13
« kdy: 03 Dubna 2020, 16:30:10 »
Testace HV probíhá několikastupňově - začíná kontrolou technického stavu (STK nějak fungují), pokračuje klubovou a krajskou testací. To jsou vlastně srazy, kde se sejdeme, komisaři nám auta shlédnou a dají nám razítka do průkazů historického vozidla. Testace v této podobě jsou ale zakázané. Testační komisař by sice mohl auta objíždět jednotlivě, ale nemají to jako hlavní zaměstnanání, aut je moc...tudy cesta nevede. Udělené testace platí dva roky. Většina majitelů HV musí testovat letos na jaře a testace nám tedy propadnou. Auto bez platné testace nesmí na silnici, tedy ani dojet na testaci.
Ptám se na řešení situace Federace klubů historických vozidel a Ministerstva dopravy. Zatím nemám odpovědi. Mohl by někdo nastítnit, jaká je právní situace majitele historického vozidla, pokud mu testaci znemožnil svým zásahem stát? Kudy by měla vést obrana? Samozřejmé je nebavit se, nesouhlasit atd. Možná situace je kontrolní kontrola historického vozidla bez platné testace při cestě na testaci.
P.S. testace je razítko v průkazu HV a také akce, při které se vlastni testace provádí. Snad je tomu rozumět.