30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: Dendak 24 Dubna 2019, 17:28:58

Název: CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Dendak 24 Dubna 2019, 17:28:58
Předem se omlouvám, jestli to je offtopic, tak to vymažte.

Koncem února 2019 jsem si u czc.cz nechal seskládat PC a kupováno bylo na IČO. Od začátku PC nefungoval jak měl (padal systém, artefaktovala GPU). Tedy jsem PC šel vyreklamovat (29.3.2019). V záznamu o převzetí zboží k servisu stojí tučným písmem:
 " Jedná se o nezáruční opravu, na kterou se nevztahuje 30 denní lhůta. Pouze v případě přijetí počítačové sestavy montované spolčeností CZC.cz, pokud trvá záruka alespoň na jednu komponentu této sestavy, platí na vyřízení standardní 30 denní lhůta. "
Dá se toto považovat jako sjednání doby vyřízení reklamace? Pokud to nestihnou do 30 dní (28.4.), tedy do konce tohoto týdne, tak bych nejraději odstoupil od smlouvy. Už jen z toho důvodu, že cena těch komponent dohromady spadla asi o 2000Kč a nemám čas na to čekat déle, nedejbože reklamovat to podruhé.
Každopádně na czc účtu zanesli přijetí reklamace až na 4.4.2019. Otestovali PC a poslali vadnou desku a GPU výrobci a momentálně je to u výrobce.
Má někdo zkušenosti s odstoupením od smlouvy kvůli dlouhé reklamaci na IČO?
Díky   
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: vvvvvv 24 Dubna 2019, 18:14:07
Pravděpodobně reklamaci vyřídí do 30 dnů, protože to tak dělají vždy. Bohužel jako nespotřebitel jste na tom hůře - viz třeba https://www.penize.cz/podnikani/300552-ctyri-rady-od-dtestu-nakupy-na-ico-a-reklamace

Nakupovat věci vyšší hodnoty doporučuju spíše na spotřebitele než na IČO, nebo to alternativně koupit na zjednodušený doklad a ten si dát do účta. Pak můžete vůči obchodníkovi vystupovat jako spotřebitel.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: paty 24 Dubna 2019, 18:25:58
vvvvvv: Ale věci do účta může koupit na zjednodušený doklad jenom do 10 tis.

Dendak: Měl jsi hlavně chtít odstoupit od smlouvy hned při předání počítače.

Občanský zákoník 89/2012 Ss.

Co je vadné plnění?
Práva z vadného plnění

§ 2099

(1) Věc je vadná, nemá-li vlastnosti stanovené v § 2095 a 2096. Za vadu se považuje i plnění jiné věci. Za vadu se považují i vady v dokladech nutných pro užívání věci.

(2) Plyne-li z prohlášení prodávajícího nebo z dokladu o předání, že prodávající dodal menší množství věcí, nevztahují se na chybějící věci ustanovení o vadách.

§ 2100

(1) Právo kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na kupujícího, byť se projeví až později.
Právo kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou prodávající způsobil porušením své povinnosti.

.....
§ 2103

Kupující nemá práva z vadného plnění, jedná-li se o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy. To neplatí, ujistil-li ho prodávající výslovně, že věc je bez vad, anebo zastřel-li vadu lstivě.

Co v takovém případě dělat?
§ 2106

(1) Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má kupující právo

a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,

b) na odstranění vady opravou věci,

c) na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo

d) odstoupit od smlouvy.

(2) Kupující sdělí prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího; to neplatí, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li kupujícímu, že vady neodstraní, může kupující požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.

(3) Nezvolí-li kupující své právo včas, má práva podle § 2107.

§ 2107

(1) Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.

(2) Dokud kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může prodávající odstranit podle své volby opravou věci nebo dodáním nové věci; volba nesmí kupujícímu způsobit nepřiměřené náklady.

(3) Neodstraní-li prodávající vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může kupující požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže kupující změnit bez souhlasu prodávajícího.

