30kmhcz

Ukončené případy => Jízda na červenou, pásy, světla => Téma založeno: uživatel1 19 Listopadu 2019, 19:16:48

Název: [?] Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 19 Listopadu 2019, 19:16:48
Zdravím, nastřelím svoji situaci – dva pruhy v jednom směru, levý pro auta, pravý pro autobusy, v levém pruhu svítí zelená, před řidičem mého auta dvě stojící auta, protože dva tukani z toho prvního se rozhodli vystupovat. Po pár vteřinách stání za nimi se řidič rozhodl objet je prázdným pruhem pro busy, kterému ale svítila červená. Samozřejmě tam byl záznam průjezdu červené, takže mně jako provozovateli přišla výzva k zaplacení určené částky. Pětikilo bych asi neřešil, ale 2000,- už dát zadarmo nechci, ještě kvůli takový pytlovině. Jak postupovat? Má se řidič přiznat a zkusit to uhrát férově nebo je v tomto případě bez šance? Jela s ním manželka, pomůže jako svědek? Díky
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Číkus 19 Listopadu 2019, 19:26:48
Levému pruhu svítil signál S 8b (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-294#f5701665) a pravému S 8a?
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 19 Listopadu 2019, 20:38:14
Nn, klasika S1c pro pruh s mým autem, S1a pro busy...
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Číkus 19 Listopadu 2019, 20:39:31
To existuje? Mohu poprosit o odkaz na streetview nebo podobnou službu?
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 19 Listopadu 2019, 20:41:28

N 50°39.57830', E 14°2.62083'

Ten semafor pro autobusy je ještě tak blbě o něco dál, řidič si ho ani nejprve nevšiml...
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Číkus 19 Listopadu 2019, 20:47:53
Takže vlastně možná nejde o vedlejší pruh, ale o jinou, paralelní silnici (https://en.mapy.cz/s/dalebumugo)?
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 19 Listopadu 2019, 20:53:50
No podle tohoto značení asi ne...
N 50°39.54122', E 14°2.58843'
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Číkus 19 Listopadu 2019, 20:59:22
To značení imho neříká zhola nic o tom, zda je u semaforů jedna silnice a nebo víc. Kloním se spíše k tomu, že "co je za ostrůvkem je už jiná silnice", neboť pokud by tomu tak nebylo, tak by zákaz vjezdu (https://goo.gl/maps/7NrwLG7cxVr8Zzr46) platil i pro levou větev.

edit: Navíc se domnívám, že klasický semafor platí pro celou silnici, že není možné aby byly různé semafory pro různé pruhy.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 19 Listopadu 2019, 21:13:47
Zajímavý pohled na věc... :) Takže řešení této dopravní situace je proti vyhlášce / zákonu?
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: enzym 19 Listopadu 2019, 21:40:39
Řešení situace je sice poněkud nestandardní, ale není to nic proti ničemu.
Pokusit se uhrát případ přes přiznání, kdo řídil, není nejlepší nápad. Možná ani horší neexistuje.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Caroprd111 19 Listopadu 2019, 22:03:25
Já bych do 60 dnů nabonzoval Helmuta. Pak si buď zabojujete jako zmocněnec Helmuta a nebo v řízení o správním deliktu, kde vám na rozdíl od řízení s vámi nebudou hrozit body a podmínečný zákaz.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: motoosman 20 Listopadu 2019, 16:22:58
Ta křižovatka je naprostý nesmysl. Jedná se o jednu PK. Zákaz vjezdu platí pro celou šířku PK. SSZ  je  úplně mimo, změny počtu jízdních pruhů v kombinaci s vyhrazeným jízdním pruhem, počet JP neodpovídá TP a asi i ČSN.
Sice chápu co tím sledují, ale takhle opravdu ne.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: enzym 20 Listopadu 2019, 17:04:06
Na TP se vykašlete, je to kuchařka pro jednoduchá standardizovaná řešení.
Rozpor s ČSN 736110 nevidím, stavebně technické uspořádání celkem odpovídá kapitole 8, byť rozvinutí je poněkud násilné, dané prostorovými poměry. Dopravní značení odpovídá prostorovým možnostem a není nesrozumitelné.
Jediné, co mi se mi nelíbí, je že na vyhrazených jízdních pruzích pro BUSy není signalizace S15x. V místech světelné signalizace jsou však vyhrazené jízdní pruhy stavebně oddělené (terminus technikus je přidružený pás) a přiřazení signálů dopravním pohybům je jednoznačné. Přímý rozpor s ČSN 736021 tedy rozněž nevidím.

Kde rozpory vidíte Vy?

