30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 10 Července 2018, 11:23:35

Název: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: fu 10 Července 2018, 11:23:35
https://www.mbenzin.cz/Clanky/Naftove-motory-konci-Nemecko-naridi-povinnou-instalaci-AdBlue-i-u-starsich-vozu-A_7433
Německo loví podvádějící dopravce https://auto.idnes.cz/adblue-killer-podvod-emise-kamion-dq9-/automoto.aspx?c=A171016_110651_automoto_fdv
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Jenyk 10 Července 2018, 16:18:40
Zdroj? To je IMHO z technickych duvodu u vetsiny starsich aut nerealizovatelne.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: yyz9a1 11 Července 2018, 17:10:06
Zdroj? To je IMHO z technickych duvodu u vetsiny starsich aut nerealizovatelne.
Možná u nějakých středně starých tahačů. Tam se bavíme o autě za miliony tak se možná vyplatí přibastlit k výfuku nějakou krabici za... kolik? 200litrů??

Do osobáku je to stupidita...
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Šmarjá Josef 11 Července 2018, 18:39:25
Pracovni auto, najeto 2000km. V místě připojení hadice vedoucí od hrdla k nádrži na AdBlue už mám krásnou bílou krustu plnou krystalků. Co tento sajrajt dělá dál v trubkách směrem k výfuku ani nechci vědět. Nějaká dodatečná montáž je pítchovina. Nevěřím, že by to dlouhodobě fungovalo.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Caroprd111 11 Července 2018, 18:56:18
Je to jen ve vodě rozpustná močovina, nic víc...
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Šmarjá Josef 12 Července 2018, 19:59:13
Je to jen ve vodě rozpustná močovina, nic víc...
:) rád bych tomu věřil, ale forum citroenu mělo úřed pár lety celkem dlouhé vlákno kde se řešil nefunkční ukazatel hladiny apod. Ty popelnice prostě ztratily přehled a nejely. Nechci si úplně vymýšlet, ale vybavuje se mi něco o tom, že snad museli demonovat i blatník  :D
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: paty 13 Července 2018, 00:21:16
To ale není chyba AdBlue, ale konstrukční problém auta, když není schopno detekovat množství a chová se stylem "nemám chcanky".
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: pk202 13 Července 2018, 01:13:52
To ale není chyba AdBlue, ale konstrukční problém auta, když není schopno detekovat množství a chová se stylem "nemám chcanky".

A kurva proč by mělo moje vlastní auto, které jsem si za drahej peníz pořídil stávkovat, když nemá "něco" co je pro jízdu totálně k hovnu. Co kdybych třeba místo ranní naplánované cesty do servisu kdoplnění těch chcanek potřeboval v noci odvézt nečekaně dítě k lékaři ?! Byla by cena případného lidského života úměrná velmi pofidérnímu přínosu tédle fičůry ?
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Šmarjá Josef 13 Července 2018, 20:27:06
Ještě jeden detail. Auto při každém startu hlásí kolik má scanek. Ráno jsem nastartoval a auto hlásilo, že mám scanek na 2400km. Po ujetí 70km se rozsvítila kontrolka, že mám scanek na 500km pak jdem do nouzáku. Tož tak. Popelnica je nová, má najeto 2000km a už lže jak stará kurva  :o
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: ikovlabs 13 Července 2018, 20:58:33
Pokud ji chybi chcanky tak to neni kurva ale hajzl... ;D
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: paty 14 Července 2018, 00:50:53
To ale není chyba AdBlue, ale konstrukční problém auta, když není schopno detekovat množství a chová se stylem "nemám chcanky".

A kurva proč by mělo moje vlastní auto, které jsem si za drahej peníz pořídil stávkovat, když nemá "něco" co je pro jízdu totálně k hovnu. Co kdybych třeba místo ranní naplánované cesty do servisu kdoplnění těch chcanek potřeboval v noci odvézt nečekaně dítě k lékaři ?! Byla by cena případného lidského života úměrná velmi pofidérnímu přínosu tédle fičůry ?

