30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 05 Února 2020, 19:20:25

Název: EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: fu 05 Února 2020, 19:20:25
https://ec.europa.eu/clima/sites/clima/files/transport/vehicles/docs/report_fuel_consumption_en.pdf

Komisaře EU trápí reálná spotřeba aut jezdících po silnicích Evropské unie. Nová metodika stanovení kombinované spotřeby (WLTP) vyřešila problém jen částečně, nastoupit proto mají účinnější nástroje sledování její reálné úrovně. Evropská unie chce monitorovat spotřebu každého auta a sledovat její odchylku od normované spotřeby. Řidiče chce pomocí dalších nástrojů a poplatků následně přinutit jezdit úsporně.
https://www.autojournal.cz/od-roku-2020-bude-eu-monitorovat-spotrebu-kazdeho-ridice-a-vyvozovat-sankce/
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jenyk 05 Února 2020, 19:49:27
Člověk by řekl, že vysoká spotřeba je sankcionována vysokou cenou PHM. Komisař EU zřejmě myslí jinak.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: cocomoon 05 Února 2020, 19:51:44
A co když někdo jezdí pernamentně plně obsazen? Např. Vozí kolegy do práce. Pochopitelně auto pak víc žere, než tomu co jezdí v autě do práce sám. Kdo je větší eko. škodič podle burusele?
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jan Novák 05 Února 2020, 21:50:29
A co když někdo jezdí pernamentně plně obsazen? Např. Vozí kolegy do práce. Pochopitelně auto pak víc žere, než tomu co jezdí v autě do práce sám. Kdo je větší eko. škodič podle burusele?
Tak to systém samozřejmě zjistí a hezky odmění. A jako bonus to dá přepis hovorů posádky z e-call.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: yyz9a1 06 Února 2020, 08:10:48
Za chvíli bude hitem koupit ai nějaký čistý železo bez elektroniky, třeba Š favotit s karburátorem....
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: plešoun 06 Února 2020, 09:23:40
To nenastane, protože EURO 0 a tudleta ekológyje, takže staré plečky zakážem a on proti tomu beztak nikdo moc remcat nebude, leda pár důchodců a co je nám po nich.
Pod žábou už se roztápí, však presstituti občas vytáhnou ten "plán" zpoplatnění vysokoemisních aut, aby si masy zvykly že to jednou přijde a moc se pak nestavěly na zadní.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jenyk 06 Února 2020, 12:25:41
Tak to upozorním na benzínová auta s nepřímým vstřkováním a katalyzátorem, produkovaná od začátku devadesátek tak do cca. roku 2010. Nic čistšího z pohledu emisí se asi nedá vymyslet a proto je budou (snad) zakazovat docela těžko. Proto si je hýčkám :-)
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: 2M 06 Února 2020, 15:21:58
Za chvíli bude hitem koupit ai nějaký čistý železo bez elektroniky, třeba Š favotit s karburátorem....

Naopak.. nejlepší bude elektronika a pak aktualizace která vám z toho udělá nejúspornější auto na světě  ;D ;D

Problém bude u firem jestli to bude propojené s tím kolik dávají do nákladů za tankování  ;D ;D
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: lc81 06 Února 2020, 17:26:23
Za chvíli bude hitem koupit ai nějaký čistý železo bez elektroniky, třeba Š favotit s karburátorem....

Naopak.. nejlepší bude elektronika a pak aktualizace která vám z toho udělá nejúspornější auto na světě  ;D ;D

Problém bude u firem jestli to bude propojené s tím kolik dávají do nákladů za tankování  ;D ;D

Taky mně to napadlo. Bude to tuningový black box. Už vidím realitu, když budu slušný, tak reálná spotřeba : 2

Pak je samozřejmě otázka to tankování atd.(zase jiná věc je, že více možností asi nechá vozový park). Nepochybuji, že to časem provážou, ale všechny tyhle fíčury a jejich implementace je naštěstí taky na pár let zabaví.

Ojebat lze téměř vše. Viz ten vymazlený článek o parkování se značkama na přání "EL...." na eltodu.



lc
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: 2M 06 Února 2020, 18:38:30
Nepochybuji, že to časem provážou

Asi pak půjde hůř vykazovat průměrnou spotřebu 29 litrů jako mělo auto soudruha Andera z magistrátu Brna  ;D ;D

Ale řešení asi bude flotila aut se spotřebou 2 litry a jedna Felicie na dvoře se spotřebou 50 litrů  :) :)
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: dj-bobr 07 Února 2020, 09:26:30
Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jan Novák 07 Února 2020, 09:36:48
Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..
Rally samozřejmě zakážou a to kde to auto jede ví minimálně krabička ecall. Stačí se ho zeptat.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: mungo 07 Února 2020, 11:07:39
Zajímalo by mě, jak se vypořádají s faktem, že auto může jet i po neveřejné silnici a mít tam zcela účelně spotřebu jako prase (závodní okruh, rally na uzavřené cestě atd.)
Nepředpokládám, že by tahle šmírovací featura rozlišovala, zda se jedná o normální veřejně přístupnou komunikaci, nebo zda si jezdím po zahradě..

