30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: Mesec 18 Ledna 2018, 19:51:21
-
Podotýkám, že tohle téma je (doufám) jen teoretické a nebudu to muset řešit v praxi.
1.Zasněžená silnice/zledovatělá vozovka, kdy jedete do zatáčky a dostanete nedotáčivý/přetáčivý smyk. Bohužel naproti třeba jede auto a dojde k nehodě. Pouze materiální škody, bez zranění. Kdo je v takovém případě viníkem? Jsem to jednoznačně já, že jsem "nepřizpůsobil rychlost svým schopnostem...". Zažili jste někdo takovou situaci a jak jste ji řešili?
2. Další situací je, kdy opět dostanete smyk, ale odřete si auto o svodidla, případně je trochu pokroutíte. Tuším, že v případě poškození majetku třetí osoby jsem povinen volat PČR, tím pádem se pak snadno doznám k nehodě? Jak to opět funguje?
-
tím pádem se pak snadno doznám k nehodě?
Ale no tak... ::) prostě vás vytlačilo auto v protisměru a ujelo, nebo vám tam vběhla srnka a nepočkala s váma na policajty. Ideální je samozřejmě sebrat upadlý RZ, odjet a svodidla neřešit
-
S tou srnou nebo jiným zvířetem v zimě (při sněhu) bych to moc nepokoušel. Přece jenom jsou pachové schopni tam hledat stopy ve sněhu. Lepší je to auto jak říkal T4455 ;)
-
A co ta první situace, kdy mi to ustřelí a někoho prostě napálím? :)
-
Pokud někoho sejmete v protisměru protože jste dostal smyk tak jste samozřejmě viník vy.
Jestliže nedojde ke zranění tak je potřeba najít společnou řeč s tím koho jste napálil. Omluvit se, uznat vinu, dohodnout se že to vyřešíte bez policajtů, vyfotit nehodu, pokud možno co nejrychleji odjet s autama mimo vozovku než nějaký uvědomělý občan zavolá policajty, sepsat protokol o nehodě, zavolat před ním na pojišťovnu a nahlásit to aby neměl strach že se na to vykašlete a je to vyřešený bez pokuty, bez správních řízení a podobnejch zbytečnejch věcí.
-
Zazil som to este ako mlade ucho v dobe kamennej (~04/2001?), ked este cosi ako dopravny fasizmus absolutne neexistovalo. V slnecny den, vonku 14 st, ale v jednom esicku medzi budovami v tieni este namraza. Vyletel som takych 40-50 do protismeru a trafil skodovku na blatnik + koleso. Bez zraneni, len stres. Z posranosti aby sa pripadne poistovna necukala a nemusem som to platit z vlastneho som zavolal nehodovku. Bola to nedela, cas obeda. Cakali sme na nich skoro 2 hodiny. Prisiel znudeny fizel, jeho prva veta bola "naco ste ma k tomuto volali, mohli ste to mat o 2 tisic lacnejsie" a dal mi 2k Sk blokovku. Potom ma odviezol na fizliaren, kde to iny fizel jednym prstom hodinu tukal do pisacieho stroja. Tym ich cinnost skoncila, naspat k rozbitym autam som siel peso 2 km. Na poistovni samozrejme ziaden fizly zapis nikoho nezaujimal, znovu som opisal a skreslil situaciu a tym to zhaslo.
.... a to ma definitivne vyliecilo. Odvtedy sa moj nazor, ze fizel a uradnik je moj najvacsi nepriatel, len intenzivne upevnuje. S fizlom ani uradnikom sa uz nikdy bavit nebudem, pokial to nebude v mojom vyhradnom zaujme.
-
Jestliže nedojde ke zranění tak je potřeba najít společnou řeč s tím koho jste napálil. Omluvit se, uznat vinu, dohodnout se že to vyřešíte bez policajtů, vyfotit nehodu, pokud možno co nejrychleji odjet s autama mimo vozovku než nějaký uvědomělý občan zavolá policajty, sepsat protokol o nehodě, zavolat před ním na pojišťovnu a nahlásit to aby neměl strach že se na to vykašlete a je to vyřešený bez pokuty, bez správních řízení a podobnejch zbytečnejch věcí.
