30kmhcz

Ukončené případy => Jiné => Téma založeno: Caroprd111 04 Února 2019, 19:29:01

Název: [WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Caroprd111 04 Února 2019, 19:29:01
Zdravím všechny,
přikládám seznam Helmutů, které si mezi sebou sdílí parazité a považují je pak za smyšlené. Nevím, zda se s tím již někdo setkal, snad to někomu pomůže, mám to v jednom spisu, kdyby byl potenciál jakkoli poprudit, nebráním se. Prozatím dávám do kuchyně, je to živý případ...
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 04 Února 2019, 22:25:12
Parada! Ale je to dva roky stare a myslim, ze bychom si zaslouzili vice informaci respektive aktualizaci. Tech adresatu na konci bychom se mohli zeptat, jak se na seznamu podileli, kolik jim vyhledani informaci zabralo casu, jak s timto seznamem nalozili, kolikrat jej vyuzili pri ochrane toho bezpeci, jak jej pomahali pozdeji doplnovat a jaka je posledni verze, kterou maji k dispozici. Nebo to ukazuje na zivy pripad takovym stylem, ze zatim nedrazdit?
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Caroprd111 04 Února 2019, 22:43:21
Klidně dráždit.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Číkus 05 Února 2019, 00:35:05
Mohl bych Rosicím poslat infožádost o zaslání kopií spisů pod následujícími čísly jednacími. :-)
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Jan Novák 05 Února 2019, 07:11:31
A k čemu jim je, že se v jiném případu nepodařilo někoho najít? Zbavuje je to snad nějaké povinnosti mu napsat dopic a teprve pak odlozit? V čem si tím můžou pomoct?
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: kdo 05 Února 2019, 09:02:59
Oni obecně předpokládají, že když použijete "osobu vzdálenou", netroufnete si s tím jít k soudu, takže mohou celé řízení totálně odfláknout.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Jan Novák 05 Února 2019, 09:19:38
Oni obecně předpokládají, že když použijete "osobu vzdálenou", netroufnete si s tím jít k soudu, takže mohou celé řízení totálně odfláknout.
Tak to mají zvláštní představu. U soudu by přece neřešili helmuta, ale to, že ho neobeslali, bez ohledu na to, kdo to je :-)
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: kdo 05 Února 2019, 09:32:20
To vyplývá i z judikatury. Cca před dvěma týdny jsem procházel všechny loňské rozsudky NSS, kde byl žalovaným JmK. Pokud si správně vybavuji, tak jediný, kdo si troufl jít s Helmutem k soudu, byl Topol. Většinou prohrál, má tam asi dvě věci vrácené k dalšímu řízení (pouze odhaduji - podotýkám, že jsem to nepočítal, šlo mi o texty, ne o počty).
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: OldSoldier 05 Února 2019, 16:31:15
Hele, co na ně zkusit GDPR? Přeci jen osobní údaje helmutů byly sděleny pouze pro účely správního řízení a ne, aby s nimi úřady vesele kšeftovali...

Má smysl nějaká stížnost na ÚOOÚ? Klidně bych ji sepsal - už jenom pro tu srandu.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: jakubb 05 Února 2019, 20:18:11
GDPR i info žádost na dané spisy zní jako velmi dobrý nápad. Nicméně listina je z roku 2017, kdy nebylo GDPR vymahatelné (ale jako nařízení již bylo účinné, nemýlím-li se).

Ohledně těch infožádostí na všechny spisy, navrhuji si je nějak kolektivně rozdělit a zažádat o ně zdánlivě nezávisle.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: dj-bobr 06 Února 2019, 09:38:20
Hans Gruber v seznamu Helmutů mě ovšem naplnil smíchem na hodně dlouho. Kdo viděl film Eurotrip a scénu z bordelu Vandersexxx, pochopí, že osobní účast takového Helmuta na podání vysvětlení úřad fakt nechce :D
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: OldSoldier 06 Února 2019, 09:41:01
Vybral jsem namátkou devět kusů, každou jsem poslal jako samostatnou žádost, abych je trochu zabavil. Uvidíme, jak se jim bude chtít posílat.

Citace
MRS-35488/16-ODO
MRS-16601/16-ODO
MRS-10377/16-ODO
MRS-24095/16-ODO
MRS-27737/16-ODO
MRS-33160/16-ODO
MRS-43758/16-ODO
MRS-15235/16-ODO
MRS-54114 /16-ODO
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: JJ 06 Února 2019, 10:35:48
Roztomilý dokument. Z mých Helmutů tam není ani jeden. Tak nevím, zda mám být potěšen či naopak uražen ;-)
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: cyklista 08 Února 2019, 13:37:02
dj-bobr: Není to ten ze Smrtonosné pasti?
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: dj-bobr 08 Února 2019, 16:01:54
cyklista: nevím, neviděl jsem, jen ta scéna "Hans, Gruber" - https://www.youtube.com/watch?v=9-2dN9E8vPk , čas cca 0:51
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: cyklista 08 Února 2019, 18:24:44
dj-bobr: Myslel jsem tohohle Hanse Grubera https://www.youtube.com/watch?v=2Z9bou5n4uI 
ale ten tvůj je lepší.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: OldSoldier 21 Února 2019, 08:56:48
Tak Rosice mě se žádostí naprosto nepřekvapivě poslali někam.

Odůvodnili to, že
a) nejsem účastník řízení, takže nemám právo na spis (vtipné je, že úrčastníkům spis podle 106 taky nepošlo, protože JSOU účastníky řízení :-) )
b) GDPR, protože ve spise jsou osobní údaje účastníků

Tak jsem se odvolal a poradil jim, že existuje kouzlo zvané anonymizace. A jako bonus jsem podal stížnost na porušení zákona o ochraně osobních údajů, když mi tak skvěle vysvětlili, že nemohou nikomu poskytovat osobní údaje, ale přesto posílají osobní údaje chudáčků Helmutů všude kolem.

Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ViktorN 21 Února 2019, 10:47:41
Hezký, mně argumentovali na zamítnutí poskytnutí části spisu též ochranou osobních údajů (fotografie předmětného vozidla, kterak údajně páchá přestupek) i když jsem byl provozovatelem a majitelem vozidla. Zdůvodnili, že by mohla být dotčena má práva, kdyby mi fotku mého auta poslali…  :x  :o
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 11 Března 2019, 21:08:11
Dobry vecer vespolek. Vsech 23 adresatu zmineneho dokumentu jsem se ted zeptal na nasledujici a o vysledcich budu informovat.

Dobrý den. Dle zákona č. 106/1999 Sb. Vás žádám o informaci, zda soubor v příloze (prejmenovan na ridici.pdf)
1) Vám byl doručen
2) jakým způsobem byl u Vás využit a pokud ano, tak uveďte čísla jednací/spisová, ve kterých informace z přílohy byla použita
3) zda později byl seznam v příloze aktualizován a pokud ano, tak prosím o zaslání poslední verze seznamu v elektronické formě tak, jak Vám byla doručena
Předem mnohokrát děkuji
S pozdravem slunce v duši
jmeno prijmeni, datum narozeni, adresa místa trvalého pobytu
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 14 Března 2019, 17:09:28
den D+1 odpovida Dobruska: 1) Ano, 2) Nebyl využit, 3) Pokud ano, nebyl nám doručen.
den D+2 odpovidaji Plzen, Novy Bydzov a Hlinsko ve stejnem duchu.
den D+3 odpovidaji Pohorelice ve stejnem duchu.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 18 Března 2019, 21:26:44
Po vikendu jedeme dale. Den D+7 odpovidaji
Moravsky Krumlov v podobnem duchu.
Pardubice v podobnem duchu, prozatim prvni modifikace, zatim jim nebyl zmineny seznam dorucen.
Hustopece- nebyl dorucen a tedy nemohl byt vyuzit a ani aktualizovan.

no dobra, zatim nuda, nuda, nuda, ale lhuta pro poskytnuti informace se nam krati a zacne pribyvat zajimavych odpovedi

Bučovice- Vzhledem k tomu, že uvedené informace lze zjistit pouze časově náročným fyzickým vyhledáváním, bude příslušná informace v souladu s ustanovení § 17 odst.3 InfZ zpoplatněna dle schváleného Sazebníku úhrad za poskytování informací. Výše úhrady Vám bude sdělena po upřesnění Vaší žádosti.

Vyškov- výše uvedený soubor byl Městskému úřadu Vyškov doručen dne 19.1.2017, informace z předmětného souboru byla Městským úřadem Vyškov využita v jednom případě evidovaným pod spisovou značkou MV 37944/2017 OD, aktualizace předmětného seznamu byl na e-mailovou adresu zaměstnance Městského úřadu Vyškov zaslána dne 11.4.2017 (aktualizovaný seznam je přílohou tohoto přípisu).
https://uloz.to/!P9iUFXqogUzi/zizkov-d-7-priloha-658599551-1-sdeleni-ridici-cizinci-docx
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: kdo 18 Března 2019, 23:20:15
Upozorněte Bučovice na soulad postupů (§ 8 SprŘ) s tím, že městské úřady [seznam úřadů] Vám již informaci poskytly, a to bez zpoplatnění.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: IZS 19 Března 2019, 10:53:08
Bylo by zajímavé zjistit, kdo byl odesílatelem toho souboru a řešit to dál, jinak skvělá práce.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 19 Března 2019, 22:49:49
Bučovice- zapomnel jsem zkopirovat... Doručená žádost je příliš obecná, proto Vás v souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. b) InfZ, žádáme o její specifikaci a doplnění za jaké časové období tyto informace požadujete. Tak jim nejaky casovy usek nadhodim a uvidime. Jinak samozrejme odkaz na ostatni urady, ktere jsou ochotnejsi (nemaji v tom takovy bordel), urcite vyuziji.

Den D+8, dorazily dalsi odpovedi:
Hořice- doručeno, nevyužito, neaktualizováno.
Břeclav- doručeno, nevyužito, aktualizace není známa.
Broumov- doručeno, nevyužito, neaktualizováno.
Rychnov nad Kněžnou- ...Vase zadost je pro nas nesrozumitelna a nevyplyva z ni jasne, jakou informaci na povinnem subjektu pozadujete. V prilohach se objevuje zejmena listina adresovana MU Zidlochovice a tyka se udaju, s nimiz nepracujeme. Vyzyvame Vas... o upresneni ... se muzete dostavit i osobne v uredni dny nebo po predchozi telefonicke domluve.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 20 Března 2019, 17:54:38
den D+9, Ivancice, doruceno, nevyuzito, neaktualizovano.