Podle mě ani žádné čachry se sledováním pozice v tomhle případě nebudou potřeba. Emise nejsou vázané k soukromému pozemku, jsou objektivní hrozbou pro společnost, tak si je zaplatíte ať jezdíte kde chcete.

K tomu oblbování měření. Abych pravdu řekl, jsem k možnostem zásahů do počítače v autě pořád více skeptický. Pokud by se jednalo o nějakou oddělenou jednotku, je prostor k manévrování poměrně velký, ale to je z hlediska výrobce i EU blbost, takže IMHO půjde o funkci zabudovanou do centrální jednotky. Určitě napojenou i na různé další funkce, aby vyřazení nebylo jednoduché.

A to je pořád nejprve třeba se do řídící jednotky vůbec dostat. Směřujeme k době, kdy to budou umět jen autorizáky (automobilky vyřadí garážovou servisní konkurenci, EU bude moct zajistit zabezpečení sběru dat), které nám nepomůžou a podobné úpravy se mohou přesunout na úroveň různých "hacků". Jak něco takového probíhá je vidět třeba na scéně hacků pro herní konzole - výrobce se snaží kombinací HW + SW zamezit jakýmkoli úpravám -> hacker najde chybu a tu využije v získání přístupu a ůpravám -> výrobce chybu opraví aktualizací -> proces se do nekonečna opakuje. Aktualizace budou možné kvůli always-online automobilové budoucnosti. Snad se mýlím, ale nějakou snadnou cestu úprav/vypnutí těchhle vynucených fíčur v budoucnosti nevidím :(

Co by fungovat mohlo, je zkusit odstřihnout autu všechna spojení ven. Otázkou je, co to s ním udělá :)
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: 2M 07 Února 2020, 13:00:09
K tomu oblbování měření. Abych pravdu řekl, jsem k možnostem zásahů do počítače v autě pořád více skeptický. Pokud by se jednalo o nějakou oddělenou jednotku, je prostor k manévrování poměrně velký, ale to je z hlediska výrobce i EU blbost, takže IMHO půjde o funkci zabudovanou do centrální jednotky. Určitě napojenou i na různé další funkce, aby vyřazení nebylo jednoduché.

Šance tam je protože za vysoké emise bude postihovaný jak výrobce tak provozovatel (když se zavedou nějaké emisní poplatky.. a to je asi jen otázka času).. a tak na hlášení nižších čísel mají zájem oba.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Luban 07 Února 2020, 13:46:32
mungo> není třeba složitě přistupovat do jednotky a crackovat její šifrování. Už dneska jsou možnosti úpravy seriové jednotky u většiny automobilů možné v zásadě s dobrým ntb+kabelem (s továrním wiring diagramem) z pohodlí domova/garáže.

Na druhou stranu, pokud to nepůjde vyřešit takto "jednoduše", pořád se nabízí možnost stand-alone řídící jednotky a odladit ji dle požadavků klienta a konkrétního vozu, tak jako se nyní děje v motorsportu, kdy se původní jednotka často vůbec nepoužije.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Mike 09 Února 2020, 21:37:02

Co by fungovat mohlo, je zkusit odstřihnout autu všechna spojení ven. Otázkou je, co to s ním udělá :)
dle mého skromného názoru
nejsi připojen - nenastartuješ
něco jako když dojde AdBlue
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: lc81 10 Února 2020, 07:59:21

Co by fungovat mohlo, je zkusit odstřihnout autu všechna spojení ven. Otázkou je, co to s ním udělá :)
dle mého skromného názoru
nejsi připojen - nenastartuješ
něco jako když dojde AdBlue

To máte asi pravdu, ale i to půjde nějak ojebat. Byť asi žádný amatérismus, ale pořádný systém to bude chtít.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jeff 10 Února 2020, 10:08:55
Ve chvíli, kdy toho začnou využívat pojišťovny (jako dělají už dávno s vlastními GPS tracking systémy) už nic ojebat nepůjde. Respektive ta daň za ojebání se může rovnat neschopnosti pojistit jakýkoliv ze svých vozů = tzn. vlastně takový hezký (skoro) zákaz řízení.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Luban 10 Února 2020, 10:40:04
Ve chvíli, kdy toho začnou využívat pojišťovny...

