30kmhcz

Ukončené případy => Rychlost => Téma založeno: dr.cryo 02 Února 2019, 15:18:52

Název: [WIN] 3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 02 Února 2019, 15:18:52
Zdravím Vás, řidiči,

byl jsem změřen, zastaven a ztotožněn na Průmyslové maskovanou Octávií s Ramer 10 C, 90 km/h+ na 50. Příkaz do datovky, přepadovka s náhledem do spisu, vše ukázkové. Měření čitelné, bez zjevných chyb - provedl jsem i rozbor nad mapou. 5k a 6 měsíců v čistírně. Čekal jsem to a nemám s tím až tak problém. Načasování mi vyhovuje, léto by bylo horší.

Nicméně mě napadla jistá věc, týkající se pouze radarového měření za jízdy, což je i můj případ. Chlapci dali 50 km/h na tempomat a z pravýho pruhu to automaticky fotili na odjezdu - na jistotu. Nicméně dle návodu je nezbytné, aby po výměně pneumatik nebo s doporučením před každým měřením za jízdy provedli zkoušku TACHA, cituji:

Citace
Pokud došlo u zařízení RAMER10 C v době mezi ověřením ke změně pneumatik, nebo výměně kol, je nezbytné provést kontrolu přesnosti měření viz kapitola 6.3.7.7 Radar přes tacho. Tato kontrola je doporučena před každým měřením rychlosti za jízdy.

To by znamenalo nechat si do spisu doplnit i výpis z historie servisních úkonů jednotky k důkazu provedení kalibrace alespoň v období povinného přezutí.
Nevím, nakolik to má šanci, ale spíš než pro sebe bych to za ten litr navíc prokopnul coby další možnost, jak se bránit do budoucna.

Už jste to tu někdo zkoušel, dává Vám to smysl? Díky za Vaše připomínky.

P.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Jerba 04 Února 2019, 12:09:09
Dovolím si citavat kolegu z mého vlákna:

K bodu 6: radar byl kalibrovaný loni, takže museli dvakrát měnit gumy/kola... To už judikatura opakovaně sestřelila. Viz např. rozsudek NSS č.j. 7 As 186/2018 - 52 ze 16. 8. 2018 http://nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2018/0186_7As__1800052_20180820090754_20180820120022_prevedeno.pdf:

[14] Stejně tak se Nejvyšší správní soud zabýval námitkami poukazujícími na chybu měření z důvodu podhuštění pneumatiky, výměny pneumatik atp. Viz např. rozsudek ze dne 13. 12. 2017, č. j. 7 As 304/2017 - 42, ve kterém soud uvedl, že „z judikatury zdejšího soudu vyplývá, že je-li pro dané měřící zařízení vydáno ověření ve smyslu § 7 odst. 1 vyhlášky č. 262/2000 Sb., a toto ověření je platné, lze presumovat správnost měření daného přístroje, přičemž je irelevantní, že došlo k výměně pneumatik. Např. v rozsudku ze dne 27. 9. 2016, č. j. 1 As 101/2016 - 77, zdejší soud vyslovil: „K samotnému přezkumu návodu k obsluze měřícího zařízení PolCam PC2006 zdejší soud nepřistoupil. Měřící zařízení bylo ověřeno metrologickým ústavem v souladu se zákonem o metrologii. Proto platí, že měřící zařízení bylo schopné správně změřit rychlost vozidla. Ověřovací list je přitom veřejnou listinou, u níž se presumuje správnost (srov. rozsudek Nejvyššího správního soudu ze dne 2. 5. 2013, čj. 3 As 9/2013-35). Nadto lze uvést, že by bylo proti smyslu a účelu úpravy, kdyby metrologický ústav vydával ověření s platností na 1 rok i přesto, že na služebních vozech Policie ČR jsou pneumatiky pravidelně měněny v závislosti na ročním období.“

