30kmhcz
Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: Zdenek.123 24 Září 2021, 11:13:22
-
chtěl bych popsat situaci:
1. Stojíte v řadě před křižovatkou vjíždějíc na hlavní, kde před vámi stojí paní, která telefonuje a křižovatkou nechce projet. Už by se dalo projet snad 30 krát (i možná vozem taženým koněm) tak zatroubíte a ona na vás ukáže Fakáč a stojíte dál.
Kdyby mě žena nazastavila, vystoupil bych ...
Co v takové situaci správně dělat.
2. Taková stejná situace, paní ve velkém autě si hodí blinkr a začne se tlačit do Vašeho, pruhu protože ona křičí, že nemá čas. Když moje žena vystoupila, ona vytáhla kesr.
děkuji Vám za jakoukoli radu.
3- Co v případě když se strhne rvačka, nebo paní do vás 'tukne
-
děkuji Vám za jakoukoli radu.
Neberte to prosím zle, ale máte-li problém podobné situace řešit, bylo by možná nejlepší probrat to s psychologem.
Lidé jsou různí. Ti, kteří by se dali zařadit do kategorie "pako", jsou ve velké menšině, ale opticky to vypadá, že jich jsou plné silnice, protože normální řidiče zkrátka nevnímáte. Jak stojí ve slavné Serenity Prayer, je třeba odlišovat věci, které změnit jde, a které ne. Paní s telefonem nepřevychováte. Pokud vám to udělá dobře, trubte si dle libosti, nad fakáčem pak stačí se usmát. Lézt z auta ven je ve 100% případů špatně, pokud nemáte pod kontrolou emoce. Jediné, co dává smysl, je podívat se, zda řidič nemá nějaký problém a nepotřebuje pomoc, ale chtít si něco vyříkávat je poukázka na mnohem větší problémy. Jakákoliv eskalace je LOST-LOST situace - buď dostanete přes hubu, nebo sice "vyhrajete", ale následující rok kvůli tomu budete s nálepkou "obviněný" běhat po úřadech či soudech (tedy původní ztráta času v řádu jednotech minut poněkud naboptná).
Správný recept na "rvačku" je do žádné se nezapojovat. Recept na "ťukanec" je mít dashcam.
-
Normální člověk z auta nevystoupí.
-
HH:
DĚKUJI VLASTNĚ ZA ODPOVĚĎ, ŽE SI MÁM NECHAT S...T NA HLAVU A NA KŘIŽOVATCE POČKAT AŽ SI PANÍ POPOVÍDÁ, NEBO NECHAT NASTŘÍKAT OD PANÍ KESR DO MANŽELČINÉHO OBLIČEJE.
HLAVNĚ MI VŠICHNI USTUPTE, PROTOŽE JÁ SI POTŘEBUJI POPOVÍDAT, NEBO JÁ NĚKAM SPĚCHÁM -
NESOUHLASÍM - ONI SE NEHOVAJÍ TAK JAK BY M-ĚL-Y.
ALO.IS:
Re:Paní nejede a telefonuje.
« Odpověď #2 kdy: Dnes v 12:05:28 »
OdpověďCitace
Normální člověk z auta nevystoupí.
A ČEKÁ AŽ SI PANÍ POPOVÍDÁ ... DALŠÍ TAKOVÝ
-
Nemůže druhý řidič vědět, jak je pro prvého řidiče hovor důležitý, jestli volá záchranku, nebo má na uchu sebevraha, kterému to rozmlouvá ...
-
Až polovina řidičů je ochotná extrémně nebezpečné projevy agresivity v dopravním provozu tolerovat. Přitom ročně agresivní šoféři způsobí na českých silnicích průměrně asi šest stovek nehod. „Lidé své prohřešky za volantem omlouvají tím, že si to okolnosti žádají. Ochota k takové omluvě je u nich neobyčejně vysoká,“ upozornil výkonný ředitel České asociace pojišťoven Jan Matoušek.
Zdroj: https://www.idnes.cz/brno/zpravy/agresivni-ridici-jizni-morava-mladi-zabijaci-vybrzdovani-mysky-riziko
Rádci: HH a Alo.is radí, nechat si S..T na hlavu. Děkuji TEDY za RADU z tohoto fóra ...
