30kmhcz

Ukončené případy => Jízda na červenou, pásy, světla => Téma založeno: vdolek 18 Února 2019, 11:19:31

Název: [WIN] Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: vdolek 18 Února 2019, 11:19:31
Zdravím,
přišla mi výzva za jízdu na červenou z 23.12.2018 z křižovatky Kbelská x Poděbradská (Praha 9). Chtějí po mě hned 1 500 Kč. V každém případě se chci vyhnout bodům pro řidiče. Můžu to ale nechat vyhnít a v nejhorším případně to půjde do SPRDELe, ne?

Jaká je šance, že vyhnije červená? Parkování v Praze vyhnívá úspěšně zatím, ale toto jsem ještě neřešil.

Řidič mého vozidla si nevybavuje, že by tam na červenou projel, jestli jo, tak to muselo být fakt těsně. Ale abych se podíval do spisu, tak bych musel udat řidiče, ne? Nebo můžu zažádat o informace ze spisu už teď nějak?
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: enzym 18 Února 2019, 11:46:42
Pokud jste provozovatel vozidla, máte právo nahlížet do spisu, nemusíte udávat jeho řidiče. Důkazní materiál pak dejte sem, třeba něco vymyslíme.

EDIT: A pokud vaše vozidlo opravdu projelo na červenou, za volantem byl řidič vašeho vozidla.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: vdolek 21 Února 2019, 13:02:07
Fotky ze spisu zde. Sice příšerná kvalita, ale na počítači na magistrátu to vypadalo líp. Úřednice mi zakázala udělat si fotku z monitoru a dala mi jen černobílý tisk.

Jedná se o tmavé auto v pravém pruhu. Osobně tam nic moc na čem stavět nevidím.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: enzym 21 Února 2019, 14:23:41
Čistě technicky co vidím:
Rozdíl mezi prvním a druhým snímkem je 766 ms, ujetá vzdálenost vašeho vozidla je cca 9 m, z toho vychází rychlost 11,7 m/s, což jest 42 km/h. Při této rychlosti je přiměřený bezpečný rozestup mezi vozidly cca 20 m, vozidlo za vaším vozem je vzdáleno nejvýše 10 m. Řidič vašeho vozu se ocitl v situaci, kdy každé rozhodnutí bylo špatné. Pokud by zastavil na červenou, s největší pravděpodobostí by došlo k DN (jejímž viníkem by byl řidič vzadu) s těžko předvídatelnými následky, proto volil raději v situaci krajní nouze průjezd v první sekundě červeného signálu (srv. § 24 odst. 1 PřesZ (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2016-250/zneni-20190101#p24-1)).

Nakolik je to průchodné v SŘ a v jakém stadiu to uplatnit nechám na matadorech.

Pozn.: Já osobně bych to zkusil vypálit již jako reakci na odpustek - pozor, viz můj podpis. EDIT: a přesně takto, ve třetí osobě, řidiče nezmiňovat v osobě první!
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: ladin 21 Února 2019, 20:43:27
Enzyme, nikoli, bezpecny rozestup se nepocita podle rychlosti prvniho, ale podle rychlosti druheho vozidla. A ta rychlost je dle techto dvou snimku temer nulova, druhe auto uz skoro stoji, i kdyz prvni jeste ani nezpomaluje. Na ouradu to samozrejme zabrat muze, ale ne zalozeno na logice, ale na neochote pokracovat v rizeni s nekym, kdo se neda oholit bez boje.

A dotazeno k dokonalosti- z techto zaberu ja zrejme, ze ridic "projizdejici na cervenou" nedodrzel bezpecny odstup od auta pred nim.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: enzym 21 Února 2019, 21:37:19
Ladin: Máte obecně naprostou pravdu, ale pokud je vzdálenost od 2. auta na prvním a druhém snímku velmi rozdílná (na 2. snímku jsou vidět brzdová světla dodávky, ujela cca 5 m), jak daleko byla dodávka za pyrátovým autem na 0. snímku? S nejvyšší pravděpodobností ještě blíže. Pyrát tedy v KN zvolil menší zlo, šlápl na plyn a začal dojíždět předchozí vozidlo, odbočující vpravo s tím, že jej mine při jeho odbočovacím manévru.
Pokud má ouřad k dispozici video či přehledový snímek v době začátku žluté (mám za to, že právě z této křižovatky jsem již nějaký přehledový snímek na začátku žluté viděl), mohlo by to situaci uvést na pravou míru a mému přiohýbaní reality zatrhnout tipec.

