30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: lora 01 Prosince 2020, 23:03:06

Název: Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: lora 01 Prosince 2020, 23:03:06
Mám jednu všetečnou otázku. Vzhledem k tomu, že dodatková cedule "Mimo dopravní obsluhy" přestane po novém roce platit, znamená to, že kdekoliv uvidím zákaz vjezdu a pod ním tuto ceduli, můžu tam projet a nebo tam nemůže projet vůbec nikdo?

Díky za odpovědi :)
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: Číkus 01 Prosince 2020, 23:06:35
Na základě čeho by měla přestat platit?
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: lora 01 Prosince 2020, 23:31:17
tady: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2015-268 čl. IV odstavec 3: "Dodatková tabulka MIMO DOPRAVNÍ OBSLUHY užitá před nabytím účinnosti tohoto zákona zůstává v platnosti i po nabytí účinnosti tohoto zákona, nejdéle však po dobu 5 let od nabytí účinnosti tohoto zákona."
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: Číkus 01 Prosince 2020, 23:38:32
Aha, to jsem přehlédl, děkuji. Řekl bych, že tam nebude smět projíždět nikdo.

Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: Lafayette 02 Prosince 2020, 09:05:33
Logicky takto:
Značka Zákaz vjezdu
Značka dodatková - Zákaz vjezdu neplatí pro...
Přestala platit dodatková značka - čili platí hlavní značka bez dodatkové, čili platí zákaz vjezdu
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: gumidos 02 Prosince 2020, 09:44:48
Primárně jsem přece povinen se dopravní značkou řídit. Nejsem oprávněn pochybovat o jejím správném umístění, vzhledu dle zákona, neřku-li o její platnosti.
Nechť ji tedy správce komunikace odstraní. 
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: solaris 02 Prosince 2020, 09:53:37
To sice jo, ale zároveň jsme všichni povinni znát všechny zákony i jejich přechodná ustanovení. Ta dodatková tabulka už nadále nebude dodatkovou tabulkou, jenom kusem plechu. A kusem plechu se řídit nemáme.

Edit: přidávám ;-) aby to bylo explicitní.
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: kdo 02 Prosince 2020, 12:47:08
Nikdo není povinen znát žádné zákony, existuje pouze povinnost se jimi řídit. Zrovna nedávno jsem jednomu policistovi k jeho dotazu vysvětloval, že nepotřebuji a nejsem povinen vědět, jaká je v daném místě nejvyšší dovolená rychlost, pouze ji musím dodržet. Možná tam s ústy otevřenými dokořán stojí u silnice ještě teď...

Mám za to, že problém nás, právních laiků, spočívá ve skutečnosti, že bychom si přáli mít takové zákony, které by bylo možno dodržovat intuitivně, tj. bez jejich znalosti. Tím se ovšem dostáváme do opozice vůči úředníkům, kteří mají postoj zcela opačný - a s ním spojenou absurdní potřebu nahradit jedno písmeno v dodatkové tabulce formou novely zákona.

Stejně má totiž pravdu pan gumidos, že až přijde na lámání chleba (u soudu), argument pochybnostmi o dopravním značení bude blahosklonně smeten - a v daném případě těžko ostře protestovat, neboť rozdíl mezi genitivem a akuzativem v dodatkové tabulce by v normálním světě skutečně neměl hrát žádnou roli, navíc předložka "mimo" se správně skutečně pojí se čtvrtým pádem.
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: Dýkej 02 Prosince 2020, 14:42:14
To, že nějaká opice bude vědět, že ta dodatková tabule je vypuštěna se rovná pravděpodobnosti, že vyhju eurojackpot :)
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: hh 03 Prosince 2020, 01:14:19
kdo +1

Vzhledem k tomu, že asi jediným myslitelným použitím DT s textem „mimo dopravní obsluhy“ je výjimka z nějakého zákazu či jiné restrikce, půjde od roku 2021 výhradně o situace typu není žalobce, není soudce. Půjde-li o dopravní obsluhu, formálně sice možná porušuje DZ, ale je to kryté absencí zavinění, případně dalšími korektivy (bezrozpornost DZ ve smyslu § 78 ZPPK, princip in dubio mitius). Tu novelu a přechodné ustanovení je třeba chápat zejména jako povinnost pro správce PK, nikoliv něco, z čeho by měly přímo vznikat povinnosti účastníkům provozu.

Pokud by se někde vyskytla tak pekelná kombinace značení, že by zákonem zneplatněná DT s sebou vzala značku jako celek či tím nějakým jiným způsobem možnosti řidičů (ať už dopravní obsluhy či neobsluhy) rozšířila, měla by se situace posoudit ve prospěch řidiče. A to navzdory selskému rozumu, podle kterého to jedno písmenko nemůže hrát roli - stálo-li zákonodárci za to takovou blbost upravit, musí počítat i s takovým důsledkem, že neplatnou značkou není nikdo povinen se řídit. Princip nullum crimen sine lege by v tomto případě měl přebít i onen selský rozum.

Neznaje historii novely bych řekl, že to je pomsta grammar nácka - jediný, komu to prospěje, jsou výrobci značek, jinak změna jen škodí. U svědomitých řidičům plnících funkci dopravní obsluhy to způsobuje nejistotu, zda neaktualizovaná značka platí, a správcům komunikace to akorát přidělává práci. Pokud někoho nesprávně použitý předložkový pád trápil, stačilo to opravit ve značkové vyhlášce s účinností pro nově instalované značky.
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: mortas 29 Června 2021, 11:51:23
Mám dotaz k tomuto tématu.. na poště mě čeká dopis kde bude řešeno projetí do zákazové značky B11 ( zákaz vjezdu všech motorových vozidel) s zřejmě dodatkovou tabulkovou E13 - dopravní obsluha... nebo mimo zásobování ( nejsem si jist textem, zjistím časem). Pro dané téma pak založím vlastní vlákno ..

Značka byla umístěna někdy letos v roce 2021, pokud by tam byla "mimo dopravní obsluhy" - znamenalo by to tedy neplatnost této dodatkové tabulky??
Vlastní řešení vjezdu bych snad měl smést tvrzením že jsem tam a) jel pracovně - služby, b) vezl jsem dva důchodce, osoby zdravotně postižené..
Název: Re:Mimo dopravní obsluhy
Přispěvatel: Trip 02 Července 2021, 20:27:35
Otazka, jsem sobe sam dopravni obsluha? V pripade kdy:
jedu napr. na vyhlidkove misto
a neda se tam prijet jinudy. (Krasna cesta,zadne niceni prirody. Na konci parkoviste).
Ze zdravotnich duvodu (dlouhodobych), tam nejsem schopen dojit, dojet na kole.
Respektive jsem schopny, ale misto vyhlidky budu dost vyrizeny, ale nejsem ztp. (Spatne srdce, nohy).
Proto jezdim hodne na moto. Nicmene oni serou zakazy vjezdu uplne vsude. A ted se bavime o obyc kopcich a zadnych narodnich pamatkach.