30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Martin623

Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 31
46
Já myslím, že pokud ta udělátka nebudou zasahovat do výhledu z vozidla a pokud to auto nějak zoufale a viditelně nezadrátujete, tak to může být všem jedno.
Tady na firmě si kluci různě vylepšují kabiny náklaďáků a přidávají různá světýlka a opičárny. Pokud to je uděláno nějak decentně, solidně a v rozumné míře, tak tomu fandím. Nejsem zastánce pojízdných hračkáren. Nikdy nikdo neměl problém. Paradoxně několik mýtných krabic na předním skle je legislativně v pohodě.

Já jsem do youngtimeru z roku 86 s testací HV přidával onboard kameru,digitální otáčkoměr a palubní voltmetr, držák na mobil,druhou zásuvku 12V, zásuvku na lednici do kufru, druhé rádio ( bt,sd, USB), vše decentně s ohledem na zachování původnosti interiéru. Dále pak fanfáry, žárovky obrysového osvětlení a brzdovky nahrazeny LEDkovými ( kvůli lepší svítivosti přes léty degradované kryty).
Onboard kamera je schovaná za zpětným zrcátkem, takže neruší výhled.
Druhé rádio (1Din s poloviční hloubkou) je ukryto za palubní schránkou a ovládat jde pouze dálkovým ovladačem.
Držák na mobil používám přísavkový, takže jde před STK sundat.
Druhá zásuvka, voltmetr a otáčkoměr jsou pro řidiče dobře viditelné, nicméně na fotkách interiéru pro testaci HV nejsou vidět. Stejně tak zásuvka v kufru je zamaskovaná. Fanfáry i kompresor v motorovém prostoru nejsou na první pohled patrné ( funkce původního klaksonu zůstala zachována)
Jediné, co je vidět je halova sonda otáčkoměru a magnetka na řemenici kliky. Pro šťouraly jde snadno  sundat.
S nějakou homologací výše uvedených doplňků jsem si nelámal hlavu.
Jediné, co mě ser. ,že mám v TP mám pouze jeden rozměr kol ( nějaká krává na magistrátu nechtěla zapsat ostatní, přestože jsou pro model schválená výrobcem, mám na to i papír), takže pokaždé před STK jsem přehazoval kola.  Ale posledně mi na STK řekli řekli a se na to vykašlu, že ty 13 plechy kazí celkový dojem z vozu.
Toť můj názor asi bych si s tím hlavu nelámal.

47
Za mého dětsví to bylo zcela normální se nedostat s kočárkem do autobusu. Mě bylo, 5let segra byla v kočárku a x krát se stalo, že místo obvyklé příměstské Karosy ŠL 11 přijel náhradní vůz ŠD11 s bouchačkama. I přes sebevětší vůli řidiče do ŠD kočárek naložit nešel. X krát jsme šlapali ráno o půl 7 pěšky v chumelenici po kraji silnice 4km, protože chodníky byly neprohrnuté. Další spoj jel až za hodinu a půl. Máma přišla pozdě do práce, já do školky ségra do jeslí. Jednou máma řešila stížnost na Čsadu a bylo to prdu, prostě běžné ŠLko mělo poruchu  občas i zapadlo, tak se nedalo nic dělat. Prostě lidé byli tak nějak tolerantnější.
Zrovna dnes před polednem se porouchal autobus nedaleko naší firmy, který měl přivést 15 dětí z nedaleké sjezdovky zpět do školky. Řidič byl docela zoufalý, protože náhradní vůz neměl žádný poblíž k dispozici a šel hledat pomoc k nám. My provozujeme nákladní autodopravu a nemáme ani dodávku se sedačkami. Náš mechanik se pokoušel pomoci závadu odstranit a nakonec to dopadlo, že vyrazil konvoj 4 osobních aut. Nikdo z našich kluků ani na minutu nezaváhal a nabídl pomoc, nikdo neřešil případná právní rizika spojená s přepravou cizích dětí v soukromém osobním autě.
 