Jak tipujete zaver lhuty k poskytnuti informace? Bude vice obstrukcnich odpovedi posledni den nebo vice mrtvych brouku?
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 22 Března 2019, 18:16:09
den D+10 Hradec Kralove, nedohledano doruceni, nevyuzito, nedohledana aktualizace
den D+11 Praha, dorucen, jen vzat na vedomi, neaktualizovan
den D+12 a D+13 bude vikend
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Caroprd111 22 Března 2019, 19:55:15
Já se vyloženě těším na Jihlavu :-)
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 26 Března 2019, 21:44:23
den D+14 Znojmo, dorucen, nevyuzit, aktualizace prisla z Jihlavy v dubnu 2017: https://uloz.to/!ECVOihzZSaUN/znojmo-d-14-priloha-660686044-1-soucinnost-pdf
den D+14 Jihlava, dorucen, vyuzit v SZ-MMJ/OD/5571/2018, aktualizace neznama, coz v kombinaci s predchzim radkem  ;D
den D+14 Zlin a Nova Paka, dorucen, nevyuzit, neaktualizovan.
den D+15 Valasske Mezirici, dorucen, vyuzit v R/D/2050/33575/2017/Fo, neaktualizovan.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: OldSoldier 30 Dubna 2019, 12:38:32
Posílám update k mému předchozímu postu (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=7590.msg83882#msg83882), kde jsem psal, ze mě Rosice odmítli poslat spisy. Proti tomu jsem se pochopitelně odvolal.

Dneska mi přišlo z JMK, že rozhodnutí zrušili a vrací zpět k dalšímu projednání. Zajímavé je, že kraj dává Rosicím v podstatě návod (v příloze), jak to udělat tak, aby to u nich prošlo, tak uvidíme, co bude dál.

Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 29 Května 2019, 16:52:47
Rozhodl jsem se dodrzet radiovy klid a Bucovice uz to nevydrzely a vydaly rozhodnuti. Odvolani uz si samozrejme ujit nenecham ;D

... podle § 15 odst. 1 InfZ se žádost žadatele ... o d m í t á.

Správní orgán vyhodnotil doručenou žádost jako příliš obecnou, proto byl žadatel dne 18.03.2019, v souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. b) InfZ, vyzván ke specifikaci své žádosti a doplnění, za jaké časové období informace požaduje. Žadatel byl současně informován, že požadované informace lze zjistit pouze časově náročným fyzickým vyhledáváním, proto bude příslušná informace v souladu s ustanovením § 17 odst. 3 InfZ zpoplatněna dle schváleného Sazebníku úhrad za poskytováním informací, přičemž výše úhrady bude sdělena až po upřesnění žádosti. Výzva k doplnění žádosti byla doručena prostřednictvím datové schránky 18.03.2019 v 21:10 h. Vzhledem k tomu, že žadatel svoji žádost ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení výzvy k doplnění
neupřesnil, správní orgán proto v souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. b) rozhodl o jejím odmítnutí.

Poučení:
Proti tomuto rozhodnutí je možno dle ustanovení § 16 odst. 1 InfZ podat odvolání ve lhůtě do 15 dnů od dne oznámení tohoto rozhodnutí. O odvolání rozhoduje nejblíže nadřízený správní orgán,
kterým je Krajský úřad Jihomoravského kraje, odbor dopravy. Odvolání se podává u Městského úřadu v Bučovicích, Odboru správních agend....
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ViktorN 29 Května 2019, 19:14:05
připravte se ale na to, že jihomoravský kraj jim to s nejvyšší pravděpodobností (která se limitně blíží jistotě) podrží…
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 19 Června 2019, 12:15:48
Dle ust. § 90 odst. 1 písm. b) zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, se rozhodnutí Městského úřadu Bučovice ze dne 13. 05. 2019, č. j.: MUB/OD-30608/2019 pal
r u š í
a věc se vrací orgánu I. stupně k novému projednání.
...
Ze správního spisu vyplývá, že žadatel podal svou žádost dne 11 03. 2019 prostřednictvím své datové schránky. Na tuto žádost reagoval povinný subjekt nejprve „Výzvou k doplnění žádosti o poskytnutí informace dle zákona 106/1999 Sb.“, ze dne 18. 03. 2019, č. j.: MUB/OD-16485/2019 pal (dále jen „Výzva“), kterou žadatele informoval o tom, že žádost je příliš obecná, a proto v souladu s ustanovení, § 14 odst. 5 písm. b) InfZ žadatele požádal o její specifikaci a doplnění za jaké časové období tyto informace požaduje. Zároveň jej poučil o tom, že uvedené informace lze zjistit pouze časově náročným fyzickým vyhledáváním, a příslušná informace tak bude v souladu s § 17 odst. 3 InfZ zpoplatněna dle schváleného Sazebníku úhrad za poskytování informací, přičemž výše úhrady bude sdělena po upřesnění žádosti. Tato Výzva byla odvolateli doručena dne 18. 03. 2019 do jeho datové schránky.

Vzhledem k tomu, že odvolatel na Výzvu nijak nereagoval, vydal povinný subjekt dne 13. 05. 2019 rozhodnutí č. j.: MUB/OD-30608/2019 pal, kterým žádost dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ v celém rozsahu odmítl. V odůvodnění povinný subjekt toliko zrekapituloval průběh řízení a uzavřel, že vzhledem k tonu, že svoji žádost žadatel ve lhůtě 30 dnů ode dne doručení výzvy k doplnění neupřesnil, správní orgán rozhodl o jejím odmítnutí dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ.

Toto rozhodnutí bylo odvolateli doručeno prostřednictvím jeho datové schránky, a to dne 24. 05. 2019 poté, co uplynula lhůta 10 dnů od jeho dodání do datové schránky, aniž by se do schránky během této doby přihlásila oprávněná osoba a rozhodnutí tak bylo doručeno fikcí. Odvolatel pak toto rozhodnutí napadl odvoláním, a to dne 29. 05. 2019 prostřednictvím své datové schránky, a tedy včas v zákonné patnáctidenní lhůtě pro podání odvolání. Odvolání je taktéž přípustné, podal jej přímo žadatel o informaci prostřednictvím své datové schránky, nevzdal se práva na odvolání, odvolání nevzal zpět a v neposlední řadě bylo odvolání podáno proti rozhodnutí, proti němuž je odvolání přípustné.

Ve svém odvolání odvolatel uvedl toliko, že nesouhlasí s tím, že by požadované informace bylo možné zjistit pouze časově náročným vyhledáváním, přičemž neobdržel informaci o tom, kolik času by vyhledávání zabralo a kolik by za to povinný subjekt požadoval. K odvolání odvolatel taktéž přiložil sdělení řady úřadů, jež mu odpověď na jeho žádost poskytly. Závěrem požádal o poskytnutí informace v autoremeduře, případně aby odvolací orgán přikázal požadovanou informaci zdarma poskytnout.
...
Odvolací orgán v první řadě konstatuje, že orgán I. stupně odmítl poskytnout požadované informace proto, že odvolatel nedoplnil svou žádost poté, co byl dle § 14 odst. 5 písm. b) vyzván k jejímu doplnění proto, že dle orgánu I. stupně byla tato žádost příliš obecná. Dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ povinný subjekt posoudí žádost a v případě, že je nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, a neupřesní-li ji do 30 dnů od doručení výzvy, rozhodne o odmítnutí žádosti. Z řečeného tedy plyne, že důvody pro odmítnutí žádosti nijak nesouvisely s poučením povinného subjektu, jež ve Výzvě také uvedl, že uvedené informace lze zjistit pouze časově náročným fyzickým vyhledáváním. Orgán I. stupně rozhodnutím informace odmítl, neboť žadatel ve lhůtě nedoplnil na výzvu své odvolání, a nikoliv proto, že neuradil úhradu stanovenou dle § 17 InfZ či jinak v souvislosti s případnou úhradou za náročné vyhledávání požadovaných informací. Namítá-li tedy odvolatel ve svém odvolání nesouhlas s tvrzením, že požadované informace lze zjistit pouze takovýmto vyhledáváním a že orgán I. stupně neoznámil požadovanou úhradou ani mu ji neodůvodnil, je odvolací orgán nucen konstatovat, že tato argumentace je pro napadené rozhodnutí nepřípadná. Napadá-li přitom žadatel rozhodnutí, kterým byla jeho žádost odmítnuta v souladu s ustanovením § 14 odst. 5 písm. b) InfZ, odvolací orgán jej přezkoumává pouze z hlediska oprávněnosti aplikace tohoto ustanovení, tedy zda žádost byla upřesněna, ale i zda byla takový výzva pouze důvodná. S tímto však námitka odvolatele nijak nesouvisí, a proto se jí odvolací orgán dále nezabýval.

Odvolací orgán taktéž nepovažuje za nutné se blíže vyjadřovat s odvolatelem namítaným postupem jiných správních orgánů, které požadovanou informaci odvolateli měly poskytnout. Orgán I. stupně a už vůbec orgán odvolací není nijak vázán individuální správní činností jiných správních orgánů, byť v obdobných věcech, které jim nejsou přímo nadřízené, tj. mimo funkční vazby mezi ním a jemu nadřízeným orgánem. Zásada právní jistoty realizovaná především ustanovením § 2 odst. 4 správního řádu se přitom vztahuje na rozhodování a postup správního orgánu jako takového, tj. že správní orgán sám dbá na to, aby byl jeho vlastní postup předvídatelný a aby v obdobných případech postupoval v zásadě shodně. Nijak jej tedy tato zásada neváže na rozhodovací praxi jiných správních orgánů, jež mu nejsou nadřízeny, případně nad rámec pro něj závazných rozhodnutí správních soudů. Správní orgány v předmětném řízení tak nejsou odvolatelem dokladovanými podklady nijak vázány a nejsou tedy povinny se jimi při svém postupu řídit. Orgánu I. stupně pochopitelně nic nebrání rozhodnout v souladu s touto tvrzenou praxí jiných správních orgánů „dobrovolně“, není k tomu však zákonem nijak povinen. Odvolací orgán se tedy těmito podklady dále podrobněji nezabýval.

