30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: zdesu 14 Října 2019, 11:12:48
-
https://denikn.cz/212648/praha-zacne-ve-velkem-odtahovat-auta-z-modrych-zon-ridici-nerespektuji-pokuty/
-
Ahoj, k tomu dotaz. Rozumím, že z modré lze odtah provést, konkrétní občan má právo parkovat, nicméně řešilo se někdy, jak je to s odtahem s fialové/žluté/oranžové , prostě té, kde můžou parkovat úplně všichni, co si zaplatí? Díky
-
Pokud vím, tak Eltodo je offline, tedy snímá se a pak se po šichtě přesypou data ke zpracování. Tedy přes Eltodo asi nikdo nezjistí, kdo tam parkuje neoprávněně, leda že by tam dotyčný parkoval dlouho-alespoň do dalšího dne. Znamená to tedy, že městapáci budou mít online přístup a aktivně ověřovat?
lc
-
Jinak to asi nepůjde když už nejsou vylepovací karty na čelní sklo
-
Dnes jsem je videl u Narodniho divadla. Mestaci a odtahovka.
-
Pokud vím, tak Eltodo je offline
Ale vyčetl jsem že teď vedle Eltodo aut nasadili ještě strážníky a odtahovku..
pro větší výběr by to mohli kombinovat.. odtáhnou vám auto a když to zaplatíte tak za stejné parkování přijde ještě odpustek přes Eltodo..
-
Nevidim problem, proc by Eltodo nevyhodnocovalo video-streamy online(spozdeni 5 min max.) - rozpoznani RZ neni problem, GPS + RZ posle online do systemu, pak nasledne oflline budou archivovany video-streamy.
-
Nevidim problem, proc by Eltodo nevyhodnocovalo video-streamy online
Technický problém asi ne.. ale když by Eltodo ty záznamy nějak zpracovávalo tak by museli řešit právní problémy.
Asi i proto Eltodo jen natáčí a pak záznamy předá strážníkům.. aby nemuseli řešit zpracování osobních údajů.
-
právě tak jsem to někde četl-jde o zpracování údajů. technicky je to online maličkost, ale právně to naráží. tedy nechtějí už tak tenký led dále ztenčovat. je otázka, jak moc aktivní budou, jestli se nezaměří zejména na bonz uvědomělých ovčanů. pak je také otázka, jak to bude na placených a jak na modrých a jinak barevných. důvod je jako vždy jasný, slintaj na to, co zjevně přes eltodo nevyberou-výtěžnost systému lze zlepšit
-
https://www.praha8.cz/Nove-vznikajici-black-list-by-mel-pomoci-zlepsit-respektovani-zon-placeneho-stani.html
V kombinaci s tímto (už se to tu řešilo) to už dává celkem smysl... Nejsi platící ovce, nevadí. Podojíme tě alespoň za odtah...
-
ok. nicméně týká se p5, 6, 8. tedy ostatní se zatím neúčastní nebo jak? tedy 1,2,7 atd?
-
Odtah jako trest? To nemůže dlouhodobě procházet - nulla poena sine lege. Zákon trest odtažení vozidla jaksi nezná...
-
Odtah jako trest? To nemůže dlouhodobě procházet - nulla poena sine lege. Zákon trest odtažení vozidla jaksi nezná...
to sice nezná, ale tady se to bude tak dlouho kroutit, až se najde nějaká přiohnutá varianta (třeba manipulační poplatek), která sice smrdí, ale soudy ji tak nějak neshodí a hlavně většina ovcí to zkousne. bordelistán...nakonec ale proč dodržovat nějaké zákony, hrabiš krade-nekrade, dědek ignoruje či ohýbá definice povinností a osvojuje si, na co nemá nárok, lže atd, socani ignorují pravomocný rozsudek, fízlové si dělají co chtějí bez trestu (vždy jde o něšťastnou náhodu či okolnosti nebo prostě plnění povinností za nepříznivých podmínek) atd atd
-
lc81: To nemusejí hledat.. odtah je na náklady provozovatele.. dokud odtahovka nepřestřelí tak že částka bude na první pohled nepřiměřená nákladům za odtah tak může kasírovat..
-
Někde na netu je k dohledání článek, jak prý funguje Eltodo auto. Psali tam, že si to ukládá do nějakého "bufferu" a on-line odcházení dotazy do nějaké databáze. Pokud je auto v databázi, tedy, že může parkovat, tak se to prý smaže a uloží se pouze ty nepotvrzené.
-
Tady je otázka, kdo bude odtah nařizovat. Jestli to bude MHMP (a myslím, že ano), tak šetření vlastního přestupku dopadne často tak, jak všichni víme a potom by člověk mohl chtít peníze za odtah zpět, pokud úřad nestihne projednat? Takže by se Praha střelila do vlastní nohy? Nebo přemýšlím zcestně?
