30kmhcz

Prosíme přihlašte se nebo zaregistrujte.

Přihlašte se svým uživatelským jménem a heslem.
Pokročilé vyhledávání  

Novinky:

>>DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ČTOU TO TADY JAK ÚŘEDNÍCI, TAK POLICIE. Neuvádějte nic, podle čeho by protistrana mohla dovodit, o jaký případ se jedná. Jak na to? Pojďte >>sem<<.

Zobrazit příspěvky

Tato sekce Vám umožňuje zobrazit všechny příspěvky tohoto uživatele. Prosím uvědomte si, že můžete vidět příspěvky pouze z oblastí Vám přístupných.

Příspěvky - Ladislav Laker

Stran: [1] 2 3 ... 9
1
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Re:Radar v dědině
« kdy: 12 Června 2024, 12:40:59 »
Citujete nám tady "řízení o přestupku", "podání vysvětlení", ale nikde nic o tom, jaké v tom má jaká osoba postavení. Proto melete hezky, ale prázdnou slámu. Opravdu na ty vaše kraviny nebudu dále reagovat. Doplňte si vzdělání a přestaňte tvrdit nesmysly. Pac a pusu.

My ale víme, jaké má ta osoba postavení. Zmínil jsem to v této dikusi opakovaně vícekrát, pane Fogyne. Tazatel stanice35 to nakonec napsal jasně v diskusním příspěvku https://www.30kmh.cz/index.php?topic=13509.msg151146#msg151146: přestupkové řízení nebylo dosud zahájeno. Takže platí to, co jsem zde napsal už třikrát:
  • Osoba vyzvaná k podání vysvětlení je v postavení osoby vyzvané k podání vysvětlení.
  • Žádné jiné procesní postavení nemá.
  • Nemůže úspěšně požadovat nahlížení do spisu.
  • Neexistuje totiž spis, do kterého by bylo možno nahlížet.
Tak je to jednoduché. Pan Fogyn zde poznamenal: "Raději budu hulvátem, než špatně radícím debilem...." Nakonec zvládl být obojí.

2
Nečitelnost podání učiněného do datové schránky

Nezdaří-li se orgánu veřejné moci zobrazit či otevřít podání nebo přílohy účastníka řízení či jeho zástupce, učiněné v elektronické podobě formou datové zprávy doručené do datové schránky, je tento orgán povinen o takové skutečnosti danou osobu alespoň vyrozumět a poskytnout jí prostor pro nápravu tak, aby nebyla jen pro tento nedostatek krácena na svých právech. To platí tím spíše, vyplývá-li z příslušného záznamu o ověření elektronického podání, že všechny soubory obsažené v datové zprávě vyhovují technickým parametrům (velikost, formát a absence škodlivého kódu). Uvedená povinnost orgánu veřejné moci je pak o to naléhavější, závisí-li na obsahu předmětného podání další procesní postup či rozhodnutí ve věci.
Zdroj: podle nálezu Ústavního soudu sp. zn. I.ÚS 226/20, ze dne 25. 3. 2020

Zde naznačený postup by mohl být - vedle blanketního podání - dalším krokem v ping-pongu se správním orgánem. Bylo by třeba úsilí programátora k nalezení postupu jak vytvořit soubor PDF s těmito vlastnostmi:
  • soubor úspěšně projde u příjemce všemi automatickými testy technických parametrů, a zároveň
  • soubor se po otevření u příjemce jeví jako nečitelný.

Triviálním příkladem takového podání by mohl být soubor PDF s bílým písmem na bilém podkladu. To by sice bylo velmi primitivní opatření, ale při tisku takového dokumentu bude výsledek byl dostačující ke zmatení úřednice. Úskalí tohoto postupu spočívá v tom, že úřad může takové nečitelné podání vyhodnotit jako záměrný zásah na straně odesilatele (obstrukci), což by takovému podání odnímalo odkladný účinek. 

Je také nutné počítat s tím, že jednotlivé orgány (soudy, orgány obce, policie) mohou mít implementovány různé způsoby kontroly validity (technických parametrů) dokumentů, které jsou jim doručovány do datových schránek.

Vím o případu (ve Švýcarsku), kdy osoba komunikovala s úřadem a pro svůj elektronický podpis užila klíč s neobvyklou délkou. Takový elektronický klíč byl v pořádku (vystavený uznávanou certifikační autoritou a splňující parametry pro elektronickou komunikaci s úřady), avšak software finančního úřadu nebyl schopen takový podpis ověřit.

