30kmhcz

Přestupek (dříve správní delikt) provozovatele (tzv. řešení osoby blízké) => Výzva provozovateli vozidla k uhrazení určené částky => Téma založeno: Adewzen 05 Května 2016, 11:42:48

Název: Octavia jako automatické měření?
Přispěvatel: Adewzen 05 Května 2016, 11:42:48
Zdravím,

přišla nám z Benešova "výzva" podle §125h za 900,-. Změřeno PČR radarem na Octavii takže zjevně nesplňuje podmínku § 125f (2) a - nejednalo se o automatický systém, jasná argumentace.

Leč na webu mobilty 2014 jsem našel:

Citace
Například Městský úřad v Benešově takto „ošetřil“, pravděpodobně ve spolupráci s policií,  měření prováděné přístrojem Ramer 7CCD vestavěném ve vozidle Škoda Felicia. Přitom manuál v uvedenému měřiči předpokládá, že přístroj je po dobu měření obsluhován. Doporučujeme řidičům, aby i přes uvedenou argumentaci trvali na tom, aby správní orgán provedl řádné dokazování, že byla podmínka bezobslužnosti automatického zařízení naplněna, protože pouhé konstatování, že tomu tak bylo nebo že to je technicky možné zjevně nepostačuje.

Máte někdo zkušenost jak tahle aurgumentace nakonec dopadne? podařilo se to někomu rozbít? Nepodařilo se mi nic vygooglit, ale možná jen špatně hledám

Díky za odpovědi
Název: Re:Octavia jako automatické měření?
Přispěvatel: uziv 05 Května 2016, 11:55:33
Špatně hledáš. Kdybys zadal do vyhledávání ve fóru tvoje "automatické měření", tak hned zjistíš, že jeden tahový případ se tlačí k soudnímu rozhodnutí.
Název: Re:Octavia jako automatické měření?
Přispěvatel: Adewzen 05 Května 2016, 14:21:09
Tak neumím hledat. (vyhledávání v sekci vs. vyhledávání globálně)

Pročtu si to a rozmyslím co s tím dál.

Díky
Název: Re:Octavia jako automatické měření?
Přispěvatel: frantisek 12 Května 2016, 16:40:42
Protoze jde o zivou a zhavou kauzu, neni ve verejne sekci fora. Vyhledavani a "verejnost" ji nevidi.

Jak se branit: stat si za svym.
Navody k jednotlivym radarum tu jsou, takze vykopirovat prislusnou pasaz, specifikaci vyrobce ze radar vyzaduje obsluhu a tu jim omlatit o hlavu.
Ve spise bude kdo radar overil (meteo) a kdo je skolen k jeho _obsluze_. Tohle pouzit.
Asi tam nebude napsano, kdo radar obsluhoval, pokud ano, opet - POUZIT.
 Uspech zarucen neni, ale aktualne se s tim neda nic jineho delat.
Samozrejme, postup stejny jako u kazdeho jineho prestupku/SprDel-u - pouziti metod zde mnohokrate popsanych.
Název: Re:Octavia jako automatické měření?
Přispěvatel: kverulant 12 Května 2016, 20:51:19
Pokud narazíte na úřád, který je ke všemu hluchý a slepý, tak vydání rozhodnutí (VINEN) asi nezabráníte, dál si pojedou ve své linii, jedině můžete dát do zápisu Vaše znechucení, pokud úřad nezajistil Vámi navrhované důkazy (kdo nastavil, zda se jednalo o dopravně bezpečnostní akci...). Potom Vás čeká odvolání, kde se Vaše argumenty zopakují a rozepíšete se, že v RAMER 7 lze používat (obsluhovat)  pouze v souladu s návodem, tedy se nejedná o bezobslužné automatické měření.
Otázka : Lze provozovat zařízení RAMER 7 v módu obsluhy ?
Odpověď : Jistě, k tomu je obsluha vyškolena.
Požadavek : Dokažte nade vší pochybnost, že v době měření nebylo zařízení obsluhováno.
(Negativní důkaz je dost obtížný  :)  )
Podobné řeší adder http://30kmh.cz/index.php?topic=1637.msg13552#msg13552 , kde odvolačka nabádá úřad, aby si položil otázku zda se jedná o automatizovaný systém. Nebo tady http://30kmh.cz/index.php?topic=1891.msg16564#msg16564 .
Název: Re:Octavia jako automatické měření?
Přispěvatel: Konecma 13 Května 2016, 22:53:15
Pokud budete provádět výslech policistů ptejte se na:
Zeptejte se policisty pokud je měřič automaticky technicky prostředek bez obsluhy, proč musí být policista proškolen k obsluze měřiče
Zajímejte se co je předmětem proškolení, na zapnutí a vypnutí není třeba školení
Kdo a jak nastavoval měřič (místo měření, parametry měřiče, ruční nebo automaticky režim atd)
Požadujete, aby policista přesně popsal jak měřiče nastaví (zapnu měřič, zapnu počítač, vstoupím do nastavení, vyberu místo měření stisknutím f10 ...)
Kde se měření ukládá (obvykle měřič pak disketa pak se přenáší do pc)
Požádejte so, aby zajistil důkaz že měřič byl přepnut do automatického režimu (tedy ze obsluha při nastavení radaru nastavila automaticky režim)
Požádejte so, aby zjistil zda byl měrič nastaven pro měření v obou směrech nebo jen v jednom směru
Kdo a jakým způsobem nastavoval radarovou hlavu
Jakým způsobem ověřili zda jsou měřená vozidla v dosahu měření a zda byly splněny ostatní výrobcem stanovené podmínky, nespokojte se s tvrzením, že pokud nejsou parametry ok měření se neprovede a požadujte, aby obsluha jednotlivé kroky přesně popsala
Zda před započetím měření prováděli kontrolní měření.
Zda během měření prováděl dohled a provozní kontroly měřiče jak obsluze ukládá manuál.
Zjistěte zda v daném místě bylo kontrolní/likvidační stanoviště
Pokud ano požadujete předvolání policistů z kontrolního stanoviště k výslechu (pokud bylo měření bez obsluhy, kdo policistům na kontrolním stanovišti oznamoval koho zastavit)
Pokud nebylo kontrolní stanoviště, so podle metodického pokynu MD bude trvat na tom že měření bylo automatické
Požadujete založení manuálu do spisu policistů přezkoušejte z vybraných části