-
To ne. Municipalita jako vlastník komunikace může odtah nařídit pouze v případě porušení dočasného zákazu stání (§ 19 a násl. zák. č. 13/1997 Sb.).
Budou muset vozidlo prohlásit za překážku provozu a řešit podle § 45(4) ZPPK: Je-li překážkou provozu na pozemní komunikaci vozidlo, rozhoduje o jeho odstranění policista nebo strážník obecní policie, přičemž jde-li o dálnici, zajistí odstranění vozidla na výzvu policisty některá z osob uvedených v odstavci 1; vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele.
-
Myslím, že použijí §27 odst.5
(5) O odstranění vozidla, které neoprávněně stojí na vyhrazeném parkovišti, rozhodne policista nebo strážník obecní policie; vozidlo se odstraní na náklad jeho provozovatele.
-
Tak jsem si pročetl diskuzi a stejně mi to nedává smysl. Pokud je zóna a) - modrá, která je za těch 1200,- na rok pro rezidenty + lidi co si zaplatí v aplikaci (takže kdodoliv) a zóna b) fialová? - která je ovšem také za těch 1200,- rok pro rezidenty + lidi co si zaplatí v aplikaci / hodinách , tak potom nerozumím pro právní stránce, čím se ty zóny liší... Ledaže by bylo pravidlo, že na fialové musí i rezident platit v appce/hodinách... Nebo se mýlím?
-
Rozdíl je v dopravním značení. Tam, kde je značka IP12 (“P” “RÉSERVÉ”), tj. v čistě modré zóně, mohou odtahovat podle § 27, v tom má pan motoosman pravdu. Jde totiž skutečně o vyhrazené parkoviště.
V oranžové a fialové zóně je ale použito značení IP13c (parkoviště s parkovacím automatem), ergo by musela MP prohlásit vozidlo za překážku provozu (nejedná se o vyhratené parkoviště) a odtahovat podle § 45, což je na hraně zákona či spíše za ní.
-
Ohledně odtahu z modré zóny jsem narazil i na rozsudek NSS.
3 Aps 2/2010 - 88
-
Ani jedno nerozporuji... Zaplatím odtah a dál:
a) se nemusí dít nic
b) můžu se začít o oprávněnosti odtahu kočkovat do promlčení - to v Praze není problém. A pak bych mohl ve vší skromnosti požádat o vrácení peněz za odtah? HC řešení by bylo nechat si auto i přivézt..
-
Rozdíl je v dopravním značení. Tam, kde je značka IP12 (“P” “RÉSERVÉ”), tj. v čistě modré zóně, mohou odtahovat podle § 27, v tom má pan motoosman pravdu. Jde totiž skutečně o vyhrazené parkoviště.
V oranžové a fialové zóně je ale použito značení IP13c (parkoviště s parkovacím automatem), ergo by musela MP prohlásit vozidlo za překážku provozu (nejedná se o vyhratené parkoviště) a odtahovat podle § 45, což je na hraně zákona či spíše za ní.
Chápu,díky.
-
b) můžu se začít o oprávněnosti odtahu kočkovat do promlčení - to v Praze není problém. A pak bych mohl ve vší skromnosti požádat o vrácení peněz za odtah? HC řešení by bylo nechat si auto i přivézt..
Jestli jsem správně pochopil výše uvedený rozsudek NSS 3 Aps 2/2010 - 88*, pak se s orgánem nekočkujete o oprávněnosti odtahu, ale o případném přestupku. O oprávněnosti odtahu (o náhradu způsobené škody) se lze domáhat u civilního soudu, ale tam prekluze případného přestupku k vítězství nebude stačit.
Další možnost b) je nezaplatit poplatek za odtah, nechat ho na odtahovém parkovišti a domáhat se o nápravu u správního soudu.
* v tomto odkazovaný rozsudek ÚS III.ÚS 130/06
https://nalus.usoud.cz/Search/ResultDetail.aspx?id=59395&pos=8&cnt=8&typ=result
V nyní posuzované věci důsledkem předmětného zásahu bylo odtažení vozidla stěžovatele a jeho umístění na odtahové parkoviště, tedy omezení stěžovatele jako vlastníka v užívání věci. V případě takovéhoto důsledku si lze představit, že soud za účelem jeho nápravy taktéž přikáže správnímu orgánu vrátit stěžovateli jeho vozidlo. V kompetenci "správního" soudu však není náprava tzv. ostatních důsledků protiprávního zásahu. Typicky zde půjde o vzniklou škodu (jež mohla postiženému subjektu vzniknout např. právě tím, že musel zaplatit příslušný poplatek, aby mu vozidlo bylo vráceno). V takovém případě je nutno se příslušné nápravy domáhat zákonem předpokládaným způsobem, tedy u příslušného "civilního" soudu postupem podle zákona č. 82/1998 Sb. Výše uvedené závěry se musí odrazit v interpretaci toho, co je míněno pod pojmem trvání důsledků nezákonného zásahu ve smyslu ustanovení § 82 s. ř. s.