Odvolací orgán je však přes výše řečené toho názoru, že se orgán I. stupně dopustil při vyřizování žádosti o informace pochybení, přičemž toto považuje za natolik podstatné, a nikoliv pouze formálního charakteru, že si jejich přezkum žádá veřejný zájem.

Odvolací orgán je toho názoru, že aby mohlo být ustanovení § 14 odst. 5 písm. b) InfZ náležitě aplikováno, musí být výzva dle tohoto ustanovení důvodná. Z toho dle něj přitom plyne, že tato výzva musí být také náležitě odůvodněna, aby z ní bylo patrné, že důvodná je, neboť v opačném případě může taková výzva jevit známky svévole ze strany správního orgánu. Je přitom sice pravdou, že je to primárně žadatel, kdo by měl svou žádost podávat v takovém dostatečně specifickém stavu, aby ji povinný subjekt mohl vyřídit, s čímž souvisí, že by měl mít především sám zájem na tom, aby tuto žádost případně doplnil, není-li dostatečně jednoznačná. Na druhou stranu však platí, že pokud se již správní orgán rozhodne žadatele vyzvat k doplnění žádosti (tj. mu vlastně stanoví určité překážky ve vyhovění této žádosti), mělo by být z této výzvy zjevné, že jde o výzvu důvodnou. Vzhledem k základním zásadám činnosti správních orgánů a základního práva na svobodný přístup k informacím se tak dle odvolacího orgánu nelze spokojit pouze s tím, že si žadatel sám nese následky nedoplnění výzvy, i kdyby snad taková výzva byla nedůvodná či nadbytečná (tj. nelze uzavřít, že pokud žadatel informace skutečně chce, žádost doplní a neučiní-li tak, musí snést, že žádost bude odmítnuta, neboť akceptace takovéto praxe by vlastně schvalovala zasílání výzev žadatelům bez jakéhokoliv smyslu či odůvodnění).

O příliš obecně formulovanou žádost se přitom jedná v případě, kdy předmět požadovaných informací z žádosti jednoznačně vyplývá, avšak vzhledem k jeho „obecné“ formulaci nemůže povinný subjekt zcela jednoznačně identifikovat veškeré konkrétní informace, které se předmětu žádosti týkají a které bude muset vyhledat a poskytnout. Výzva k doplnění příliš obecné žádosti bude taktéž přípustná v situaci, kdy je sice předmět žádosti specifikován relativně jednoznačně a lze i poměrně snadno identifikovat veškeré konkrétní informace týkající se žádosti, avšak žádost souvisí s tak vysokým objemem dat, že se správní orgán může oprávněně domnívat, že vyhledání takové kvantity informací by bylo spojeno s tak rozsáhlým vyhledáváním, že vzniklé náklady by žadatel nanejvýše pravděpodobně nebyl ochoten či schopen uhradit a zároveň lze očekávat, že by žadateli postačovalo poskytnutí pouze specifičtějšího okruhu dotčených informací. V krajním případě lze akceptovat takováto výzva i v situaci, kdy by byl dotčený okruh údajů natolik rozsáhlý, že jej povinný subjekt bez specifičtějšího vymezení nebude schopen poskytnout vůbec. Odvolací orgán je každopádně přesvědčen, že tyto důvody musí orgán I. stupně ve své výzvě náležitě objasnit, aby tím jasně vymezil, co vlastně po žadateli chce, ale aby bylo zjevné, že z jeho strany nejde o pouhé nedůvodné a svévolné překážky právu žadatele na svobodný přístup k informacím.

Po prostudování původní žádosti ze dne 11. 03. 2019 došel odvolací orgán k závěru, že splnění výše uvedených předpokladů pro aplikaci postupu dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ z úkonů povinného subjektu nevyplývá, resp. z Výzvy není patrné, že tato byla skutečně v daném případě odůvodněna. V první řadě je odvolací orgán toho názoru, že ze samotné žádosti tak, jak je formulováno, není nijak zcela zjevné, že by byla skutečně nadmíru obecná (tj. nejde o případ, kdy by bližší odůvodnění ve Výzvě nebylo nutné, neboť bylo zcela očividné, že je specifikace žádosti nezbytná). Co se týče odpovědi na otázky pod body 1 a 3, je dle odvolacího orgánu zcela zjevné, že je zde jasný předmět žádosti a bylo možné jednoznačně identifikovat, které konkrétní informace se předmětu žádosti týkají. Není ani zjevné, že by se mělo týkat o přespříliš vysoký objem dotčených dat, neboť na obě otázky bylo možné odpovědět v podstatě pouze „Ano/Ne“, případně v případě otázky číslo 3 by mohlo být případně nutné zaslat poslední verzi řečeného seznamu. Co se pak týče otázky č. 2, zde již může být poskytovaná informace složitější, avšak ani v tomto případě dle orgánu odvolacího není zjevné, že by se mělo jednat o příliš obecný okruh dat. Žádost se dotýká dokumentu ze dne 19. 01. 2017, tj. lze mít za to, že jakékoliv požadované informace mohou pocházet pouze z období od 19. 01. 2017 do okamžiku podání žádosti, tj. z období dlouhého pouze něco málo přes dva roky. Odvolací orgán má tedy za to, že žádost na první pohled nebudí dojem, že by měla být příliš obecná, případně že by se zcela zjevně týkala obzvláště velkého objemu dat. Předmět žádosti je poměrně jasně vymezen, týká se zcela konkrétního okruhu informací za relativně krátké časové období.

Za takovéto situace se tedy odvolací orgán domnívá, že byly-li skutečně dány důvody pro aplikaci ustanovení § 14 odst. 5 písm. b) InfZ, bylo nezbytné toto blíže objasnit do Výzvy. Lze si totiž představit, že byť se informace týkají relativně krátkého časového období, mohou fakticky souviset s vysokým objemem údajů, které by bylo třeba dlouhodobě vyhledávat a vzniklé náklady by byly natolik značné, že by se jevilo jako nepravděpodobné, že dojde k jejich uhrazení. To však z Výzvy nijak nevyplývá. Je to přitom pouze orgán I. stupně, kterému jsou tyto interní skutečnosti známé a musí tak o nich náležitě žadatele informovat a „obhájit“ tak důvodnost výzvy. Ve Výzvě bylo přitom pouze konstatováno, že je žádost příliš obecná, že je nutné specifikovat časové období a že bude požadována úhrada za mimořádně rozsáhlé vyhledávání. Z toho však nijak blíže nevyplývá, že byly naplněny předpoklady pro náležitou aplikaci ustanovení § 14 odst. 5 písm. b) InfZ. Ve Výzvě je sice uvedeno, že informaci lze zjistit pouze časově náročným vyhledáváním, to však samo o sobě neznamená, že je žádost koncipována natolik obecně, že ji nelze zpracovat, případně že snad je toto časově náročné vyhledávání takového rozsahu, že by vzniklé náklady byly očividně neúměrně vysoké (a pak by tedy bylo pochopitelné, že se povinný subjekt doptá). Výše uvedené ostatně nevyplývá ani ze samotného rozhodnutí.

Odvolací orgán tedy uzavírá, že orgán I. stupně blíže neobjasnil důvodnost své výzvy, její důvodnost není z podané žádosti nijak zjevná, a jeho postup tak není náležitě odůvodněný a přezkoumatelný, a to v alespoň v takové míře, aby bylo patrné, že se vůči žadateli nedopouští svévole. Postup povinného subjektu je tak v rozporu se zákonem a toto pochybení je dle odvolacího orgánu také závažnosti, že se jím musel zabývat i přesto, že nejde o odvolací námitku. Z tohoto důvodu se odvolací orgán rozhodl napadené rozhodnut zrušit a vrátit věc orgánu I. stupně k novému projednání.

V rámci nového projednání žádosti odvolatele prvoinstanční orgán opětovně projedná žádost odvolatele a zváží, zda je skutečně nezbytné vyzývat jej k specifikaci jeho žádosti. Dojde-li k závěru, že to nutné je, opětovně žadatele vyzve a náležitě svou výzvu odůvodní a příslušné odůvodnění obsáhne i do svého rozhodnutí, aby byl jeho postup řádně přezkoumatelný. Bude přitom pochopitelně dbát na všechna ostatní příslušná ustanovení relevantní pro danou věc.
...

Mgr. Karel Frölich, v. r. vedoucí oddělení dopravně správních agend odboru dopravy
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: uziv 20 Června 2019, 10:29:45
Předpokládám, že to zpracovával Mgr. Zounek. Nebo že by se na JMK vyskytoval ještě jeden inteligentní úředník?
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 02 Července 2019, 20:57:29
Pardon, ten konec uz jsem nekopiroval... Za správnost vyhotovení: Mgr. Štěpán Zounek

A Bucovice samozrejme delaji zatim mrtveho brouka, za nejaky tyden ocekavam opet vyzvu k upresneni pozadavku o informace. Precejen urednicke ego v tuto chvili nemuze ustoupit a zkopirovat odpoved v duchu "ano, ne, nevim".
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 15 Července 2019, 20:19:10
Dnes odeslan dotaz kraji i obci, zda nebylo rozhodnuti do obce za ctyri tydny zatim doruceno, nebo zda jsou v obci urednici neschopni a lini, ze pozadovane informace stale nemam. O vysledku budu informovat...
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 18 Července 2019, 11:46:32
Do Bucovic trva doruceni zpravy datovou schrankou 23 dni, tedy alespon dle jejich vyjadreni:

K Vašemu dotazu ze dne 15.07.2019 sděluji, že Rozhodnutí Krajského úřadu Jihomoravského kraje, čj. JMK 87899/2019 ze dne 17.06.2019 nám bylo doručeno dne 10.07.2019 a Vaše žádost bude vyřízena v zákonem stanovené lhůtě.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 23 Července 2019, 18:02:02
Včera z Bučovic:
1. Ano, byl nám doručen
2. Byl využit informativně, konkrétní případy ale neevidujeme. V případě že budete trvat na sdělení jednotlivých čísel jednacích/spisových, která je možné zjistit pouze ručním vyhledáváním v archivu, bude tato informace vzhledem k časové náročnosti tohoto vyhledávání zpoplatněna.
3. Zda byl aktualizován, nám známo není


Včera o chlup později z kraje:
...dle dokladu o doručení bylo toto rozhodnutí spolu se správním spisem k věci vráceno orgánu I. stupně dne 10. 07. 2019. Pro úplnost upozorňujeme, že až od tohoto okamžiku započala orgánu I. stupně běžet nová zákonná lhůta pro opětovné vyřízení dané věci...