K jízdě nepotřebuješ ani posilovač brzd, volantu, přesto bude auto stávkovat. Neobhajuju AdBlue, ale máš mít auto v pořádku. Autem, které není v pořádku bych děti nevozil.

Pokud ji chybi chcanky tak to neni kurva ale hajzl... ;D

Nebo prázdná žumpa. :D
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: .qoyi 14 Července 2018, 01:09:41
K jízdě nepotřebuješ ani posilovač brzd, volantu, přesto bude auto stávkovat. Neobhajuju AdBlue, ale máš mít auto v pořádku. Autem, které není v pořádku bych děti nevozil.

Bez posilovače brzd je to zlo, s tím souhlasím, ale když se posere tak je to rovnou na dobrovolný odtah do servisu (většinou je to doprovázeno velmi nepříjemným pocitem nemožností zabrzdit, moc dobře ten pocit znám, vakuovku jsem párkrát řešil). Když se mi posere servo, tak jedu dál bez serva. Ale že by to bez chcanek jet nemohlo, tomu fakt nevěřim.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Šmarjá Josef 14 Července 2018, 17:35:02
Pokusím se nezapomenout a vyfotím konkrétní stránky návodu. Bylo tam těch keců tři prdele. Kolem 10 procent to dá varování, potom omezí výkon a ve finále by to bez chcanek nemělo jít ani nastartovat. Samozřejmě není problém chcanky koupit a dolít, problém je to lhaní. Tahat s sebou furt 10l kanystr jen pro justotu se mně nechce, zvlášť když není kam dát.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Behemot 14 Července 2018, 23:36:45
To sou ty vaše henty moderní turbodehty :D Já mám aspoň (skoro)náklaďákovej motor z konce 90. let (koncepčně z poloviny 70.), ani common rail a podobný hrůzy tam nejsou. No jo, kouřivost je horší pokud tomu člověk nakládá v menších otáčkách, ale to se dá (dost) ovlivnit řidičem.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Šmarjá Josef 15 Července 2018, 19:31:48
To sou ty vaše henty moderní turbodehty :D Já mám aspoň (skoro)náklaďákovej motor z konce 90. let (koncepčně z poloviny 70.), ani common rail a podobný hrůzy tam nejsou. No jo, kouřivost je horší pokud tomu člověk nakládá v menších otáčkách, ale to se dá (dost) ovlivnit řidičem.
No jo chlapče zlatej boubelatej, ale když ti dosluhuje technika z roku 2000 a je problém udržet ji při životě z důvodu neexistence náhradních dílů, tak ti holt nezbyde nic jiného, než místo japonské mašiny koupit italskou jebku, i když je za 2,5 mega. Proč ne znova japonskou? Protože bude mít taky chcanky a cena náhradních dílů na japonce je šílená.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Caroprd111 15 Července 2018, 19:45:56
Za 2,5 M mám dva Craftery, Manny, Sprintery, tak proč italskou jebku? Nebo se tady už bavíte o kamionech? Tím ale pak těžko povezete to dítě do nemocnice.

Jinak auto bez AdBlue s dojezdem 0 opravdu po chcipnuti nastartovat nejde.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: t4455 15 Července 2018, 19:54:24
Pokud nemáte auto služební tak není nic jednoduššího než to AdBlue nechat vypnout.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: t4455 15 Července 2018, 20:01:02
To sou ty vaše henty moderní turbodehty :D Já mám aspoň (skoro)náklaďákovej motor z konce 90. let (koncepčně z poloviny 70.), ani common rail a podobný hrůzy tam nejsou. No jo, kouřivost je horší pokud tomu člověk nakládá v menších otáčkách, ale to se dá (dost) ovlivnit řidičem.