[15] Zdejší soud neshledal důvod odchýlit se od závěrů uvedených v citované judikatuře. Přijetí výkladu stěžovatele by znamenalo, že při každém přezutí pneumatik by zanikla platnost ověření rychloměru a bylo by nutné vždy vydat nové ověření. Takový požadavek ze zákona dovodit nelze. V § 7 odst. 2 vyhlášky č. 262/2000 Sb., kterou se zajišťuje jednotnost a správnost měřidel a měření, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „vyhláška č. 262/2000 Sb.), jsou explicitně uvedeny důvody, na jejichž základě platnost ověření zaniká; přezutí pneumatik vozidla, na němž je toto měřící zařízení umístěno, takovým důvodem není. Nadto je nutno konstatovat, že stěžovatel překročil rychlost o 50 km/hod, tzn., že ani drobná nepřesnost v odchylce by nemohla zpochybnit závěr o podstatném překročení dovolené rychlosti. Ostatně s drobnou odchylkou měření právní úprava počítá. Jak uvedl zdejší soud např. v rozsudku ze dne 2. 5. 2013, č. j. 3 As 9/2013 - 35 „Městský soud správně dovodil, že právě pro případy, kdy by mohlo být podobnými vlivy měření zkresleno, počítá se s odchylkou měřícího zařízení 3 %, která je na výsledek měření aplikována. Nelze odhlédnout ani od skutečnosti, že překročení povolené rychlosti bylo velmi významné (52 km/h) a rovněž po započítání odchylky (překročení o 46 km/h) byla naměřená rychlost při horní hranici formálního znaku přestupku (srov. § 22 odst. 1 písm. f) bod 2 a 3 zákona o přestupcích). Lze tedy vyloučit, že by provozní podmínky měřícího zařízení vůbec mohly mít na výsledek měření tak významný vliv, že by nebyla naplněna skutková podstata daného přestupku.“ Ani z obecného vyjádření Českého metrologického institutu ze dne 14. 12. 2017 nelze dovozovat nesprávnost daného konkrétního měření.

U měření, kdy se policejní auto pohybuje mají kola/gumy vliv. Správně by po jejich výměně měli ověřit, zda-li se s přesností stále vlezou do ±3 km/h. Jakmile na to poukážete, objeví se pravděpodobně listina podobná této:

https://www.30kmh.cz/index.php?action=dlattach;topic=6899.0;attach=9260 (https://www.30kmh.cz/index.php?action=dlattach;topic=6899.0;attach=9260)

V té vám vedoucí Dopravního inspektorátu Brno-venkov, KŘP Jihomoravského kraje PČR, který neumí ani napsat slovo chyba bez "cyby" prokáže, že jsou a vždy byli a budou v toleranci.

https://www.policie.cz/clanek/dopravni-inspektorat-brno-venkov-251865.aspx
 (https://www.policie.cz/clanek/dopravni-inspektorat-brno-venkov-251865.aspx)
Další problém je, že pokud tam nedali zrovna kola z Favorita, tak vzhledem k výši vašeho překročení rychlosti to na situaci změní jen velmi málo - viz tučný text.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 04 Února 2019, 13:42:30
Vážený Jerbo,

Vámi předložené listiny jsou přesně tím kladivem, které jsem sice nechtěl vidět, ale předpokládal jsem je. Velice Vám za ně děkuji. Nejedná se tedy z mé strany o přelomovou techniku, jak zamávat se skrytým měřením za jízdy, škoda.

Ačkoli by se v mém případě jednalo o celkem zajímavou možnost, jak přimět úřad změnit skutkovou podstatu přestupku (jel jsem o 1 km/h více, než je stanovena mez přestupku, u nějž se přidává ZŘMV), patrně tentokráte sklopím uši a půjdu se podívat, jak vypadají psychotesty.

Nicméně mi na závěr prosím prozraďte, zda jste zkoušel zacvičit s tou toaletní potřebou, kterou Vám vyjevil p. Přinesdomů? Jak víme, papír snese mnohé, ale takový výpis z disku radaru by byl jistě důvěryhodnější.