Tak vaham, zda nabidku remizy od Bucovic prijmout, nebo jeste pozadat o vycisleni, co by me takove casove narocne vyhledavani stalo
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ryuu 24 Července 2019, 06:53:28
Pokud se nepletu, tak na jakoukoliv zadost o informaci musi urad budto:
a) informaci poskytnout
b) vycislit naklady po jejichz zaplaceni informaci poskytne
c) s rozumnym oduvodnenim odmitnout poskytnuti

Tady urad neudelal ani jedno, jen tak nejak rekl, ze to asi bude drahe a pokud chcete vycisleni nakladu, podejte si dalsi zadost. Takze mi prijde, ze nejde o spravne vyrizeni zadosti a melo by se to opet preposlat nadrizenemu organu.

Mozna by stalo za to do toho nejak zakomponovat:

Citace
(3) V případě, že bude povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně oznámí tuto skutečnost spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Z oznámení musí být zřejmé, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady povinným subjektem vyčíslena. Součástí oznámení musí být poučení o možnosti podat proti požadavku úhrady nákladů za poskytnutí informace stížnost podle § 16a odst. 1 písm. d), ze kterého je patrné, v jaké lhůtě lze stížnost podat, od kterého dne se tato lhůta počítá, který nadřízený orgán o ní rozhoduje a u kterého povinného subjektu se podává.

(4) Nesplní-li povinný subjekt vůči žadateli oznamovací povinnost podle odstavce 3, ztrácí nárok na úhradu nákladů.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 29 Července 2019, 15:20:17
O dalsim vyvoji budu informovat. Dnes poslano:
****************************
Dobrý den.

Podávám stížnost na "vyřízení" žádosti o informace dle §16, odstavce jedna, písmen a), b), c), d) zákona o svobodném přístupu k informacím č. 106/1999 Sb, dále jen Zákona.

Odůvodnění- na otázku

"2) jakým způsobem byl u Vás využit a pokud ano, tak uveďte čísla jednací/spisová, ve kterých informace z přílohy byla použita"

jsem dostal odpověď

"2. Byl využit informativně, konkrétní případy ale neevidujeme. V případě že budete trvat na sdělení jednotlivých čísel jednacích/spisových, která je možné zjistit pouze ručním vyhledáváním v archivu, bude tato informace vzhledem k časové náročnosti tohoto vyhledávání zpoplatněna."

tedy požadovanou informaci jsem ani neobdržel, ani poskytnutí informace nebylo odmítnuto, ani jsem dle §17 odstavce 3 Zákona nebyl informován o částce, kterou by vyhledávání informací stálo. O chybějícím poučení raději ani nemluvě.

Proto žádám nadřízený orgán, aby poskytnutí informace přikázal a to dle §17 odstavce 4 Zákona (cituji: "Nesplní-li povinný subjekt vůči žadateli oznamovací povinnost podle odstavce 3, ztrácí nárok na úhradu nákladů.") zdarma.

Předem děkuji a přeji pěkný zbytek týdne a prázdnin
S pozdravem...
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 10 Srpna 2019, 21:22:00
Vážený pane ...,

oznamujeme Vám, že Vaši stížnost ze dne 29.07.2019, kterou evidujeme pod č. j. MUB/KT-43478/2019 kov, na postup při vyřizování žádosti o informace v intencích zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“) jsme v souladu s ust. § 16a zákona postoupili nadřízenému orgánu, kterým je Krajský úřad Jihomoravského kraje.

Pevně věříme, že využitím svého práva na informace, dosáhnete ochrany veřejného zájmu či přispějete k diskuzi o věcech veřejných, ke kterým toto právo primárně slouží!


Mgr. Andrea Kovářová
tajemnice
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 26 Srpna 2019, 11:05:22
Kraj narizuje, ze zadost ma byt vyrizena lepe, ale dle ocekavani vocad pocad, takze prikladam vyzivne zduvodneni, proc pozadavek na uhradu nakladu jeste rozhodne neni ztracen.

ROZHODNUTÍ
Krajský úřad Jihomoravského kraje, odbor dopravy (dále též jen „KrÚ JmK, OD“) rozhodl na podkladě stížnosti, jež podal pan xxxxx (dále jen „stěžovatel“, případně „žadatel“), ze dne 29. 07. 2019 ve věci žádosti o informace podané u Městského úřadu Bučovice (dále též jen „povinný subjekt“) dne 11. 03. 2019, vedené pod sp. zn.: OD-6595/2019-pal,

t a k t o:

Povinnému subjektu se podle § 16a odst. 6 písm. b) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, přikazuje, aby žadatelovu žádost ze dne 11. 03. 2019 vedenou pod sp. zn.: OD-6595/2019-pal v souladu se závěry uvedenými v odůvodnění tohoto rozhodnutí řádně vyřídil, a to lhůtě 2 týdnů ode dne vrácení věci a doručení tohoto rozhodnutí povinnému subjektu.


