30kmhcz
Ukončené případy => Rychlost => Téma založeno: Phil 15 Května 2017, 17:33:56
-
Zdravím všechny,
do datové schránky firmy dorazila Výzva k zaplacení odpustku za 124 km/h na limitu 100 km/h na D46 u Vyškova. Vozidlo je firemní, jednatel je ochoten spolupracovat, řidič nebyl ztotožněn. V odpustku je uvedeno, že "Měření rychlosti jízdy bylo provedeno silničním radarovým rychloměrem AD9T/09/0394".
Jde o mé první setkání s tímto zařízením a nejsem si jistý, jestli se na to může vztahovat SPRDEL nebo ne. Může mi někdo z místních znalců poradit jak s tím efektivně naložit? Mám za to, že se nejedná o automatizovaný technický prostředek a mělo by tedy stačit, pokud jednatel odepře výpověď. Nebo se pletu?
Díky za reakce
-
Teď bych zažádal o kopii spisu podle SprŘ :-) Ale žádejte hned, ne až před vypršením lhůty.
Když nepošlou, lze s tím potom dál operovat.
-
Pro získání času jde koncem lhůty poslat dopis že chce před udáním řidiče vědět svá práva a povinnosti..
jestli součástí odpustku není i poučení před podáním vysvětlení.. ale to jsem zatím neviděl.. když by bylo tak se dá vymyslet jiný důvod proč udání řidiče odložit..
-
Tak teď jsem z toho trochu vedle :o . Tzn. že firma má jménem jednatele zažádat o spis už v této fázi? Měl jsem za to, že je to krok až před případným SŘ. Doručeno bylo 10.5., takže mám napsat o spis nejpozději do 25.5.?
-
Požádejte hned. Když pošlou, tak lze z fotky odvodit, jestli to bylo z auta nebo z budky. Podle typu hádám že z budky.
A pak by měl být na fotce ksicht řidiče. A když spis nepošlou, tak mi neumožnili řidiče identifikovat.
-
Ok, díky za reakce. Vyžádáme spis. Jen technická - jedná se o automatizovaný systém (SPRDEL) nebo ne (odmítnutí vypovídat=konec)?
-
Pokud je to odpustek (určená částka) tak je to minimálně pokus o SPRDEL. Jestli je oprávněná, to se dá zjistit právě ze spisu.
-
Pro jistotu můžete tak po měsíci udat Helmuta :-)
-
Ramer AD9T lze použít jako ATP (automatizovaný technický prostředek) pro měření rychlosti dvěma způsoby:
- Jako stacionární zařízení ve skříni u silnice, pak je ten komplet označován jako Ramer AD9P. http://www.ramet.as/ramer10-p-1419322652
- Trojnožka u silnice, nebo schovaná v autě. Přičemž nesmí docházet k zastavování vozidel (žádné kontrolní stanoviště). http://www.ramet.as/ramer10-t-1419322574
Odkazy jsou na novější generaci 10, ale pro AD9 to platí stejně.
EDIT: Pokud to bylo na dálnici, tak variantu 1 lze asi v tomto případě zavrhnout.
-
Měl bych tu taky jednu výzvu z Kongresové, pro provozovatele vozidla (s.r.o.) k určení viníka... obec, do 20km/h
Mám v plánu odvětit, že jsem jako jednatel vozidlo neřídil a dále bych využil svého zákonného práva, v dané věci nevypovídat.
Nebo je lepší odcitovat i paragraf, podle kterého tak činím? Sprdel z tohoto vyrobit nelze, nezmiňují autom.zázn.zař., předpokládám přesun k mag. a odložení...
-
S policajtama se co? NEBAVÍME
-
Zdravím,
takže po žádosti o spis dorazila do DS zpráva obsahující následující dokumenty (samostatné soubory pdf a jpeg):
1. průvodní dopis - pouze konstatování o zaslání spisu
2. záznam o přestupku - fotka z radaru
3. původní výzva na odpustek
4. oznámení PaCh
5. detail fota z radaru (viz. obrázek)
6. ověřovací list radaru - zkouška 18.4.17, platnost do 18.4.18
Ocením Vaše návrhy na další postup. Díky.
-
Manuál k radaru:
7.6.3 Nastavení záběrového úhlu objektivu
Záběrový úhel objektivu nastavíme na maximální šířku a pozorujeme polohu
měřených vozidel na snímku. Záběrový úhel objektivu ZOOM zmenšujeme ručně na
objektivu až do hodnoty, kdy jsou všechna měřená vozidla spolehlivě zobrazena na obrázku
včetně čitelné poznávací značky. Na obrázku vozidla měřeného na příjezdu musí být vozidlo
zobrazeno včetně oblasti, kdy vjíždí do radarového svazku. U vozidla na odjezdu musí být
vozidlo zobrazeno včetně oblasti, kdy vyjíždí z radarového svazku.