48
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Multibonus ?
« kdy: 30 Ledna 2023, 22:58:52 »
V minulosti jsem vlastnil malé litrové přibližovadlo s nízkým POV a nastřádal si max. bonus. Otec si koupil velké vozidlo a já jsem se stal pojistníkem jeho vozidla. A tak tomu dlouho bylo. Bonus už byl maximální a dále nenarůstal, oba jsme byli spokojení. Mezitím můj vozový park vzrostl na nějakých 5 kusů. Otec stárnul a jezdil stále méně. Jednoho krásného dne jsem sedl vedle otce jako spolujezdec a vše mne docvaklo.
 Ty vole, ten dědek v lepším případě jen někoho odrbe u supermárketu a ty budeš mít velkej problém a bude tě to stát každý rok dost peněz, co si vezmeš na důchodci a na tátovi. No jak mu diplomaticky říci, že už jezdí jak vševěd a začíná být na silnici nečitelný a nebezpečný. No na cesty do krámu a k doktorovi by ti už stačilo něco menšího, s vyšším posazem, kvůli nastupování, něco benzínového bez turba, stejně jezdíš pořád se studeným motorem najedeš 100km za měsíc a taháš zbytečnou váhu. Trvalo to dlouho, ale nechal si to vysvětlit a teď platí za 1.3 cca stejně, co já za >2.5. K výročí mu to nechám přepočítat u Pillow s nájezdem do 5000km.
 Ono je to šílené ty rozdíly v cenách. Kámoška prodávala svoje staré hyundai i30 tuším 1.4. Na inzerát se ozvala a přijela a i koupila 19 letá holčina s čerstvým řidičákem. Vše proběhlo ku spokojenosti všech. V den prodeje zvládly společně přepis i auto  pojistit na místním zastoupení čpp. Když na holčinu pojišťovačka vybafla cenu 14500,- tak myslely, že si dělá prdel.



49
Mě tam nějak neštimuje jízda bez pásů (přepravovaná osoba)- kdo tedy dostane pokutu 1500-2500?  Přepravovaná osoba nebo řidič? Tady mi to zavání nějakým pokusem o odpovědnost řidiče za delikt přepravované osoby.
Před x lety jsem se byl přepravován jako spolujezdec bez pásů  jednou vyklepanou řidičkou. Řidička byla seznámena s tím, že si pásy ve Felicii rozhodně nevezmu a že to bude můj problém. Pochopitelně zastaveni hlídkou a řidičku vysírali, že spolujezdec je nepřipoutaný. Spolujezdec se do toho vložil a sdělil jim, že ho řidička poučila, že se má připoutat a že tak učinil. Jestli viděli něco jiného,ať to vyřeší SO. Když viděli, že mě neoškubou, tak neustále doráželi  všetečnými dotazy na řidičku, jestli jsem byl připoutaný a snažili se odpovědnost hodit na ní. Padl tam i dotaz, jestli jsem držitelem řidičského oprávnění. Než proběhla lustrace, bylo dost času řidičku poučit, že policajtům se lhát může a nejlepší je mlčet. Nakonec se nic zvláštního nedělo, byl jsem předán SO a řízení bylo zastaveno-chyběly důkazy.
 Celkově mi připadá přitažené za vlasy hodit pásy řidiče a autosedačkou do jedné sazby za 4 body. Ty pásy jsou pitomost, především u youngtimerů a veteránů bez airbagů nebo u náklaďáků. Mám s tím své zkušenosti. Nicméně použití autosedačky pro dítě je nezbytnost a klidně bych tam dal 6 bodů a půl roku zákaz. Vyrůstal jsem v osmdesátkách, kdy nás rodiče vozili ve voze Škoda 120 -vpředu pásy bez navíjení a vzadu žádné. Jako děti jsme měli ve zvyku načumovat dopředu nezi opěradly předních sedadel pouze do té chvíle, než 5 letá ségra přistála při náhlém brzdění vpředu. Ze dne na den otec vyrobil podsedák a dodatěčně namontoval dozadu pásy a bylo po srandě.
 Dopravní specialisti nám tvrdí, jak doprava zrychlila. Ve vesnici se jezdilo 60 v noci 90. Když se jelo na dovolenou na Slovensko nebo do Maďarska, tak jsme tam byli tou stodvacítkou za podobnou dobu jako dnes a nebylo potřeba jet rychleji než 110km/h. V šedesátých letech to dokázal za podobnou dobu i děda s Octavíí. Vše bylo tak nějak bez stresu a na pohodu. To už je na jiné téma!