Odůvodnění

KrÚ JmK, OD (dále také „nadřízený orgán“), předložil povinný subjekt spolu s příslušným spisovým materiálem stížnost žadatele podanou ve věci jeho žádosti o informace dle z. č.: 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“).
Ze správního spisu vyplývá, že žadatel podal svou žádost dne 11. 03. 2019 prostřednictvím své datové schránky. Konkrétně touto žádostí požadoval informace související s písemností Městského úřadu Rosice „Součinnost při řešení přestupků a správních deliktů dle zákona č. 361/2000 Sb.“: 1) zda byl tento soubor povinnému subjektu doručen; 2) jakým způsobem byl povinným subjektem využit a pokud ano, tak v jakých číslech jednacích/spisových byla tato informace použita; 3) zda byl později seznam v tomto souboru uveden aktualizován a pokud ano, požádal o zaslání poslední verze tohoto seznamu (dále jen „Žádost“).
Na tuto Žádost reagoval povinný subjekt nejprve „Výzvou k doplnění žádosti o poskytnutí informace dle zákona 106/1999 Sb.“ a posléze rozhodnutím ze dne 13. 05. 2019, č. j.: MUB/OD-30608/2019 pal, kterým žádost dle § 14 odst. 5 písm. b) InfZ v celém rozsahu odmítl, neboť dle povinného subjektu byla tato žádost příliš obecná a žadatel ji v zákonné lhůtě neupřesnil. Toto rozhodnutí napadl odvolatel odvoláním, kterému odvolací orgán vyhověl, když rozhodnutí ze dne 13. 05. 2019 zrušil, a to rozhodnutím č. j.: JMK 87899/2019 ze dne 17. 06. 2019, a věc povinnému subjektu vrátil k novému projednání.
Dne 22. 07. 2019 pak povinný subjekt vyhotovil novou písemnost „Poskytnutí informace dle zákona č. 106/1999 Sb.“, č. j.: MUB/OD-42436/2019 pal, v které odpověděl na otázky pod body 1 a 3 žádosti, přičemž k bodu 2 odpověděl, že dotčená písemnost byla použita informativně, přičemž konkrétní případy povinný subjekt neeviduje a v případě, že bude žadatel trvat na sdělení jednotlivých případů, bude třeba tyto zjistit vyhledáváním, které povinný subjekt zpoplatní. Na tuto výzvu pak žadatel reagoval dne 29. 07. 2019 stížností na vyřízení žádosti o informace, kdy namítl, že informaci požadovanou pod bodem dva neobdržel a ani mu poskytnutí této informace nebylo odmítnuto. Taktéž nebyl ani informován o částce, kterou by vyhledávání informací stálo. Taktéž nebyl poučen. Žádá tedy o přikázání poskytnutí informace dle § 17 odst. 4 InfZ, a to zdarma.
Nadřízený orgán především konstatuje, že stížnost byla podána včas a osobou k tomu příslušnou (žadatelem o informace).
Co se pak kvalifikace stížnosti samotné týče, jde dle jejího obsahu (§ 37 odst. 1 správního řádu) o stížnost podle § 16a odst. 1 písm. c) InfZ, neboť žadateli byla informace poskytnuta pouze částečně, aniž by o zbytku žádosti bylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí. Je přitom třeba upozornit, že byť žadatel ve své stížnosti uvedl, že se jedná o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. a), b), c), i d) (přičemž označil sice ustanovení § 16, avšak vzhledem k tomu, že toto ustanovení se týká odvolání a nikoliv stížností, má odvolací orgán za zřejmé, že měl na mysli ustanovení § 16a), nelze se s touto kvalifikací stížnosti ztotožnit, neboť žádost nebyla vyřízena dle § 6 InfZ odkazem na zveřejněnou informaci (tj. nemůže jít o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. a) InfZ), informace byla poskytnuta alespoň částečně (tj. nejde o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. b) InfZ) a ani nebyla žadateli oznámena žádná požadovaná náhrada dle § 17 odst. 3 InfZ (což je ostatně jeden z argumentů stěžovatele), pouze byl poučen o tom, že ji povinný subjekt bude vyžadovat, bude-li žadatel na poskytnutí příslušných informací trvat (což však není totéž jako oznámení dle § 17 odst. 3 InfZ, tj. nemůže jít ani o stížnost dle § 16a odst. 1 písm. d) InfZ – stěžovatel nemůže rozporovat výši či oprávněnost úhrady, pokud žádná nebyla oznámena a povinný subjekt ji nepožadoval).
S tím taktéž souvisí, že v dané věci nelze postupovat postupem dle § 16a odst. 7 InfZ, který upravuje, jak nadřízený orgán rozhoduje právě o stížnosti podle odstavce 1 písm. d) InfZ, neboť není-li oznámená žádná úhrada, nepřichází v úvahu, že by její výši nadřízený orgán potvrdil či snížil. V dané věci tak bude nadřízený orgán postupovat dle ustanovení § 16a odst. 6 InfZ.
Nadřízený orgán se nejprve rozhodl vypořádat s odkazem stěžovatele na ustanovení § 17 odst. 4 InfZ, resp. s jeho žádostí o přikázání bezplatného poskytnutí požadované informace ve spojení s odkazem na řečené ustanovení. Stěžovatel má tedy za to, že povinný subjekt výše popsaným postupem nesplnil svou oznamovací povinnost dle § 17 odst. 3 InfZ a ztratil tak nárok na náhradu nákladů. Z ustanovení § 17 odst. 3 vyplývá, že bude-li povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně tuto skutečnost oznámí spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Petit stěžovatele tak zřejmě vychází z názoru, že požadavek na úhradu nákladů za poskytnutí informací lze vznést pouze ve lhůtě 15 dnů od podání žádosti, což povinný subjekt neučinil a pouze deklaroval, že výši požadované úhrady oznámí, pokud na poskytnutí zbývající části požadovaných informací bude žadatel trvat. K zodpovězení otázky, zda nárok na úhradu nákladu skutečně zaniká nedodržením zákonné 15denní lhůty pro poskytnutí informace (tj. jde o obdobný, jako nynější případ) se přitom již velmi obsáhle a podrobně vyjádřil Nejvyšší správní soud ve svém rozsudku ze dne 29. 06. 2017, č. j.: 7 As 300/2016 – 21. Nejvyšší správní soud konkrétně vyslovil následující úvahy a závěry:
[27] Stěžovatel se domnívá, že mu marným uplynutím patnáctidenní lhůty k vydání rozhodnutí dle § 14 odst. 5 písm. d) informačního zákona, pokud nebyla žádost o informace podle § 15 odmítnuta, vzniká právo, aby byly informace poskytnuty a povinný ztrácí uplynutím této lhůty právo požadovat úhradu nákladů.
[30] Komentářová literatura vychází z toho, že požadované informace mají být poskytnuty v patnáctidenní lhůtě dle § 14 odst. 5 písm. d) a svazuje oprávnění povinného požadovat úhradu nákladů za poskytnutí informace s touto patnáctidenní lhůtou (srov. Furek, A., Rothanzl, L., Jirovec, T.: Zákon o svobodném přístupu k informacím. Komentář. 1. vydání. Praha: C. H. Beck, 2016, 1256 s.). Přiklání se k názoru, že o žádosti má být povinným rozhodnuto v zákonné lhůtě od podání žádosti resp. od jejího případného doplnění.
[31] Tomuto názoru je třeba přisvědčit, pokud zdůrazňuje, že informace mají být poskytovány nejpozději v zákonem stanovených lhůtách od podání žádosti resp. od jejího doplnění nebo má být řádným procesním způsobem rozhodnuto, že informace poskytnuty nebudou a proč. Podle přesvědčení Nejvyššího správního soudu však právní úprava účinná 7 As 300/2016 - 24 pokračování v době podání a vyřízení žádosti o informace neumožňuje vyslovit stěžovatelem zastávaný názor, že marným uplynutím patnáctidenní lhůty dle § 14 odst. 5 písm. d) informačního zákona automaticky zaniká oprávnění povinného požadovat úhradu shora uvedených nákladů a povinný je povinen informace poskytnout bez této úhrady.
[35] Jestliže nemá marné uplynutí lhůty za následek fikci vydání rozhodnutí o poskytnutí informace, nelze spojení „před poskytnutím informace“ užité v § 17 odst. 3 věta první vyložit tak, že by marným uplynutím lhůty byla informace poskytnuta a již neplatí, že dosud poskytnuta nebyla. Zákon o svobodném přístupu k informacím neumožňuje de lege lata jiný závěr, než že je třeba tento pojem vztahovat k faktickému poskytnutí informace, nikoli ke lhůtě, ve které má být informace poskytnuta. Tím spíše, pokud § 17 odst. 4 výslovně podmiňuje právo povinného na náhradu těchto nákladů splněním oznamovací povinnosti. Pokud by zákonodárce zamýšlel vázat oprávnění požadovat po žadateli úhradu nákladů na dodržení shora specifikované lhůty, zřetelně by to vyjádřil. Učinil tak např. v § 14 odst. 7, kde v souvislosti s prodloužením lhůty k poskytnutí informace užívá spojení „před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace“.
Z výše uvedeného je tedy patrné, že Nejvyšší správní došel k závěru, že formulaci „před poskytnutím informace“ je třeba vykládat jako faktické poskytnutí informace, tj. že povinný subjekt musí tuto částku nárokovat a oznámit předtím, než informace fakticky poskytne. Učiní-li tak naopak až zároveň s poskytnutím informace, případě dokonce poté, co informace poskytl, nárok na úhradu ztrácí. Dokud tedy povinný subjekt informace, za jejichž poskytnutí či vyhledání má úmysl si nárokovat úhradu vzniklých nákladů, dosud fakticky neposkytl, nárok na jejich uhrazení neztrácí.
Nadřízený orgán se s tímto názorem přitom plně ztotožňuje. Formulace dotčených ustanovení je dle jeho názoru jednoznačná a tento výklad považuje i za zcela logický. Ve spojení s ustanovením § 17 odst. 3 InfZ tak lze uzavřít, že v případě, že bude povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, musí toto písemně oznámit a výši úhrady vyčíslit, a to předtím, než žadateli příslušné informace fakticky poskytne. Ve spojení s § 17 odst. 4 InfZ pak platí, že pokud tuto povinnost nesplní, tj. požadavek na úhradu a její výši žadateli vůbec neoznámí a informace poskytne, případně úhradu oznámí spolu s poskytnutím informací či dokonce až po jejich poskytnutí, nárok na úhradu nákladu ztrácí a nemůže se tak jejího uhrazení domáhat zpětně. Takovýto závěr je ostatně logický i proto, že v opačném případě by se o případné úhradě žadatel mohl dozvědět třeba až v okamžiku, kdy mu informace byla poskytnuta a nemohl by se již rozhodnout, že mu za tuto úhradu vlastně nestojí (přičemž dotýkají-li se žádosti velkého objemu dat, mohou náklady spojené s vyhledáním a poskytnutím informací dosahovat relativně vysokých částek).
S opačným názorem nelze souhlasit mimo jiné i proto, že by mohl vést k některým krajně nesmyslným situacím. Žádal-li by totiž žadatel natolik rozsáhlý objem informací, může se zcela pochopitelně stát, že správní orgán ani nestihne vypočíst výši příslušných nákladů a pokud by v takovém případě o nárok na jejich uhrazení přišel, přestože není pochyb, že takové náklady vznikly, bylo by to zjevně nesmyslné a nepřiměřené. I z procesního hlediska by taktéž mohly například nastat situace, kdy správní orgán nejprve vyhodnotí příslušné žádosti tak, že požadované informace je třeba odmítnout, aby posléze, co je jeho rozhodnutí zrušeno a věc je mu vrácena k novému projednání, zjistil, že byť má nově v úmyslu informace již poskytnout, nemůže si za jejich vyhledání nárokovat ani nepochybně vzniklé náklady. Výklad zastávaný Nejvyšším správním soudem přitom ani neznamená oslabení účastníkova postavení v řízení či aprobování případných obstrukcí ze strany povinného subjektu, neboť výše řečené nic nemění na tom, že účastník má stále k dispozici možnost podat stížnost na včasné nevyřízení žádosti (jak ostatně stěžovatel učinil), nebude-li s ní v řádných lhůtách nijak naloženo (tj. ani tak, že povinný subjekt dosud nevyhotovil a nezaslal oznámení o úhradě) a tímto způsobem se bránit proti zbytečným průtahům či nečinnosti povinného subjektu.
Nadřízený orgán se tedy s názorem stěžovatele ve světle výše citované judikatury neztotožnil. Na nárok povinného subjektu požadovat úhradu nákladů vzniklých v souvislosti s poskytnutím požadovaných informací nemá vliv, zda již uplynula lhůta ve smyslu § 14 odst. 5 písm. d) InfZ, nýbrž je podstatné, zda byla oznamovací povinnost ve smyslu § 17 odst. 3 téhož zákona splněna před faktickým poskytnutím požadované informace. Protože povinný subjekt dosud informace, jejichž zpoplatnění ve své písemnosti avizoval, žadateli neposkytl, nemohl ani ztratit nárok na případnou úhradu nákladů s jejich poskytnutím spojených.
Nadřízený orgán každopádně konstatuje, že stížnost je i přes výše řečené důvodná.
Podle § 14 odst. 5 písm. d) InfZ povinný subjekt posoudí žádost a nerozhodne-li podle § 15 (tj. o odmítnutí žádosti), poskytne informaci v souladu se žádostí ve lhůtě nejpozději do 15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění; je-li zapotřebí licence podle § 14a, předloží v této lhůtě žadateli konečnou licenční nabídku.
Dle § 15 odst. 1 InfZ vydá povinný subjekt ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, pokud žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví.
Jak již bylo uvedeno výše, platí dle § 17 odst. 3 InfZ, že bude-li povinný subjekt za poskytnutí informace požadovat úhradu, písemně tuto skutečnost oznámí spolu s výší úhrady žadateli před poskytnutím informace. Postup upravující svobodný přístup k informacím dle InfZ tak předpokládá, že povinný subjekt požadované informace v zásadě buď poskytne, nebo jejich poskytnutí rozhodnutím odmítne a požaduje-li žadatel informace, jejichž poskytnutí bude vyžadovat mimořádně rozsáhlé vyhledávání, případně ve spojení s tímto poskytnutím vzniknou jiné náklady, povinný subjekt tuto skutečnost žadateli před poskytnutím informace oznámí, vyčíslí výši vzniklých nákladů a tyto náležitě objasní (přičemž přichází v úvahu také další postupy dle § 14 odst. 5 písm. a), b) či c) brání-li vyřízení žádosti nedostatek údajů o žadateli, je-li žádost nesrozumitelná, nejasná či příliš obecná, či se informace nevztahují k působnosti povinného subjektu, což však není tento případ).
Tento zákon tak nezná postup, který zvolil povinný subjekt, tj. že poskytne pouze část informací, aniž by o zbytku vydal odmítavé rozhodnutí a k zbývajícím informacím předběžně avizuje, že bude-li na jejich poskytnutí žadatel skutečně trvat, bude za jejich poskytnutí povinný subjekt požadovat úhradu (jde tedy o jakési „předběžné oznámení“). Povinný subjekt tak měl tyto zbývající informace buď poskytnout, případně žadatele přímo vyzvat dle § 17 odst. 3 InfZ, nebo jejich poskytnutí odmítnout. Žadatel by se pak mohl přímo rozhodnout, zda-li na poskytnutí informací trvá a vyčíslené náklady uhradí. Neučinil-li tak povinný subjekt, postupoval způsobem, který je v rozporu se zákonem a je tedy nečinný ve smyslu § 16a odst. 1 písm. c), neboť informace poskytl pouze částečně, aniž by o zbytku žádosti vydal rozhodnutí. V tomto je tak na místě dát stížnosti žadatele zapravdu. V takové situaci je pak na místě, aby nadřízený orgán rozhodl dle ustanovení § 16a odst. 6 písm. b) a povinnému subjektu přikázal, aby ve stanovené lhůtě žádost vyřídil (přičemž není případné, aby nadřízený orgán převzal věc usnesením dle písm. c), neboť takový postup by byl nejen nesystematický a neekonomický, ale nadto informacemi, jež požaduje žadatel, nedisponuje, a nemůže tedy ani například nijak posoudit, zda bude třeba k poskytnutí těchto informací provést mimořádně rozsáhlé vyhledávání a tedy vzniknou nějaké náklady, které bude možné po žadateli nárokovat).
Vzhledem k výše řečenému tedy KrÚ JmK, OD, jakožto nadřízený orgán přikazuje povinnému orgánu, aby žadatelovu žádost v souladu s výše uvedenými závěry řádně vyřídil, tedy aby tu část žádosti, které dosud nevyhověl, náležitě přehodnotil a posléze řádně rozhodl o odmítnutí těchto dosud neposkytnutých informací (existují-li zde zákonné důvody pro jejich odmítnutí), nebo takovéto informace poskytl (či postupoval jinak v souladu s příslušnými ustanoveními InfZ). Vzhledem k výše řečenému nadřízený orgán připomíná, že je i nadále zachováno případné právo povinného subjektu žádat před poskytnutím těchto informací úhradu vzniklých nákladů ve smyslu ust. § 17 InfZ, dojde-li k závěru, že mu nějaké náklady, například spojené s mimořádně rozsáhlým vyhledáváním požadované informace, vzniknou. V takovém případě je na povinném subjektu, aby tyto náklady řádně a přezkoumatelným způsobem vyčíslil a odůvodnil a náležitým způsobem pak žadateli ve smyslu § 17 odst. 3 InfZ oznámil svůj úmysl požadovat úhradu za poskytnutí příslušných informací spolu s výší požadované úhrady. Bude také dbát na to, aby případné oznámení mělo všechny zákonné náležitosti dle § 17 odst. 3. K tomu mu nadřízený orgán stanovuje lhůtu 2 týdnů ode dne vrácení věci a doručení tohoto rozhodnutí povinnému subjektu, tedy lhůtu o něco málo kratší, než je zákonná lhůta dle ustanovení §14 odst. 5 písm. d) InfZ, přičemž tuto lhůtu považuje nadřízený orgán za přiměřenou vzhledem povaze nutných úkonů a dané věci a není mu známa žádná skutečnost, jež by odůvodňovala stanovení lhůty kratší.
Nadřízený orgán tedy v souladu s ustanovením § 16a odst. 6 písm. b) rozhodl tak, jak je uvedeno ve výroku tohoto rozhodnutí, tj. že povinnému subjektu přikázal v přiměřené lhůtě sjednat nápravu spočívající řádném vyhodnocení zbývající části žádosti a případně v řádném vyčíslení vzniklých nákladů a zaslání příslušného oznámení dle § 17 odst. 3 InfZ.

