30kmhcz
Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: sennheiser 03 Listopadu 2020, 15:30:31
-
Neví někdo jestli je §2161 ohledně jakosti zboží při dodání, platný i v rámci B2B?
V Datartu-online jsem kupoval 10TV ( bohužel jinde nebyly). Po dodání byly 4 dny u nás na skladě
než přišel ostatní materiál a převezeny k zákazníkovi na instalaci. Po vybalení bylo zjištěno, že jedna z TV
má prasklinu v panelu ( bez viditelného mechanického poškození krabice nebo přímo TV)
Reklamaci stále zamítají, že prý §2161 není platný pro podnikatele ale pouze pro spotřebitele.
A že bylo mojí povinností si TV zapnout a vyzkoušet hned po dovozu a že jsem měl reklamovat max do 3 dnů.
Podle mne nemají ani v jednom pravdu a už to řeším 2 měsíce. je tam banda ignorantů včetně fiktivního
ombudsmana. Na protiargument zda oni si TV zapli a zkontrolovali po dodání od distributora neodpovídají.
ČOI nebo rovnou žaloba? ( hroznej svět)
pro ADMIN: omyl.. prosím přesunout do nedopravní tématiky .. Omlouvám se..
-
Odpověď na položené otázky je ANO/NE/netuším.
1) ANO, ví (a věděl byste taky, kdybyste ten občanský zákoník aspoň otevřel)
2) NE, pro prodej mezi podnikateli pododdíl 5 neplatí, to se píše explicitně v § 2158(1) OZ.
3) S ohledem na OT téma tentokrát nebudu do analýzy samotného sporu zabrušovat.
-
Díky za další právní lekci :-)
ad1) četl jsem to od §2161 dál - nedošlo mi, že samotný úvod oddílu může mít návaznost na vztahy.
ad2) ano,už to vídím
ad3) analyzovat netřeba - moje blbost .. za X let jsem uplatňoval jen pár reklamací a vždy naprosto bez problémů,
takže jsem se do problematiky nikdy hlouběji neponořil.
ukončuji téma a příště budu číst pozorněji ..
-
Řešili jsme stejný problém, taky prasklé sklo televize. Od té doby příchozí balíky pravidelně uvnitř kontrolujeme.