50
Potřebuji poradit - technický stav vozidla / Re:přesunuto - Gumy
« kdy: 24 Listopadu 2022, 00:22:02 »
Mám teď čerstvou zkušenost s jízdou na letních pneu ve sněhu, Dopustil jsem se těžkého pirátství, ale jinak se nic zvláštního nedělo.
Minulý pátek jsem si byl pro nové staré přibližovadlo z konce roku 2006 po důchodci s opravdu nepatrným nájezdem ve stavu nového vozu, Prostě to zní skoro neuvěřitelně a nešlo odolat. Vozidlo za svůj život převážně v garáži ojelo tak max. 25% ze svých původních pneu Dunlop (dot 4406) a dále ojelo sadu zimních pneu Pneumant na cca 3 mm, která byla taktéž z roku 2006. Mimo jiné doposud nezlikvidovalo ani původní baterii a neutrpělo žádný škrábanec.
 Pro převzetí vozidla jsem naplánoval pátek, kdy se opravdu čerti ženili a na silnici se opravdu vyskytoval sníh a světe div se, opravdu to klouzalo. Prodávajíci mi říkal: Obul jsem na to raději  16 let staré původní letní Dunlopky a zimní Pneumantky dal do kufru. Jsou na zabití, sundat a zahodit, kloužou více než leťáky!
Měl jsem divný pocit, vědom si hrubého pirátství a pochopiteně jsem měl strach, abych tomu autu někde zbytečně neublížil. Pak jsem se vrátil  v mysli o pár desítek let zpět a zavzpomínal na čem jsme tehdy jezdili a došlo mi jaký jsem posera a jak nás dokáže ta každoroční gumová mediální masáž zjančit. Před 30 lety s mokrým řidičákem bych bez rozmýšlení nasedl a jel a neřešil nějaké vnitřní dilema. No tak jsem jel a klouzalo to, ale jinak se nic zvláštního  nedělo.
Doma jsem si detailně prohlédl Dunlopky a majitel je snad musel něčím pravidelně fidlovat, jejich stav neodpovídá skutečnému stáří a nebo se tenkrát ještě dělaly pneu z gumy. Správně bych je měl zahodit, ale asi to neudělám.

51
Podobný případ, změřen poloopičáky v obci, malé překročení. Viděl jsem je v zrcátku tak jsem na to šláp. Nakonec jsem  zastavil asi 3km za vesnicí, hrozilo, že s tím Roomstrem skončí ve škarpě a ještě bych jim musel poskytovat první pomoc nebo mě zastřelí. Ztotožněn předáno SO. Skončilo to po podaném odporu. Ono tam byla ještě jedna věc- změřen v zatáčce a falešné odrazy od drátěného plotu a transformátoru. Prostě nedodržená metodika. Mimo to jsem zastavil mimo katastrílní území obce. I tak by to bylo dobře hratelný.

52
Jestli tomu správně rozumím, tak to byl obytňák? Takže, neživnostenská doprava? Kde Vás zvážili? Předpokládám, že u Kufsteinu. Tam často mají takové nápady.
Dokonce už kamioňákům dávají kontakt na místní spedici, kde vám rádi a ochotně odloží zboží a uskladní, údajně i seženou další auto. Prostě All inklusive.

Mě jednou vysírali na na Hatích.(youngtimer+ skříňový nebrzděný jednoosák do 750Kg.) Auto mohlo táhnout nějakých 450kg nebržděných dle TP.
Mozkovým myšlením zjistili, že vozík je určitě těžsí než 450kg. On orčitě byl. Tak na váhu a odpřáhnout vozík.  Na.rat, nic odpřahovat nebudu. Jestli, tak budeme vážit celkovou hmotnost soupravy, to jsem věděl, že bude v pořádku. Nakonec se vážení nekonalo.

53
Nedopravní tématika / Re:Vyhláška o vytápění
« kdy: 23 Srpna 2022, 14:45:01 »
Přesně tuto myšlenku máme s kámošem dlouho v hlavě. Jen postupem času se tak nějak mění vize, jaké palivo by bylo nejlepší a začíná to být stále aktuálnější a zřejmě brzy dojde na samotnou realizaci.
 Původně to měl být tříválec od Daihatsu na zemní plyn, pak diesel 1.9D od VW na fritovací olej a podobné sračky.
Nakonec jsme původní vizi z gruntu přepracovali. Dospěli jsme k jednoduchému zážehovému vodou chlazenemu motoru s karburátorem ( stačila by asi stará oktávie, embéčko, 120)+ třífázový generátor cca 6-9kW+ zbastlit vyvíječ dřevoplynu. Systém doplnit o nějakých 60-70Ah ve starém poctivém olovu, které zajistí noční provoz (osvětlení, lednice a malé spotřebiče) Hodila by se i akumulační nádrž na horkou vodu pro noční vytápění do radiátorů. Na yt je spousta návodů, v americe s dřevoplynem hodně experimentují.
 A múžeme vyrábět krásnou zelenou energii třeba pro domácnost nebo pro elektromobil. Samozřejmě ideální by bylo mít motorgenerátor duplicitně, kvůli servisním odstávkám. Ten dřevoplyn dokáže dost zakarbonovat a zaneřádit motor. Stejně tak bych si moc nelámal hlavu s akumulátory. Klidový noční odběr domu je max. 250W. Na to by stačili levné netrakční (startovací) olověné baterie nebo NiFe nebo mokré NiCd.
Do fotovoltaiky a tepelného čerpadla se mi moc nechce.

