30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - ostatní => Téma založeno: tnemec 21 Října 2014, 22:15:07
-
http://www.auto.cz/od-listopadu-musi-kazdy-automobil-hlidat-tlak-v-pneumatikach-povinne-83686
V tomto článku jsem narazil na tento odstavec:
"Řidiči se nemusí bát, že by byli za chybějící monitorování tlaku pokutováni, údajně se tento problém bude řešit domluvou. Při technické kontrole ale daný automobil nedostane oprávnění k dalšímu provozování na veřejných komunikacích."
Nevíte někdo, jak je to doopravdy? Z tohoto vyplývá nutnost vpravit kontrolu i do auta, které jí nebylo vybaveno od výroby, což mi přijde jako dost iritující představa... (Paradoxně se to třeba do mého auta dělá, ale kvůli ceně ventilků jsem to vyškrtl z výbavy, krom toho to nepovažuju za esenciální)
-
Tohle platí pro auta vyrobená později než téměř přesně před rokem a nově prodaná až od listopadu tohoto roku (navíc pro starší modely lze přes výrobce sjednat na MD roční výjimku, ale to je problém prodejce, ne kupce). Takže buďte v klidu, pokud jste to tam neměl od výroby, netýká se Vás to.
PS: Pokud již máte techničák, tak se Vás to opravdu v žádném případě netýká.
-
Pokud příspěvek adminovi příjde OT, klidně to smažte.
Jen by mě zajímalo, jestli má někdo pozitivní zkušenosti se systémem snímačů v kolech.
Já - opatrné najetí na obrubník - poplach. Stání na sluníčku - poplach. Stání na křivé dlažbě - poplach. Píchlé kolo, rezerva bez snímače - poplach. Nelze prohodit kola na autě, systém pak hlásí původní pozici, oprava přes servisní diagnostiku, 1000,-. Výměna pneu v servisu - ulomený snímač. Došly baterky v snímači - nutný pneuservis + diagnostika, 2000,-; atd.
Na svém autě bezpečně citem poznám rozdíl 0,2 baru i míň, zajímalo by mě, jak je ten systém přesný, když ho někdo vyrobí a pak se bude roky používat bez kalibrace, sem tam nějaké vjetí do díry, to zavání zase nějakým povinným servisem za drahé peníze.
-
Šmarjá, to je zase eurohujerská píčovina. Asi budu tu moji popelnici udržovat při životě dalších deset let.
-
Souhlas. Už jen proto, že pokud si chcete pořídit druhou sadu disků s gumama na zimu, tak to s touhle krávovinou to bude stát o cca šest a půl tisíce víc jen na těch blbých ventilcích :-(
-
Já si to myslel, že to tak bude, ale zmátlo mě, že by se "to" mělo řešit domluvou... to jsem jaksi nepochopil. Když auto ten systém nemám, tak mi můžou domlouvat jak chtěj a neobjeví se :D
Btw přesně proto, že jsem na ten systém měl takové reference, jsem za něj nevyhodil prachy... Extrémně drahá, extrémně zbytečná kravina, špatný tlak poznám také bezpečně...
-
v jednom autě to mám, naštěstí ten "horší" systém
jen loni po přezutí na zimní se asi po týdnu při jízdě po JS rozblikala červeně kontrolka
no dost mě to vyděsilo, holt poprvé ;)
a v zadním kole bylo opravdu o 0,2 méně
tak jsem to na pumpě dofoukal a to bylo vše
kolo neutíká, tak nevím, co se mu nezdálo
-
Nedalo by se tohle, v případě, že by eurohujeři ve svých orgiích znásilnili principy retrospektivity, ochcat něčím takovýmhle?
http://www.dx.com/p/olinton-at2019-universal-tire-pressure-warning-monitoring-indicator-valve-caps-silver-4-pcs-198860 (http://www.dx.com/p/olinton-at2019-universal-tire-pressure-warning-monitoring-indicator-valve-caps-silver-4-pcs-198860)
-
Obávám se, že tady bude chybět homologace :-[