1
Potřebuji poradit - ostatní / Re:Dovoz a provoz vozidla ze zámoří - bez/s následnou registrací v ČR
« kdy: 04 Ledna 2024, 20:32:39 »
Samozřejmě, E je správně :-)
Ale řekněme, že jde o vozidlo, které stojí za všechny ty starosti.
Co se týká hraničního pojištění a zákona 168/1999, je to pro mě při neexistenci reálné hranice Brazílie/ČR a bez úřední evidence přesouvání vozidel mezi státy Schengenu (možná i EU/okolní země) těžko uchopitelné. Nevím, jakým způsobem bychom ať já, nebo policie (v tomto případě nejspíš celníci na exportu?), prokazovali dobu pobytu vozidla na území ČR. Pojištění se uzavírá při "vstupu", když není uzavřeno, "neumožní policista jízdu", nikoliv "neumožní policista vstup". Takže podle mě např. převoz na podvalníku je v pořádku a nejedná se o "provoz" vozidla, protože toto není a nemá povinnost být zapsáno v registru (za splnění jistých podmínek, aby stále zůstalo cizozemské). Zdá se mi, že by se v tom nechalo docela kličkovat, ale to by chtělo konzultaci s právníkem. Otevírá to každopádně otázku, jak to vlastně vůbec je s převozem z celního skladu do mé garáže. Ale tohle musí řešit i lidé, co dovážejí z USA, takže se poptám u nich.
Vaše odpovědi mě asi posunuly k řešení, které mě předtím vůbec nenapadlo. Jak již naznačil pk202.
Problém historického vozidla jsem viděl hlavně v následném reexportu. Jsem si na 99 % jistý, že ve vývozních dokladech bude figurovat registrace vozidla. To by v případě vývozu českého vozidla znamenalo zažádat o karnet a nikdy ho nedostat proplacený zpět. No a na brazilské straně by to znamenalo import cizího vozidla a s tím jsou spojené administrativní problémy, které by mohly být i nepřekonatelné.
Mohl bych ho ale zpátky odeslat opět s brazilskou značkou, kterou bych v pravý čas vytáhnul ze šuplíku, tím pádem by snad většina obstrukcí měla odpadnout. Takže ano, udělat z něj veterána (tak jako tak nejvíce legální cesta), a před reexportem na tuto registraci opět zapomenout - vracím se přece z několikaleté cesty po světě. Jedině, že by si celníci spojili ta dvě vozidla podle VINka a byl bych za zloděje? Hm.
Díky za příležitost k utřídení myšlenek. Budu rád za jakékoliv další připomínky nebo rady.
Přece jen, E je až ta poslední možnost :-)
Ale řekněme, že jde o vozidlo, které stojí za všechny ty starosti.
Co se týká hraničního pojištění a zákona 168/1999, je to pro mě při neexistenci reálné hranice Brazílie/ČR a bez úřední evidence přesouvání vozidel mezi státy Schengenu (možná i EU/okolní země) těžko uchopitelné. Nevím, jakým způsobem bychom ať já, nebo policie (v tomto případě nejspíš celníci na exportu?), prokazovali dobu pobytu vozidla na území ČR. Pojištění se uzavírá při "vstupu", když není uzavřeno, "neumožní policista jízdu", nikoliv "neumožní policista vstup". Takže podle mě např. převoz na podvalníku je v pořádku a nejedná se o "provoz" vozidla, protože toto není a nemá povinnost být zapsáno v registru (za splnění jistých podmínek, aby stále zůstalo cizozemské). Zdá se mi, že by se v tom nechalo docela kličkovat, ale to by chtělo konzultaci s právníkem. Otevírá to každopádně otázku, jak to vlastně vůbec je s převozem z celního skladu do mé garáže. Ale tohle musí řešit i lidé, co dovážejí z USA, takže se poptám u nich.
Vaše odpovědi mě asi posunuly k řešení, které mě předtím vůbec nenapadlo. Jak již naznačil pk202.
Problém historického vozidla jsem viděl hlavně v následném reexportu. Jsem si na 99 % jistý, že ve vývozních dokladech bude figurovat registrace vozidla. To by v případě vývozu českého vozidla znamenalo zažádat o karnet a nikdy ho nedostat proplacený zpět. No a na brazilské straně by to znamenalo import cizího vozidla a s tím jsou spojené administrativní problémy, které by mohly být i nepřekonatelné.
Mohl bych ho ale zpátky odeslat opět s brazilskou značkou, kterou bych v pravý čas vytáhnul ze šuplíku, tím pádem by snad většina obstrukcí měla odpadnout. Takže ano, udělat z něj veterána (tak jako tak nejvíce legální cesta), a před reexportem na tuto registraci opět zapomenout - vracím se přece z několikaleté cesty po světě. Jedině, že by si celníci spojili ta dvě vozidla podle VINka a byl bych za zloděje? Hm.
Díky za příležitost k utřídení myšlenek. Budu rád za jakékoliv další připomínky nebo rady.
Přece jen, E je až ta poslední možnost :-)