Ony to už dělají. V usa naraisovala appka na sledování jízdy a dle toho vyhodnocení pojištění několik miliónů usd v prvním kole od komerčních pojišťoven. Sbírá to veškerá data o jízdě, trasy, rychlost, úseky, četnost jízd a dle toho vyhodnocuje agresivní/pasivní jízdní styl a počítá cenu za pojištění.

V UK teď testujou něco podobného viz Cuvaa/Zego app, kde je model za jízdu autem dle hodiny/km.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: lc81 10 Února 2020, 10:41:32
Ve chvíli, kdy toho začnou využívat pojišťovny (jako dělají už dávno s vlastními GPS tracking systémy) už nic ojebat nepůjde. Respektive ta daň za ojebání se může rovnat neschopnosti pojistit jakýkoliv ze svých vozů = tzn. vlastně takový hezký (skoro) zákaz řízení.

To sice máte pravdu, ale přes všechny snahy jim to nejde tak rychle zavádět, jak by chtěli. Vždycky kolem toho jsou tanečky, které trvají pár let. Takže bych čekal, že máme ještě nějakých 10-15 let k dobru, než to bude hard and heavy. Jinak před časem jsem stejně zahlédl argument na omezení rychlosti kvůli elektromobilům, protože jsou těžší (je to logické kvůli bateriím, ale nehledal jsem, jestli to tak fakt je)
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jeff 10 Února 2020, 11:12:18
Já vím, že to v US/UK a jinde už dělají. Vždyť jsem to i psal.  ;)

To je hodně pozitivní pohled na svět. Až k nám dorazí západní ceny pojištění a jediná cesta jak se jim vyhnout bude mít v autě blackbox co všechno loguje tak to bude instantně všude. Samozřejmě za potlesku široké veřejnosti. Ono se nám to směje, ale kolik z nás si může dovolit platit roční pojistku v hodnotě auta? Moc asi ne.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: pk202 10 Února 2020, 14:20:21
.. platit roční pojistku v hodnotě auta?
Máte na mysli daň z vozidla. Protože pojistka na rok v hodnotě auta si myslím pozbývá pro pojistníka jakéhokoliv smyslu.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: lc81 10 Února 2020, 14:29:01
Já vím, že to v US/UK a jinde už dělají. Vždyť jsem to i psal.  ;)

To je hodně pozitivní pohled na svět. Až k nám dorazí západní ceny pojištění a jediná cesta jak se jim vyhnout bude mít v autě blackbox co všechno loguje tak to bude instantně všude. Samozřejmě za potlesku široké veřejnosti. Ono se nám to směje, ale kolik z nás si může dovolit platit roční pojistku v hodnotě auta? Moc asi ne.

Mám zkušenosti z jiné země EU a je pravda, že pojistka (havarijko+krádež) je vyšší, v mém případě cca 2x, ale zase tak do extrému to nepočítám, máte různé další výhody (i finanční, čili se to zase kompenzuje), které zase v CZ nemám. Navíc se člověk vyhne blbým pohledům, jak si může dovolit drahé auto, když Čech musí mít povinně starou škodovku. Takto je odpověď, že to je služebák a mám klid.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jeff 10 Února 2020, 14:34:16
Máte na mysli daň z vozidla. Protože pojistka na rok v hodnotě auta si myslím pozbývá pro pojistníka jakéhokoliv smyslu.
Jenom jsem převedl reálnou situaci z UK na naše podmínky.

Mám zkušenosti z jiné země EU a je pravda, že pojistka (havarijko+krádež) je vyšší, v mém případě cca 2x, ale zase tak do extrému to nepočítám, máte různé další výhody (i finanční, čili se to zase kompenzuje), které zase v CZ nemám. Navíc se člověk vyhne blbým pohledům, jak si může dovolit drahé auto, když Čech musí mít povinně starou škodovku. Takto je odpověď, že to je služebák a mám klid.
No vidíte a pro mě by třeba byla pojistka na moje první auto naprosto nedosažitelná, kdybych se nacházel v UK. A u nás jsem platil krásných cca. 6K CZK a to jsem tam měl naklikáno kde co, skla, zvěř, vandalismus, živelný katastrofy atd.
Samozřejmě, teď už jsem v jiné tabulce. Ale to nic nemění na věci, že naše pojistky jsou za hubičku.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: hh 10 Února 2020, 14:51:47
Máte na mysli daň z vozidla. Protože pojistka na rok v hodnotě auta si myslím pozbývá pro pojistníka jakéhokoliv smyslu.
Povinné pojištění souvisí se škodami, které vzniknou provozem daného vozidla (a naopak hrazení škod na samotném pojištěném vozidle je vyloučeno). Není tu tedy žádný vztah mezi cenou pojištěného vozidla a výší pojistného (i auto, které by rozumný člověk nechtěl ani zadarmo, jistě zvládne způsobit vysoké škody, např. postavíte-li ho do cesty Pendolinu ...).