-
1. Stojíte v řadě před křižovatkou vjíždějíc na hlavní, kde před vámi stojí paní, která telefonuje a křižovatkou nechce projet. Už by se dalo projet snad 30 krát (i možná vozem taženým koněm) tak zatroubíte a ona na vás ukáže Fakáč a stojíte dál.
Kdyby mě žena nazastavila, vystoupil bych ...
Co v takové situaci správně dělat.
No buď objet, zatroubit, poprosit, aby se uhla a podobně. Hádám, že každého svéprávného člověka napadne, co by měl v takové situaci dělat.
2. Taková stejná situace, paní ve velkém autě si hodí blinkr a začne se tlačit do Vašeho, pruhu protože ona křičí, že nemá čas. Když moje žena vystoupila, ona vytáhla kesr.
No asi mám malou představivost, ale moc si tuto situaci představit nedokážu. Jakože paní stojí, telefonuje a zároveň s puštěným blinkrem se tlačí do vašeho pruhu a navíc k tomu křičí? No a to s tím kesrem nechápu už vůbec
Normální člověk z auta nevystoupí.
A ČEKÁ AŽ SI PANÍ POPOVÍDÁ ... DALŠÍ TAKOVÝ
Ano má pravdu, normální člověk opravdu nebude z auta vystupovat a vyřizovat si nějaké svoje mindráky s cizími lidma. Já třeba osobně vozím pepřák a už jsem ho jednou použil na podobného tydýta, co měl potřeba mě pronásledovat a řešit věci, které se ho ani netýkali...
Jinak podle CAPSLOCKU hádám, že jste si spletl toto forum s novinkami.cz
-
No a co dělá v podobných situacích Zdenek.123?
A kolikrát byl u soudu za ublížení na zdraví? A stálo to za to?
Co až vyběhnete z auta a budete koukat do palné zbraně z toho špatného konce?
-
HH: DĚKUJI VLASTNĚ ZA ODPOVĚĎ, ŽE SI MÁM NECHAT S...T NA HLAVU
Na koho řvete? Zjevně nezvládáte své emoce ani na diskuzním fóru, s takovou náturou je docela risk sedat za volant.
NESOUHLASÍM - ONI SE NEHOVAJÍ TAK JAK BY M-ĚL-Y.
O tom se nikdo nepře. Popsané chování je idiotské, navíc naplňuje skutkovou podstatu minimálně 2 přestupků (držení telefonního přístroje při řízení a omezování plynulosti provozu) a možná i nějakých dalších (např. schválnost podle § 7 zák. 251/2016 Sb.). Jen by mě zajímalo, co jste čekal za odpověď, abyste byl spokojený. Volat fízly? Přinutit paní k ukončení hovoru namířenou legálně drženou zbraní? A celé si to pro jistotu nahrát na dashcam? Nebo dokonce do příjezdu fízlů provést na paní citizen's arrest?
Já nejsem expert na lidskou duši, ale jako právník vám s plnou vážností radím neřešit chyby jiných řidičů vystupováním z auta (a silně pochybuji, že by vám kdokoliv jiný dal odlišné doporučení). Jak s tím naložíte je vaše věc.
-
děkuji Vám za jakoukoli radu.
Vozte kameru. S překvapením zjistíte, že má blahodárný vliv i na Vaše chování.
-
Jak rikala babicka : "kdyz se zacnes hadat s blbcem, hadaji se dva blci" . ;) Takze asi tak nejak.
-
2. Taková stejná situace, paní ve velkém autě si hodí blinkr a začne se tlačit do Vašeho, pruhu protože ona křičí, že nemá čas. Když moje žena vystoupila, ona vytáhla kesr.
Pokud se na vás někdo tlačí (s oblibou to dělají fízlove ze zadu ve snaze donutit vás zrychlit/znervoznět) a to takovým způsobem, že vás OHROŽUJE, resp. si něco vynucuje i za cenu toho že vás někam vytlačuje, tak prostě pokud to nejsou 80km rychlosti, ignorujte. Jste-li si jistý, že jste "v právu" resp. tedy při nějakém přejíždění z pruhů by případná kolize nebyla z hlediska pravidel provozu primárně vaše vina tak to nechte ať si do vás nabourá ne? O co jde. Samozřejmě to bude vyžadovat umět trochu komunikovat, s fízlem při šetření. No a když se na vás tlačí fízl tak mu to prostě zahamtněte, nějakej ten pocit běžícího psa přes cestu je všudypřítomný.