54
Otce chytli s krátce propadlou STK, protože je to důchodce a nasypal si popel na hlavu, tak mu to dali za 200,- Pak začali něco plácat, že v registru vidí, že provozovatel a majitel je jiný, že to budou řešit s ním.
    Otec je navenek pro okolí na malém městě chudý,ale  čestný, zkrachovalý podnikatel. Má pouze čestné  dluhy státu, které  stejně nikdy nezaplatí a ani to neplánuje. Dúchod má minimální(víc mu strhávat nemohou), domácnost má vcelku běžnou, nadstandartní vybavení domácnosti patří mě (vždy objednávám z Eshopů, aby na faktuře bylo moje jméno), jeho nenápadný ojetý a skromný automobil závistivé a škodolibé okolí přijímá vcelku pozitivně jako boží trest. V TP je otec je provozovatel a já jsem vlastnk. Pojistník je otec. A jinak je otec  vcelku pohodový důchodce, neumírá hlady, jen musí jíst plesnivé sýry, pít staré víno a do auta mu prší. ;D
  Přemýšlel jsem, že otec je univerzálně použitelný pro každou špatnost a pokud se mýlím, tak mě opravte.
a) Jako majieteli vozu je mi vcelku u pr..le propadlá STK, ať si to řeší s provozovatelem
b)  mimo jiné otec řidič a provozovatel už dostal blok a složenku na 200,-
c) pokud otec složenku použije na podpal, stejně jako třeba jiné další nasledující složenky a příkazy a ozhodnutí  nic zvláštního se nebude dít.
d) celní zpráva může začít vymáhat nezaplacené pokuty- no respektivě se může postavit na konec fronty.
e) pokud otce čapnou fízlové a zjistí nezaplacené pokuty, auto mu zabavit nemohou, protože majitel jsem já?
( V tomto bodě si ale nejsem jistý)
 
Pokud moje úvaha v bodě e) je správná, tak mám univerzálního a spolupracujícího  zadluženého homelesmutha s adresou v rodině.
 Na všemožné obálky s pruhem je za ta léta zvylký a obvykle končí v krbu se slovy  postavte se do fronty. Občas k němu zavítá nějaký ten exekutor. Otec ho vždy zavede do skromné dílny, kde  pár kusů již olepeného nářadí, starý gauč, starou telku skleněnku, dvouplotýnkový vařič, mikrovlnku a lednici ze sběrného dvora. Vypije si s exekutorem kávu, ten  si něcoodškrtá v papírech a přátelsky se rozejdou.

55
No musím dát za paravdu zakladateli vlákna. Psí exkrementy na veřejných prostranstvích mě také se....  Řešilo se to na radě města a městapo to dostalo jako úkol nejvyšší priority, což považuji za chválihodné a potěšilo mě to. Konečně dostali opravdu důležitý úkol.
  Situace se na čas zlepšila. Nicméně měšťáci se úkolu zhostili s vynalézavostí a leností sobě vlastní a úkol postupem času přesunuli na tzv. čokopolicii (asistenti prevence kriminality), kteří jsou pro smích úplně všem.
  Čeho jsme dosáhli? Pejskaři se zřejmě zalekli několika exemlárních postihů a chodí venčit o 300m dál od sídliště na louku (majitel není místní a nestará se o ni) Nicméně louka sousedí s mojí nemovitostí. Né vždy to však pejsek stihne, takže zaznamenávám  zvýšený výskyt exkrementů v blízkosti své nemovitosti a na příjezdové cestě. Ovšem výskyt čokopolicie je zde zcela nulový. Poměry se rozhodně zlepšily. Budu muset věc vzít zřejmě věc do svých rukou a občas pejskaře upozornit D-Fensovským citátem. " Vím čím, kam a kolik děr se bude dělat do psa.

