82
« kdy: 05 Června 2021, 03:39:31 »
361/2000, §2, q:
"...dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy..."
Ridic A tuhle povinnost porusil, o tom neni pochyb. Jestli se i ridic B dopustil nakeho prestupku, to se mu bude muset nejdriv prokazat. I kdyby sel jen tech 90km/h, pak 11.8m projde za ani ne pul vteriny. Rekneme ze ridic A se mu tam narval o vterinu driv, ale porad je to prilis kratka doba na nakou reakci. A taky na tech 11.8 metrech jeste ridic A nemohl moc zrychlit, takze ridic B by opravdu musel nahle zmenit rychlost, coz naznacuje ze ridic A nedal prednost v jizde ve smyslu zakona.
Co se tyce stop brzdeni, tohle neni jednoznacne. Z vlastnich skusenosti vim, ze u auta vybaveneho ABS tam nake stopy muzou byt, ale taky nemusi (delam ve firme ktera testuje auta). Hodne zalezi na povrchu, pneumatikach, a taky na naladeni ABS. V idealnim pripade se system snazi drzet brzdnou silu tak aby kolo bylo presne na hranici smyku. Realne je to spis tak, ze brzdna sila mirne pulzuje. Nekdy se tedy na cistem kvalitnim povrchu daji rozeznat kraticke smyky. Jenze staci ze je na silnici trochu prachu, a po brzdeni neni videt nic.