Poučení
Proti tomuto rozhodnutí se dle ustanovení § 16a odst. 9 věta první zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, nelze dále odvolat.
Mgr. Karel Frölich, v. r.
vedoucí oddělení dopravně správních agend odboru dopravy
...
Za správnost vyhotovení:
Mgr. Štěpán Zounek
oprávněná úřední osoba
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ViktorN 26 Srpna 2019, 13:25:07
Jó Frölich, ten nikdy nezklame…
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: uziv 31 Srpna 2019, 18:09:09
Pan Zounek nevytváří až tak špatná rozhodnutí, nicméně nesleduje nám důsledně judikaturu:

Pro všechny lidi, co si rádi občas za106kují, je tu lahůdka: (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=8374.msg91046#msg91046)

Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 12 Září 2019, 08:32:47
Sdělení o úhradě nákladů za poskytnutí informace a výzva k zaplacení
...
Vzhledem k tomu, že vámi požadované informace uvedené v bodu 2 nejsou žádným způsobem souhrnně evidovány, (povinný subjekt nemá ze zákona povinnost evidovat informace o tom, v jakých rozhodnutích odkázal na ten který konkrétní podklad či jej jinak ve svém rozhodnutí využil), bude nutné jejich časově náročné vyhledání, proto jsme v souladu s ustanovením § 17 odst.1 InfZ oprávněni požadovat úhradu nákladů v souvislosti s poskytnutím požadované informace, a proto Vám v souladu s ustanovením § 17 odst. 3 InfZ oznamujeme, že budeme požadovat úhradu v celkové výši 6.500 Kč za mimořádně rozsáhlé vyhledání informací potřebných k vyhotovení odpovědi.

Výše úhrady byla stanovena v souladu s § 5 odst. 1 písm. f) zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, dle platného Sazebníku úhrad za poskytování informací, schváleného usnesením Rady města Bučovice č. 508/34/RM/2016 ST02 ze dne 25.05.2016 a zveřejněného na webu města Bučovice.

Výše poplatku je stanovena jako náklad za mimořádně rozsáhlé vyhledávání, neboť Vámi požadované informace nelze získat jinak než ručním prolistováním správních spisů za období od vyhotovení písemnosti, na kterou se odkazujete (leden 2017) do data podání vaší žádosti o informace (březen 2019). Informace ze souboru se týkaly opakovaně sdělovaných řidičů při řešení přestupků provozovatelů vozidel, zjištěných automatizovaným měřícím zařízením. Pouze v těchto rozhodnutích mohly být informace z uvedené písemnosti využity.
V daném období bylo vydáno 1515 rozhodnutí ve správním řízení týkajících se přestupků zjištěných automatizovaným měřícím zařízením. Pro získání vámi požadované informace bude nutné prolistovat jednotlivé správní spisy uložené v krabicích ve spisovně Městského úřadu v Bučovicích, z těchto spisů vytáhnout jednotlivá rozhodnutí, pročíst odůvodnění s cílem najít text, či jeho část, ve které se nachází informace získané z předmětného dokumentu a ze zjištěných informací sestavit seznam jednotlivých čísel jednacích.
Pro stanovení výše úhrady bylo zkušebně z krabice vytáhnuto a prolistováno 10 spisů, kdy průměrná délka pro prolistování jednoho spisu, vyhledání rozhodnutí, pročtení odůvodnění byla 1 minuta. Při počtu spisů 1515 ks byl stanoven celkový čas potřebný k prolistování všech těchto spisů na 25 hodin 15 min. Při sazbě 250 Kč/h (za každou započatou hodinu) dle platného sazebníku se tedy jedná o částku 6.500 Kč.
...
Poučení:
Pokud nesouhlasíte s výší úhrady, máte možnost podat proti požadavku úhrady nákladů za poskytnutí informace stížnost podle ust. § 16a odst.1 písm. d) InfZ ústně nebo písemně, a to u Městského úřadu v Bučovicích, Jiráskova 502, 685 01 Bučovice ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení tohoto sdělení. O stížnosti rozhoduje nadřízený správní orgán, kterým je Krajský úřad Jihomoravského kraje, Odbor dopravy. Dle ustanovení § 17 odst.5 InfZ je poskytnutí informace podle ustanovení § 17 odst. 3 InfZ podmíněno zaplacením požadované úhrady. Pokud do 60 dnů ode dne oznámení výše požadované úhrady úhradu nezaplatíte, povinný subjekt žádost odloží. Po dobu vyřizování stížnosti proti výši požadované úhrady lhůta podle věty druhé neběží.
Úhrada je příjmem povinného subjektu.

Mgr. Andrea Kovářová v.r.
tajemnice

Za správnost vyhotovení:
Eva Palátová
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 18 Září 2019, 20:36:36
Cau lidi. Ma nekdo nejaky napad, jak to nevzdat a ouradu jeste zabavit? I kdyby to melo byt zbytecne a jen si poslali spis na kraj a zpet. Staci strucne, pul vety, jen me navest spravnym smerem. Osobne me napada jen to, ze v 21. stoleti bych ocekaval rozhodnuti psana na pocitaci, tedy netreba zpetne prohledavat krabice s papirama. Ale takovy argument na kraji nepochopi, se obavam. Sazebnik opravdu meli a maji, to jsem kontroloval. Anebo z recese pozadat jen o prvnich 100 spisu, coz je podle nich 100 minut, coz neni mimoradne obsahle vyhledavani? Predem diky
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 30 Října 2019, 20:24:31
Game over. Kdyz si predstavim, kolik hodin venoval SO1 a SO2 tomu, aby nemusel odpovedet, tak by to bylo k smichu, kdybych to neplatil. Ale na druhou stranu snad meli mene casu skodit jinde. Najde se nejaky dobrovolnik, ktery se zepta na neco podobneho? Mam pocit, ze by to v Bucovicich ocenili ;D

