30kmhcz

Social networking => Policejní vysírání => Téma založeno: lc81 15 Února 2019, 08:54:00

Název: měření protisměru
Přispěvatel: lc81 15 Února 2019, 08:54:00
Zdravím,

nedávno jsem v Praze jel po magistrále, kde obvykle pytlačí Superby a další havěť. Jednoho jsem zahlédl v protisměru a napadla mně jedna technická. Protisměr měřit umí, o tom žádná. U-turn ala Semir je obvyklý někde na státovkách. Nicméně nevíte někdo, jestli jsou schopni měřit i když jsou mezi auty středová svodidla? Bradavice je obvykle v masce, tedy nemělo by to jít, protože to kryjí svodidla. Řidiči mají výhled výše, tedy mozkovým myšlením a znaleckým okem vidí orgán pyráta naproti, ale podle mne technika to v tomto případě nezvládne.

díky.

lc
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: gumidos 15 Února 2019, 09:16:57
Mám za to, že ne všechny "bradavice" umí měřit za jízdy - tedy ve funkci "bez radaru" fungující na bázi srovnání rychlostí.  Navíc středová svodidla pohybující se vůči radaru rychlostí shodnou s rychlostí vozidla zřejmě povedou k milionu různých reflexí.
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: dj-bobr 15 Února 2019, 09:27:50
Překážky, zejména kovové, v paprsku měření jsou účinný bod v odvolání. Dovedu si i představit, že kovová svodidla mezi radarem a měřeným autem technicky zamezí účinnému měření, protože na 34 GHz se plechové svodidlo chová jako zrcadlo..
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: lc81 16 Února 2019, 21:44:31
Všechno neumí protisměr, ale novější tuším ano (Superby 2+3, Oktávky, možná už tehdy Passaty), alespoň co si matně vybavuju z PR článků. Svodidlo coby překážka ve viditelnosti podle mně měření zmaří, mě šlo spíše o to, jestli to zvládne (kdyby se např. nějak měřilo z kabiny a ne z bradavice v mřížce chladiče). Jako důvod k odvolání by bylo jednoznačné, navíc si myslím, že i to měření v protisměru potřebuje určitý čas resp. úsek, alespoň u Ramerů. Laser je jiná kategorie, tam je to asi zlomek sekundy a hotovo. Ramery obvykle potřebují nějaký čas, tedy protisměr, klidně u x set metrů dalekého auta v protisměru-tedy asi rovný kus na okresce bez svodidel, kde je pyrát mozkovým myšlením identifikován v dostatečném předstihu, aby se dala technika využít
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: opas 16 Února 2019, 22:56:06
přes svodidla neměří. Za prvné je to problém technicky, za druhé se za loveným nemůžou hned otočit.
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: j0hn 19 Února 2019, 13:14:31
@lc81
Ramer měří ve svazku +/- 10° od osy radarové hlavy. Při vzdálenosti os měřícího a měřeného vozidla 5 m je měřené vozidlo ve svazku ca 15 m. Ramer umí měřit rozdíl rychlostí 20 - 200 kmh (nebo 250 není třeba to kvůli tomu dohledávat). 200 kmh / 3,6 = 55 m/s. 15 m / 55 m/s ≈ 0.3 s
Samotné měření vysílání-příjem musí být ještě kratší. Ramer jich provede více. Ty porovná a měření vyhodnotí jako platné pokud je rozdíl menší než malý. Na větší vzdálenost má času ještě více.
Mozkové myšlení na rozpoznání piráta není třeba. Ramer spouští spoušť sám. Možná máte na mysli potřebu přepnutí měření ze sousměru na protisměr. Toho bych se na víceproudé silnici nebál. Jedou na čekané v pravém pruhu. Že někoho nezměří je netrápí. Seberou dalšího. Stejně je víc času než měření stojí samotné zaklekávání.
Naopak právě u laseru to nemusí být zlomek sekundy a hotovo, když trpí na slip efekt.
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: spec 01 Března 2019, 22:12:58
I kdyby se měření přez svodidla povedlo, na fotce bude přece to svodidlo vidět. Čili samotná fotka je poté důkazem o chybně nastaveném/provedeném měření.
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: lc81 02 Března 2019, 07:52:01
Šlo mi o takové ty krajní případy, např. magistrála u Pankráce směrem k centru, kde je takové klesání, že by se auta mohla vidět. Nicméně asi jak tu všichni píšete, ramer potřebuje delší úseky a i tak by to šlo celkem dobře napadat v řízení
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: Mike 03 Března 2019, 19:37:58
u Pankráce směrem k centru se občas měří zaparkovaným vozidlem
vlastně jsem je viděl i směrem z centra
následuje výjezd za pachatelem atp...
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: motoosman 04 Března 2019, 15:49:15
Je pravda, že jsem viděl měřit na D7 auta v protisměru v místě, kde chybělo středové svodidlo.
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: lc81 09 Března 2019, 08:01:23
u Pankráce směrem k centru se občas měří zaparkovaným vozidlem
vlastně jsem je viděl i směrem z centra
následuje výjezd za pachatelem atp...

Ano, tam to vídám, ale většinou z provozu. Vesměs oktávky a superby. Pokud vyjedou směr ven, staví v úsekáči u odbočky na Budějovickou.
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: lc81 09 Března 2019, 08:02:50
Je pravda, že jsem viděl měřit na D7 auta v protisměru v místě, kde chybělo středové svodidlo.

To je možné a technicky asi není problém. Mně šlo o možnosti v případě instalovaných svodidel, kdy je zrovna z různých důvodů přímá viditelnost (např. změna sklonu vozovky).
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: j0hn 11 Března 2019, 15:02:32
Na dálnici už bude problém nejvyšší Ramerem měřitelná rychlost 250 km/hod. Rychlost protijedoucích aut se sčítá a aby to změřilo 150 km/hod jedoucí auto v protisměru, tak sami musí jet max rovnou stovku
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: lc81 12 Března 2019, 16:19:23
Na dálnici už bude problém nejvyšší Ramerem měřitelná rychlost 250 km/hod. Rychlost protijedoucích aut se sčítá a aby to změřilo 150 km/hod jedoucí auto v protisměru, tak sami musí jet max rovnou stovku

Good point na dálnici, podle mně by možná byl i problém krátký čas a tedy úsek měření, víceméně okamžitá rychlost by šla spíše laserem, nicméně na té magistrále to takový součet nedá.
Název: Re:měření protisměru
Přispěvatel: spec 03 Července 2019, 14:10:30
Maximální měřitelná rychlost rameru 10 je 410km/h. Při měření za jízdy je tedy maximální rychlost policejního auta 160 km/h. Všechny ramery 10 mohou měřit za jízdy, bez ohledu na vozidlo, ve kterém jsou zabudovány.