30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: František Dobrota 17 Května 2019, 23:34:35

Název: Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: František Dobrota 17 Května 2019, 23:34:35
Dnes se mne stala velmi neprijemna vec, panicka si jela na cervenou, malem mne sestrelila v T krizovatce kde ja jsem dojizdel kdyz svitila cervena, jenze nez jsem dojel k hranici blikla oranzova se zelenou, ja pridal a v tu chvili mne tesne pred cumakem vjela babizna co si rikala ze ta cervena neni jeste dostatecne cervena. Je mi ji hodne lito, protoze za mnou nekde byli fizli jelikoz jsem videl ve zpetnem zrcatku diskoteku jak panicku hned brali. Tak doufam ze nemeli zapnutou kameru a ze se babizna nepriznala...

Mam ale vsetecnou otazku ohledne totalni skody a ceny vozidla. Mam 15 let starou plecku ktera se prodava jiz od nejakych 100k kc az po cca 300k kc za fakt pekne kousky. Ale ty vybydlene socialy jsou okolo toho kilecka. Dily na to auto jsou docela drahe, da se rict ze jsou cenou na obdobne urovni jako soucasne vyrabene modely, predni hole svetlo za 45k, predni naraznik bez laku za 32k, radarovy senzor za 64k a levneho na ten kram neni snad nic krom olejoveho filtru... Jakykoliv mensi tukanec na predek je 100k jak vysitych, spis vic.

Velmi by mne ale zajimalo jak se vypocitava cena za takove auto ktere lze koupit ve stavu vraku za 100k ale ty hezke kusy budou dost presahovat 200k. Moje auto je sice 15 let stare, ale v poslednich trech letech na nem bylo zaplaceno v autorizaku cca 250k kc za servisni ukony, opravy a 'bezny' servis. Na vse jsou faktury a je to dohledatelne. Je mi naprosto jasne ze kdyby doslo na lamani chleba tak pojistovna z toho udela totalku s cenou za ty vybydlene vraky a hotovo.

Chtel bych se zeptat Vas znalych zdali ma proinvestovana castka za servis auta vliv na obecnou hodnotu vozidla. Jde mne o to ze je treba zase neco dosypat a zdali ma nejaky smysl servisovat ten kram na faktury aby bylo mozne prokazat vyssi hodnotu kdyby se mu prihodil nejaky tukanec a bylo by ho potreba opravit. Ja si nedovolim predjimat jak pojistovny reaguji protoze je to stare auto a pokud by na to nebyl bran zretel, tak uz se servisovat na faktury nebude... Ale stal mne dost penez a velmi nerad bych to v pripade nezavinene nehody platil ze sveho.

Dekuji predem.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: IZS 17 Května 2019, 23:44:48
Likvidační hodnota vozidla se stanovuje podle tržní ceny obvyklé pro vůz obdobného opotřebení, jako bylo nabourané před havárií.
Tzn. v ideálním případě přijede "znalec" , škodu jako by neviděl se podívá na stav vozidla a pak se koukne na net, kolik stojí průměrné vozidlo ve stejném stavu.

Faktury na likvidační hodnotu vliv IMHO mít nebudou, nicméně dobře servisované auto se bude pohybovat v té horní cenové kategorii.

Nicméně auto vám likvidátor nabídne prodat v aukci, nebo můžete nějaké peníze vytěžit z prodeje dílů.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: Lys 18 Května 2019, 08:35:23
Mám osobní zkušenost s totálkou a určitě má cenu se s likvidátorem hádat a stanovený odhad ceny vozidla rozporovat. Argumentovat lze právě fakturami za údržbu a servis. Dostal jsem takto z pojišťovny nakonec asi o 15 % víc peněz. Auto jsem neprodal v aukci, nechal jsem ho opravit za díly z druhé ruky a nakonec na tom ještě vydělal. (S tím, že auto je samozřejmě po totálce a jeho tržní cena je tím pádem mnohem nižší, ale to je mi jedno, prodávat ho nechci).
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: František Dobrota 18 Května 2019, 12:50:24
Mne jde spis o to zjistit jaky vrorec se uplatnuje kdyz zakladni cena byla 74k € a priplatkova za "nadstandart" k zakladni 48k €. V tu chvili je jasne ze i mezi ojetinama budou pomerne propastne rozdily kdy jedno bude za 5k €, druhe za 8k € a treti za 16k €. Toto jsou realne cisla za ktere se ty auta prodavaji.

Kdyz se neco semele, je mi jasne jak to bude probihat, pojistovna vezme tri nejlevnejsi vraky z modelove rady a ma trzni cenu. Predpokladam ze kdyz ji sdelim ze nesouhlasim ze to nebude mit na nic vliv. Verim ze tady nekdo bude mit realne zkusenosti co by mohl napsat.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: 2M 19 Května 2019, 21:13:28
Co o tom já vím tak to probíhá asi jak píšete.. tržní hodnota podle pojišťovny bude někde na spodní hranici za kolik se prodávají auta toho typu a stáří..
..pojišťovna chce vydělávat a ne lidem proplácet co nejvíc  :)

Původní prodejní cena asi vliv moc nemá.. nevím..

Predpokladam ze kdyz ji sdelim ze nesouhlasim ze to nebude mit na nic vliv.