56
Mě nejde o těch pár korun, mě jde o princip. S mámou už česká pojišťovna vydrbala před 15 lety. Tehdy ji po nezaviněném ťukanci taktéž měnili na Felici  (rok2000) blatník  a po třech zimách byl shnilej.  a tentokrát jim to prostě nevyjde. Když mi nabořili loni můj youngtimer, tak jsem se šprajcnul a Uniqua mi dala rozpočtem, co jsem požadoval a zbylo i na nějaký ten upgrade opotřebovaných dílů za lepší nebo nové.

Já to mám spočítané lakovaní těch 5500,- blatník origo 5300,- nadkolí dám klidně z druhovýroby za 400,- nějaký ten spojovací materiál a příchytky cca 200,-
Zvažuji opravu původního blatníku- Kamarád klempíř je zaměstnanec autorizáku (není na seznamu smluvních)  a práci si bere i domů do své dílny a od něj fakturu požadovat nemohu ani nechci, ale mám jistotu prvotřídní práce.

57
Zdaravím, mojí matce udělal nějaký neopatrný senior na 20 leté Toyotě v perfektní kondici (dva měsíce po regulérní STK-s čistým protokolem) ťukanec na blatníku-nic hrozného. Vinu dědek přiznal, sepsáno, nahlášeno, likvidátor nafotil a odhadl na zcela směšnou částku 5600,- při plnění rozpočtem, Stále matce navrhoval opravu v smluvním servisu nebo výše uvedený rozpočet.
Vycházel z uvedených prací-výměna blatníku a nadkolí+lakování.
Pomohl jsem mámě sepsat žádost o navýšení rozpočtu. Učinil jsem to, po dobrých zkušenostech s Uniquou po loňském ťukanci, kdy bez keců mi více než zdvojnásobili rozpočet a prachy byly do týdne na účtě. Generali se jí pochopitelně vysmála a psala něco o starém sřepu a efektivně vynaložených prostředcích.Takže auto půjde do smluvního servisu a chci vidět, jak to dokážou sfušovat za efektivně vynaložené prostředky.
Teď zvažuji, napsat na Generali dopis s tím, že tedy jejich smluvní servis jako OK, ale ať počítají s tím, že tam budu posílat svého mechanika, který bude důsledně kontrolovat kvalitu prováděných prací.
Prostě hodlám vysírat. Pokud nebude tloušťka plechu  a laku stejná jako na originálu. Kontrola spár. Přesnost odstínu. V podstatě, ať se chystají ,že budu dělat potíže. Mám v sobě zakořeněnou nedůvěru v autoservisy, které neznám. Co můžou to zfušujou a ještě okradou a připraví si práci na příště. Třetí parametr je, že se musí dostat do těch efektivně vynaložených protředků. Jak ta práce může vypadat.
Já vlastně ani nevím, co potřebuji poradit? Rád bych zvrátil tu skutečnost, že auto půjde k nějakým smluvním fušerům Generali, že přijde o původní pozink blatník. Pro mého klempíru je oprava blatníku sranda a sám říkal nech na tom původní, to nic není, já to udělám, že to nebude vidět.
Jde o pár korun, ale matka to nechce dotovat, od toho je pojišťovna! Při navýšení rozpočtu, alespoň na 10 vím, že tam bude původní blatník a práce budou provedeny ve vynikající kvalitě.



 

58
Tak to jsem břídil. Já jsem cca před 20 lety potřeboval dostat na kopec 6m lešenářskou trubku, která měla sloužit jako stožár k vysílací anténě. Zvolil jsem obdobný postup, jen vlečné vozidlo byla ČZ 175 a zadní nápravu tvořil drátěný dvoukolák a musel jsem využít na 2km silnici 1. třídy. Pochopitelně v podvečerních hodinách, když byl teměř nulový provoz. Nakrátko jsem se zamyslel, co by se dělo kdyby mě chytli. Kráčet 5 km s trubkou na rameně se mi opravdu nechtělo.

59
Oni to stejně reálně hodí na autoškoly. Najdou si obětního beránka, seberou licenci a bude zas dobře. Parazitům se po dvou letech vyšetřování nic neprokáže. Svého času, jsem uvažoval o tom jít dělat zkušebního komisaře na zmiňovaný úřad. Nabízený plat byl opravdu zoufalý, tak jsem se jim vysmál.  Takže se není čemu divit. Asi bych v tuto chvíli ležel držkou na zemi v klepetech a barák měl obrácený naruby. Sestřenka mi teď psala, že to tam vypadá jak na Ukrajině. Tolik fízlů a zásahovka je pro malé město opravdu atrakce.

Stran: 1 2 3 [4] 5 6 ... 31