-
A jak se tváří zákon na zastavení v modré v případě poruchy vozidla?
-
Není to přestupek, ale pořád je to nezákonný stav - § 27(5) ZPPK nerozlišuje, z jakého důvodu vozidlo na vyhrazeném parkovišti, nikoliv však pro něj, stojí. Provozovatel nebo řidič by si měl odtah zavolat sám, pokud ho uniforma předběhne, rozhodne o odtahu na náklad provozovatele.
-
Kdybych ale teoreticky již na odtahu pracoval, tedy bych ho měl objednaný, jenom to prostě potrvá, tak jde tím operovat, třeba vymáhat náklady? Nebo naopak zabránit odtahu fízlím odtahem s tím, že mám odtah zřízen?
-
Fízlímu odtahu pouze slovy nezabráníte, a to ani v případě, že by byl skutečně nezákonný. Chráněným objektem pravomoci dle § 27(5) ZPPK je, aby se vyhrazené místo uvolnilo. Pokud fízlí odtahovka je už na místě a ta objednaná provozovatelem přijede za hodinu, není skutečnost, že to provozovatel řeší, na překážku provedení odtahu - ani podle slov daného předpisu, ani jeho účelu. Určitým limitem je přiměřenost postupu (např. § 11 PolČR, jinak jde o obecný princip), ale toho se blbě dovolává ex post. Zjevně nepřiměřené by např. bylo odtáhnout auto, které je pojízdné, na místě je řidič a chce s ním odjet, ale fízl trvá na odtahu, protože už ho zavolal a je na cestě. Nepřiměřené by bylo bránit tomu, aby si s fízlí odtahovkou provozovatel (který to ve finále platí) dojednal jiné místo určení než fízlí odstavné parkoviště.
Pokud ale postup fízla směřoval k naplnění účelu a nebyl zjevně nepřiměřený, nelze moc počítat s tím, že by se následně dalo dovolat nezákonnosti zásahu a od toho odvozovat nárok na náhradu škody či absenci povinnosti provozovatele odtah uhradit. To bude mít šanci jen bude-li nezákonnost či nepřiměřenost zcela zjevná a rozhodující orgán nebude mít jak to přikrýt.
-
Zdravím,
trochu jsem teď nesledoval, ale je už v této problematice nějaké novější info? Např. které části odtahují a které ne, jestli je pravda viz výše, že odtah plně modrá ano, placená nelze atd. Třeba o P7 se nepsalo, že odtahuje, přitom jsem tam párkrát potkal jejich odtahovku (byť jen projížděla prázdná).
Díky
lc
-
Žádné nové info asi moc není, ale lze se držet zásady - pokud je to možné, parkuj na fialové nikoliv na modré.
-
super, díky
-
Žádné nové info asi moc není, ale lze se držet zásady - pokud je to možné, parkuj na fialové nikoliv na modré.
Jestli to chápu (s odtahem) správně, tak ještě pokud není fialová tak parkovat v modré zóně mimo modrou čáru.
Jak jsem pochopil textaci v zákonech a diskuzi zde, tak to je pouze na flastr (a to ještě od MHMP a ne MČ) a ne na odtah (nezabírá se rezervované místo + nepřekáží provozu).
Tedy já na to alespoň dost spoléhám 
Odesláno z mého Redmi Note 4 pomocí Tapatalk
-
V modré zóně mimo modrou čáru asi nebude parkovací místo a hodí se to na překážku provozu..
-
Mě se svého času osvědčilo stát někde v zákazu vjezdu v oblasti, pokud nepřekážíš provozu. Úředník nepočítá, že pyrát bude parkovat v místech, kam nemůže vjet.
-
V modré zóně mimo modrou čáru asi nebude parkovací místo a hodí se to na překážku provozu..
Takových případů je spousta: na chodníku, na zeleni, u hnízdečka popelnic atd.
-
Jen pro upřesnění (dnes jsem si byl vyzvednout svoje auto, které mi MP, potažmo odtahovka odcizila v Holešovicích a odstavné parkoviště tamtéž, plné kolaborantů s režimem, jej odmítlo vydat bez vydání výpalného.
Chápu správně, že peníze za odtah jsou v podstatě ztraceny? Z toho co jsem vyčetl na fóru mi vychází, že režim považuje za spravedlivé nevracet náklady na odtah, i když se přestupek neprokáže. Je to tak?