                               ********************************************************

...
Výše úhrady, stanovená povinným subjektem ve smyslu § 17 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „InfZ“), v celkové výši 6.500 Kč v souvislosti s vyřízením žádosti stěžovatele vedené povinným subjektem pod sp. zn.: OD-6595/2019-pal ze dne 11. 03. 2019 o poskytnutí informací dle InfZ se ve smyslu ust. § 16a odst. 7 písm. a) InfZ potvrzuje.
...
Na toto sdělení, jež mu bylo doručeno dle dokladu o doručení do jeho datové schránky dne 12. 09. 2019, reagoval žadatel podáním ze dne 12. 10. 2019 (tedy včas v 30denní lhůtě dle § 16a odst. 3 písm. a) InfZ pro podání stížnosti), v němž uvedl, že s výší úhrady nesouhlasí a požaduje, aby mu informace byly poskytnuty bezplatně, jak to dokázaly všechny ostatní předchozí úřady. Stěžovatel zpochybnil, že v 21. stolení píše povinný subjekt na psacím stroji a požadované informace hledá listováním papírových spisů nalezených ve sklepě úřadu. Vyzval povinný subjekt, aby byl proaktivnější a pracovitější a prohledával rozhodnutí v elektronické podobě.
...
Nadřízený orgán se však předně vypořádal s námitkami stěžovatele. Ten v první řadě požaduje bezplatné poskytnutí informace obdobně jako tak učinily jiné správní orgány. Nadřízený orgán předně podotýká, že pro danou věc je zcela nepodstatné, jak se s danou žádostí vypořádaly jiné povinné subjekty, kterým byla tatáž žádost podána. Nejen, že povinný subjekt není postupem jiných správních orgánů nijak vázán (a to ani z hlediska principu předvídatelnosti, neboť tento princip, upravený v ustanovení § 2 odst. 4 správního řádu a spočívající v rámcově obdobném přístupu při rozhodování skutkově shodných a podobných případů, se vztahuje na praxi povinného subjektu samotného, a nikoliv ve vztahu k jiným, jemu nenadřízeným, správním orgánům), ale nadto je vzhledem k povaze věci zcela pochopitelné, že jiné správní orgány postupovaly odlišně proto, že jinak naložily s písemností, jíž se žádost týká. Již ze sdělení různých správních
orgánů, jež sám žadatel přiložil k jedné ze svých písemností, je patrné, že dotčená písemnost Městského úřadu Rosice nebyla jinými správními orgány často využita vůbec, případně byl tento dokument pouze vzat na vědomí, a je tedy zjevné, že v takovém případě nebylo na místě vyhledání požadované informace zpoplatnit (pokud je povinnému subjektu známo bez vyhledávání, že informace nijak nevyužil, není důvod provádět vyhledávání a může informace rovnou bezplatně poskytnout). Pokud má však povinný subjekt za to, že informace z dotčené písemností MÚ Rosice využil (či je využít dokonce pouze mohl a nedokáže to s jistotou vyvrátit), je patrné, že k ověření, zda je využil a v jakých případech, je nezbytné projít jednotlivé relevantní písemnosti a tuto informaci vyhledat. V souvislosti s takovým vyhledáváním pak mohou správnímu orgánu vzniknout náklady, které může posléze v souladu s § 17 InfZ nárokovat po žadateli. Každý správní orgán přitom mohl s dotčenou písemností naložit a využít ji zcela odlišně, a odpověď na bod 2 Žádosti se tak mohla napříč správními orgány zcela lišit. Ostatně žádost samotná je položena natolik
obecně, že není nijak nepředvídatelné, že odpověď na ní bude vždy záviset na individuálním postupu toho kterého správního orgánu. Povinný subjekt tak nejen, že nebyl nijak postupem jiných správních orgánů vázán, nadto je zcela pochopitelné, že s žádostí naložil odlišně od jiných správních orgánů a postup, který zvolil, není nijak neobvyklý. Nakonec je třeba upozornit, že dle § 17 odst. 1 InfZ jsou povinné subjekty oprávněny žádat úhradu, nikoliv povinny. Je tedy na samotném povinném subjektu, zda-li se rozhodne úhradu požadovat, má-li na ni nárok.

Stěžovatel dále zpochybňuje, že by povinný subjekt psal své písemnosti na psacím stroji, požadované informace vyhledával listováním v papírových spisech a vyzývá jej k elektronickému vyhledávání. Ve svém Oznámení povinný subjekt uvedl, že požadované informace nelze získat jinak než ručním prolistováním správních spisů uložených ve spisovně povinného subjektu. Nadřízený orgán přitom nemá důvod o tomto popsaném stavu pochybovat. Je totiž třeba konstatovat, že byť výkon agendy správních orgánů probíhá převážně elektronicky za pomoci moderní výpočetní techniky (tj. psaním na PC), samotná archivace a vedení spisů probíhá stále zpravidla ve fyzické listové podobě. Zákon či jiný předpis přitom správním orgánům neukládá uchovávat jednotlivá rozhodnutí či jiné součásti spisů taktéž ve elektronické podobě (po vypracování písemnosti, byť by tak povinný subjekt učinil elektronicky, tak nemá povinný subjekt povinnost
tuto písemnost nadále elektronicky uchovávat a je zcela v souladu s platnými předpisy, pokud dále archivuje pouze vytištěnou fyzickou verzi). Pokud tedy povinný subjekt uvádí, že prohledat jednotlivé spisy lze pouze fyzicky prolistováním jednotlivých spisů, není toto tvrzení nijak neuvěřitelné či v rozporu s platnou legislativou. Této argumentaci stěžovatele tedy nelze přisvědčit. Nadřízený orgán se nadále zabýval zákonností a přezkoumatelností Oznámení a oprávněností povinným subjektem vyčíslené úhrady. Protože stěžovatel sám žádné další konkrétní pochybnosti ani námitky neuvedl, hodnotil nadřízený orgán náležitosti Oznámení po obecné stránce a z hlediska souladu s veřejným zájmem.

Z Oznámení je předně dostatečně patrné, na základě jakých zákonných ustanovení bylo žadateli zasláno a úhradu v jaké výši bude povinný subjekt požadovat. Je taktéž patrné, že úhrada byla vyčíslena dle platného a řádně zveřejněného Sazebníku. Povinný subjekt se v odůvodnění úhrady zabýval objasněním, proč bylo nutné provést časově náročné (a tedy i mimořádně rozsáhlé) vyhledávání, jakého okruhu podkladů se toto vyhledávání týkalo a proč byly pro vyhledávání relevantní právě tyto podklady, jaké úkony toto vyhledávání obnášelo, jaký způsob vyhledávání povinný subjekt zvolil (tj. výpočet skrze kvalifikovaný vzorek), jak tímto způsobem povinný subjekt vypočetl celkovou dobu potřebnou pro vyhledávání a jak z této doby vypočetl celkovou výši nákladů. Jsou zde taktéž uvedeny informace nutné k provedení platby vypočtené úhrady. Po této stránce je tedy stížností napadené Oznámení přezkoumatelné, přičemž je na místě podotknout, že ani stěžovatel nenamítá nepřezkoumatelnost, nesrozumitelnost či jinou obdobnou vadu Oznámení.

Co se pak samotného odůvodnění týče, vyplývá z něj, že požadované informace nelze získat jinak, než ručním prolistováním správních spisů za příslušné období. O této skutečnosti nemá nadřízený orgán důvod pochybovat. Požaduje-li totiž žadatel po povinném subjektu informaci „v jakých případech byla informace vyplývající z konkrétního dokumentu využita“, přičemž povinný subjekt nemá žádnou povinnost souhrnně uchovávat informace o tom, o jaké podklady se v tom či onom svém rozhodnutí v minulosti opřel, je dle nadřízeného orgánu pochopitelné, že získat tuto informaci lze pouze fyzickým prohledáním individuálních dotčených spisů a zjištěním, zda v tom kterém konkrétním spise byla tato informace použita či nikoliv. Jak již přitom bylo řečeno, povinný subjekt nemá ani povinnost tyto spisy vést elektronicky, ani nemá povinnost shromažďovat jinak informace o tom, o jaké podklady se ve svých písemnostech opírá. Nadřízený orgán
tedy nemá pochyb o tom, že povinný subjekt musel informace vyhledat prolistováním jednotlivých správních spisů a jiným způsobem požadované informace získat nemohl.

Nadřízený orgán taktéž nijak nezpochybňuje okruh podklad, na nějž povinný subjekt vymezil své vyhledávání. Z obsahu dotčené písemnosti MÚ Rosice je zjevné, že se skutečně jednalo o písemnost související s agendou přestupků provozovatele vozidla ve smyslu zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů. Tato písemnost pak pochází z měsíce ledna 2017, kdy Žádost byla povinnému subjektu doručena v březnu 2019. Vymezil-li tedy povinný subjekt své vyhledávání na veškerou agendu přestupků provozovatele vozidla za období od ledna 2017 do března 2019, jak vyplývá z Oznámení, postupoval zcela v souladu s povahou věci a požadavkem stěžovatele. Povinný subjekt dále uvedl, že za toto období bylo vydáno celkem 1515 rozhodnutí souvisejících s předmětnou agendou. Ani o tomto nemá nadřízený orgán důvod pochybovat, a vzhledem k povaze věci a dotčenému období nejde ani o jakkoliv přehnané či neuvěřitelné hodnoty.

Vyhledávání informací je pak taková činnost povinného subjektu, která spočívá v identifikaci a následném shromáždění a případně zpracování požadovaných informací, přičemž o mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací se jedná tehdy, jestliže shromáždění informací (spolu s případným navazujícím zpracováním) pro povinný subjekt představuje v jeho konkrétních podmínkách časově náročnou činnost, která se objektivně vymyká běžnému poskytování informací tímto povinným subjektem, tedy vyhledání informací nelze v daném případě považovat za běžnou součást obvyklé agendy povinného subjektu, která jej nijak zvlášť nezatěžuje. O mimořádně rozsáhlé vyhledávání se tedy bude jednat zejména, je-li požadováno poskytnutí velkého množství informací, může však jít také o vyhledávání jediné konkrétní informace, kdy s ohledem na objektivní okolnosti bude jejich vyhledání a poskytnutí vyžadovat mimořádně rozsáhlou vyhledávací aktivitu (tj. případně i zpracování těchto informací). O mimořádně rozsáhlé vyhledávání pak může jít i v případě, kdy samotné vyhledání informace (například nalezení v databázi systému) bude relativně snadné, avšak navazující zpracování bude vyžadovat značnou práci ze strany povinného subjektu. K tomu nadřízený orgán konstatuje, že má za dostatečně zjevné, že se v nyní projednávané věci skutečně jednalo o mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací, neboť je patrné, že poskytnutí požadovaných informací je spojeno s prohledání značného množství spisů, jež je potřeba fyzicky prolistovat a vyhledat v nich požadovanou informaci, kterou není povinný subjekt povinen jinak shromažďovat či ji mít k dispozici v jiné snáze přístupné podobě, a není ani pochyb o tom, že takovéto vyhledání není běžnou činností povinného subjektu.

