtahovce na dálnici je užívání nebo ne.

Pokud by autu chyběly kola (to už ale musí být celkem velká nehoda aby kolo odpadlo) tak je to ok, jinak nevím:

§ 21 (1) Zpoplatněnou pozemní komunikaci lze užít silničním motorovým vozidlem nejméně se čtyřmi koly

3
Zajímavé články z internetu / Re:Prostřelený radar
« kdy: 29 Listopadu 2024, 11:23:45 »
Samozřejmě za předpokladu, že laser bude bezpečný (class 3A), nijak zařízení nepoškodí, nebude obtěžovat nikoho dalšího, bude instalovaný na soukromé nemovitosti, jen shodou okolností bude trvale svítit přímo do objektivu radaru. Je s tím spojen možný postih?

CCD kamery jsou citlivější než oko na poškození laserem, během různých laserových show, které byly pro oko bezpečně, tak lidi co to fotili si pak stěžovali na poškození senzoru. Stejný problém s lidary u samořídících aut - pro oko OK, pro CCD problém.
Takže i class 3A může na kameře zkůsobit poškození - byť asi ne tak velké, aby to zařízení znefunkčnil, minimálně ne při pouze krátké expozici.

4
Zajímavé články z internetu / Re:Deset tisíc za průjezd
« kdy: 29 Listopadu 2024, 10:48:10 »
Občas se mi stává, že přijedu ke stojanu a tam nemají benzín co chci tankovat (mají jen E10, já chci E5) a já pak bez tankování odjiždím a pokrečuji na jinou benzínku.

Takže teď když nemají to co chci, tak bych ještě za to měl platit?

No fuj ...

5
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Kontrola povinné výbavy
« kdy: 29 Listopadu 2024, 10:36:15 »
Někdy stačí, když se v tom mechanismu vzpříčí nějaký bordel (jednou se mi tam takhle dostal kus futrálu na lyže a pak to nešlo otevřít, muset jsem část vyložit přes sedačky a pak ten futrál vypáčit)

Občas je u některých konstrukcí problém i slabá baterka (kufr je na tlačítko, ale pokud mechanismus má málo štávy, tak se neodemkne)

Už jsem párkrát takhle musel kufr nakládat nebo vykládat přes zadní sedačky ... u kombíku to jde vcelku dobře, u sedanu to může být horší

6
Vidím více možností..
Nahlásit řidiče, který vozidlo do servisu vezl. Ten si zakočkuje a po zahájení SprDele budete argumentovat přebíracím protokolem ze servisu. Spíš už u SO1 po odporu.

Tam by bylo ale zjevné, že tento nahlášený řidič nebude asi ten kdo to tam odstavil, jelikož to není v souladu s tím, že auto přebral servis a dal to tam někdo od nich.
Do toho by mohli úředníci více rýpat jakože obstrukce, když ve věcech co jim říkám je mezi sebou nekonzistence ...

Nikoho nehlásit, ve výzvě chtějí řidiče. A po odporu na SprDel jen tvrdit, že jste nebyl v termínu (ty 2 měsíce) provozovatel dle § 2928 NOZ. A počkat co z toho bude. Minimálně správní žaloba. Toto řešení se líbí mě.

Asi to tak udělám. Počkám dokud nebude potřeba podat odpor (mezitím ve stohu papírů musím najít ty správné ze servisu) a až pak v odporu budu argumentovat § 2928 NOZ.

Pokud tam to auto nechali déle a to bonzautíčko tam během té doby projeli třeba desetkrát, tak mám podezření že může přijít podobných výzev více (standardní taktika je krátce po zaplacení jednoho odpustku posílat další, ale nevím jak řeší řetězení nezaplacených - je nějaký limit jak moc může úředník odkládat zaslání výzvy nebo zahájení řízení ve snaze člověka "podojit"?).

7
Přišla mi výzva na určenou částku, kvůli stání v obytné zóně IZ5a, v době cca před půl rokem.
Časově to odpovídá době kdy auto bylo v servisu (a místo je ulice kus od toho servisu), bylo tam kvůli složitější opravě asi 2 měsíce
a reálně nevím který z mechaniků ho tam odstavil a jakým způsobem - jestli ho tam dořídil, nebo sundal z odtahovky.

Fotka ve výzvě je z noci a krom značky a pár temných detailů na boku auta je téměř celá černá a není tam skoro nic vidět.

Jak to řešit?

Podle Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.:
§ 2928
Je-li dopravní prostředek v opravě, považuje se za jeho provozovatele osoba, která dopravní prostředek převzala k opravě.

Tudíž provozovatelem vozidla by měl (formálně) být servis a ne já a tedy oni by měli být ti kdo buď někoho bonznou, nebo budou řešit SPRDEL.
Teoreticky.

Jaký je doporučený postup v praxi?

Nahlásit ridiče nemůžu - nevím kdo přesně tam to auto odstavil.

Mám nahlásit servis v odpovědi na výzvu?

Nebo to nahlášení servisu nechat až když (pokud) to spadne na SPRDEL?

Jelikož to auto v opravě bylo asi 2 měsíce (a datum je spíš blíže začátku opravy) a putovalo mezi servisem a subdodavatelem,
tak je tu možná i riziko, že podobných dopisů v budoucnu přijde více.

Stran: [1]