Jak už vám zde naznačili, když kokoty nezvládnete skrze troubení či nadávání za volantem chyba je primárně u vás, jednou si uděláte průser který nepůjde vrátit. Vystupovat z auta a jít si něco vyříkávat.. To je doslova sebevražedné jednání.
-
No a když se na vás tlačí fízl tak mu to prostě zahamtněte, nějakej ten pocit běžícího psa přes cestu je všudypřítomný.
S těmito radami bych byl velice opatrný, dotyčný to samozřejmě nezadupne před fízlěm, ale před nefízlem se už tak bát nebude.
-
Když moje žena vystoupila, ona vytáhla kesr.
Kesr? To mohla bejt prdel, bába s keserem, jak loví vaši bábu :-)
-
Říkáte, že tam bylo času, že by stačil projet kočár. Není nic snažšího, než to auto prostě objet a cestou okolo mu dát trubku.
Takovejch stojících aut jsem už potkal. Vždy si najdou to nejblbější místo na telefonování i když třeba v blízkosti můžou zastavit tak, aniž by překáželi.
Ale chodit kvůli tomu někomu něco vysvětlovat? Lidi kteří se chovají na silnici agresivně většinou mají něco s hlavou, takže jít něco vysvětlovat takovému člověku, je tak akorát si naběhnout a blbého blokování průjezdu z toho může být několik hodin vysvětlování někde na stanici.
To vám to za to tak stojí? Já osobně tyhle lidi protroubím, ale nijak více na ně nereaguju. A nějaké gesta? Ty mi jsou úplně u zadele, beru to z nadhledem, protože nejhorší je srážka s blbcem a moudřejší ustoupí.
A s tím kaserem. Záleží jakým stylem na ní vaše paní naběhla. Ta dotyčná také mohla mít s chování vaší družky pocit, že bude napadena, tak vytáhla kaser, aby bylo jasné, že se bude bránit.
Na mě naběhnout nějaký vysvětlovač, tak taky mám nachystaný pepřák, kdyby něco.
A s lepiči na zadek si počínám od té doby co mě jeden takový naboural zezadu následovně. Prostě blinkr ke straně, plynule zpomalím až do zastavení u kraje, hodím varovky a ať si ten za mnou dělá co chce. Nehodlám se kvůli dalšímu takovému ocasu zase měsíc hádat s pojišťovnou. A budu kvůli tomu doplňovat kameru i dozadu.
Ve předu je to v dnešní době a cenám kamer podle mě základní výbava.
-
Pokud někdo přistupuje "v náladě" k vašemu vozu, otevřete okénko, dejte mu plnou slzáku a jeďte pryč...
-
tak tenhle postup by nešel províst v ani jednom z proběhlých případů, protože buď bylo moje auto zablokovaný jejich autem a nebo to bylo v koloně před železničnim přejezdem, nebo křižovatkou a nebo to byl dědek s kladivem před autem.
Takže "jeďte pryč" nebylo možné provést, musel bych tam s tim člověkem čekat neznámo kolik minut, než bych moh jet dál, dotyčnej by se pravděpodobně vrátil do auta a pronásledoval mě, což by rozhodně nevygenerovalo nic dobrýho. Leda že bych "jednání" co nejvíc zdržoval a na závěr kdy už bych věděl že můžu jet provedl tento akt, ovšem to se obávám, že už je diagnóza zmrd a tim si myslim, že netrpim.
-
Mne sa to ešte za 15 rokov a ~350 000 km stalo jediný raz (chalan bol následne vyvedený z miery argumentom, že pri výjazde z vnútorného pruhu okružnej križovatky musí dať prednosť vonkajšiemu pruhu aj keď je výjazd dvojpruhový - nešlo o turbo kruháč -, a nebol to schopný či ochotný pochopiť). Takže ak vám niekoľkokrát za porovnateľné obdobie, tak buď to bude nejaký "region razovity", alebo je na vašom štýle jazdy naozaj niečo v neporiadku.
