30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: zdesu 07 Června 2019, 07:29:10
-
další důvod proč se bránit ve správním řízení.
Pojišťovny budou ve vyšší míře využívat pro určení rizikovosti klienta například informace o nájezdu kilometrů, frekvenci a rozsahu přestupků, data z telematických systémů monitorující styl jízdy i vybavenost vozidel aktivními asistenčními systémy....
https://zpravy.aktualne.cz/finance/dite-plati-14-tisic-rodice-tri-usporu-na-povinnem-ruceni-je/r~2dfa646c878a11e9b5e8ac1f6b220ee8/?
-
"...zatímco osmnáctiletý řidič z Prahy bez bonusu zaplatí za roční pojištění 14 732 korun, jeho padesátiletý otec s plným bonusem jen 3247 korun za rok..."
Krasnej priklad manipulace: zamichat do jedny vety jabka (vek) s hruskama (bonus). Kolik by asi platil ten padesatiletej otec bez bonusu? Kolik je tedy skutecne ten "trest za mladi"?
-
Jj, přesně. A to ještě můžem být rádi, že tam není mícháno i stařec mimo Prahu s bonusem vs mlaďoch bez bonusu v Praze.
-
No kromě hrušek a jablek s věkem nechápu jak souvisí četnost přestupků s plněním pojišťovny. Já mám od pojišťovny bonus snad 40%, a ve skříni šanon se spisama z přestupkového. Porušením debilního pravidla pojišťovně žádná škoda nevzniká, tedy není důvod zvyšovat mi pojistné ani kdyby něco z toho šanonu bylo pravomocné.
-
zatím pojišťovna do registru přístup nemá.
Nicméně třeba u porušování rychlosti vzniká závislost výše škody na rychlosti a to nikoli lineárně.
Rychlost samotná nemusí být příčinou nehody, nicméně rychlost=energie a energie=zohýbané plechy a polámaní lidé.
Energie je jak známo hmotnost * rychlost na druhou.
Tedy u člověka, který pravidelně výrazně překračuje rychlost je v případě nehody pravděpodobnost značně vyšších škod než u člověka který jede pomaleji a to prostě proto, že rozdíl rychlostí (=energie) střetu bude vyšší.
-
To je IMHO velmi zjednodušující. Rychle jezdící řidič může být a) mladý magor, pak bych i přitakal, b) vyježděný řidič, jezdí rychle jen kde může, pravděpodobnost nehody nižší než u dědy v klobouku. A jistě by se dalo najít více pohledů.
-
Jasně píšu že rychlost nemusí být nutně příčinou nehody. I vyježděný řidič se může dostat do nehody. Nelze předvídat všechny nepředvídatelné okolnosti. A trefit prase v 80kmh má zcela jiné následky než ho trefit ve 180kmh.
Z hlediska pojistné matematiky to prostě dává smysl. Nemá smysl řešit jednoho Schumachera, pro kterého to bude nespravedlivé. Bavíme se o velkých číslech. Prostě používání pásů snižuje škody na zdraví a ano, jsou výjimky. Překračování rychlosti má za následek vyšší škody a ano, jsou výjimky.
-
Tedy u člověka, který pravidelně výrazně překračuje rychlost je v případě nehody pravděpodobnost značně vyšších škod než u člověka který jede pomaleji a to prostě proto, že rozdíl rychlostí (=energie) střetu bude vyšší.
Já nesouhlasím. Zcela jasně si vzpomínám, jak vyšší rychlost zachránila v americkém filmu řidiči život, když přeskočil průrvu v mostu, zatímco jedouce pomalejší rychlostí by "nedoskočil" ;)
-
No, a nebylo to tim ze to nedoskocil protoze byl mladsi?
-
Mladším KITT do rukou nepatří, tím to je. Jinak neště poznámka. Pojišťovny nechtějí být spravedlivé, takže logika a selský rozum z pohledu pojištěných moc fungovat nebude.
-
Jasně píšu že rychlost nemusí být nutně příčinou nehody. I vyježděný řidič se může dostat do nehody. Nelze předvídat všechny nepředvídatelné okolnosti. A trefit prase v 80kmh má zcela jiné následky než ho trefit ve 180kmh.
Z hlediska pojistné matematiky to prostě dává smysl. Nemá smysl řešit jednoho Schumachera, pro kterého to bude nespravedlivé. Bavíme se o velkých číslech. Prostě používání pásů snižuje škody na zdraví a ano, jsou výjimky. Překračování rychlosti má za následek vyšší škody a ano, jsou výjimky.
Matematicky to sedí. Auto které jede nulovou rychlostí je nejbezpečnější a pro pojišťovnu nejvýhodnější.
Ale dopravní značení a přestupky za jeho nerespektování jsou k věci zcela irelevantní.
V Praze na magistrále byla na vjezdu od Brna padesátka, dostal jsem tam fůru výzev, pak na tom samém místě byla beze změn parametrů komunikace nebo provozu osmdesátka, pozejtří tam může být třeba šedesátsedmička. Já tam jezdím stále stejně, tedy podle provozu, počasí, denní doby atd. Pro pojišťovnu se tím z hlediska plnění nezměnilo nic, mou "rizikovost" způsobila pouze výměna plechové cedule za jinou a pak se opět moje "rizikovost" skokově snížila, jelikož už mi výzvy odtamtud nechodí.
-
Jenže i tady to hraje roli. Je celkem jedno, jaká rychlost tam je. Jde o rozdíl rychlostí toho kdo dodržuje limit a toho kdo jede přes. Když pak dojde třeba k nedání přednosti při změně pruhu (prostě tam rychlíkovi někdo vlítne) tak to sice bude vina toho kdo tu přednost nedal, ale díky velkému rozdílu v rychlostech budou škody daleko vyšší než kdyby oba jeli +- stejně.
-
Otcovo ( r.1948) auto, jsem měl pojištěné na sebe ve své miniflotile. Po jedné jízdě někam s otcem v jeho autě, kdy on řídil, jsem celou věc přehodnotil.
Jen jsem měl problém mu to nějak diplomaticky naservírovat, tak aby se ze mně nestal zlosyn a on pochopil, že se z něj pomalu a jistě stává pirát sice zatím bez klobouku, ale už je to prostě tak. Vznikl mezi námi generační rozpor, já jsem v jeho očích také pirát a oni mi to jednou spočítají, kdežto on už nikam nepospíchá a jezdí rozvážně, pomalu a bezpečně.
-
zatím pojišťovna do registru přístup nemá.
Nemá, ale může nějakou formu slevy podmínit tím že přinesete z czech pointu bodový výpis
-
Tak než platit 14 litrů povinné, to má mlaďoch lepší když si tu plečku koupí na úvěr a využije značkové financování i s pojisčením
-
... kdežto on už nikam nepospíchá a jezdí rozvážně, pomalu a bezpečně.
jeden můj kamarád - jinak řidič MHD - podobný styl u svého otce pojmenoval
" jezdí tak bezpečně, až je nebezpečný "
-
Energie je jak známo hmotnost * rychlost na druhou.
Půl.
-
Energie je jak známo hmotnost * rychlost na druhou.
Půl.
Pravda :-)