30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: kdo 15 Října 2019, 10:21:03
-
Slovák v opilosti překročil rychlost o 119 km/h, dostal doživotní zákaz řízení (https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/slovak-v-opilosti-prekrocil-rychlost-o-119-km-h-dostal-dozivotni-zakaz-rizeni-40299879)
Ministerstvo zdravotnictví varuje: obsah diskuse pod článkem způsobuje nevolnost, mrtvici a impotenci.
-
Dopadne to tak že bude emigrovat do ČR a normálně u nás jezdit dál
-
Takže vlastně žádnou škodu nezpůsobil, nikoho neohrozil ani neomezil, ale potrestat je potřeba. Snad aspoň soudce pojde na nějakou obzvláště ošklivou nemoc.
-
nikoho neohrozil ani neomezil
Tak takhle bych to úplně neřekl. Spíš to nevíme - neznáme provoz, neznáme dobu. Podle gůglu to vypadá na parádní rovnou silnici, takže dálniční rychlost vypadá cajk, ale na dálnici se třeba nepřipojuje traktor, nejezdí tam dědek s kárkou trávy pro králíky, nemají tam co dělat chodci na krajnici atd. Tedy nějaké to ohroženíčko bez obětí bych tam bez dalších informací viděl. Ale jelikož tam fízli měřili, pak se tam asi dá jezdit výrazně rychleji než jak káže cedule - jinak by tam přece neměřili.
-
nikoho neohrozil ani neomezil
Tak takhle bych to úplně neřekl. Spíš to nevíme - neznáme provoz, neznáme dobu. Podle gůglu to vypadá na parádní rovnou silnici, takže dálniční rychlost vypadá cajk, ale na dálnici se třeba nepřipojuje traktor, nejezdí tam dědek s kárkou trávy pro králíky, nemají tam co dělat chodci na krajnici atd. Tedy nějaké to ohroženíčko bez obětí bych tam bez dalších informací viděl. Ale jelikož tam fízli měřili, pak se tam asi dá jezdit výrazně rychleji než jak káže cedule - jinak by tam přece neměřili.
Rychleji určitě, ale ne s 1,52 promile, to prostě bezpečně nejde. Tím samozřejmě neobhajuji doživotní zákaz řízení.
-
Zato 0.8 je úplně v pohodě. proč by nešlo jet bezpečně s 1.52?
-
A těch 1.52 bylo orientačních dle všeho.
-
Také je otázkou, jak měli nastavený ten radar. Minimálně zapomněli odečíst toleranci.
-
Čo si pamätám (naposledy som tadiaľ išiel asi tak pred pol rokom), tak tá cesta na 200 km/h a 1,5 promile stavaná naozaj nie je. 150 km/h a za triezva v pohode, ale hento je naozaj hazardovanie so životmi ostatných účastníkov.
Minimálne nejaký jeden deň pri stĺpe hanby by si zaslúžil...
-
V rámci větší objektivity jsem kouknul na slovenský Trestný zákon 300/2005.
§61 -
(5) Súd uloží trest zákazu činnosti na doživotie, ak odsudzuje páchateľa za trestný čin
a) ohrozenia pod vplyvom návykovej látky podľa § 289, ktorého sa dopustil ako vodič dopravného prostriedku, hoci už bol za taký trestný čin, ktorého sa dopustil ako vodič dopravného prostriedku, dvakrát odsúdený, alebo
b) usmrtenia podľa § 149 ods. 4 alebo 5, ktorého sa dopustil ako vodič dopravného prostriedku.
Takže ten borec už to má nejméně potřetí....
-
Zato 0.8 je úplně v pohodě. proč by nešlo jet bezpečně s 1.52?
Tak určitě to jde, třeba někde po louce nízkou rychlostí. Ale nikoliv 200+ v provozu. Ty odhady a reakce v této rychlosti vyžadují určitou míru duchapřítomnosti a předvídavosti. Což se s touto mírou alkoholu v krvi celkem spolehlivě vylučuje.
-
Technicky:
- 1,5 ‰ je proste moc a ovlivneni alkoholem je jiz znacne...
- 150+ zasadne snizuje moznosti reagovat na bezne situace, ktere vznikaji, nehlede na ostatni provoz na dalnici...
Reakcni dobou ridice - draha je linearni vuci rychlosti, coz si bezna nevzdelana populace mysli, ze se to tyka i brzdne drahy.
Zde je vsak prubeh kvadraticky(roste rychleji) a obdobne kineticka energie-nasledky pri stretu.
Tady se nepohybujeme uz v nejake buzeracni praxi co se tyce alkoholu, ani rychlosti - kombinace obou to jeste zhorsuje...
Myslim, ze to snese srovnani s co vozraly beha na verejnosti a macha kverem pred lidma s nabojem v komore... nechce zabit, ale je jen otazka casu, kdy zakopne/omylem zmackne spoust a mozna u toho nekoho sejme.
Osobne bych nechtel potkat ani jednoho, protoze uz pouhe sdileni prostoru je zivotu nebezpecne.
-
Ve Velké Británii je legální 0.8 promile a taky tam nehodovost není v porovnání s kontinentální Evropou nijak alarmující. Ale asi to taky je o nějakém vnitřním nastavení těch lidí..
Já osobně ožralý nejezdím; i když pár ranních cest do práce se zbytkáčem být mohlo, daleko větší riziko bylo z toho, že jsem se bál policajtů a snažil se podvědomě chovat tak, aby byla nižší pravděpodobnost zastavení a drägerování, což způsobilo nestandardní jízdní režim - a popravdě, taky se vám řídí líp a asi i bezpečněji, když jezdíte "normálně", než "opatrně", ne?
Jinak ze závodního okruhu (Mýto) mám otestováno, že u mě jedno pivo zlepšuje čas o sekundu, druhé pivo o další sekundu a pak to je teprve kontraproduktivní (horší se odhady a prostorová orientace). Ale zas to je individuální, kolega zajel nejlepší čas po čtvrtém.. (pak jsme teprve přepli do režimu "chlast" a řízení pro ten den odložili)
-
dj-bobr: Kdysi tu někdo dával odkaz na dokument, dokonce snad přímo od fízlů, kde se zjišťoval vliv alkoholu na reakce. Byla tam hezká křivka. Od nuly až do 0,2 se treakce zrychlovaly, od 0,2 do 0,3 byly jako u střízlivýho, nad 0,3 pomalejší. Proto je alkohol na závodech brán jako doping.
-
bobr - a nebude to skor tym, ze clovek ma viac odvahy/straca trochu zabrany? Sam som s 1 pivom tocil volant len par krat v zivote, ziaden rozdiel som nepocitoval (ale nikto mi nemeral cas na kolo :D ).
-
Víceméně i o tom je velmi zajímavý a poučný článek http://dfens-cz.com/dopravni-nehody-se-stavaji-z-pricin/
Dokud totiž bude viníkem vždy ten kdo něco nadýchá a tím celé "šetření" okamžitě skončí, budeme o tom SKUTEČNÉM vlivu alkoholu vědět kulový.....