Právě tato velikost záběrového úhlu objektivu je optimální. Pokud bychom zvolili
příliš úzký záběrový úhel, některá vozidla nemusí být zobrazena celá. Pokud dojde
k takovému stavu, je potřebné záběrový úhel opětovně rozšířit.
Při měření na více jízdních pruzích je nutné věnovat pozornost nastavení ZOOMu.
Toto nastavení má velký vliv na celkový počet nevyužitelných snímků. Efektivně lze měřit
maximálně dva jízdní pruhy. Měření většího počtu jízdních pruhů snižuje produktivitu
měření, protože dokumentace není průkazná pro všechna měřená vozidla ve všech pruzích,
pokud je zobrazeno více vozidel v jednom směru na snímku. Právě důsledné nastavení
ZOOMu umožní snížit počet nevyhovujících snímků.
-
Další závadou pak může být přítomnost reflexních prvků v ose antény - svodidla, billboard, apod.
Hlavní problém je ale přítomnost více vozidel na snímku, což dokumentace výslovně uvádí jako vadu měření.
-
Řekl bych, že mohl být překročen i "úhel mezi osou anténního svazku měřiče rychlosti a osou směru jízdy měřeného vozidla", který má být max. 22°.
-
Stáhněte si manuál k AD9 (měl by být v sekci Odborná literatura) a přečtěte si vše o jednoduché reflexi.
Ve stejné sekci je dokument Vyhodnocení záznamů, jsou tam také dobré postřehy.
Váš případ:
Je tam nastaven velký dosah (na dva pruhy je doporučeno 20 - 30 m), u vás je to 60 m.
Teoreticky mohlo dojít ke změření vozidla jedoucího za Vámi.
Pozice vozidla - mělo by být z velké části vlevo a vjíždět do svazku, vy v něm už jste.
Vždy jde rozporovat ustanovení radaru, záleží jak jsou příslušníci důvtipní a jestli jim SO položí ty správné otázky.
Citace některých vět z výše uvedených dokumentů:
Návod AD9: Jednoduchá reflexe - strany 14, 15 a 17
Vyhodnocení záznámů: - Reflexe - strana 2
- Pozice na snímku strana 3 a 4
PS: Výslech příslušníků může být hodně důležitý (i jeho případná absence v řízení).
-
Díky všem za reakce. Všechno to jsou argumenty, které se budou určitě hodit do případného SŘ, nicméně bych se tomu pokud možno rád vyhnul. S ohledem na to, že řidiče na fotce nelze identifikovat, tak jsem měl za to, že začnu čistě variantou Helmut, tzn. pošlu udání a pak budu postupovat v souladu s touto variantou. Nebo to mám chápat tak, že s udáním Helmuta bych měl současně uvést výše zmíněné argumenty? "Sorry jako", ale mám v tom trochu guláš...
-
Můžete. Postavte to takhle:
- Helmut se přizná, že řídil
- Helmut vám napíše plnou moc k zastupování
- Vy jako zástupce Helmuta napíšete, že nevidíte k řízení důvod, když jsou na fotce dvě auta, což odporuje návodu (a s tímhle teď orgán těžko něco udělá). Navrhujete zastavení řízení.
IMO to orgán hodí ze skály rovnou, když uvidí tolik komplikací :-)
-
Ještě by do toho šlo možná hodit vidle dotazem přes 106ku.
Požádat například o informaci, kde bylo toho dne likvidační stanoviště pro tento konkrétní radar.
Pokud to PČR nedocvakne a odpoví že stanoviště bylo v XYZ, tak nesplní požadavky pro měření automatickým technickým prostředkem (podmínka pro SPRDEL).
Ale je to jen výstřel naslepo.
-
Jinak je zde už dokumentován případ, kdy SO dělá problémy v případě, že Helmut se nechá zastupovat provozovatelem vozidla. Opasův návod by proto možná bylo vhodné upravit tak, aby Helmuta zastupoval někdo jiný.
-
Ad opas - díky, tohle odpovídá mé představě.
Ad icu - díky za poznámku, nicméně si nedokážu představit, jak by to zdůvodnili. Je přece logické, že pokud jsem auto půjčil např. obchodnímu partnerovi, tak ho asi nebude zastupovat někdo z ulice. I když chápu, že u těch šmejdů platí, že účel světí prostředky...
Čistě off-topic - neví někdo, jak tohle řeší například půjčovny aut? Co když auto půjčí cizinci (např. EU), který následně nereaguje?