Co se pak jednotlivých úkonů týče, uvedl povinný subjekt, že je nutné prolistovat jednotlivé správní spisy uložené v jeho spisovně, je nutné z nich vytáhnout jednotlivá rozhodnutí, ta pročíst a najít text či jeho části obsahující informace získané z předmětného dokumentu MÚ Rosice a posléze sestavit seznam jednotlivých čísel jednacích. I tuto část odůvodnění považuje nařízený orgán za řádnou a přiměřenou. Uvedené úkony má za náležité a skutečně nezbytné k dosažení vytyčeného výsledku, přičemž povinný subjekt neuvedl žádný úkon, který by byl zjevně nadbytečný či nedůvodný.

Jak vyplývá z odůvodnění Oznámení, zvolil povinný subjekt cestu kvalifikovaného vzorku, kdy vytáhl a prolistoval celkem 10 spisů, na základě jejichž prohledání určil průměrnou délku zpracování jednoho spisu. Tento postup považuje nadřízený orgán za přiměřený, přezkoumatelný a v souladu se zákonem, kdy vzorek 10 spisů má za dostatečně průkazný a vypovídající pro potřeby stanovení celkové délky nezbytného vyhledávání požadovaných informací. Došel-li přitom povinný subjekt k závěru, že průměrná délka prohledávání jednoho spisu činí 1 minutu, není důvod toto zjištění považovat za jakkoliv přehnané či neuvěřitelné (ostatně pokud správnímu orgánu trvalo vyhledat a prolistovat jeden spis pouze jednu minutu, lze naopak usoudit, že si při svém vyhledávání počínal nanejvýše efektivně).

Povinný subjekt pak závěrem správně vypočetl, že při délce vyhledávání 1 minuta na jeden dotčený spis a při celkovém počtu 1515 dotčených spisů by celkový čas vyhledávání všech těchto spisů činil 25 hodin a 15 minut, tj. při sazbě 250,- Kč za i započatou hodinu vyhledávání (což je sazba uvedená v řádně zveřejněném Sazebníku, kterou přitom stěžovatel nijak nezpochybnil) tak vzniklé náklady činí celkem 6.500,- Kč.

Nadřízený orgán při posuzování výše úhrady vychází zejména ze skutečností uvedených v Oznámení a ze zveřejněného sazebníku úhrad povinného subjektu. Vzhledem k tomu, že nadřízený orgán v praxi nemá možnost zcela jednoznačně posoudit, jak dlouho který úkon povinnému subjektu při vyhledávání informací trval (případně posoudit některé jiné konkrétní okolnost a jejich vliv na vyhledávání informací, kdy tyto bezprostřední okolnosti může reálně znát pouze povinný subjekt jako ten, kdo vyhledávání informací provedl), je nadřízený orgán převážně odkázán na obsah Oznámení a odůvodněním výše požadované úhrady. Změna výše úhrady, případně její úplné odepření, je tak na místě zpravidla až za situace, kdy je postup povinného subjektu zjevně a objektivně nepřípadný (například činí úkony, o nichž lze s alespoň minimální jistotou konstatovat, že jsou nadbytečné), doba uvedeného vyhledávání je očividně nepřiměřená (tj. za situace, kdy nadřízený orgán dokáže i bez bezprostřední zkušenosti usoudit, že úkon, který povinný subjekt „vykázal“, nemohl s ohledem na rozsah požadované informace trvat tak dlouho, jak bylo uvedeno v Oznámení), mimořádně rozsáhlé vyhledávání bylo zapříčiněno nedůvodným či nezákonným postupem povinného subjektu (kupříkladu v případě, kdy správní orgán zjevně nepřiměřeně a nedůvodně sám ztěžuje přístup k požadované informaci), nebo úhrada nemá oporu ve zveřejněném sazebníku.

Nadřízený orgán přitom na základě výše uvedeného konstatuje, že Oznámení považuje za přezkoumatelné a řádně a dostatečně odůvodněné, přičemž výši vzniklých nákladů má za přiměřenou, oprávněnou a povinný subjekt při jejím výpočtu postupoval řádně a v souladu se zákonem. Povinný subjekt přitom náležitě objasnil, proč bylo nutné postupovat tak, jak postupoval, správně vymezil okruh dotčených podkladů, z jeho odůvodnění je zjevné, proč se v této věci jedná o mimořádně rozsáhlé vyhledávání, dále provedl pouze samozřejmé a nezbytné úkony k vyhledání požadovaných informací, na přiměřeném vzorku správně vypočetl odpovídající průměrnou délku vyhledávání v jednom dotčeném spisu a nakonec správně vypočetl
celkovou délku nutného vyhledávání a celkovou výši takto vzniklých nákladů, a to na základě zjištěných délek vyhledávání, okruhu dotčených podkladů a řádně zveřejněného Sazebníku úhrad za poskytnutí požadovaných informací. Nadřízený orgán přitom nezjistil nic, co by svědčilo o nepřípadnosti, nezákonnosti či nesprávnosti postupu povinného subjektu či nepřiměřenosti jím uvedených délek vyhledávání, množství dotčené agendy či vypočtené hodnoty nákladů. Zjištěná délky vyhledávání a vypočtená výše úhrady je přitom přiměřená taktéž povaze žádosti a dotčené agendy. Postup povinného subjektu je pak také v souladu se zákonem, kdy Oznámení vyhotovil ve stanovené dvou týdenní lhůtě pro řádně vyřízení žádosti a náležitě jej zaslal do datové schránky žadatele (a svoji oznamovací povinnosti tak splnil).

Nadřízený orgán tedy uzavírá, že stížnost žadatele na výši povinným subjektem požadované úhrady nepovažuje za důvodnou a s jeho argumentací se neztotožnil. Povinný subjekt dostál svým zákonným povinnostem, řádně oznámil svůj úmysl požadovat po žadateli úhradu spojenou s mimořádně rozsáhlým vyhledáním informace ve smyslu § 17 InfZ, přičemž nadřízený orgán nemá pochyb o oprávněnosti těchto nákladů či jejich povinným subjektem vypočtené výši. Z Oznámení vyplývá, na základě jakých skutečností a jakým způsobem byla výše úhrady vyčíslena a splňuje tedy patřičné náležitosti a náhrada požadovaná povinným subjektem je tak v celé výši oprávněná a nadřízený orgán ji tedy v souladu s ustanovením § 16a odst. 7 písm. a) InfZ potvrdil, přičemž celková výše požadované a oprávněné úhrady tak činí 6.500,- Kč.
...
Mgr. Karel Frölich
...
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Caroprd111 12 Dubna 2020, 10:39:17
Za mě možno přesunout do veřejné sekce, související řízení bylo nenásilnou prekluzí ukončeno.
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 12 Dubna 2020, 20:27:17
Jasne. Ani jsem si neuvedomil, ze jsme v kuchyni. Nevim, zda to oznacit jako prohrano, nebo vzdano, nebo nijak, protoze predem bylo jasne, ze je to bez sance a jen slo o ukazani, jak nektere urady jsou schopny obhajovat uredni "logiku".
Název: Re:Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Caroprd111 12 Dubna 2020, 20:42:35
Za mě je to WIN, protože jsme dostali dokument, který jsme dostat neměli a využili jsme ho tak, jak to jen šlo.
Název: Re:[WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 03 Června 2020, 21:01:21
Jen pro info, prisel mi vypis ZÁZNAM O VYUŽÍVÁNÍ ÚDAJŮ V REGISTRU OBYVATEL za minuly rok. Ve spojeni s vyse uvedenym kockovanim je tam par zaznamu, ale nerozumim tomu, proc nekteri meli potrebu me lustrovat a vetsina se obesla bez toho. Netusi z tech kodu nekdo?

Agenda; Subjekt (OVM); Kód AIS; Datum a čas; Důvod/Účel

A3787 - Zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich; 00291676 - Město Bučovice; 695; 18.03.2019 06:54; Spisová služba: evidence dokumentu č.j. 16485/2019

A3787 - Zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich; 00291676 - Město Bučovice; 695; 18.03.2019 06:56; Spisová služba: evidence dokumentu č.j. 16485/2019, spis 6595/2019

A3787 - Zákon o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich; 00268810 - Statutární město Hradec Králové; 560; 20.03.2019 15:07; Přestupek P/911/2019/OP/Uhl

A1097 - Krajské zřízení (zákon o krajích); 70888337 - Jihomoravský kraj; 3993; 17.06.2019 12:01; 80964/2019
Název: Re:[WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Caroprd111 03 Června 2020, 21:21:38
Možná někteří zjišťovali, zda není nějaká aktualizace - datovka, adresa?
Název: Re:[WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: ladin 03 Června 2020, 22:44:54
Koukam na datumy a asi to tak bude, diky za tip, vzdy to je v den (nebo tesne pred) odeslani zpravy.
Ale proc, tomu stale prilis nerozumim, v datovce staci (a dalsich dvacet uradu to tak evidentne udelalo) dat "Odpovedet", zprava dodana, neni co resit.
Název: Re:[WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: FOMP 04 Června 2020, 08:42:27
hmm muj helmut tam je :(
Název: Re:[WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: Nikdo Nikdovič 05 Června 2020, 11:19:02
A nemohl by se Helmut úřadu ze zahraničí ozvat z žádostí o důvod zpracování jeho osobních údajů, právní základ zpracování, komu dalšímu byly poskytnuty, žádat o smazání jak u správce tak zpracovatelů atd. čistě jen za účelem toho, že tomu se taky budou muset věnovat.
Název: Re:[WIN] Seznam Helmutů - Rosice, Židlochovice, Jihlava a další
Přispěvatel: FOMP 05 Června 2020, 11:28:38
To by mohl, ale chtelo aby jich bylo vice a poslat to na vsechny v tom rozdelovniku a pak nejlepe jeste se stiznosti na MV porusei GDPR :)