Pokud to je od začátku, tak to podle mě nepůjde opravit, nerozumí si nějaké komponenty v kompu. Hlavně hned jak ta vada bude neodstranitelná trvat na vrácení peněz a ne slevě či něčem jiném. Ještě mrkni do podmínek CZC, co tam mají ke koupi na podnikatele.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Dýkej 24 Dubna 2019, 19:20:06
Paty - tohle všechno se ale vztahuje na vztah obchodník spotřebitel.  Nikoliv obchodník obchodník.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: uziv 24 Dubna 2019, 20:22:42
Dle mého skromného názoru občanský zákoník platí pro všechny. Proto je tam také kupující a prodávající, žádný spotřebitel nebo obchodník.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Dýkej 24 Dubna 2019, 20:49:40
Dle mého skromného názoru občanský zákoník platí pro všechny. Proto je tam také kupující a prodávající, žádný spotřebitel nebo obchodník.

Bohužel tvůj skromný názor je špatný. Stát i když je tomu těžké uvěřit nechává obchodníky samotné, aby si stanovili pravidla obchodu. Když napíšu do podmínek, že při nákupu na ICO neexistuje záruka tak prostě máš produkt bez záruky ( standartně je krácena na 1 rok) Standartně třeba nemůžeš odstoupit od smlouvy, toto právo je vyhrazeno pouze spotřebiteli.  ;) Podnikatel na něj právo nemá.

Pohybuju se v oboru 8 let, takže to musím vědět :) Proto kupovat elektroniku (a vlastně cokoliv) na ICO je dycky na hovno.

Proto ani 30 dní není závazných v tomto případě, ale teď si nejsem jistý jestli to nemusí mít specifikováno v OP to bych kecal) Rovněž stwěžovat na COI si nemůžeš, tam tě pošlou do háje, zabývají se pouze spotřebitelem. 

Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: paty 25 Dubna 2019, 00:18:02
Ale podmínky nesmí odporovat zákonu a vykopíroval jsem jenom obecnou část pro nakupující a kupující, pak zákoník ještě nad rámec chrání spotřebitele v § 2158 a násl.

§2158 odst. 1
Je-li prodávajícím podnikatel, platí pro prodej při jeho podnikatelské činnosti kromě obecných ustanovení o kupní smlouvě i ustanovení tohoto pododdílu, ledaže je kupujícím také podnikatel a při uzavření smlouvy je z okolností zřejmé, že se koupě týká také jeho podnikatelské činnosti.

Je třeba odlišovat nehodící se produkt (tam má spotřebitel 14 dní na vyzkoušení) a vadný produkt při dodání (právo z vadného plnění).
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Dýkej 25 Dubna 2019, 10:01:18
I přestože do objednávky vyplníme fakturační údaje s IČ a DIČ, nemusíme se bát, že nás zákon nijak nechrání. Na takový nákup se sice nevztahuje zákon o ochraně spotřebitele ani jednotlivé spotřebitelské pasáže v občanském zákoníku, zachrání nás však obecná ustanovení o kupní smlouvě. Jednoduše řečeno, prodejce vám nemůže jen tak dodat vadnou věc.

Hlavní rozdíl je v tom, že zatímco u zakoupení věci spotřebitelem platí lhůta 24 měsíců, u nákupu podnikatele se jedná pouze o ty vady, které měla věc v okamžiku převzetí kupujícím. Vady se mohou projevit i později, ale sami tušíme, že to bude obtížněji prokazatelné. Jednoduše, má-li objednaný monitor při převzetí vadné pixely nebo prasklou podstavu, prodejce to s vámi musí vyřešit. Naopak když se vám zakoupený objektiv po roce používání porouchá, pravděpodobně se nic nedá dě
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: paty 25 Dubna 2019, 16:09:04
DK: To co píšeš v prvním odstavci jsem psal úplně poprvé, na to jsi mi napsal, že se týká jenom spotřebitele :D
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Dýkej 25 Dubna 2019, 16:18:24
Tak jsme se nepochopili. Samozřejmě ti musí být dodáno fungující zboží, ale tím věškerá ochrana hasne. Svých práv se domůžeš jen u soudu pokud tě někdo chce odrbat.

Nemusí zde platit nic z toho co známe jako spotřebitelé.