-
spíš to bude mym stylem jízdy, ovšem jestli těmhle situacím předcházelo spáchání nějakýho dopravního přstupku z mojí strany, tak to bylo snad jedině 55 km/h v obci, jinak povaha těch aktů byla řek bych obecně přílišná hyperaktivita. Tak či tak, vyhrožování je podle mě přestupek daleko vážnější.
-
Dodržuji jedno pravidlo. Chovej se k ostatním tak, jak chceš, aby se oni chovali k tobě. A I Vám také doporučím vozit kameru.
-
V zivotě by mě nenapadlo někoho kádrovat za přestupky proti zákonu (pokud je to ohrožující jako třeba blbec v protisměru, pak blikám a troubím). Ale přestupky vůči slušnému chování naserou víc. Také není přestupkem např. předbíhat ve frontě, chodit do národního v teplákách nebo běhat po eskalátorech v protisměru. Přesto to je chování, které navodí pozvednutá obočí nebo u labilnějších jedinců i ruku.
-
Pokud někdo přistupuje "v náladě" k vašemu vozu, otevřete okénko, dejte mu plnou slzáku a jeďte pryč...
Okénko bych rozhodně neotvíral, ten slzák může mít v ruce on a v uzavřeném prostoru jako je vozidlo to působí několikanásobně víc než v otevřenému prostoru jako je silnice.
-
... cítila být ohrožená mojí dynamickou jízdou, případně měla pocit že "na ní najíždím" (do dnes nevím co tim bylo myšleno) ...
Vypadá to, že nedodržujete bezpečnou vzdálenost. Podstatné je totiž i to, co za bezpečnou vzdálenost považují ostatní. Vy možná máte nové auto a jste schopný zabrzdit na pětníku, ostatní se na to zřejmě nechtějí spoléhat. Pokud k podobné situaci došlo vícekrát, měla by to pro vás být indikace, že minimálně část problému je na vaší straně.
-
Když ti jeden člověk řekne, že jsi osel, ignoruj ho. Když ti to řekne sto lidí, kup si sedlo.
-
Co situace, kdy má protijezdec bez práva přednostní jízdy (ze zákona i "morálně") červenou šipku na P7, dostatečně brzy mne vidí, přesto mi tam vjede (je to úzká silnice, kde se dva vedle sebe nevejdou).
Je správným řešením:
a) uhnout se sám (couvnout, vjet za obrubník, ...)
b) zůstat stát na místě a nic dalšího nedělat (počkat až vycouvá nebo vjede sám za obrubník ...)
c) zůstat stát, otevřít okénko a zeptat se řidiče, zda viděl tu značku...
d) něco jiného (prosím doplňte v reakcích)
Sám jsem tuhle udělal c) a mělo to za následek mj. to, že protijezdec se na mne díval s despektem a tykal mi. Pak jsem o tom v hlavě přemítal a pro sebe si řekl, že správné mělo být za b). Možnost a) se mi vůbec nezamlouvá.
Díky.
-
Neexistuje žádné správné řešení ve smyslu pravidel provozu, ZPPK (a dokonce ani právní řád jako celek) není něco jako Talmud, aby to při náležité exegezi dávalo odpověď na libovolnou otázku. Odpovědět lze na to, jaké měli účastníci povinnosti, a jednali-li určitým způsobem, zda to bylo v souladu s pravidly či nikoliv.
V naznačené situaci, značka P7 je příkaz dát přednost, tedy nesmí se do úseku vjet, pokud by se s protijedoucím nevyhnul. Párová značka P8 žádné povinnosti ani práva neukládá, pouze informuje o povinnosti řidičů protijedoucích vozidel. Pokud protijedoucí řidič nerespektoval P7, tak zkrátka prvidla porušil. Víc vám toho ZPPK neřekne, není tam žádný návod, co dělat, když někdo poruší pravidla (krom toho, že jde o přestupek a má ho řešit nějaký orgán), není tam žádný bianco šek, podle kterého by bylo souladné s pravidly toho, kdo něco porušil, zastřelit/nabourat/vynadat mu/zablokovat dopravu atp.