P.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Číkus 04 Února 2019, 13:56:51
dr.cryo> Dejte nám sem anonymizovaný spis, bez něj nelze šance rozumně posoudit.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 04 Února 2019, 17:00:52
Přikládám odosobněné snímky spisu, které jsem pořídil. Budu vděčný za každou radu, ale obávám se, že zpochybnit samotné měření je mojí jedinou, nesvětlou možností na úspěch. K tomu také směřovala má poslední otázka, zda lze z PČR vymoci záznam z radaru namísto papíru vycucaného kdovíodkud.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Moto007 04 Února 2019, 19:52:26
Už vidím jak SO předvolává svědka:  Zařízení nastavil:   
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Neridic 04 Února 2019, 20:09:29
Ja asi neporadim, na snimku je hlavice/kamera otocena DOPRAVA a ja si nad snimkem marne lamu hlavu, kde podle me ta oktavka stala, ne jela.
https://forum.autoforum.cz/download/file.php?id=3063
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 04 Února 2019, 20:20:44
Neřidiči, ta hlavice je natáčecí, a pokud jsem správně vyrozuměl návodu, uvedený směr na snímku z radaru znamená stranu, ze které se měří. V tomto případě skutečně Octavia jela v pravém pruhu 50km/h a měřila vozidla v levém pruhu.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Neridic 04 Února 2019, 20:23:27
Mam asi protisnimek, ale stejne do zrejme nic neznamena. Ale diky.
http://road-fens.cz/wp-content/uploads/ramer_delka_vozidla.jpg
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Sadra17 04 Února 2019, 21:05:35
u fotky z radaru je vcelku zajímavá věc
zařízení nastavil: Policie  :o :o
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Číkus 04 Února 2019, 23:24:50
Jo ono se jedná o MHMP, zachovejte mírný optimismus. Dle zkušeností MHMP často končí promlčením ve fázi odvolacího řízení.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Neridic 05 Února 2019, 07:36:17
Hlavne podejte odpor!

Co bych udelal ja (jsem zatraceny teoretik)
- podal odpor
- snazil se zdrzovat jak to pujde, cetl forum
  - mam z toho pocit ze vam 31.1. 10:52 pristal prikaz a v 11:00 jste ho vyzvedl ?
- vyslech svedku, odvolani
- projdete si forum, je tu zajimavy prispevek s podobnymi trojuhelniky od pana Berserk(a)
- kdyby to sakra smerovalo ztrate RO, snazil bych se casovat na leto
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: TomRider 05 Února 2019, 08:29:03
Určitě podat odpor !
Nejlépe přes DS a nepodepsat se, mohou udělat chybu o doplnění podpisu, každopádně bych se obrátill na placenou službu na advokáta co se zabývá dopravnímy přestupky , třeba nezaplatim.cz

Šance na výhru může být velmy vysoká.

Přes DS se nemusíte podepisovat !!!!

Pak je další možnost poslat odpor přes poštu ale tam se podepisovat musíte a pak založit DS ,přes ní se podepisovat nemusíte,nejsem tak zběhlí,tak nevím co je lepší :-(
Úřad je pak povinný Vám dokumenty posílat do DS.



Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: j0hn 05 Února 2019, 09:41:08
Nebylo měřeno v zatáčce? Mám pocit, že to je v návodu zakázáno.

Otočit se na kalibraci pneu by za zkoušku stálo. O 2 kmh míň a je z toho střední překročení. Jak je zmíněno výše, tak judikatura se s tím poprala, ale nepřijde mi to úplně čisté. Kalibrace rychlosti po přezutí se provádí ověřeným radarem proti stojící překážce. Ověření radaru s přezutím nepomine, ale je nepoužitelné díky neznámým x nezkalibrovaným pneu. Podpořit výpočtem obvodu pneu nových a sjetých?

Otočit se na tom, že to nebylo v obci, protože území není zastavěné a podpořit dvouproudou kapacitní komunikací?