EDIT:
Citace
Zákaz vjezdu platí pro celou šířku PK
Teoreticky snad ano. Pokud se však coby řidič vozidla, které nemá právo jízdy ve vyhrazeném jízdního pruhu, budete držet předchozího dopravního značení, značky si ani nevšimnete.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: motoosman 20 Listopadu 2019, 21:17:28
ČSN nemám k dispozici.
Ten zákaz vjezdu je sporný a asi není problém. Se signály S15x naprosto souhlasím. Vyřešilo by to většinu nejasností.
K věci. Pokud je aktuální vyobrazení v mapy.cz, nebo googlu, tak před křižovatkou vidím značku snížení jízdních pruhů. V křižovatce je VDZ předběžné šipky (LJP).  SSZ řeší volný průjezd křižovatkou v daném směru, zde v přímém i jiném směru, nehledě na daný pruh. Vyhláška, na rozdíl od značek, neřeší umístění SSZ. Např. SSZ v Ostravě úplně vlevo v protisměru.
I kdyby jel v prostředním pruhu na červenou, nemohlo dojít k nehodě, protože  LJP končí a sbíhá se do pravého(prostředního). Ten pravý záhadně zmizel, i když volně pokračuje za křižovatkou.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 24 Listopadu 2019, 11:55:49
Dopravní značení jste rozebrali do mrtě  ;D , tak jak dál s tou výzvou? Můj laický plán a dostupné nástroje - mně neznámý, ale skutečně existující Rumun s doručovací adresou v ČR + spolupracující řidič, co se vyjádří, že neřídil + případně skutečný řidič. Jak postupně aplikovat? Jaké jsou lhůty a termíny u všech konkrétních bodů, když údajný přestupek byl spáchán 28. října 2019, dopis převzatý 14. listopadu? Jaký postih a proč hrozí řidiči, který se vyjádří, že neřídil? Kdy je vhodné nahlédnout do spisu, ještě před celým kolotočem, tzn. do 60 dnů před udáním prvního řidiče? Díky
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Číkus 24 Listopadu 2019, 15:54:44
Udat řidiče? Ano. To zabrání SO, aby věc odložili a přehodili to na sprdel hned.

Kdy udat  řidiče? Tak, aby to bylo SO doručeno před 27.12.2019 (takže ideálně kolem 18.12.2019).

Koho udat? To je asi nejsložitější otázka. Spolupracující řidič, co se vyjádří, že neřídil, příliš nepomůže. Když už by chtěl spolupracovat, měl by se k řízení přiznat (jen při podání vysvětlení, pak už ne).

Co hrozí řidiči, který se vyjádří, že neřídil? Nic. Ale provozovateli reálně hrozí, že to SO překlopí na sprdel.

Kdy nahlídnout do spisu? V ideálním případě co nejdříve, ale pak pravidelně nahlížet znova. To je ale dosti náročné, proto bych se přiklonil k nějakému kompromisu. Já bych do spisu nahlédl po zahájení správního řízení, případně si to nechal až na ústní jednání pokud bude rovnou nařízeno.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 18 Ledna 2020, 19:19:49
Tak po ignoraci výzvy přišel příkaz, řidič hodlá podat odpor, lze jej podat osobně na podatelně magistrátu? Dvě kopie, obě nechat orazit a jednu si nechat? Díky
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Číkus 18 Ledna 2020, 19:21:35
Přišel příkaz řidiči nebo provozovateli?
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 18 Ledna 2020, 19:37:01
Provozovateli, řidič údajně neztotožněn...
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: Číkus 18 Ledna 2020, 19:45:30
Řidič nebyl udán?

Pak tedy podává odpor provozovatel. Lze jej podat osobně na podatelně tak jak píšete výše.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 18 Ledna 2020, 19:58:58
Nn, řidič udán nebyl, spoléhá se na případnou kličku skrze §48 písm. j) Zákona 221/1999 Sb. a následně, pokud to úřad požene dál, zdravý rozum nadřízeného...
Díky
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 08 Února 2020, 12:53:43
Provozovateli nyní přišla "výzva k seznámení se s podklady pro vydání rozhodnutí".
Chci se zeptat - ve kterém momentě se provozovatel stane účastníkem správního řízení? Do této doby přišla jen "Výzva k zaplacení určené částky", pak "Příkaz", ve kterém je provozovatel veden jako "účastník řízení" a nyní "Výzva k seznámení se s podklady pro vydání rozhodnutí", kde už je provozovatel osloven "jako účastník správního řízení"... Je to jen slovíčkaření, nebo jsou to zcela odlišné pojmy?
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: kdo 08 Února 2020, 12:57:47
Správní řízení bylo zahájeno doručením příkazu. Od té chvíle je provozovatel účastníkem řízení. Výzva k seznámení s podklady je zpravidla posledním krokem SO před vydáním rozhodnutí.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 08 Února 2020, 13:08:21
Takže výzva k podání vysvětlení není nutnou součástí procesu? To se tedy musím vnutit, když mě úřad nevyzve k podání vysvětlení, které má změnit pohled na spáchaný skutek?
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: kdo 08 Února 2020, 14:16:27
Není. Předpokládám, že Vás SO poučil o možnosti požádat o konání ústního jednání. Bylo by dobré, kdybyste začal u doručených dokumentů číst vedle nadpisu i obsah. Např. co se týče Vašeho předchozího dotazu, skoro bych se vsadil, že byste v příkazu našel nějakou větu ve smyslu “doručením tohoto příkazu je zahájeno správní řízení a stáváte se obviněným”.

O konání ÚJ si stále můžete požádat, valný smysl v tom ale nevidím.
Název: Re:Ne/jízda na červenou
Přispěvatel: uživatel1 08 Února 2020, 15:50:24
Zřejmě byste sázku prohrál.
Možnost požádat o konání ústního jednání mi byla oznámena až nyní ve výzvě k seznámení se podklady, doteď nic.
Příkaz jsem četl několikrát a podobnou formulaci o tom, že jsem obviněným, jsem nenašel. Pro oboustrannou jistotu přikládám všechny dopisy, co mi přišly.