-
Maji ve smlouve uvedeno, ze muzou zakaznikovi nauctovat veskere vydaje ohledne pripadnych prestupku. Takze mu proste strhnou z karty urcenou castku nebo SPRDELne a je hotovo.
-
Na tohle by bylo zajímavé použití nějaké prepaid debetní karty (Blesk peněženka atd.), ze které by si post-mortem nestrhli už nic, protože by z ní nebylo co strhnout. Blokace na kartách dnes může trvat (myslím) maximálně 30 dní, takže předautorizovat si rezervu na případné přestupky, které přijdou bůhvíkdy, asi nepůjde..
-
dj-bobr: ale pak máte dluh u autopůjčovny a může ho vymáhat..
-
Phil: Také si to nedovedu představit, nicméně se snaží: https://www.30kmh.cz/index.php?topic=4581.0 Velmi se těším na chvíli, až SO zpochybní Helmuta, protože ho není schopen/ochoten kontaktovat, pošle věc do sprdele a tam ten zpochybněný Helmut přijde osobně jako svědek, a to s účtem na náhradu nákladů.
Půjčovny to mohou mít ošetřené IMHO přes kreditku, na kterou se auto půjčuje a příslušný obolus si strhnou a následně pošlou na účet SO. Pyrát se možná bude bránit, ale otázka, jak moc a jak to půjčovna ustojí vůči bance/řidiči. Jestli nějaká půjčovna už šla/jde proti sprdeli, to netuším.
-
S tema limitama u karet to moc nechapu. Dnes je snad normalni, ze si v principu mohu menit u bezne platebni karty limit v realnem case a zdarma. Tedy potrebuji neco vetsiho zaplatit, v jednom panelu si pustim bankovnictvi a navysim limit, v druhem panelu zaplatim v eshopu a pak v tom prvnim stahnu limit zpet. Znam nekolik paranoiku, kteri maji limit pro internetove transakce defaultne na nule a zvysuji jen na tu minutu, kdy plati. Totez jde pouzit pro "zaruku" u "kreditky", tedy zvednu limit, poskytnu cislo karty, pockam na odsouhlaseni, stahnu limit zpet, zadna blokace neprobehne a po mesici mi opravdu nic nestrhnou.
-
Ano, ale to je ve vetsine pripadu limit pro elektronicke platby v e-shopech, ne pro platby provedene fyzickou pritomnosti karty u obchodnika.
-
Ja mam tri limity obchodnik, web, a bankomaty. Web je podmnozinou obchodnika, jinak je to volitelne.
-
Aha, ty banky se lisi vice, nez jsem predpokladal.
mBank ma limity na vybery na pobockach bank, na vybery z bankomatu a na obchodnika. Obchodnik ma podmnoziny MO/TO a web a prave tyto podmnoziny nekteri lide maji na nule a zvedaji jen v pripade potreby. I kdyz dnes uz to u plateb pres web neni tak nutne, protoze je jeste potreba mit u sebe zapnute spravne mobilni cislo.
-
I kdyz dnes uz to u plateb pres web neni tak nutne, protoze je jeste potreba mit u sebe zapnute spravne mobilni cislo.
Což je bohužel docela diskriminace, protože ne každej chce mít mobil. A pokud vím tak to (u mBank a RB) myslím vypnout nejde.
-
Fio nabízí autorizaci elektronickým podpisem (alternativně k autorizaci pomocí SMS). Lze prý mít taky kombinaci obou předchozích metod.
Ale pokud vím, tak autorizaci elektronickým podpisem aktivně nenabízejí.
EDIT: Doplnění: Autorizace pomocí elektronického podpisu se týká pouze potvrzování operací v elektronickém bankovnictví, pro 3D Secure je potřeba mobilní telefon.
-
I kdyz dnes uz to u plateb pres web neni tak nutne, protoze je jeste potreba mit u sebe zapnute spravne mobilni cislo.
Což je bohužel docela diskriminace, protože ne každej chce mít mobil. A pokud vím tak to (u mBank a RB) myslím vypnout nejde.
Hledej klicove slovo "3D secure", proste to je v dnesni dobe moderni, bude rozsireno cim dal vice a odmitnout nejde...
-
tak u Equabank 3D Secure není a podle jejich vyjádření ho ani nezavedou.
Ale je to uř dost od tématu...
-
U 3D Sercure je problém, že ho musí podporovat obchodník, v případě, že ho nepodporuje, stačí zadat údaje z karty a platba se provede bez 3DS ověření.
-
Došlo na odvolání, které SO zamítl. S ohledem na argumentaci byla pokuta uhrazena.