30kmhcz
Ukončené případy => Jízda na červenou, pásy, světla => Téma založeno: Kuba_ 09 Srpna 2018, 22:53:02
-
Ahoj,
jeden domnělý přestupek vedený nyní jako sprdel jako prošel turbomodelem až do správního řízení MHMP, jsem ve fázi před ústním jednáním o PPV, se spisem jsem se seznámil (jízda na červenou zaznamenaná aut. zařízením - vodorovná čára vozovky překročena vozidlem v okamžiku, kdy byla na semaforu červená po dobu menší než 1 vteřina, ale větší jak nula - 3 fotky klasika před průjezdem, v okamžik průjezdu, po průjezdu). Po důkladném čtení dostupných materiálů (a dávné výhře JJ) mne napadají tyto varianty - můžete mne popř. v nějaké podpořit či nějakou vůbec nedoporučit nebo nějakou upravit?
1. nechat si předložit nějaké další důkazy, něco rozporovat (=prudit), za sebe jako provozovatele ale nic nepředkládat ale ve finále se odvolat a poté uplatnit mater. aspekt
2. obhajoba během ústního jednání - tvrdit, že řidič vyhodnotil situaci tak, že by bezpečně nezabrzdil, a proto na červenou projel. Mohu to tvrdit jakožto provozovatel?
3. kombinace 1. a 2., ale až při odvolání
Díky moc předem!
-
Nahrejte sem anonymizované fotky a uveďte, o jakou jde křižovatku, třeba něco vymyslíme.
ad 2: Můžete tvrdit, že jste byl přítomen ve vozidle. Při rychlosti 50 km/h a 3 s trvající žluté však nelze tvrdit, že řidič nemohl vozidlo bezpečně zastavit bez dalšího důvodu.
Zde máte drobný rest https://www.30kmh.cz/index.php?topic=1385.msg74227#msg74227.
-
Rest vyřešen:)
ad2: další důvod mám, ale konkrétně ho sem vypisovat nyní nechci
-
Tak bohužel z fotodokumentace jsem nevydoloval jediný záchytý bod, technicky tam nevidím nic, o co by se dalo opřít.
-
Takové chytání se stébla tonoucím: Z černobílé fotografie nelze určit, jaká barva je na semaforu.
-
:) Jak kdybyste to neznal: šedá nahoře je Stůj, šedá uprostřed je Pozor, šedá dole Volno. Barvoslepost není důvodem k neudělení/odebrání ŘO.
-
Takové chytání se stébla tonoucím: Z černobílé fotografie nelze určit, jaká barva je na semaforu.
Ale notak:-)
za a) budou mít určitě barevnou foto a za b) polohy barev na semaforu jsou přece jasné
nebo že by tam byla zelená-oranžová-zelená.
Spíž bych zkusil pořádně spočítat ty metry, brzdnou dráhu, reakční dobu řidiče (odporníci počítají až 1,5s) a dobu svícení oranžové.
-
To jsem už udělal.....nakonec při rychlosti 50 km/h a 3 s žluté není co počítat, pokud na obrázku nejsou nějaké pozoruhodné jevy.
-
to by se musel pyrát přiznal že jel 69km/h?
pak by metry vychazely :-)))
a protože sprdel tak by nemohl být postižen:-)
-
Překročení rychlosti asi není důvod proč pyrát nemohl bezpečně zastavit..
argument úřadu by asi byl že když by pyrát jel povolenou rychlostí tak by zastavil včas.. a to že jízda na červenou byla následek jiného porušení zákona není omluva.
-
Otázkou je v jaké barevnosti se fotka ve spisu dostane k odvolacímu orgánovi.
-
Díky za názory! Na ÚJ mi pustili krasne fullHD a barevné video. Rozhodnutí: vinen. Aktuálně jsem se odvolal a čekám:-)
-
Náhodou kdyby to bylo černobílé, bylo by zajímavé nechat správní orgán dokazovat, že v okamžiku mého průjezdu byla na semaforu na pozici červené červená... že si někdo hrál se semafory už tu kdysi bylo.
-
Přátelé, 20.8.2018 rozhodli o tom, že jsem vinen, 25.8. jsem se odvolal. Přemýšlím správně, že prekluze nastane za měsíc, pokud do té doby nedorazí jakákoliv reakce na odvolání?
-
Rád bych nabídl jeden postřeh - v obdobném vlákně se řeší reakční doba řidiče, zda mohl bezpečně zastavit, jak dlouho svítilo jaké světlo než projel křižovatku, ... Nicméně neviděl jsem nikde, že by se někdo pozastavil nad faktem, že řidič nemusí změnu barvy zaregistrovat v okamžiku změny. Konkrétně zde je uváděno, že žlutá byla 3 sekundy, ale co když 2 z toho řidič "pohledem kontroloval provoz - třeba chodce" a teprve poté si všiml změny světla a tudíž už bezpečně zastavit nemohl...? Přece jen nevím jak kdo z vás, ale já křižovatky neprojíždím stylem "čumím neustále na semafor". A jsme na "čase k reakci" jediné sekundě...
-
Zákon o provozu na pozemních komunikacích
§ 5 Povinnosti řidiče
(1) b) věnovat se plně řízení vozidla nebo jízdě na zvířeti a sledovat situaci v provozu na pozemních komunikacích
Obavam se, ze neco takoveho by smetli ze stolu.
