30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - mungo

Stran: [1] 2 3 ... 18
1
ad 4) IMHO ano. Může to být totiž politicky prezentované třeba jako velká výhoda autonomního řízení, nebo jako že navrhovatel podporuje jednotlivce proti velké zlé firmě. Ale až ve chvíli, kdy bude mít výrobce odpovědný za ..ehm.. autonoma k dispozici dostatek informací, aby se mohl vyvinit. Naivním přístupem k tomu stačí sledovat a archivovat parametry timestamp + autonomní jizda on/off.

Aktuální proces výzev za rychlost bude mít třeba o krok navíc - udejte řidiče NEBO výrobce vozu v autonomním režimu. Úředník/automat ho obešle, ten koukne do svých logů k danému vozu (data se přece už sbírají v reálném čase) a buď zaplatí, nebo napíše že vůz v danou dobu nebyl v autonomním režimu. Dále jako by se udaný řidič nepřiznal.

Nemám informace o tom, co všechno se teď v reálném čase z aut sbírá, ale třeba už automobilky ta data mají. Navíc do budoucna se mají třeba data o spotřebě sdílet se státními a nadstátními institucemi, takže zavést tohle by byla kapka v moři a ten úředník se do toho bude moct podívat sám. Hergot, jak nad tím uvažuju, vždyť by to mohl udělat automat už před odesláním výzvy a je vyřešeno :)

Ale třeba to prostě zůstane na provozovateli. Má dost rozumu půjčovat auto tak, aby nepáchal přestupky, tak jistě má i dost rozumu vybrat takový autonomní vůz.

2
Výzva je pro porušení § 4c) [Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen] řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace. Takže skutečně kvůli značení.

K tomu, co píše kolega Urban bych se navíc ujistil, že v místě není jiná značka/zóna upravující parkování. Jestli ano, bude potřeba se vypořádat i s ní.

I když v passportu značka nebude, bude IMHO potřeba se připravit na argument presumpce správnosti dopravního značení. Viz judikát KSUL 2022:
https://www.zakonyprolidi.cz/judikat/ksul/141-ad-4-2022-33

"..dopravní značky jsou správním aktem, kterému svědčí presumpce správnosti, tzn., že na dopravní značku se musí nahlížet jako na zákonnou, dokud není prokázán opak, tedy až do okamžiku, kdy k tomu příslušný orgán vysloví její nezákonnost."

Třeba to orgán nenapadne použít, ale pokud ano, tak je potřeba nějak postavit tvrzení, že jste od začátku věděl, že značka je podomácku vyrobená a tedy neplatná (nemohl souseda vidět malovat někdo jiný, kdo Vám to řekl?).

3
Bez znalosti toho, jak přesně je formulovaný domnělý přestupek a jak ono místo vypadá těžko radit. Pokud bych se chtěl soustředit na podoma vyrobené značení, tak rychlý google mi vyhodil toto:
https://www.rokvobci.cz/rukovet-starosty/detail/207-umistovani-dopravniho-znaceni/. Chtěl bych to vidět - není dokumentace, není značka.

Nahrajte anonymizovanou výzvu a bude jasněji.

4
tak za ní jeli 1,6km, než jí zastavili.

To samo o sobě nevadí. Nemohli ji ale ztratit z dohledu na takovou dobu, za kterou by se vyměnili řidiči? (Reálně asi na 1,6 km ne, ale co kdyby)

Jinak příkaz vychází jen z oznámení fízlů, takže nic moc zajímavého se nedozvíme. Pokud chcete bojovat, podat odpor, a třeba ve spisu bude víc věcí, kterých se půjde chytit.

Za oči mě ještě chytil jeden výblitek jako přitěžující okolnost: ".. překročení nejvyšší povolené rychlosti je jednou z nejčastějších příčin vzniku dopravních nehod.." Není, to je klasicky úřednická dezinterpretace. I fízlí statistiky hovoří o nepřiměřené rychlosti, což není totéž. Teď je brzo to vytahovat, ale pokud se to stejně propíše do rozhodnutí, rozvinul bych to a dal jako vedlejší bod do odvolání.

5
Být Vámi, držel bych se zvolené strategie a už ji nijak neměnil. Kolegové popisují aktivní přístup k obhajobě, ale já si nemyslím, že je tady potřeba.

