30kmhcz

Ukončené případy => Jízda na červenou, pásy, světla => Téma založeno: tomasmaladd 18 Října 2018, 16:24:24

Název: [?] Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: tomasmaladd 18 Října 2018, 16:24:24
Řeším teď průjezd vozidla na červenou viz https://youtu.be/hvPjRDMAdQw
Helmut nahlášena ale čirou náhodou pošta dospěla závěru, že se přestěhoval (těžko říct jak, do schránky další dopisy chodí) a dopis vrátila. Překlopeno tedy na provozovatele, helmut udělal ještě chabý pokus vše vyřešit kdy dal na podatelnu doznání kde žádá aby neobtěžovali jeho kamaráda provozovatele  :D ale to samozřejmě již nemá vliv.
Červenou za "automatizovaného systému" řeším poprvé ale po inspiraci zde na foru případem JJ https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4.0 mne napadl zvolit postup několika žádostí o doplnění typu "jaká byla doba trvání oranžové na semaforu" atd. očekávám, že orgán dolní možná jednu a na zbytek se vykašlou (hlavní město) a pak v odvolání krom jiného poukazovat na to že neprovedli dokazování. Je to smysluplná strategie?
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: enzym 18 Října 2018, 16:33:10
máte video či sérii fotek?
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: tomasmaladd 18 Října 2018, 19:59:59
omlovám se, nevšiml jsem si že odkaz na vimeo nefunguje, zde je záznam videa https://youtu.be/hvPjRDMAdQw
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: enzym 18 Října 2018, 20:10:28
Video k obhajobě pomoci po technické stráce nemůže, nevidím nic, čeho by se dalo chytit.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: Číkus 18 Října 2018, 20:17:15
Takový trochu nejapný nápad. Vezl jste fízla a ten Vám poručil jet na červenou. A jelikož pokyn fízla je nadřazen obecným a místním úpravám...
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: tomasmaladd 18 Října 2018, 22:34:52
 :D zajimavej napad, no snad to pujde uhrat na chyby co natropí úřad postupem nedíváme se nalevo napravo
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: tomasmaladd 18 Října 2018, 22:45:51
Ještě mě napadla jedna možnost, řidič se blíží ke křižovatce na které bliká oranžová = křižovatka bez semaforu = koukne že je na hlavní a pokračuje v jízdě, sekundu (to mají zaznamenáno) před překročení čáry křižovatky se rozsvítí červená. Vím, vcelku chabé, nicméně další věc co by měl úředník prověřit a případně vyloučit, ne?
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: gauner 18 Října 2018, 23:27:07
Velmi chabé.
- provozní stavy na semaforech jsou na centrále archivovány několik let,
- při startu po kmitavé žluté následuje nikoli červená ale 3s žlutá, teprve poté červená.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: Číkus 18 Října 2018, 23:28:29
gauner> Bude to ale úředník vědět? A lze prokázat, jak to skutečně bylo?
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: gauner 18 Října 2018, 23:47:35
Zda to bude úředník vědět, netuším.
Prokázat, že to tak skutečně bylo, lze sporem. Pokud by to bylo jinak (po kmitavé žluté by nenastal přechod do žluté, ale do červené), tak semafor musí přejít do poruchového stavu během 800 ms svitu červené. To musí je zaručeno zkouškou typu podle (ČSN) EN 12675 a (ČSN) EN 50556 a prohlášením shody. Stavy signalizace jsou hlídány dvěma nezávislými systémy (třída bezpečnosti SIL 3), navíc řídící jádro takový povel pro silovou část řadiče ani nesmí vydat; pro případ, že by se jádro zbláznilo, jsou jeho povely dohlédány zvlášť. Prakticky je tedy reakční doba na poruchu okamžitá, 800 ms by se uplatnilo, pokud by se
- zbláznilo jádro,
- selhala nezávislá kontrola povelů a chybný povel došel až do silové části.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: Číkus 18 Října 2018, 23:56:04
Radar také nemůže naměřit nesmysl (https://www.novinky.cz/auto/471405-belgicanovi-radar-nameril-696-km-h-novym-rekordmanem-vsak-neni.html) a světla na přejezdu nemůžou mít poruchu (https://www.youtube.com/watch?v=mhfumkbPQqE). Přece to také má atesty, splňuje normy a kdo ví co ještě.

edit: A policista/úředník se musí chovat v souladu se zákony.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: gauner 19 Října 2018, 00:11:44
Radar pouze měří a nemá kontrolu, navíc může zjištěná hodnota zatížena systematickou chybou měření. Zařízení jiného určení, nemá smysl porovnávat.

PZS je jiná kategorie a teoreticky je bezpečnější, než signály na SSZ. Vámi uvedená situace je patrně v šotoušských sférách populární chyba hradlaře. Přejezd nebyl v automatickém režimu, ale v servisním, něco se na něm dělalo. Tedy nebyl v poruše, protože při poruše by nastoupila standardní byrokracie (příkaz k opatrné jízdě, 250 m houkat a 60 m před přejezdem rychlost 10 km/h). Výstrahu na přejezdu měl spouštět hradlař, ale ten z nějakého důvodu spustil výstrahu, až byl vlak na přejezdu. Případ řešila policie, výsledek neznám.

Na SSZ lze také vyvolat libovolný stav, ale musí se přepnout na místě do speciálního režimu. Přístup k servisním a oživovacím režimům nemají ani policajti, pouze proškolení servisní pracovníci.