-
Při rychlosti 50 km/h v osobáku máte relativně dost času i při zaregistrování žluté po 1 s svitu, pokud začnete s rozumnou reakční dobou brzdit (= do 1 s začne brzdit vozidlo), jste-li před rozhodovací vzdáleností 32 m zastavíte na 28 m včetně reakční doby, brzdíte do zastavení 14 m. Pokud jste za rozhodovací vzdáleností, je vhodné až nutné šlápnout na plyn. Blíže zde (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2572.msg24331#msg24331) a tam uvedeném odkazu. Ale nějak se mi nezdá nutné takovou dobu čumět na chodce, proč to vlastně děláte? Pokud jedete rovně, žádný přechod se zelenou vám dráhu křižit nemůže, pokud odbočujete do volna chodců, nemůžete jet 50 km/h, spíše tak do 30 km/h a v té "rychlosti" jsou poměry daleko příznivější - zastavíte na 15 m včetně reakční doby.
-
Lerion: vždyť ano, koukání po chodcích, jiných autech, cyklistech (po všem možném jiném než světle v tu jednu danou sekundu) je přesně naplnění této povinnosti.
Enzym: Chodci jsou příklad - jak píšu výše koukám po všem možném. Nevím jak vy, ale osobně i když jedu na zelenou rovně tak stejně kouknu na okolní silnice, chodce, .. jestli někde něco nehrozí - a čas u toho neměřím :-) Čistě teoreticky tudíž mohu "začít sledovat situaci v provozu" přesně v okamžiku změny barvy světla a toto mi může trvat dvě sekundy - pokud vím, důkazní břemeno je na SO aby dokázal, že jsem tu žlutou HNED uviděl..? Ano, vím, že reálně si s tím nejspíš vytřou zadel, ale v principu....?
-
Fogyn: Rozumim jak je to mysleno, ale zakon hovori jasne a urad tohle proste smete ze stolu. Pokud je tam zvyseny pochyb chodcu, nebo neco, cemu se musi venovat vice nez sledovani svetelneho zarizeni, plati
§ 18 Rychlost jízdy
(1) Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
-
Nechci zbytečně plevelit vlákno, takže už jen poslední reakce. Ono je někde v zákoně napsané co má přednost při pozornosti? Jedu 50, protože můžu, blížím se ke křižovatce, vidím zelenou, mrknu na vedlejší, koukám jestli někde nejsou chodci, ze strany nic nejede, jestli shora nepadá letadlo, ... čumím po střídmě oděných ženách, .... Vše toto patří pod par. 5 a nijak neodporuje par. 18. A "zákon hovoří jasně" - nikde jsem nečetl, že je řidič povinen zpozorovat změnu světla na semaforu přesně v ten okamžik změny :-) To, že úřad smete ze stolu to už je potom jen realita, vytírá si i s daleko jinýma věcma... :-/
-
Přátelé, 20.8.2018 rozhodli o tom, že jsem vinen, 25.8. jsem se odvolal. Přemýšlím správně, že prekluze nastane za měsíc, pokud do té doby nedorazí jakákoliv reakce na odvolání?
Možná nastane ještě dříve.. jde o to co znamená "20.8.2018 rozhodli".. promlčení se restartovalo vydáním rozhodnutí a tak jestli 20.8.2018 je vydání rozhodnutí tak bude promlčeno 21.8.2019.
Ale vydání rozhodnutí 20.8. a podání odvolání 25.8. je hodně velká rychlost i když možné to je..
jestli 20.8. bylo rozhodnutí doručeno a vydáno bylo dříve tak bude promlčeno ještě dříve.
Nechci zbytečně plevelit vlákno, takže už jen poslední reakce. Ono je někde v zákoně napsané co má přednost při pozornosti?
Úřad a nebo soudce vám rád vysvětlí že musíte při řízení dávat pozor pořád a na všechno.
18. A "zákon hovoří jasně" - nikde jsem nečetl, že je řidič povinen zpozorovat změnu světla na semaforu přesně v ten okamžik změny :-) To, že úřad smete ze stolu to už je potom jen realita, vytírá si i s daleko jinýma věcma... :-/
Nemáte povinnost zporozovat hned, ale máte povinnost zastavit před čárou a nebo semaforem (když není čára).
-
Ano, rozhodnutí bylo vydáno i doručeno 20.8.2018. Takže dám za pár dní vědět...:)
Přátelé, 20.8.2018 rozhodli o tom, že jsem vinen, 25.8. jsem se odvolal. Přemýšlím správně, že prekluze nastane za měsíc, pokud do té doby nedorazí jakákoliv reakce na odvolání?
Možná nastane ještě dříve.. jde o to co znamená "20.8.2018 rozhodli".. promlčení se restartovalo vydáním rozhodnutí a tak jestli 20.8.2018 je vydání rozhodnutí tak bude promlčeno 21.8.2019.
Ale vydání rozhodnutí 20.8. a podání odvolání 25.8. je hodně velká rychlost i když možné to je..
jestli 20.8. bylo rozhodnutí doručeno a vydáno bylo dříve tak bude promlčeno ještě dříve.
Nechci zbytečně plevelit vlákno, takže už jen poslední reakce. Ono je někde v zákoně napsané co má přednost při pozornosti?
Úřad a nebo soudce vám rád vysvětlí že musíte při řízení dávat pozor pořád a na všechno.
18. A "zákon hovoří jasně" - nikde jsem nečetl, že je řidič povinen zpozorovat změnu světla na semaforu přesně v ten okamžik změny :-) To, že úřad smete ze stolu to už je potom jen realita, vytírá si i s daleko jinýma věcma... :-/
Nemáte povinnost zporozovat hned, ale máte povinnost zastavit před čárou a nebo semaforem (když není čára).
-
Proto má žlutá 3 vteřiny aby bylo dost asu na reakci.
-
Ahoj všem,
tak je to WIN, neozvali se. Děkuji za inspiraci JJ, z jehož odvolání jsem čerpal, a rovněž přikládám to své.