Jako klíčové vidím, že výrobce měřící stanoví, že kontrola se provádí před započetím měření a pak v průběhu měření kdykoli při podezření na chybu. Tuto kontrolu provádí proškolena obsluha, takže buď měření proběhlo bez obsluhy , která prováděla kontroly (jak ukládá zákon) a nebyl dodržen návod, nebo návod dodrželi a pak měření nebylo provedeno pomocí atp bez obsluhy, proto je vyloučeno, aby měřič na policejním voze, byl atp bez obsluhy.

Ale jak jsem uvedl so bude vycházet z toho zda v místě bylo kontrolní stanoviště nebo ne viz zde:
metodický pokyn MD 102/2013-160-OST/4

http://uloz.to/xPPx2dJN/11012016-stanoviska2-pdf (http://uloz.to/xPPx2dJN/11012016-stanoviska2-pdf)
http://uloz.to/xfUqYci1/11012016-stanoviska1-pdf (http://uloz.to/xfUqYci1/11012016-stanoviska1-pdf)

Citace
K uznání mobilního měřiče jako automatizovaný technický prostředek používaný bez obsluhy podle našeho názoru nepostačí skutečnost, že se ve své podstatě jedná o přístroj  stejné konstrukční a technologické vybavenosti jako měřič rychlosti pevně zabudovaný ve stacionárním zařízení. Nedílnou a nezbytnou podmínkou zůstává skutečnost, že identita skutečného řidiče není v daný okamžik zjistitelná, jinými slovy, že v daném místě a čase není organizováno kontrolní stanoviště, kde by mohlo být kontrolované vozidlo zastaveno a jeho řidič konkrétně zjištěn. Tuto zvláštní podmínku lze podle našeho názoru zhojit výlučně tak, že bude vhodným způsobem legalizován mobilní měřič rychlosti jako automatizovaný technický prostředek používaný bez obsluhy. Tak např. mobilní měřič rychlosti bude použit podle uzavřené koordinační dohody Policie ČR a obce ve smyslu ust. § 16 zákona č. 273/2008 Sb., o Policii ČR (dopravně bezpečnostní akce), kdy po předem stanovenou dobu bude takový měřič rychlosti nastaven na automatický režim, ale v rámci této akce nebudou řidiči vozidel zastavováni. Obdobně tomu bude i při měření, které provádí obecní policie, kde jednak bude měření prováděno na místech určených Policií ČR, eventuálně v souladu s obsahem příslušné veřejnoprávní smlouvy, bude-li měření probíhat na území jiné obce. Zde pak postačí např. předchozí písemný pokyn (záznam
o instruktáži) starosty či odpovědného radního, který je pověřen řízením obecní policie.
Název: Re:Octavia jako automatické měření?
Přispěvatel: DanBlack 15 Května 2016, 20:56:04
Špatně hledáš, já to dotáhnul k zastavení řízení...
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=1685.0 (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=1685.0)