2 roky záruka, odstoupené od smluvy, 30 dní na reklamaci, atd atd.

Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Dendak 27 Dubna 2019, 11:01:23
Tak PC vcera, v patek prisel z reklamace. Dnes rano je stav naledujici...
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: mcsoap 29 Dubna 2019, 10:30:59
Vždycky mě zajímalo, jestli je tahle možnost nákupu hotové sestavy dobrá možnost pro pragmatiky, kteří prostě nechtějí své vlastní PC stavět svépomocí. Překvapuje mě, že jste prostě nedostal celý nový stroj. To je hrozná služba teda.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: vvvvvv 29 Dubna 2019, 12:17:36
Ty hotové PC (od Dellu, Aceru, Fujitsu-Siemensu, ...) jsou většinou kancelářské a jsou hardwarově i softwarově odladěné. Unifikace je pro firmu (z hlediska údržby) nákladově výhodná. Navíc lze za poměrně malou částku dokoupit prodloužení záruky. Vzhledem k omezením v konfiguraci toto není až tak zajímávé pro individuálního kupce. Záruka je poskytována na celek. Toto může být i výhodné pro člověka, který chce levný stroj na kancelářskou práci, HTPC, VoIP, ... a ví, že takový počítač stačí zapojit a začít pracovat.

Sestavení počítače je u CZC služba, kde CZC sestaví z komponentů v košíku počítač - to je to, co autor vlákna využil. Sice není zajištěna kompatibilita mezi komponenty, ale člověk je omezen pouze sortimentem CZC. Záruka je pak poskytována na jednotlivé komponenty a na službu sestavení.

Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: fu 29 Dubna 2019, 18:49:02
Dendak: to vypada na grafiku nebo jeji ovladace
vvvvvv: Dost zalezi co provozujete s plno hw si to nerozumi a miva to ruzne backdoory, ale na kancl jsou dobre.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: 2M 30 Dubna 2019, 10:05:09
Proto kupovat elektroniku (a vlastně cokoliv) na ICO je dycky na hovno.

Když to na IČO můžete mít bez DPH a ještě odečíst z daní tak ne..
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: pk202 30 Dubna 2019, 13:19:56
Věci do deseti tisíc včetně DPH není nutno kupovat na IČO resp. uvádět prodávajícímu svůj DIČ. (nad 10T by byl problém u kontrolního hlášení).
Pokud jste OSVČ a nejste plátce DPH tak klidně můžete dát do nákladů fakturu, vydanou na Vaše jméno prakticky v jakékoliv výši.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Behemot 07 Května 2019, 08:35:17
Předem se omlouvám, jestli to je offtopic, tak to vymažte.

Koncem února 2019 jsem si u czc.cz nechal seskládat PC a kupováno bylo na IČO.
Nejsem schopen vůbec nijak pochopit toto jednání v době, kdy se HW o velice srovnatelném výkonu, byť třeba o 5 generací starší, válí v trávě po ulicích a všechny bazary to přehrabují bagrem. Proto i tidle vyměňovači a pofoukávači nabízí už naprosto nesmyslný záruky (vono jim to sice chcípe, ale mají toho kýble, tak prostě pošlou jinej).

Pak jsou i subjekty jako já, kteří si s každým kusem hrají jako s malým dítětem až absurdní dobu, HW je naprosto vymazlenej (kupodivu obvykle i OS, i když softéry jsou zlo a dělám s tím jen z donucení) a poruchovost se naprosto blíží nule, takže záruka už je tam jenom aby se neřeklo - ono se to nesere a vy máte nulovej downtime. A vůbec nijak neřeším esli to kupuje matka, otec, dcera, pes nebo firma, platí záruka napsaná na papíře pro všechny stejně. Ale tak holt když lezete do korporátu, tak si to můžete pěkně spapkat až do dna.