3
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Re:Radar v dědině
« kdy: 11 Června 2024, 01:40:51 »
Sice citujete něco, o čem tady není vůbec řeč, ale máte pravdu ...
Ale kdepak, Fogyne. Právě o tomhle tady je řeč, a vedl jste ji také Vy. Nepamatujete? Cituji Vás: 

A pokud "podáním vysvětlení" není člověk účastníkem žádného řízení, potom platí, že nemá žádná práva. ...  No... Opravdu nemá smysl se s vámi dále bavit...
Jen jsem Vám zase prokázal, že k podání vysvětlení není nutné, aby osoba byla účastníkem jakéhokoliv řízení. Což tvrdím od počátku. Vám se nepodařilo prokázat, že by má rada tazateli stanice35 byla nesprávná. Vy tady k tomu házíte namísto věcných argumentů slova "hlupák", "debil". Je pro Vás opravdu zatěžko diskutovat klidně a slušně?

4
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Re:Radar v dědině
« kdy: 10 Června 2024, 15:22:04 »
Nemá smysl přesvědčovat hlupáka, že je hlupákem. Sbohem.

Fogyne, pokud se považujete za hlupáka, já Vám v tom bránit nebudu. V každém případě jste hulvát, soudě podle Vašich opakovaných osobních útoků.

Cituji z interního materiálu Ministerstva vnitra ČR (zpracoval odbor legislativy a koordinace předpisů):
Fáze před zahájením řízení o přestupku slouží k posouzení, zda existují skutečnosti odůvodňující zahájení řízení o přestupku. V této fázi lze z procesních institutů využít především podání vysvětlení (viz ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ O POSTUPU PŘED ZAHÁJENÍM ŘÍZENÍ, § 137 správního řádu), zajištění důkazu (§ 138 správního řádu), případně záruku za splnění povinnosti (§ 83 zákona č. 250/2016 Sb.). Podkladem pro zahájení řízení může být poznatek z vlastní činnosti správního orgánu nebo oznámení o přestupku od jiných orgánů nebo fyzických nebo právnických osob.

Pravdu mám tedy já, Fogyne. Mějte se pěkně a zkuste se na tomto fóru chovat slušněji.

5
Napřed by ovšem bylo nutno přejmenovat "zdravotní pojištění" na "zdravotní daň".
Ono to ani dnes není žádné pojištění, i když se to tak nesmyslně nazývá.



6
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Re:Radar v dědině
« kdy: 07 Června 2024, 20:47:37 »
A pokud "podáním vysvětlení" není člověk účastníkem žádného řízení, potom platí, že nemá žádná práva. To si tak fízl na ulici odchytne náhodného člověka, tento jde podat vysvětlení, nemá práva, neví k čemu vysvětlení podává, není v žádném právním postavení....  No... Opravdu nemá smysl se s vámi dále bavit....

Fogyne, děkuji za názor. K podání vysvětlení může správní orgán vyzvat kohokoliv a kdykoliv, bez ohledu na to, zda již bylo či nebylo zahájeno nějaké řízení. Velice často se správní orgán dožaduje "podání vysvětlení" aniž by dosud zahájil řízení a stanovil jeho účastníky. Jistě víte k čemu podání vysvětlení primárně slouží. Osoba vyzvaná k podání vysvětlení je tedy v postavení osoby vyzvané k podání vysvětlení. Není však v právním postavení účastníka řízení podle § 27 správního řádu. Není totiž účastníkem (nějakého konkrétního) řízení o (nějakém konkrétním) přestupku.

Proto jsem opakovaně upozorňoval, že tazatel stanice35 má vyčkat až dostane nějaké lejstro a seznámí se s jeho obsahem. Bude-li pouze vyzván k podání vysvětlení, pak je zpravidla povinen dostavit se, avšak nemá právo dožadovat se nahlížení do jakéhokoliv spisu, protože se dosud nestal účastníkem žádného probíhajícího řízení, ke kterému je veden spis. Jestliže však v tom lejstru bude uvedena spisová značka probíhajícího přestupkového řízení, pak by šlo ovšem o jiný případ - ten by se posoudil podle § 27 odst. 1 a 2 správního řádu.

Takové úvahy jsou však v této fázi předčasné. Tazatel stanice35 dnes není v postavení svědka, poškozeného, podezřelého, nebo obviněného ze spáchání přestupku.

7
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Re:Radar v dědině
« kdy: 06 Června 2024, 18:21:15 »
... právně tu postujete hromady nesmyslů.

Fogyne, vyzval jsem Vás prve:
"Výzva k podání vysvětlení nezpůsobuje, že by se osoba automaticky stala účastníkem nějakého řízení. Pokud se domníváte opak, prokažte to citací z celostátně účinného právního předpisu."