Že by se ceny pojistného nějak dramaticky pohnuly krátkodobě nehrozí, podle § 3b zákona 168/1999 Sb. v zásadě platí, že by měla být rovnováha mezi inkasem pojistného (tedy i průměrným pojistným) a hrazenými škodami, zřejmě i včetně nějaké obvyklé marže pojistitele. Schvaluje to ČNB. Klíčové tak je, kolik celkově pojišťovny plní, což je dáno výší škod (jelikož vozový park nijak zvlášť nemládne a auta jsou pořád podobně drahá, tohle bude zhruba kopírovat inflaci) a počtem škod (což může růst kvůli vyššímu provozu). Mohou k tomu přistupovat i další vlivy, např. že by výrazněji rostly nemajetkové náhrady (ovšem hrůzostrašné scénáře, podle kterých s příchodem NOZu mělo docházet k astronomickým náhradám za prkotiny, se zatím nenaplnily, spíš se jede setrvačně podle slavné tabulky, která lidský život cení na 240 kCZK), nebo že by si poškození v průměru nechali méně pojišťovnami kálet na hlavu, ale vše jsou jen parametrické korekce - asi je možné, že bude dlouhodobě pojistné na POV růst rychleji než inflace, ale nemůže to způsobit skoky v násobcích či dokonce řádech.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: jozinzbazin 10 Února 2020, 17:29:16
Sledování se samozřejmě dá omezit zapojením rušičky GPS případně dalších spojení z Aliexpresu hned po nastartování. GPS se použije z telefonu. Po dojezdu před vypnutím motoru se rušička vypne. Holt nebyl signál.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jenyk 10 Února 2020, 18:24:58
Nechci být jízlivý, ale trochu mi to připomíná koukání na TV bez elektřiny, při svíčkách. Rušička GPS signál GPS pro telefon neruší?
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: lerion 10 Února 2020, 19:36:51
@jozinzbazin no jasne, protoze pojistovnu vubec takova varianta nenapadla a kdyz se jednotka nejakou dobu nebude hlasit, urcite to nebude resit, ze...
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Mike 10 Února 2020, 20:58:12

Samozřejmě, teď už jsem v jiné tabulce. Ale to nic nemění na věci, že naše pojistky jsou za hubičku.
4roky stará Octavia Combi, 2,0TDI
komplet pojistka za 13 mi zas ta za hubičku nepřijde....

ad rušička
jestliže po dobu startu bude auto připojeno, tak stejně stihne data odeslat
"kontrola spojení ; odesílám data ; start..."
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jeff 11 Února 2020, 00:57:08
Nemáte bydlet na tak špatné adrese.  :P
Teď tu mám krásný zánovní sporťák s motorem uprostřed, v pojistce zase skoro všechno, kolem a kolem 6200Kč komplet.

Pánové, vzhledem k tomu, že tyhle srandy zaznamenávají i akceleraci/deakceleraci a podle toho počítají v jaké jste pojistné kategorii, tak budou asi ty data posílat periodicky. Pokud je GPS off jste automaticky v nejvyšší sazbě.

Takže vymýšlet akce alá 007 je zbytečné...
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: lc81 11 Února 2020, 08:12:41
Nemáte bydlet na tak špatné adrese.  :P
Teď tu mám krásný zánovní sporťák s motorem uprostřed, v pojistce zase skoro všechno, kolem a kolem 6200Kč komplet.

Pánové, vzhledem k tomu, že tyhle srandy zaznamenávají i akceleraci/deakceleraci a podle toho počítají v jaké jste pojistné kategorii, tak budou asi ty data posílat periodicky. Pokud je GPS off jste automaticky v nejvyšší sazbě.

Takže vymýšlet akce alá 007 je zbytečné...