Pokud se Vám zdá, že dostáváte protichůdné rady, tak je to proto, že v přeshraničním stíhání přestupků je bordel. Každá země má jiné předpisy a pokouší se je nějakými způsoby aplikovat na cizince a dostat z nich peníze. S tím se tady (skoro) všichni jako neprávníci zkoušíme nějak vypořádat tak, aby to nejlépe řešilo naši situaci. Za mě je mrtvý brouk relevantní strategie v případě, že člověk na danou zemi nemá nějaké užší vazby, což jste nepsal. Na druhou stranu aktivní přístup je lepší v případě, že do země cestujete často, nebo tam třeba pracujete.

Proč mrtvý brouk ve Vašem případě? O přeshraniční vymáhání pokuty přes naše soudy se, pokud vím, zatím nikdo nepokusil. Moc si nedovedu představit, že by rozjížděli nový proces kvůli Vašemu bagatelnímu přestupku. Zbývá co dělat s těmi návštěvami u nich. Při frekvenci jízd do Rakouska "několikrát ročně" je IMHO pořád jen nízká pravděpodobnost toho, že Vás zastaví místní fízli+ prolustrují natolik, že uvidí nějaký dluh. Pokud nastane nejhorší možnost, budete to prostě muset zaplatit. To mi přijde pořád jako OK stav - můžete to pak brát třeba jako příspěvek na charitu - i fízl musí něco žrát.

6
Potřebuji poradit - rychlost / Re:Měření
« kdy: 11 Dubna 2025, 10:22:06 »
Tak většina se nechá oholit. Ale já mám dojem, že jsem kdysi narazil na dokument, který tuhle praxi odmítal s odůvodněním, že když měří PČR, má rovnou zastavovat, protože projednávat přestupky hned s řidičem je mnohem výchovnější a zavedení objektivní odpovědnost nemá vést k rezignaci na postihování řidičů. Týkalo se to nějaké kauzy, kdy fízl nastavil trojnožku do automatického režimu a pak se jen dloubal v nose zatímco přestupky naskakovaly. Bohužel si už nevzpomenu jestli to byla nějaká metodika, správní rozhodnutí, nebo dokonce rozsudek. Ani dohledat se mi nic nepovedlo.

7
Klasický příklad dnešní novinařiny - faktický rozpor mezi nadpisem a obsahem článku kvůli rychlému vybuzení emocí. Mrzí mě jen, že se na to tolik lidí chytá.

Díky tomu, že idnes a seznam podmiňují přístup souhlasem s podmínkami, které neakceptuji, jsem už podobných zpráv ušetřen.

8
Přidávám se s gratulací a díky za materiály. To je případ zpracovaný jako do učebnice.

9
Do výročí domnělého přestupku (22.1. 2025) už úřad nezplodil nic dalšího. Zajímavé. Šlo o vyšší překročení rychlosti (+21 km/h) a nevsadil bych na to, že to úřad proignoruje. Pro jistotu jsem zkontroloval pohyb na účtech, kdyby se pošta už ani neobtěžovala pokusit o doručení, ale nikdo nic neexekuoval. Myslím, že to můžeme označit jako WIN by default.

10
Místo jste nespecifikoval, ale na té ulici je celkem stabilně 70. Pokud vím, tak Praha pořád ještě nestíhá přestupky řešit, takže 10 km/h nad limit by mě vůbec nevzrušovalo.

11
Zdravím, také jsem Vaši žádost nějak přehlédl. Přispěl jsem přes úschovnu.

12
Zajímavé články z internetu / Re:Nová schade Smažáq
« kdy: 06 Prosince 2024, 10:51:43 »
Jednoduché. Požáry elektroaut jsou divácky vděčnější. Je to jako ptát se, proč se bulvár zaměřuje na zadek jedné celebrity a ne nějaké druhé. Naivnější jedinci by se taky mohli spokojit s vysvětlením, že požáry elektroaut jsou intenzivnější zážitek a proto se o nich píše.

Nadává a vychvaluje se pod jakýmkoliv článkem o elektroautech, naprosto bez ohledu na to, kdo kde a jak uhořel.

14
Být Vámi, ubral bych na útočnosti.

Každopádně jádro situace se mi zdá celkem jednoduché. Podélné parkování na fotce IMHO není legálně možné - nezbydou 3 metry jízdního pruhu. Vaše parkování na obecním pozemku před garáží je ale také přinejlepším sporné, jak uvedli kolegové (a nelegální, pokud jde o obytnou zónu). Pokud Vám tedy jde o nějaké potvrzení morální převahy před tím, než začnete ta parkující auta z ulice vymísťovat, tak já ji zde nevidím.

15
Nedoporučené = zahodit, neřešit.

Stran: [1] 2 3 ... 18