Vy ovšem žádný celostátně účinný předpis neuvádíte ani necitujete, takže soudím, že žádný takový neznáte. Opět (podruhé v této diskusi) útočíte vůči osobě, aniž byste byl schopen věcné argumentace.
Ani Číkus nebyl schopen žádný celostátně účinný předpis uvést.

Mimochodem, tvrzení že tazatel stanice35 je údajně v postavení podezřelého je předčasné a není ničím podloženo.
Není pravda ani to, že by se doručením výzvy k podání vysvětlení osoba automaticky dostala do postavení podezřelého v rámci nějakého přestupkového či trestního řízení.
To jsou všechno nějaké vaše fantazie, pánové, že ?

8
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Re:Radar v dědině
« kdy: 06 Června 2024, 08:57:33 »
Já nechápu, že Ladislava ještě někdo nezakázal.

Fogyne, bavme se k věci. Odpusťte si osobní útoky. Takže shrnuji speciálně pro Vás: Osoba (pouze) předvolaná k podání vysvětlení není automaticky v právním postavení účastníka řízení. Její procesní pozice není stanovena. Neexistuje tedy žádný spis, do kterého by tato osoba měla právo nahlížet. Jde o dva zcela odlišné případy postavení osoby. Až si to ujasníte, dejte vědět.

Podle § 27 správního řádu platí, že účastníky řízení z moci úřední jsou dotčené osoby, jimž má rozhodnutí založit, změnit nebo zrušit právo anebo povinnost nebo prohlásit, že právo nebo povinnost mají anebo nemají. Pouhá výzva k podání vysvětlení ještě sama o sobě nezakládá, nemění ani neuší právo. Výzva k podání vysvětlení nezpůsobuje, že by se osoba automaticky stala účastníkem nějakého řízení. Pokud se domníváte opak, prokažte to citací z celostátně účinného právního předpisu.
  • Tazatel by se musel aktivně přihlásit jako účastník některého probíhajícího řízení (§ 28/1) a pak bude na správním orgánu, aby o účastenství této osoby v onom řízení autoritativně rozhodl.
  • Tazatel by se mohl domáhat statutu účastníka řízení dodatečně, jako opomenutý účastník, a to podáním námitky, případně odvoláním.
  • Pokud by jeho odvolání bylo zamítnuto jako nepřípustné, může podat žalobu k příslušnému soudu.
Tazatel stanice35 nenapsal, že by snad byl účastníkem nějakého řízení. Podle toho jsem mu odpověděl. V budoucnu se může stát, že správní orgán povede řízení pouze s provozovatelem vozidla. Nebo správní orgán může rozhodnout o účastenství v řízení tazatele stanice35. Spekulovat o budoucím procesním postavení tazatele je tedy v této chvíli předčasné.

9
Odborná literatura / Re:Nový zákon 30/2024 Sb.
« kdy: 06 Června 2024, 08:48:06 »
Jako domácí úkol si může každý pročíst § 97 o odložené účinnosti a v kontextu idiotských odkladů stanovit, od kdy nemusí vozit zelenou kartu :)
K tomu podotýkám, že z hlediska zelené karty je § 97 bezvýznamný. Právní úprava týkající se zelené karty je obsažena v § 94 odst. 4 zákona.

Dle ustanovení § 17 odstavec 1 (zrušeného) zákona č. 168/1999 Sb. o pojištění odpovědnosti, platilo do dne 31.03.2024, že při provozu vozidla na pozemní komunikaci je jeho řidič povinen mít u sebe zelenou kartu nebo doklad o hraničním pojištění a na požádání jej předložit příslušníku Policie České republiky.

Dle přechodového ustanovení § 94 odst. 4 zákona č. 30/2024 Sb. platí, že při provozu vozidla na pozemní komunikaci postupuje jeho řidič a Policie České republiky před prvním dnem osmého kalendářního měsíce následujícího po dni vyhlášení tohoto zákona podle § 17 odst. 1 zákona č. 168/1999 Sb., ve znění účinném přede dnem nabytí účinnosti tohoto zákona.

Zákon č. 30/2024 Sb. byl vyhlášen dne 13. 2. 2024. Následujícím (prvním) kalendářním měsícem je březen 2024. Osmým kalendářním měsícem  je říjen 2024. Z uvedeného plyne, že v době do prvního října 2024 stále platí povinnost řidiče mít u sebe zelenou kartu a na požádání ji předložit příslušníku Policie České republiky.

10
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Re:Radar v dědině
« kdy: 06 Června 2024, 07:39:32 »
Tak mě napadlo - až mě provozovatel napráská a budu pozván k podání vysvětlení, lze tam říct, že chci nejdřív prostudovat spis a vyjádřím se do x dnů?
Ne, takové právo nemáte. Mýlí se ViktorN, když tvrdí něco jiného.

