30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: gumidos 30 Července 2018, 13:24:55
-
https://praha.idnes.cz/nehoda-traktor-rakovnik-elektrina-skoda-fdr-/praha-zpravy.aspx?c=A180730_111659_praha-zpravy_rsr
Je neuvěřitelné, jaké kousky lze v životě provést. S ohledem na výši škody lze očekávat následný spor vedený v rovině zelená karta & činnost vozidla jako pracovního stroje (provádění orby).
-
Hlavně ten sloup byl asi v pěkně mizerným stavu. Rezavej je slušně. Dnešní traktory sice mají dost výkonu, ale todle vypadá jak nějakej střední. Pamatuju se jak se dycky chvástali jak jim to drží že i když to podemele při povodni voda, tak to vedení udrží sloup ve vzduchu. Tady nějaká 110ka (která asi nenapájí tamtu obec, ale minimálně okresní rozvodnu), drcne do toho a zhroutí se to jak domeček z karet? Supr.
-
Otázkou je zda je ten sloup tam vůbec legálně, jak víme tak to mají celkem všichni na háku, nějaký věcný břemena apod. se v mnoha případech vůbec neřešej.
Ani bych se nedivil kdyby to dotyčný udělal schválně.
-
Myslím si, že to schválně neudělal, spíš bych věřil tomu, že mohl usnout nebo čumět do mobilu. Jestli byl problém se sloupem těžko říct, ale váha lan je cca 800 kg/km. Tah na sloup je značný a traktor ho prolomil z boku. Nemám na to školy ani titul, ale příhradová konstrukce stožáru + výška + velikost/váha/šířka vodorovné části sloupu společně s váhou lan a směrem pádu prvního je dost na to, aby se složil i sousední stožár.
-
Musí to zvládnout i třeba ledovou bouřku, kdy na to může taky z blbýho směru působit celkem značná síla. Jestli to nedá drcnutí traktoru, začínám se bát.
-
Ta příhradová konstrukce je celkem tuhá jako celek, takže ani ledová vychřice stím nic neudělá. Ale pokud někdo zdemoluje jeden nosník tak se to poláme jak domek z karet. Ona byla vymyšlena pro velkou usporu materiálu ale má samozřejmě svoje úskalí. A samozřejmě bude záležet i na stavu (rezatosti) konstrukce.
-
Tady to právě od pohledu bylo shnilý dost. Radši aby kolem všech stožárů v podobně chudejch krajích, kde nemají na barvu, vytyčili ochranný pásmo :D
Ale jinak má provozovatel PS docela vyděláno. Místo aby sám investoval do starýho stožáru tak si naúčtuje naprostej nesmysl, postaví tři nový a eště vydělá ranec. Pokud to z dotyčnýho někdy dostane… ::)
-
To by mohlo být zajímavé, anžto tohle (https://auto.idnes.cz/zetor-kalendar-autonomni-rizeni-doo-/automoto.aspx?c=A171107_141546_automoto_fdv)
Nevím, jestli to byl tenhle případ a traktorista hnípal, nebo ne.
-
Jestli nebyl traktorista vylitej jak váza, tak ručí jen do 4.5 násobku mzdy, takže maňana… A zaměstnavatel by určitě měl mít nějakou pojistku pro takovéto situace.
Jinak když to pětitunový traktor s výkonem 150 koní narve do ocelové příhrady, tak ji poláme jak nic i kdyby byla fungl nová.
-
Jinak když to pětitunový traktor s výkonem 150 koní narve do ocelové příhrady, tak ji poláme jak nic i kdyby byla fungl nová.
Ten výkon je celkem bezpředmětnej. U crash testů se taky rozjíždějí za pomoci lanovodů, jak tramvaje v San Franciscu.
-
Tím chtělo být řečeno, že moderní traktory jsou velké silné těžké stroje, většinou s těžkým příslušenstvím, které jsou schopny projet skrz rodinný domek a ani k tomu nebudou potřebovat nějakou velkou počáteční rychlost.
-
Ne moc profesionálně provedené testy brzdných drah všeho možného, včetně traktorů.
https://www.youtube.com/watch?v=NL_L5aKlXGI (https://www.youtube.com/watch?v=NL_L5aKlXGI)