K návrhům
a) může být - IMHO i poté, co někdo porušil P7 a došlo k zablokování, stále v plném rozsahu platí § 20 ZPPK, tedy i to, že musí-li někdo couvat či jinak nestandardně manévrovat, má to být ten, pro koho je to snazší a bezpečnější (ne nutně ten, kdo měl původně přednost)
b) chvíli stát, máte-li pocit, že má blokádu v souladu s § 20 vyřešit druhý řidič, asi není proti ZPPK (pokud hrozí, že to do vás někdo našije, je třeba dát blikačky, § 31) - pokud byste to tam takto chtěli blokovat oba celý den, tvoří obě vozidla překážku, a na to už nějaké noty v ZPPK jsou (trojúhelník, neprodleně odstranit, nelze-li, nahlásit fízlům ...)
c) komunikaci přes otevřené okénko ZPPK nezakazuje,
d) poradím totéž, co zakladateli vlákna - nechat se ve vlastním zájmu včas vyšetřit, pokud nezvládáte podobné situace přirozeným způsobem ad hoc efektivně řešit a neeskalovat. Za závažný signál považuji mstitelské tendence, že se vám "nezamlouvá", že byste měl/mohl ustoupit i když jste problém nezpůsobil.
-
d) můžete druhému ridiči slušně vysvětlit význam značky. Já jsem jí také dlouhou dobu neznal a považoval jsem jí za jednu z mnoha nepodstatných značek, kterých si nemusím všímat.
-
Já jsem jí také dlouhou dobu neznal a považoval jsem jí za jednu z mnoha nepodstatných značek, kterých si nemusím všímat.
...no a me prislo ze to byla jedna ze zasadnich znacek co do nas tloukli v autoskole ;)
-
Ja obvykle robím a) s tým, že pri prejazde protiidúceho aplikujem klaksón a akonáhle je voľno, pokračujem svojou cestou. Kto pochopí, pochopí, kto nie, s tým je zbytočné sa ďalej vybavovať.
-
Většinu značek potřebujete znát pouze pro úspěšné složení zkoušek v autoškole. V praxi vám pro bezpečnou jízdu stačí znát značky upravující přednost jízdy, pár výstražných značek a dále ty co se vyskytují ve vašem okolí. Zbytek můžete v klidu zapomenout a dohledat si jejich význam až v případě potřeby.
-
Většinu značek potřebujete znát pouze pro úspěšné složení zkoušek v autoškole. V praxi vám pro bezpečnou jízdu stačí znát značky upravující přednost jízdy, pár výstražných značek a dále ty co se vyskytují ve vašem okolí. Zbytek můžete v klidu zapomenout a dohledat si jejich význam až v případě potřeby.
No zrovna zmíněná značka právě přednost v jízdě upravuje. Třeba kdo projede po mostě nebo v zúžení a kdo má čekat. i když ignorování této značky snad nikoho nestálo nikdy víc než plechy nebo ostudu.
-
Zamknout se v autě a snažit se ujet? Pokud nejde ujet, natáčet na mobil videozáznam s jeho konáním, třeba se toho zalekne? A hlavně se nad sebou poctivě zamyslet, jestli nenesu nějakou vinu na vyprovokování agresora k agresi? Ti co spolu budou mít potyčku na veřejnosti, se dopustí nejspíš výtržnosti a to oba účastníci, nezáleží zas až tak na tom, kdo si jak začal, ale kdo při tom byl jak aktivní, co při tom způsobil tomu druhému a na co existují jaké důkazy, policajti se budou nejspíš snažit stíhat oba účastníky, ne jen jednoho, na to je třeba dopředu myslet.
-
Jinak krom ňákejch obecnejch pravd jsem tu ale furt nezahlíd použitelnou radu, co má dělat řidič, za kterým si někdo došel a měl s ním potyčku, což je chování, které tu sice důrazně nedoporučujete, ale neuvádíte co tím tento agresor riskuje, nebo co se mu může stát.
Nejdřív ňáký obecný pravdy - agresor může dostat přes hubu (nebo pepřákem atp.), a nebo taky může "vyhrát", tedy přes hubu dostanete vy, ale protože u toho budou svědci a třeba i záznam, bude následně odstíhán za výtržnictví a ublížení na zdraví, a bude vám nějaký čas platit příjemnou rentu (pokud doktorům správně popíšete, jak vás od té doby nesnesitelně bolí záda, a psychologům, jaké z toho máte trauma).