A co tím básník...?
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Mike 15 Července 2018, 23:52:17
Vaculík kdysi v SM radil, že stačí nalít destilku
auto má hladinu, nastartuje a až pak zjistí, že emise neodpovídají
takže odjet se s tím dá, ovšem pak už je to prý opravdu na servis
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: pk202 16 Července 2018, 10:44:08
Furt nechápu, proč to auto bez těch chcanek nemůže normálně jet. Chcanky jsou pouhé vylepšení a tak snad není důvod nějak jízdu bez nich omezovat. Nebo ta jízda bez chcanek nějak vylágruje motor ?
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: swenak 16 Července 2018, 11:15:59
Bez ní nejsou plněny limity, vůz neodpovídá normám, není asi schopný provozu. Je to taková online STK, alespoň dle mého.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: cyklista 16 Července 2018, 14:53:05
Furt nechápu, proč to auto bez těch chcanek nemůže normálně jet. Chcanky jsou pouhé vylepšení a tak snad není důvod nějak jízdu bez nich omezovat. Nebo ta jízda bez chcanek nějak vylágruje motor ?
Jedna cesta k omezení produkce oxidů by byla je nevytvářet, ale to nikdo neumí, takže je jednodušší oxidy dusíku vzniklé spálením nafty likvidovat pomocí močoviny. Takže s močovinou motor může vytvářet NOx libovolně a bude úspornější a výkonnější než nižší varianty EURO, jen pak bez močoviny nenastartuje, aby emise.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: pk202 16 Července 2018, 17:18:31
Stále nechápu proč tedy auto přestane fungovat i když nemusí. Navíc pokud je to ježdění s močovinou lepší, levnější a sluníčkovější, tak přece každý řidič a provotzovatel sám co nejdříve močovinu doplní.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Caroprd111 16 Července 2018, 17:22:31
Nejspíš to byl požadavek EU, jinak by se každej na nějaký dolejvani vy víte co, když to jede i bez toho. :-)
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: cyklista 16 Července 2018, 17:35:13
Stále nechápu proč tedy auto přestane fungovat i když nemusí. Navíc pokud je to ježdění s močovinou lepší, levnější a sluníčkovější, tak přece každý řidič a provotzovatel sám co nejdříve močovinu doplní.
To tam samozřejmě nikdo sám od sebe nedoplní, takže auto by mělo horší emise než O1 1.9 tdi, ale jde to jednorázově oblbnout destilkou.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: swenak 16 Července 2018, 17:43:27
Stále nechápu proč tedy auto přestane fungovat i když nemusí. Navíc pokud je to ježdění s močovinou lepší, levnější a sluníčkovější, tak přece každý řidič a provotzovatel sám co nejdříve močovinu doplní.
Technicky to problém není, pouze legislativně.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: t4455 16 Července 2018, 17:48:20
Stále nechápu proč tedy auto přestane fungovat i když nemusí. Navíc pokud je to ježdění s močovinou lepší, levnější a sluníčkovější, tak přece každý řidič a provotzovatel sám co nejdříve močovinu doplní.

Protože je tak naprogramovaná řídící jednotka. Levnější to samozřejmě není, proto už to má většina kamionů vyřazený z provozu (a šetří tím 10 - 15 halířů na km, o opravach všeho kolem toho ani nemluvě, to jsou desítky tisíc) stejně jako už nějaký osobáky. Ale dá se to zase kdykoliv zapnout.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: pk202 16 Července 2018, 17:58:29
Aha..takže zase nějaká pofidérní buzerace....
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Behemot 16 Července 2018, 18:42:19
To sou ty vaše henty moderní turbodehty :D Já mám aspoň (skoro)náklaďákovej motor z konce 90. let (koncepčně z poloviny 70.), ani common rail a podobný hrůzy tam nejsou. No jo, kouřivost je horší pokud tomu člověk nakládá v menších otáčkách, ale to se dá (dost) ovlivnit řidičem.