Použít nějaký rozsudek bagatelního překročení rychlosti, k tomu aby nebylo jisté, jestli došlo k střednímu nebo velkému překročení?
Například zde NSS shodil oblíbené "je to v zákoně, tak je naplněn materiální aspekt":
http://www.nssoud.cz/files/SOUDNI_VYKON/2008/0104_5As__0800_8d3bcda0_a3c1_4ab1_abd5_c4c6db42decd_prevedeno.pdf
V předmětné věci ovšem podle stěžovatele zcela nepochybně k naplnění jak formální, tak i materiální stránky přestupku došlo. Tím, že zákonodárce nastavil v §  18 zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů (zákon o silničním provozu), ve znění pozdějších předpisů, hranici nejvyšší povolené rychlosti, nezpochybnitelně určil, jaké jednání porušuje či ohrožuje zájem společnosti. Překročení nejvyšší povolené rychlosti, byť o jediný kilometr, tak naplňuje materiální znak přestupku a nelze jej označit za bagatelní.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 05 Února 2019, 13:04:31
Vážení,

všem Vám velice děkuji za přínosné podněty. Musím se přiznat, že jsem lehce otupěl a zlenivěl. O to víc jsem rád, že jste mi nedali záminku to vzdát.

Odepřu tedy příkaz a zkusím štěstí s materiálním hlediskem a napadením měření. O vývoji a konečně i o výsledku budu pravidelně podávat zprávy.

@j0hn: Změřen jsem byl v celkem rovném úseku.

Dotaz závěrem: V jedné z posledních novel dostali úředníci právo změnit skutkovou podstatu přestupku během řízení. Je možné a schůdné takovou změnu požadovat s oporou vznesených důkazů? Můj záměr je zde čirý - střední překročení rychlosti důkazem nepřesnosti měření, případně nízké překročení rychlosti nezaviněným jednáním jízdou mimo obec (nezastavěné území).

Fortis Fortuna adiuvat! P.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: j0hn 05 Února 2019, 14:32:18
Zde:
https://www.30kmh.cz/index.php?action=dlattach;topic=5580.0;attach=7435

na straně 12 stojí:
Měření na vnějším okraji zatáčky není dovoleno.

A fotka ve spisu je v levotočivé zatáčce:
https://mapy.cz/zakladni?x=14.5375855&y=50.0666503&z=19&pano=1&base=ophoto&pid=56612330&yaw=6.055&fov=0.357&pitch=0.010

Takřka denně tudy jezdím domů, tak můžu v případě potřeby místo ohlodat a nafotit. Teda kdyby někdo přišel s rozumným důvodem.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 05 Února 2019, 14:44:00
Myslím si, že to bude na hraně - ta zatáčka je spíše pomyslná - ale rozhodně skvělý postřeh! Děkuji za něj i nabídku ohlodání. Znám "někoho", kdo tam také jezdí denně, takže to nebude nezbytné.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: j0hn 05 Února 2019, 15:02:42
Jestli je to zatáčka nebo ne ať si postaví najisto orgán. Jen neporadím, kdy a jak to použít.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Plechus 05 Února 2019, 19:33:57
Kdysi jsem resil podobny problem ( akorat ja se jeste vesel do +40) a v prubehu rizeni jsem od nezaplatim obdrzel tuhle informaci:

"Nebyl dodržel návod k Rameru, kde je uvedeno, že při předjíždění má být rozdíl mezi rychlostí měřícího a měřeného auta cca 20 km/h."

To by Vám také mohlo pomoci.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 06 Února 2019, 10:53:43
"Nebyl dodržel návod k Rameru, kde je uvedeno, že při předjíždění má být rozdíl mezi rychlostí měřícího a měřeného auta cca 20 km/h."

Vážený Plechusi,

předně Vám děkuji za příspěvek.

Mohl byste jej ale o něco zpřesnit? Pokud by se totiž jednalo o odkaz na rozsah přesnosti měření radaru, ten je garantovaný v rozmezí 20 - 250 km/h. V mém případě byl rychlostní rozdíl vozidel 41 km/h, což bohužel leží uvnitř daného rozsahu. Proto také, jak je vidno z fotografie, mají příslušníci nastavenu mez oznámení na 73 km/h, což je vlastně nejnižší možná měřitelná rychlost, navýšená o odchylku měření.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Jerba 06 Února 2019, 12:47:18
O rozdílu rychlostí vozidel při měření za jízdy cca 20 kmh se píše na straně 86 ve staré verzi návodu z roku 2011. Já jsem to v odvolání použil, protože radar v Oktávce, která mě vyfotila, vyrobili v roce 2010. Váš radar je z roku 2015.