Nicméně doporučení konflikt pokud možno nevyvolat, a pokud už probíhá, tak deeskalovat, vychází z toho, že nejde o hru s nulovým součtem. Racionální hráč bude optimalizovat svůj zisk (resp. spíše minimalizovat ztrátu), a tím shodou okolností pomůže i protihráči. Naopak, když na sebe narazí dva magoři, kterým půjde hlavně o to maximalizovat ztrátu protihráče, tak se nejspíš kvůli původně malicherné zámince navzájem zabijou. Sebevražednost vystupování z auta spočívá právě v tom, že může agresor narazit na ještě většího magora, ale normální člověk nechce být ani tím prvním agresorem, ale ani tím ještě větším magorem, to je totiž úplně stejně sebevražedné.
A teď k věci. V zásadě alo.is +1, zamknout se v autě a nahrávat. Bude-li konflikt přesto eskalovat, volat fízly, případně tvrdit/předstírat, že voláte fízly. Bude-li agresor mlátit/kopat do auta, radši to obětovat (a představovat si, jak ho to později bude mrzet, až to vše bude muset nahradit), než se nechat vyprovokovat, lézt ven a riskovat, že to pak bude nějak desinterpretováno a místo nechtěného faceliftu vozu budete mít sám rozbitou hubu a obohacený trestní rejstřík. Když se smíříte s těmi zmuchlanými plechy, je kabina auta poměrně bezpečné místo.
Co bych naopak vřele nedoporučil je vozit/nosit (legální krátkou palnou) zbraň. Ne že bych snad byl proti legálnímu držení zbraní a jejich každodennímu nošení, ale u někoho, kdo pravidelně generuje situace končící potyčkou mezi řidiči, a podle dotazu je zřejmé, že s tím finále si pak moc neví rady, by to nemuselo dopadnout dobře ...
-
rezonator: Asi si budete muset srovnat priority (jak obecně, tak v konkrétním případě podle okolností). Začal jste tím, že na vás někdo po předjetí či podobném manévru vyběhne, řve a vyhrožuje, a ptáte se, co s tím. V prvním dotazu máte starost hlavně o to, aby to mělo sebevražedné následky pro vyhrožujícího. Pokud by to skutečně byla hlavní a jediná priorita, je řešení jednoduché, normálně ho zabte a je splněno. Akorát, jak jsem se snažil vysvětlit, to bude LOST-LOST. Doporučení proto zní pokusit se situaci deeskalovat. Rozhodně nelézt ven z auta, ale neznamená to nutně koukat do blba a ignorovat agresora předstíráním, že ho nevidíte a neslyšíte, to naopak může někdy znamenat přilití oleje do ohně.
Dále aby bylo jasné, o čem je řeč, píšete o řvaní a vyhrožování, tedy hrozbách, které oprávněně vyvolávají strach. Pokud ve skutečnosti nešlo o žádné vyhrožování, ale jen nějaké nadávky přes okénko, pán si ulevil a odešel, a celou dobu bylo víceméně jasné, že žádná eskalace nehrozí, tak na to snad není potřeba žádný návod. V opačném případě bych z rozhodování doporučil vypustit "stojim si za svejma činama" a obecně starost o to, co si o vás nějakej magor (možná) pomyslí. Srabáctví je něco trochu jiného, nutkavá potřeba si něco vyříkat s neznámým magorem, abyste před ním náhodou neztratil tvář, opravdu není hrdinstvím.
-
>Rezonator
Nechcete sem radši postnout nějaké dashcam video z vaší bezpečné jízdy, která měla za následek náběh dědka s vidlemi a podobně? Docela by mě totiž zajímalo, co si představujete pod pojmeme bezpečná jízda.
-
Já sem docela dlouhou dobu bral značku b21a neboli zákaz předjíždění jako takovou zbytkovou, dodatkovou nezávazně doporučující značku, pak sem ale zjistil jaký jsou tresty za její nerespektování, takže jsem přestal některý věci dělat.
Mě taková značka především naznačuje, že se nacházím v úseku, kde podle mínění správců komunikace z nějakého důvodu není dobré předjíždět. Jaké jsou za to tresty fakt netuším, protože hrozící střet s protijedoucím autem je pro mě poněkud vyšším trestem.
To jako vážně upravujete své chování na silnici jen podle výše trestu za nerespektování pravidel namísto vlastního rozumu nebo pudu sebe(tebe)záchovy?