Právo nahlížet do spisu má účastník řízení, případně jeho zástupce. Výzvu k podání vysvětlení může ovšem dostat kdokoliv. Nestává se tím účastníkem jakéhokoliv řízení. Nezískává postavení účastníka řízení, a už vůbec ne právo na "prostudování spisu".

Shrnutí: Právo na nahlížení do spisu by Vám vzniklo, jestliže Vás účastník řízení (provozovatel vozidla) ustanoví svým zástupcem. Ani v takovém případě však nemáte právo odmítnout podat vysvětlení z důvodu "že jste ještě nenahlédl do spisu".

11
Zajímavé články z internetu / Re:Mobilní měření emisí
« kdy: 05 Června 2024, 19:57:49 »
Jediné co řidiči mohli předložit je červená nálepka od technické kontroly na RZ, která v sobě má implicitně i tu emisní kontrolu.
Netušíme jak kontrola probíhala - článek je v tomto (možná záměrně) nejasný. Řidiči jistě nemohli předložit jakýsi "platný certifikát ze stanice technické kontroly". Nic takového neexistuje - to si redaktor něco vymyslel v opilosti. Mohli však předložit Protokol o měření emisí vozidla, jestliže hlídka si na ně počíhala a stavěla je pár set metrů po výjezdu ze STK. V tom případě měli protokol u sebe.


12
Nedopravní tématika / Re:Neekonomické rozhodnutí výboru SVJ
« kdy: 05 Června 2024, 08:18:49 »
První nejistota je, jestli to nepřipojení se týká programu jako celku, kdy nedostanu vůbec nic k ničemu, nebo jde o jednotlivé body programu.
Odpověď je jednoduchá: Shromáždění (a) projednává záležitosti zařazené na pořad jednání, případně (b) rozhoduje o záležitostech zařazených na pořad jednání. Každá záležitost může být zcela odlišná a zpravidla tvoří jeden bod pořadu jednání. Každá záležitost může mít své vlastní speciální podklady. Neexistují tedy "podklady k "programu jako celku", ani podklady k "pořadu jednání jako celku".

... řešíme ovšem text uvedeného odstavce (2) Nejsou-li k pozvánce připojeny podklady týkající se pořadu zasedání, umožní svolavatel každému vlastníku jednotky včas se s nimi seznámit. a jaké jsou podmínky a cesty naplnění ...
Odpověď je velmi jednoduchá: přečtěte si stanovy. Ty mohou obsahovat podrobnější upřesnění obecného práva vlastníka jednotky podle § 1179: "Vlastník jednotky má právo seznámit se, jak osoba odpovědná za správu domu hospodaří a jak dům nebo pozemek spravuje. U této osoby může vlastník jednotky nahlížet do smluv uzavřených ve věcech správy, jakož i do účetních knih a dokladů, a pořizovat si z nich výpisy, opisy a kopie." Podle konstantní judikatury platí, že nebyly-li předem ujednány místo a čas nahlížení, pak se právo nahlížet realizuje v místě sídla osoby odpovědné za správu domu a v "obvyklé denní době", s přihlédnutím k praxi zavedené mezi stranami.

... a jestli existuje situace, kdy může člen očekávat (na základě uvedeného odstavce), že dostal všechny podklady (např. již několik krát uvedená situace, kdy dostal jako součást pozvánky k některým bodům pořadu podklady a k jiným ne).
Už jsem napsal, že člen nemůže očekávat vůbec nic! Sám si rozhodne které podklady potřebuje nutně, které si chce prostudovat pouze z pilnosti, a které považuje pro své rozhodování za zbytečné. Podle § 4 občanského zákoníku má každá osoba "rozum průměrného člověka i schopnost užívat jej s běžnou péčí a opatrností a že to každý od ní může v právním styku důvodně očekávat".

Mé řešení (požadovat kdykoliv má člen i nejmenší pochybnost o dodaných podkladech/potřebě podkladů) se Vám nelíbí, jiné jste nenabídnul ...
Nikdy a nikde jsem nenapsal, že Vaše řešení se mi nelíbí! Jen jsem upozornil, že neexistuje ani zákonná povinnost statutárů přiložit k pozvánce podklady, ani neexistuje zákonná povinnost statutárů zaslat členům nějaký konečný seznam všech podkladů, které mají nějaký vztah k záležitostem zařazeným na pořad jednání zasedání shromáždění. 