I tak nemyslím, že nejvyšší sazba bude cena vozu, u pojištoven platí zákon velkých čísel a půjdou po optimu, oni potřebují vydělávat, ne trestat. Jsem zvyklý platit pojistku 30-60t, tak holt budu platit těch 60, nebo třeba 100. Nutno dodat, že jezdím realativně lepšími auty a pojistka tomu odpovídá (ceny posledních 1,2m, 1,5m, 2,8m, 1,7m). Auto je můj vercajk, beru to tak, že dokud to tak bude a budu ho potřebovat, abych potěšoval své zákazníky, tak také na to budu mít, protože tím vydělávám a většinou se pohybuji v zahraničí, kde nelze přijet "poctivou károu z 80tých let, na který si všechno zvládnu udělat sám".

To, že na tom budou viset pojišťovny kvůli ceně je nemilé, ale vadí mi podstata sledování státem. Ono na oko jako vždy jde o boj proti terorismu, realita se časem přesune od daní až po špatné parkování, protože byrokracie se musí také živit a něčím přispět na Hrabiše, aby bylo na miliardy domů. Vohnouti budou tleskat, protože "mně to nevadí, nic špatnýho přece nedělám". To mně sere více, než cena pojistky.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Jeff 11 Února 2020, 11:23:27
...
Vohnouti budou tleskat, protože "mně to nevadí, nic špatnýho přece nedělám". To mně sere více, než cena pojistky.
Tak to jsme dva. Ale s tímhle se bohužel bez nějaké plošné "libertarianismace" společnosti bude bojovat velmi špatně.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: 2M 13 Února 2020, 17:29:30
No vidíte a pro mě by třeba byla pojistka na moje první auto naprosto nedosažitelná, kdybych se nacházel v UK.

Četl jsem že důvod je vysoké odškodnění v UK za zranění při nehodě..

ad rušička
jestliže po dobu startu bude auto připojeno, tak stejně stihne data odeslat
"kontrola spojení ; odesílám data ; start..."

Ale asi by fungovalo to co se používá třebas na odposlech mobilů..
..blízko antény se dá krabička která tvrdí že je BTS přes kterou se má připojit k síti.. a pak komunikace jde přes tu krabičku která může obsah měnit.. a může to fungovat i na šifrované připojení.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: Mike 13 Února 2020, 23:23:21
to asi jo
ale to nebude až tak low-cost řešení
dostupné "pro každého"  8)
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: dj-bobr 14 Února 2020, 09:26:35
Je jen otázkou času, kdy se objeví čínská ultralevná obdoba RTL-SDR, která by uměla i velmi nízkovýkonově vysílat (když umí prasácky, ale přece trochu funkčně, podvrhnout broadcast kanál GSM BTS i úplně blbej USB3-VGA převodník za $5.. viz: osmo-fl2k)
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: 2M 14 Února 2020, 09:32:47
Mike: Objednat krabičku z Aliexpress a zapojit do auta.. to nemusí být složité.

Když by se podle toho počítalo povinné ručení tak to může být finančně i v plusu.. ale samozřejmě to pak je podvod a tak raději zůstanu u použití proti špiclování.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: jozinzbazin 14 Února 2020, 14:12:12
Je jen otázkou času, kdy se objeví čínská ultralevná obdoba RTL-SDR, která by uměla i velmi nízkovýkonově vysílat (když umí prasácky, ale přece trochu funkčně, podvrhnout broadcast kanál GSM BTS i úplně blbej USB3-VGA převodník za $5.. viz: osmo-fl2k)
To už jsou moc hitech vylomeniny. Stačí rušit signál něčím, co není v autě napevno, odnesete si to s sebou. Copak můžete za atmosférické poruchy? Na diagnostice bude samozřejmě vše fungovat.
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: yyz9a1 17 Února 2020, 12:22:50
To už jsou moc hitech vylomeniny. Stačí rušit signál něčím, co není v autě napevno, odnesete si to s sebou. Copak můžete za atmosférické poruchy? Na diagnostice bude samozřejmě vše fungovat.
No, pokud auto na ty "atmosferické poruchy" nezaraguje přechodem do nouzového režimu, omezením výkonu a odporným pípáním po celou dobu jízdy  :P
Název: Re:EU - Příprava na monitorování skutečných údajů o spotřebě paliva pro vozidla
Přispěvatel: jozinzbazin 17 Února 2020, 13:55:06
To už jsou moc hitech vylomeniny. Stačí rušit signál něčím, co není v autě napevno, odnesete si to s sebou. Copak můžete za atmosférické poruchy? Na diagnostice bude samozřejmě vše fungovat.
No, pokud auto na ty "atmosferické poruchy" nezaraguje přechodem do nouzového režimu, omezením výkonu a odporným pípáním po celou dobu jízdy 
Vždyť teď ani nesmíte zastavit dálkově ukradené auto, musí napřed vypnout motor, a až potom nenastartuje Tohle si kvůli bezpečnosti nelajznou.