Více zde: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=5747.0 (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=5747.0)

Ale k zaměstnání SO to může a také nemusí stačit, rozporu si možná ani nevšimnou.

V další verzi návodu to vyřadili, protože výrobce radaru Ramet to "cca 20 km/h" myslel jako "alespoň 20km/h". Je to totiž ekvivalent toho 20-250 km/h při měření za klidu.

Příklad: radar vyšle první paprsek, ten se za chvíli odražený vrátí a radar spočítá že jste od něho 5m daleko. Za sekundu vyšle další paprsek a spočítá že jste od něho byl 15m daleko. Proto jste jel rychlostí 10 m/s + vlastní rychlost policejního vozu. Avšak radar toto dělá s vysokou frekvencí a jeho vnitřní hodiny a oscilátory samozřejmě neoplývají přesností hodin atomových. Proto je tam minimum rychlostního rozdílu, aby byla chyba "minimální" - kolik to přesně je se nikde nepíše.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Číkus 06 Února 2019, 13:48:45
Jerba> Pletené si radar a lidar (laser).
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: j0hn 06 Února 2019, 14:46:43
Ještě jsem v návodu na straně 17 našel toto:
Důslednost při nastavování citlivosti měřící jednotky - Nastavuje se změnou dosahu. V praxi platí, že změna dosahu začíná vždy na hodnotě 20 m a zvyšuje se až v případě vynechávání měření. Dosah 20 m ve většině případů pokryje dva jízdní pruhy. Dosah 30 m volíme pokud je menší dosah nedostatečný např. zhoršené klimatické podmínky.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 06 Února 2019, 17:24:52
Právě jsem poslal odpor.

Jelikož je nařčení z podjatosti novelizací zmařeno, předpokládám, že další krok - ústní jednání - učiní SO. Je možné, aby se ústní jednání nekonalo a SO ve věci rozhodl i bez něho?
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: kdo 06 Února 2019, 18:11:41
Ano, to je možné. ÚJ už není povinné, ale stejně Vás musí SO1 před vydáním rozhodnutí upozornit na možnost seznámení s podklady pro vydání rozhodnutí.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 06 Února 2019, 18:13:57
Jaké tedy mám nyní prostředky k tomu, abych mohl vznášet požadavky na doplnění spisu, provedení důkazů a výslech svědků?
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: 2M 08 Února 2019, 10:21:28
Můžete jim vyjádření a návrhy na dokazování poslat dopisem.
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Číkus 28 Dubna 2020, 17:28:25
Jak to dopadlo?
Název: Re:3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 28 Dubna 2020, 19:14:22
Vážení,

sluší se doplnit průběh tohoto řízení.

Po podání odporu se stalo vše tak, jak se dalo očekávat, s následným rozhodnutím o vině. S velkou pomocí Vás, zde na fóru, jsem 9. 4. 2019 sesmolil a první instanci poslal odvolání, které vycházelo z rad z tohoto vlákna a ze šablony místního uživatele, kteréhožto jméno si bohužel nepamatuji.

Do dnešního dne mi nebyla doručena žádná odpověď druhé instance, celou situaci tedy považuji za uzavřenou.

Ještě jednou Vám děkuji a pokud bude poptávka, rád poskytnu vidimované kopie dokumentů.

Mějte se, držte se a buďte zdrávi!
Název: Re:[WIN] 3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Číkus 28 Dubna 2020, 19:17:29
Gratulace!

Pokud si chcete kopnout do mrtvoly, podejte žádost o uplatnění opatření proti nečinnosti.
Název: Re:[WIN] 3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: dr.cryo 28 Dubna 2020, 19:27:23
Děkuji, už mě to taky napadlo, ale s krajem, jak vidno, ve válce nejsem.
Název: Re:[WIN] 3Z, +40/50 km/h, možné napadení měření
Přispěvatel: Číkus 28 Dubna 2020, 19:30:11
Není to kraj, nýbrž ministerstvo dopravy. Ve válce už nejste, válka je dobojována, vyhrál jste.