Takže by se chtělo říct - dobře vám tak. A reklamace na firmy jsou průser odjak živa, CZCčko i další firmy tohodle typu mají na každým IT/ET fóru vlastní vlákno jenom o tomto a to je VELICE dlouhý. Takže dobře vám tak na druhou  ::)

Ty hotové PC (od Dellu, Aceru, Fujitsu-Siemensu, ...) jsou většinou kancelářské a jsou hardwarově i softwarově odladěné. Unifikace je pro firmu (z hlediska údržby) nákladově výhodná. Navíc lze za poměrně malou částku dokoupit prodloužení záruky. Vzhledem k omezením v konfiguraci toto není až tak zajímávé pro individuálního kupce. Záruka je poskytována na celek. Toto může být i výhodné pro člověka, který chce levný stroj na kancelářskou práci, HTPC, VoIP, ... a ví, že takový počítač stačí zapojit a začít pracovat.

Firmy to zpravidla po záruce vyhazují a tak jsou toho právě všude tři prdele za pakatel. Obvykle to funguje i v původním stavu věky, ale ne vždycky, tady právě nastupuju já s tím, co nedělá 99 % dalších v zemi (a z toho 80 % toho ani není schopno).
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: dj-bobr 07 Května 2019, 21:47:12
Takže by se chtělo říct - dobře vám tak. A reklamace na firmy jsou průser odjak živa, CZCčko i další firmy tohodle typu mají na každým IT/ET fóru vlastní vlákno jenom o tomto a to je VELICE dlouhý. Takže dobře vám tak na druhou  ::)

No, ono to není jen o reklamacích "na firmu" vs. "na člověka". Z dob mého reklamačního působení si pamatuju, že klíčové bylo, jak moc dobře to zboží bylo reklamovatelné u dodavatele (zpravidla CPU/MB/GPU atd. se posílaly k dodavateli, ne do autorizáku nor výrobci) a i když někdo kupoval na firmu, snažil jsem se vyjít vstříc i po dvanáctém měsíci, jen jsem nedělal automaticky výměny za nové kusy ze skladu u rychloobratového zboží (LED atd.)
Daleko větší průser byly vždycky vratky - zboží kupované na IČ jsme výslovně nepřijímali nazpět ve 14d lhůtě, zákazník na to byl explicitně upozorněn a stejně s tím byl aspoň jednou do týdne problém. (ono i takové zboží se jaksi mimochodem musí vyvratkovat u dodavatele, což ne vždy bylo úplně snadné)

(no, upřímně su rád, že jsem z role nárazníku mezi eshopem a zákazníky už dávno vypadl)
Název: CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: swenak 08 Května 2019, 00:04:50
Alza toto dělala bez problémů snad do roku 2016, chovala se k ičařům jako ke spotřebitelům. Pak s tím skončili a já s nimi. Do té doby jsem u nich udělal cca 200 objednávek, od Té doby si u nich zboží půjčuju jako spotřebitel a když se ukáže, že ho opravdu chci, tak si ho koupím jinde. Toto mé nekorektní jednání si vysloužili za to, že mi na mé dotazy ohledně jejich chování vůči ičařům neodpověděli a to opakovaně. Od té doby jsem díky tomu i ušetřil, protože jejich ceny se s tím, jak se zhoršila kvalita služeb adekvátně nesnížily. Na to, že si u nich zboží budu už jenom půjčovat jsem je ale předem upozornil:) Jinde se sice chovají podobně a ičař je zlo, ale zase cena je rozumnější. A jsou i dnes firmy, které ičaře neodsuzují:)
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: Nikdo Nikdovič 20 Května 2019, 17:18:33
Doporučuji i vyzkoušet u Alzy postup vrátit a pak koupit na IČO jako rozbalené - od chvíle kdy jsem potřeboval změnit fakturu u zboží po jednom dnu od zakoupení (místo soukromé osoby na firmu) a řekli mi, že to prostě nejde to tak dělám vždy. Dle slečny na reklamačním změnu faktury jejich systém prostě neumí a tak je to takto nejjednodušší. :D
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: swenak 20 Května 2019, 17:48:39
CZC toto snad umí změnit, ale jinak souhlas, cesta to je, když už tedy nakupovat u Alzy zelené.
Název: Re:CZC reklamace na IČO
Přispěvatel: dj-bobr 21 Května 2019, 14:20:09
A na situace ještě větší neochoty existují samozřejmě PDF editory, ale rozhodně k tomu nikoho nenabádám.