A co tím básník...?
Na ty hypermoderní sračky se vysrat, výrobci by velice rychle zjistili, zač je toho loket…a případně normální palivo, třeba benzín nebo plyn. Kdo furt kupuje nějaký ropáky - dobře mu tak, každej vidí, co to je za bordel a kam to došlo, takže to nikdo normální nemůže koupit - a pokud je masochista, tak si ale nemá na co stěžovat. Výjimkou jsou samozřejmě nějaký větší pracovní stroje, kde fakt není moc co jinýho vzít, aspoň tady.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: t4455 16 Července 2018, 18:58:33
To je všechno moc krásný ale když firma potřebuje flotilu 50 naftovejch novejch aut v záruce se kterejme nebude muset dva roky do servisu (kromě prohlídek, brzd a oleje) na operák nebo na leasing tak co má dělat? Koupit 50 aut starejch 25 let ze svýho protože na ně ani nedostane úvěr? To asi nebude moc dobrá reprezentace firmy, nehledě na to že každej den se nějský auto vysere a bude mimo provoz, to prostě nikdo nemá čas řešit ani chuť platit.

A mě se taky nechce jezdit ve 25 let starým autě

Proto říkám že kdo to má pro sebe tak všechny ty kokotiny start and stop, adblue si může vypnout
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Behemot 16 Července 2018, 19:12:02
Na co jako přesně potřebuje 50 dehtů?
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Caroprd111 16 Července 2018, 19:13:30
Na co jako přesně potřebuje 50 dehtů?
Služby typu PPL, DHL?
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Jenyk 16 Července 2018, 19:19:51
Se kterymi nepojede dva roky do servisu, tj. najezd do 15 tkm rocne a naftu? To nehraje.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Caroprd111 16 Července 2018, 19:23:54
Kromě prohlídek, brzd a oleje píše. Nemluvě o tom, že olej je na těch krabicach na 40 000 km.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: t4455 16 Července 2018, 19:24:42
Bohemot - Tak já nevím, zkuste obvolat všechny velký firmy, hasiče, fízly, záchranáře a zeptejte se jich na co všichni potřebujou ty statisíce aut a proč nejezděj ve starejch Saabech nebo Volvech.

Každej kdo se stará ve firmě o auta vám řekne že dneska z ekonomickýho hlediska je přijatelná pouze Škodovka nebo Hnůjdaj.

Jenyk - Škodovky jsou bezproblémový do 120 000 km, pak je to zralý se toho zbavit, tudíž 60 000 km ročně bez problému a za dva roky zase nový auta.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Behemot 16 Července 2018, 19:26:11
Naposled týpek z intajmu přijel v orezlé feldě, že nic jinýho nebylo. Holt autsórcink a ty ach tak spolehlivý nový auta, asi.

Taky by mě zajímalo, jak se vypíná vyhláška o normách na emise z diagnostiky, přes kterou teď tak odhadem pětina zánovních aut neprochází na STE. Jak se vypídá íkól a podobný píčoviny a jak budete vypínat integrovaný alkotestery. O všech tady těch filtrech a chcankách ani nemluvím, ve výsledku to s těmadle vícenákladama jezdí dráž, jak starej krám byť má třeba o něco vyšší spotřebu.

I kdepak, radši se budu držet 15-25 let starejch aut, ostatně, za cenu nové cihly mám asi tak šest starších dodávek i s kompletním vyvařením, ošetřením a celolakem. I kdyby z toho vždycky fungovaly jen tři (jako že by to bylo v průměru spíš pět), tak pořád udělám třikrát víc práce, než s novým jedním. Co na tom stojí takovej ranec je nepochopitelný, je to jenom trocha plechařiny na blbým rámovým podvozku, jinak to nemá NIC. A antikorozní ochrana taky nepokročila nijak moc, má to jenom víc plastů z výrobu, tak to není tak moc vystavený solance, ale nejlepší je dělat nástřik dutin a podvozku, ne nějaké debilní oplastování (pod kterým to taky shnije, když se do kapiláry dostane bordel). Ale i o polovinu novější dodáfky už mají leckdy díry a zánovní taky mívaj lišku třeba po pěti letech.