Bylo by zajímavé zjistit reálně postup fízla v případě, že nehodu bonzne někdo odlišný od účastníků (za předpokladu, že nehoda nepatří mezi povinně hlášené). Jestli by se nechal vypakovat do zadele, nebo jestli by se vnucoval se svou "akcí". Ono vyjetí mimo vozovku je rozumné, jde-li to, protože existuje § 45 zákona 361/2000 o řešení překážky a pokud neprodleně neodstraníme překážku, pak máme informační povinnost vůči fízlovi - a tedy jsme zase na začátku. Nicméně by pak měl řešit pouze překážku a nikoliv nehodu.
Lze doporučit mobilem vyfotit situaci namístě. Nepředpokládám "šedou zonu" takže v případě zdokumentování a správně vyplněného záznamu o nehodě není zásadní problém ani případné překročení 100 tis. na jednom vozidle - je to pouze laický odhad a ze zjevně malých škod se může vyklubat finančně nákladná oprava.
-
Pokud jede fízl kolem nehody která stejně netvoří překážku je reálné že se aktivně přisere a bude mít chuť někomu dát blok. Bohužel, druhý účastník nehody bude ovce a všechno fízlovi vybleje.
-
Pokud jede fízl kolem nehody která stejně netvoří překážku je reálné že se aktivně přisere a bude mít chuť někomu dát blok. Bohužel, druhý účastník nehody bude ovce a všechno fízlovi vybleje.
a víte že ani ne? Poměrně čerstvá zkušenost souseda - sám aktivně hlásil, jakožto pachatel a fízl operátor ho poměrně rychle poslal do řyti. Šlo o nedání přednosti. Poptal se na škodu na zdraví, případně někoho dalšího, dále dotaz na alkohol (!!!) a jiné látky a v podstatě ho domanipuloval k odhadu do 100 tis. Kč a nazdar. Nežli dojely odtahovky, projela cca 3 fízlí auta - z jednoho prý nereagoval nijak a 2 zastavila a neprodleně po zjištění, že bylo hovořeno s operátorem "klucí" nasedli a zmizeli. Zřejmě papírování, focení, obcházení s kolečkem a zúřadování je pro ně opruz - podojit ovčana lze gustovněji a mnohem méně náročně.
-
Já měl loni v létě nehodu, kdy poškozený trval na přivolání PČR. Vytočil jsem 158 a operátor se ptal, zda je někdo zraněný a zda byla způsobena škoda třetí osobě. Tak jsem řekl že ne a zavěsili. O pět minut později soukromé telefonní číslo a doslova cituji jak se policajt znuděně zeptal " A musíme tam jet, to nezvládnete sami vyplnit papíry? Zvládneme. Tak nashledanou"
Měl jsem hold víc štěstí jak rozumu...
-
To měl štěstí ale k tomu aby fízl napsal blok na § 125c 1k mu bude plně postačovat přiznání viníka nehody při “přátelském” rozhovoru s fízlem a nic vyšetřovat, fotit, měřit nebude, na to mají stejně v autě vercajk jenom ty nehodový dodávky.
Při mém posledním incidentu na silnici se na místě události vystřídalo 5 fízl aut a ani jedno nebylo vybaveno blbým dragerem.
Na tísňovejch linkách se vás snažej zbavit protože doprávaci z nehod toho mají hodně a není problém na ně čekat klidně tři hodiny. Účastníci nehod čekají vlastně tři hodiny na to aby jeden z nich dostal pokutu.
-
Na tísňovejch linkách se vás snažej zbavit protože doprávaci z nehod toho mají hodně a není problém na ně čekat klidně tři hodiny. Účastníci nehod čekají vlastně tři hodiny na to aby jeden z nich dostal pokutu.
Ano, většinou jsou někde zašití a měří :D
-
S tou srnou nebo jiným zvířetem v zimě (při sněhu) bych to moc nepokoušel. Přece jenom jsou pachové schopni tam hledat stopy ve sněhu. Lepší je to auto jak říkal T4455 ;)
Tak kůň nezafungoval. :-)
https://www.krimi-plzen.cz/a/nakladak-najel-do-matersmke-skolky/
-
Ano, většinou jsou někde zašití a měří :D
Vyšetřování nehod (aspoň těch těžkých) dělá jiná část policie než měření rychlosti. Obyčejná dopravka max usměrňuje dopravu a hlídá stopy, než přijede dodávka s pc, tiskárnou, foťákem a kolečkem.