... pouze tvrdím, že může existovat situace, kdy se může vlastník domnívat, že má vše ...
Nu a? To je triviální skutečnost, o které zde nebyl žádný spor. Co se vlastník domnívá - to je pouze jeho problém. Kdyby statutáři měli individuálně zjišťovat co se "domnívá" každý z desítek vlastníků, museli byste je platit mnohem lépe, než je platíte dnes. Někomu postačuje ke schválení zateplení když se na shromáždění dozví kolik to bude stát. Jiný vlastník se domnívá, že k rozhodnutí o zateplení potřebuje prostudovat projekt, kalkulaci nákladů, výpočet návratnosti, nabídky úvěrů nejméně od tří bank, atest použitých izolačních hmot s uvedením jejich tepelného odporu, a celé znění stavebního zákona.

... pokud ... statutární orgán ... není (ač by měl být, je to jeho povinnost) schopen řádně vykonávat funkci, nebo sleduje své, či jiné cíle, tak není důvod ... aby nejednal (byť mu to zákon přímo nenařizuje) tak, aby vlastníkům poskytnul podklady rovnou.
Ale o tom jsme se zde vůbec nebavili! Celá diskuse nebyla o tom co by měl a mohl dělat (ideální) statutární orgán. Diskuse byla o tom na co má tazatel Hugo právo, které může vymáhat (a jehož porušení by mohlo vést ke zneplatnění přijatého usnesení soudem).

Už jsem zde odkázal na judikát Ústavního soudu I.ÚS 1529/19 ze dne 19. 1. 2021.
Stěžovatelé namítali (mimo jiné), že rozhodnutí shromáždění SVJ bylo přijato procesním postupem rozporným s platnými stanovami - byla totiž předložena k rozhodnutí záležitost neobsažená v pozvánce. ÚS odmítl zastat se vlastníka jednotky; vyšel z toho, že návrh byl schválen potřebnou většinou. Vlastníci projevili svou vůli srozumitelně, jednoznačně a určitě, a proto nemá smysl zabývat se nesplněním formálních podmínek. I kdyby snad soud zrušil přijaté usnesení z formálních důvodů, vlastníci by se znovu sešli a odhlasovali by si totéž. Takto uvažovali soudci Ústavního soudu. Proto jsem prve napsal, že snaha zneplatnit přijaté usnesení pro nedodržení § 1207 je slepou uličkou.

13
Zajímalo mne jestli musí být SPZ na radaru bez nějakých pochybností čitelná aby mohla být uznaná jako důkaz.
Ve Vašem případě je známa totožnost řidiče. Je tedy zbytečné zkoumat SPZ či VIN vozidla. Není zřejmé co byste chtěl dokazovat, ani k čemu by takový důkaz měl sloužit.

14
Můj dotaz tedy směřuje na nečitelné SPZ na fotkách z radaru, které jsou doplněny fotkou z parkoviště.
Na nic se ale neptáte. Jaký je tedy Váš dotaz?

Další aspekt je úhel měření, které probíhalo z krajnice protisměru 4-proudé silnice+šířka 1 připojovacího pruhu.
Skutečná rychlost se dá změřit radarem, jestliže se vozidlo pohybuje přímo proti radaru nebo od radaru. Při pohybu vozidla šikmo v zorném poli radaru je změřená rychlost vždy nižší než skutečná rychlost. Jde o odchylku ve prospěch řidiče. Například při úhlu 20° mezi osou radaru a dráhou vozidla by skutečná rychlost 79.81 km/h byla radarem změřena jako 75 km/h.
Nevidím zde žádný použitelný argument pro Vás.

15
mějme modelovej příklad, obec/část obce je v zóně zákazu zastavení; potom namalování těch čar V10g bez dalšího tvoří vynětí označenýho prostoru ze zóny zákazu zastavení a označuje místo, kde je možno zastavit a stát, bez dalších podmínek ...

Ne, není tomu tak. Podle § 76 zákona č. 361/2000 Sb. platí, že svislé stálé dopravní značky jsou nadřazeny vodorovným dopravním značkám. Svislá zónová značka "Zákaz zastavení" je tedy nadřazena modrým čarám uvnitř zóny.

Je otázkou proč zde vůbec otevíráte tento "modelový" případ (a ještě jej vysvětlujete špatně). Tazatel jasně napsal na samém počátku, že stál v místě, kde byly namalovány modré vodorovné čáry, ale svislé zónové značky dosud osazeny nebyly. Cituji z úvodního dotazu: "Máte niekto skúsenosť ako je to s platnosťou vodorovného dopravného značenia (modrá čiara) predtým než mesto oficiálne spustí zonáciu?"

Stran: [1] 2 3 ... 9