Olej na 40k? Tak ten byl dobrej. Asi proto pláčou chudáci, co to po tady těch kriplech koupí po záruce, dyž se jim to celý vysype.

t4455: jo, je z toho hajzlpapír jako ze všeho ostatního. Utřít prdel a vyhodit. Můžete mi konkrétně ukázat hentu ekológió na tom? Nevidím ji ani mikroskopem, děkuju mnohokrát.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Caroprd111 16 Července 2018, 19:28:14
Ano, olej po 40, prostě to tak je. Nikoho nezajímá, kdo si to po nich koupi. Není důvod.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: t4455 16 Července 2018, 19:39:22
Bohemot - Proč se ptáte mě? Já si tuhle ekonomiku a ekologii nevymyslel. Samozřejmě jde o to aby se nový auta točili co nejvíc, co nejvíc se vyrábělo, prodávalo apod.. ekologii má každej u prdele, to je snad jasný, nebo co chcete slyšet?

Já se vás ptám jak to má firma udělat když potřebuje flotilu 50 nových aut s co nejnižšími náklady s odpočtem dph, komplet pojištěním apod.

A seděl jste dneska v nějaký nový dodávce? To se nedá srovnávat s těma tranzitama z devadesátek...
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Behemot 16 Července 2018, 19:44:07
Můžou si to rovnou pučit z fabriky, najet na tom 50 a pak to pude do hutě. Ostatně todle je fakt směšný a skoro to tak už je. Olej tam s tímdle stylem ani nemusí dávat  ::)

Teda když to vůbec pude zlikvidovat, protože tendle spotřební přístup je v prdeli a likvidační firmy z toho na jedné straně mají prd, na druhé straně se nestíhají otáčet, protože vysokej podíl lidské práce, buzerace ze ŽP a lidi nejsou. Takže aby to vůbec bylo kam posílat a nedopadlo to jak ty hřbitovy v Číně za městem, tisíce aut, desetitisíce kol, mopedů…
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: t4455 16 Července 2018, 19:53:37
Ano, je to v prdeli, když potřebujete na oktávce vyměnit přední masku před chladičem, nebo jenom tu stříbrnou lištu malou tak to jde vyměnit pouze a zároveň s celým novým nárazníkem. Ve škodovce v servisu vám to klidně řeknou že to je schválně aby měli co největší odbyt náhradních dílů, a maj z toho ještě prdel. Novej nepoškrábanej nárazník se vezme, vyhodí se a dá se tam stejnej novej + se ještě spotřebuje barva do lakovny. A nás tady budou buzerovat aby jsme třídili odpad, sbírali víčka a já nevím co všechno, nasrat.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Behemot 16 Července 2018, 20:14:12
Asi tak. Celej ten spotřební systém a veškerá umělá spotřeba je naprosto katastrofální a nedivím se, že západní ekonomika jede na dluh, je stále víc nekonkurencechopná a v podstatě to požírá samo sebe. Nepořizuje se nový protože to starý už opravdu dosloužilo, nebo protože nový je o tolik lepší (což dává tlak na výzkum, inovaci, zlepšování), ale kvůli naprosto stupidním nesmyslům: image, byrokratická buzerace, záměrný kurvení celků pár debilními díly.

Je to mj. naprosto nesmyslný a nefunkční i z hlediska té tzv. ochrany přírody, protože tendle přístup ve výsledku strašně plýtvá zdroji, od surovin po lidskou práci, energie. Mnohem víc, než provozování staré techniky co má třeba údajně horší spotřebu. Kubáč má pravdu (http://petr-kubac.blog.cz/1802/achileus-nikdy-nedohoni-zelvu), západní civilizace je vprdeli, vrchol produktivity dávno za náma a od té doby je to stále horší, stále více frikulínskejch trotlovin a práce pro práci.

No, já aspoň ve svým malým (no, malým, už tuny a z toho desítky procent se vrací do oběhu) půjdu proti proudu a budu se držet starýho, dokud to funguje za vynaložení rozumných nákladů a je to použitelný :)
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: 2M 16 Července 2018, 23:00:11
Na ty hypermoderní sračky se vysrat, výrobci by velice rychle zjistili, zač je toho loket…

A výrobce co nadělá když to požaduje legislativa a auto bez toho nesmí prodávat??
Sice ta legislativa asi jde na ruku i některým výrobcům a ti si to tam protlačili, ale pořád auto bez toho nikdo nedostane na trh..