EDIT: aby bylo možné spolehlivě prokázat vinu či na druhé straně KN, musely by být snímky
- na začátku žluté,
- na začátku červené,
- okamžik projetí hranice křižovatky pyrátem,
a zabírat alespoň na začátku žluté i rozhodovací vzdálenost (30 až 40 m před hranicí křižovatky).
Pokud to tak není, vždy lze při rychlosti 50 km/h a vzdálenosti vozidel pod nějakých 25 m kouzlit s KN a hrát na in dubio pro reo.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: ladin 21 Února 2019, 22:27:42
Ano, in dubio pro reo, teoreticky souhlas, ale v pripade dopravniho prestupku by to byl snad prvni pripad v republice.
Ano, i me je jasne, ze druhe i treti vozidlo to chteli bez nejmensiho rizika projet, treti zrejme jelo puvodne jeste rychleji, ale druhy to udelal a treti na posledni chvili (nepribrzdil druhy na chvilku?) vzdal.
Ale pokud se z toho chce provozovatel druheho vozidla vysekat, tak musi najit rozpor v tom, co mu SO prehodi a to uz zadny dalsi snimek nebude, SO mozna dobre vi proc...
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: vdolek 21 Února 2019, 22:56:51
Děkuji vám všem moc za reakce a rady :).

Zeptám se ještě takto, je možný tento postup (a správný)?


Jinými slovy mohu všechny tyto kroky vést jen jako provozovatel vozidla? Jde mi o to, jestli je šance, že se něco "posere" a řidič bude shledán vinným a byly mu přiděleny body, nebo jestli nejhorší scénář je vyšší pokuta pro mě jako pro provozovatele vozidla? Pokud by jen hrozila větší pokuta, tak do toho z principu asi půjdu. Ale pokud by řidiči hrozily body, tak to radši zaplatím a bude pokoj.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: enzym 21 Února 2019, 23:00:20
Pokud bude provzovatel pyrátského vozidla konzistentně tvrdit furt dokola KN s přesně zpracovaným popisem, SO mu to nemá jak jinak rozbít, než je to účelové tvrzení bez dalšího zdůvodnění. Pak to vyhnije v odvolačce na MD, ti se s tím nebudou chtít zabývat, protože je to složité. Přesně na této křižovatce je trochu jiný případ z roku 2016 (přestupek 2015), rovněž s mírně vykonstruovanou KN a provozovatel pyrátského vozidla zatím nehlásí, že by s tím MD nějak pohnulo. Link pro ladina https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2656.0.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: ladin 22 Února 2019, 05:51:08
Diky za odkaz. Vcera jsem hlavne nevim proc prehledl, ze to je Praha, takze snad to vyhnije.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: enzym 22 Února 2019, 09:43:01
Citace
Mohu pak jako provozovatel vozidla podávat odvolání/dovolání proti správnímu deliktu, protože se nejedná o přestupek, protože krajní nouze?
Podle mého amatérského názoru můžete, protože přestupek provozovatele vozidla je podřazen existenci přestupku řidiče vozidla. Jinými slovy bez existence přestupku řidiče neexistuje přestupek provozovatele. Řízení o přestupku provozovatele zahájit SO může, k tomu mu stačí formální znak přestupku řidiče (= podezření na spáchání přestupku řidiče). Podle § 125g odst. 1 ZPPK (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361/zneni-20190101#p125g-1) byste se ve správním řízení o přestupku provozovatele snad mohl i prohlásit za řidiče, ale netuším, zda to ustanovení již prošlo v tomto smyslu testem správního soudnictví.
Co jsem zachytil je okolo dokazování a obhajování (ne)přestupku řidiče ve fázi přestupku provozovatele nějaká nikoli úplně konzistentní judikatura, ale to už je zcela mimo můj záběr - viz můj podpis.
Název: Re:Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: Číkus 27 Listopadu 2020, 01:44:28
Jak to dopadlo?
Název: Re:[?] Červená - Praha, křižovatka Kbelská x Poděbradská
Přispěvatel: vdolek 13 Srpna 2021, 11:41:15
Zapomněl jsem napsat, jak případ dopadl. Na prvotní výzvu provozovatele vozidla jsem napsal vyjádření ohledně krajní nouze (v příloze). Poté již nic nepřišlo, takže WIN.