..a tohle už pravda není protože vyšší cena se vyhádat dá.. třebas když doložíte ten stav auta a najdete inzeráty podobných aut za vyšší ceny.
Vím o skutečných případech kdy pak pojišťovna nabídku navýšila.. a já myslím že když poškozený nesouhlasí a má něco v ruce tak mu obvykle pošlou vyšší nabídku.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: re4zon 20 Května 2019, 11:05:51
Pojišťovna to bude zkoušet (nacenit auto na minimum) i v případech, kdy je to zcela očividné. A to většinou do chvíle, kdy jim dáte jasně najevo, že si to nenecháte líbit. Znám případ (vzdálený příbuzný sestřelený nepojištěným asi před osmi lety, úhrada od ČKP), kdy pomohla až výzva od advokáta a pohrůžka soudem. Výzvy od majitele, návštěvy na centrále, na to reakce nula, případně "trhněte si nohou, likvidátor má vždy pravdu". Zkoušeli tenkrát přes 10 let staré auto v hodnotě cca 300k, skoro nejeté, druhé v rodině s 40k na tachometru nacenit na půlku, což byla cena těch nejhorších vraků někde na sbazaru. Nakonec z toho bylo 280k minus odkup vraku přes aukci.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: Féna 20 Května 2019, 11:57:20
Pokud si pamatuju (je to uz dost dlouho), likvidator ma ve formulari kolonky na zaskrtnuti vybavy vozidla, takze pokud se jedna o vozidlo s vyssi vybavou, melo by to tam byt uvedeno a cena by se mela vypocitavat podle automobilu s podobnou vybavou.

Je idealni do toho likvidatorovi rovnou kecat, casto na neco "zapomenou". Takze se vyplati dobra priprava, ohledat to sam, zjistit ceny a s likvidatorem chodit kolem auta a ukazovat praskle plastove uchyty, kryty, spojovaci material, poruseni antikorozni ochrany, upozornovat na dily, ktere lze koupit pouze jako original, upozornovat na dily, ktere jsou zanovni a pokud je to mozne, pred jeho navstevou auto poradne umyt. Samozrejme bude zalezet na danem likvidatorovi, dal se pak postupuje podle jiz zminenych rad, dle toho, co nabidnou.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: gumidos 20 Května 2019, 12:27:26
Nicméně auto vám likvidátor nabídne prodat v aukci, nebo můžete nějaké peníze vytěžit z prodeje dílů.
Nabídka vozidla na aukčním portálu je realizována v okamžiku, kdy se škoda na vozidle blíží jeho časové ceně (tedy tzv. totálka). A popsané situaci v původním příspěvku to moc nepomůže - časová cena se při aukci vůbec neřeší. Stejně ji určí pojistitel a aukce mu slouží především k tomu, aby znal tzv. "hodnotu zbytků" = hodnotu vraku. Výherce aukce koupí vrak za vydraženou cenu a pojistitel doplatí rozdíl mezi aukční cenou a časovou cenou - tedy "časovou cenu sníženou o hodnotu zbytků". Vlastní kontrola není složitá. U většiny běžných vozidel v běžných verzích stačí si vyjet 5 srovnatelných vozidel na Tipcars + 2 obdobná na mobile.de a spočítat průměr. Výraznější rozdíly by neměly nastat. A některé unikáty, případně nestandardní provedení, tam se nelze vyhnout určitým třenicím, zkoumání znalcem atd.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: asmodeus 20 Května 2019, 15:56:10
Já jsem zavolal dealerovi, ten mi potvrdil, že má smlouvu s pojišťovnou viníka, hodil jsem do kastlíku servisní knížku a auto k prodejci.
Dealer tvrdil, že na servisní knížku pojišťovny dají a chtěl ji. Vše proběhlo bez problémů, škoda byla cca 2/3 celkové ceny vozu a pojišťovna plnila bez problémů, šlo ale o 4 roky starý vůz. Vše zařídili beze mne.

Doporučil bych stanovit si reálnou cenu auta a počkat na info od likvidátora. Auto by měl prohlédnout ideálně na zvedáku u prodejce, podle Vašeho popisu soudím, že půjde o totálku.
Praxe:
Pokud budete hrubě nespokojen, můžete zaslat nesouhlas likvidátorovi pojišťovně vinice (hezké slovo) a potom předžalobní výzvu. Pokud se budete držet rozumné ceny (vzhledem k doloženému servisu) tak na nic dalšího nedojde, krom příchozí platby.

U Triglavu a Hasičské pojišťovny se šlo skoro vždy rovnou k bodu výzvy a fungovalo to.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: František Dobrota 20 Května 2019, 16:32:15
Dekuju vsem.

4 roky stare auto neni sebemensi problem, tam to je o obecne spokojenosti asi vzdy. Ale u 15 let stareho auta kdy jeden je ve stavu vraku a druhy je ve stavu toho ctyrleteho auta je ta cena velmi rozdilna. Ja to nastesti resit zatim nemusim, ale je mozne ze jednou to resit budu a tak bych byl radsi pripraveny a mel v ruce neco cim budu schopny prokazat ze to neni v cene tech tri nejlevnejsich vraku z bazose nebo mobile. A jelikoz nevim jak tak jsem se tady zeptal.
Název: Re:Likvidace z POV - hodnota vozidla.
Přispěvatel: dj-bobr 21 Května 2019, 14:33:18
Toto zrovna - velmi podobný případ - mám rozjeté taky (29 let staré auto, ČKPčkem stanovený likvidátor CONTIN mi chtěl dát pár korun), aktuálně jsem ve fázi dokládání proinvestovaných peněz za poslední rok.
V příloze dávám pro inspiraci, co jsem jim poslal za bububu + výplatní dopis, dále jsem do obálky vložil i pět vytištěných inzerátů z bazoše zmíněných v dopise plus fakturu z posledního velkého servisování na více než 49000 Kč. Poté, co jim toto došlo, se ozvali telefonicky, že by to tedy mohli přehodnotit, jen že by chtěli nějaké foto z mých dřívějších svépomocných oprav, což jim dodám a pak se uvidí..
František Dobrota: kdyžtak můžeme podebatovat telefonicky, rád budu nápomocen - kontakt pošlu eventuelně přes SZ.