I kdepak, radši se budu držet 15-25 let starejch aut

To funguje když chcete jedno auto.. a nejlepší osobák na doma s malým nájezdem..
Ale třebas 10 stejných starých aut nekoupíte.. a asi nikdo nechce udržovat flotilu různých ojetých aut s různou ..a neznámou.. historií.

A když by přesto k tomu došlo ve větší míře a ohrozilo to prodeje tak stát řešení najde..
..třebas silniční daň podle emisní normy a nastavená tak že za staré auto ročně zaplatíte víc než je jeho cena.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: .qoyi 16 Července 2018, 23:49:31
a budu se držet starýho, dokud to funguje za vynaložení rozumných nákladů a je to použitelný :)

Problém je i v tom, že člověk potřebuje dvorní servis, nejlépe s podobným vozovým zaměřením (díly, zkušenost). Pokud ho nemá, tak aby byl automechanik a měl dvě pojízdný auta, další na díly a zvedák v garáži. S tim spojené klacky pod nohy od státu, resp. od těch co maj Passaty, Oktávky, cokoliv co je trochu kulatý a vadí jim že starý dehty smrdí, tak maj potřebu zakazovat (sorry, je to většina). No a v důsledku je člověk pak tak nasranej na všechno, že nemá problém si dojít pro novou Fabii Combi.

Měl jsem to nutkání už hodněkrát. Zatim stále odolávám, čekam na tu poslední kapku, která určitě přijde, jen nevím odkud.
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: Behemot 17 Července 2018, 00:06:47
A výrobce co nadělá když to požaduje legislativa a auto bez toho nesmí prodávat??
Sice ta legislativa asi jde na ruku i některým výrobcům a ti si to tam protlačili, ale pořád auto bez toho nikdo nedostane na trh..
Může najít obezličku, případně zatlačit na zákon obráceně, jako to právě většina dělala doteď. Myslim, že kdyby jedno čtvrtletí neměli odbyt, tak vypukne taková apokalypsa, že bychom nestačili zírat, co všechno jde. Ale tak jistě, ovčani jsou masa co bučí jenom když jde někdo proti proudu, takže si s nima bude vrchnost vytírat prdel tam i zpátky.
To funguje když chcete jedno auto.. a nejlepší osobák na doma s malým nájezdem..
Ale třebas 10 stejných starých aut nekoupíte.. a asi nikdo nechce udržovat flotilu různých ojetých aut s různou ..a neznámou.. historií.
Dá se to, právě třeba z dalších firem…:D Jinak i v těch firmách každý auto jezdí jinak, takže folitlu různě ojetých (často i různých) aut mají a obvykle to taky celkem funguje.

Starý dýzly smrdí, jo, ty prasáty a vochcávky, že?  ;D

I tak, možná smrdí, ale furt ty brikety lepší než dnešní mikro- a nanočástice. Protože brikety se docela dobře zachytí už v horních dýchacích cestách. Mikro a menší se zachytí až uvnitř buňky někde v těle. To je asi ten pokrok  ::)
Název: Re: Německo nařídí povinnou instalaci AdBlue i u starších vozů
Přispěvatel: 2M 17 Července 2018, 11:09:07
To funguje když chcete jedno auto.. a nejlepší osobák na doma s malým nájezdem..
Ale třebas 10 stejných starých aut nekoupíte.. a asi nikdo nechce udržovat flotilu různých ojetých aut s různou ..a neznámou.. historií.
Dá se to, právě třeba z dalších firem…:D

Spíš je lepší cesta si nechat delší dobu auto které už máte od nového..
ale jak jsem už psal.. když by se to rozšířilo tak to stát zarazí.. třebas zdaněním starších aut..


ostatně, za cenu nové cihly mám asi tak šest starších dodávek i s kompletním vyvařením, ošetřením a celolakem.
z ceníkové ceny.. nevím jak to je u dodávek, ale u osobáku u firmy není tak velký problém se po slevě od prodejce a odpočtu DPH a odpisech dostat na polovinu a méně z ceníkové ceny.