EDIT: Vyvolat stav, který není v souladu s uvedenými normami, není vůbec jednoduché. Jediná cesta je v obejití celého řetězce (řadič úplně vypnout), napětí je pouze v servisní zásuvce a z té pak tahat drátem na výstupní svorky řadiče do obvodů návěstidel napětí (pro žárovkové systémy a LED 230 V systémy). LED 42 V systémy už nelze obejít ani takto. Lze ještě v jednom ze servisních režimů pouštět napětí do jednotlivých okruhů, ale pouze po jednom.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: Číkus 19 Října 2018, 00:23:30
Ano, něco o manuálním režimu a chybě hradlaře tam psali.

Ale já v tomhle banánistánu nevěřím nikomu a ničemu. Přístup k ovládání semaforu policisté nemají, nebo by neměli mít? To považuji za zásadní rozdíl. Věřím tomu, že s trochou nářadí, drátů a napájecího zdroje jsem schopen s trochou štěstí na semaforu rozsvítit libovolná světla, ač nejsem servisním pracovníkem.

edit: nebo po vzoru předsazených falešných čteček karet u bankomatů prachsprostě přelepit origo světla na semaforu svými.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: gauner 19 Října 2018, 00:55:34
Přístup:
Policajti přístup do skříně řadiče nemají, respektive nemají mít od ní klíče. K jejich aktivitám je určena speciální skříňka ručního ovládání. Samozřejmě není vyloučeno, že někdo klíč má, ale standardní policajt by nejspíše po pokusu o první akci odešel přinejlepším s pořádným 230 V kopancem. Fáze číhá nekrytá na deskách a konektorech 5 cm daleko od dveří řadiče. Bývalý servisák, nyní ve službách policie by toho dokázal zařídit více, ale bez vypnutí celého řadiče (viz předchozí příspěvek) nic nebezpečného.

Servisní režim.
Nelze vyvolat z řadiče samotného žádným způsobem. Jsou to speciální proprietární SW výrobců řadičů, řadič se musí propojit s widláckým i386 strojem s tímto SW; někteří dodávají svoje jednoúčelová počítadla. SW se nepovalují na uloz.to a jsou vždy nějakým způsobem zabezpečeny od výrobce (dongl, jméno/heslo spárované s určitou oprávněnou osobou ...), většina řadičů do svých provozních deníků tyto přístupy archivuje včetně čísla donglu/ oprávněné osoby). Samozřejmě žádné zabezpečení není neprolomitelné, ale samotný i prolomený SW je k ničemu, pokud není k dispozici současně schéma zapojení toho konkrétního řadiče a přiřazení svorek k návěstidlům venku.

Sabotáž - elektrikářský šroubovák, izolované kleště, izolovaný drát, trocha šikovnosti. Zdroj ani není nutný.
Ano, velmi jednoduché. Stačí zajít k libovolnému stožáru světelné signalizace, otevřít dvířka klasickým čtverhranem, v noci v době kmitavé žluté prohodit/propojit/rozpojit ty správné svorky tak, aby řadič nic nepoznal a po startu se mohou dít věci. Bez podrobné dokumentace zapojení venkovní výstroje prakticky nemožné.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: tomasmaladd 19 Října 2018, 11:23:06
tím se nám trochu diskuse posunula jiným směrem (nicméně zajímavým a odborným což je super  ;) ) vrátil bych se ale k tomu co psal Číkus - Bude to ale úředník vědět? A lze prokázat, jak to skutečně bylo? - pokud se nepletu z případu JJ  odvolací orgán konstatoval, že pokud správní orgán něco tvrdí měl by to být schopen také dokázat. Já bych spoléhal na to že se na to vykašlou a pojednou podle šablony "si prostě pirát moc vymýšlí nic zjištovat nebudeme" Mě to příjde jako dobrá strategie kdy úředník na ministerstvu se nechce zabývat 11 stránkovým odvoláním a tak se mu trochu pomůže
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: 2M 20 Října 2018, 09:20:25
tomasmaladd: SO to asi prokáže stejně jako to měření radarem.. zařízení má papír s razítkem a tak nemůže fungovat špatně.

Už to mu většinou u odvolačky i soudu asi projde.. opatrnější SO ještě požádá o vyjádření výrobce.. ten napíše asi něco jako tady gauner a závěr že to není možné.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: tomasmaladd 19 Prosince 2018, 20:42:48
Tak a máme rozhodnutí, jak se dalo čekat. krom jiného mě přijde zajímavá část na straně 2 kdy orgán dole tvrdí že učinil veškeré pokusy ke zjištění totožnosti řidiče, neméně na obálce která je ve spisu je 1. že bylo předáno poučení a za 2. následně je dopis odeslán zpět s tím že h nejde doručit protože "nedostatečná adres, adresát přestěhován" Před časem jsem četl zde nějaký judikát s tím že majitel vozidla musí znát totožnost v době zapůjčení nikoli XY měsíců později kdy logicky už nemusí být aktuální. nebo se pletu?
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: j0hn 20 Prosince 2018, 08:06:46
V souboru 7.jpg není anonymizováno jméno provozovatele.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: tomasmaladd 20 Prosince 2018, 13:16:17
V souboru 7.jpg není anonymizováno jméno provozovatele.

dík za upozornění to mě ušlo, upraveno.
Název: Re:Jízda na červenou strategie
Přispěvatel: Číkus 21 Února 2021, 16:35:15
Jak to dopadlo?