30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: gumidos 29 Ledna 2018, 13:52:46
-
na stránce http://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-178464.aspx lze nalézt kompletní statistiku vývoje a kategorizace nehod z pohledu fízla.
Je tam řada zajímavých věcí.
-
Teda zcela upřímně musím říct, že velmi hezky zpracovaná a uchopitelná dokumentace a statistika. Opravdu zajímavé čtení. :o
A teda za 9 let snížení počtu usmrcených osob téměř o polovinu, to je taky docela síla. Tak snad jen to nepoužijou ve svůj prospěch, že honění a skrytý dohled nese své ovoce. Zcela jistě to bude díky trochu jiným aspektům...
-
Pokles mrtvých bych připsal na konto spíše technice než kontrolám, ale zajímavý je razantní pokles nehod mezi 08 a 09 a následný nárůst až opět přes 100 tis. Možná to souvisí s možností vyřídit nehody do 100 tis. Kč mezi sebou popř. s pojišťovnou a protože se to ne vždy osvědčilo, tak lidi zase volají ke každému škrábnutí policii.
-
"Vývoj následků nehod v roce 2009 byl velmi příznivý, neboť zaznamenáváme významný pokles
počtu usmrcených a zraněných osob a vysoký je i pokles počtu nehod, který lze především
přisoudit legislativní změně, která od 1.ledna 2009 změnila „hranici“ povinnou pro hlášení nehody
policii z původních 50 000 Kč na 100 000 Kč."
Toto je důvod poklesu, poté se počet nehod stále zvyšuje.
-
Též zde:
Počet dopravních nehod evidovaných pojišťovnami v roce 2009 meziročně vzrostl o 3 %. Poklesl jen počet nehod šetřených Policií ČR.
-
na stránce http://www.autosap.cz/dalsi-informace/nehodovost-na-ceskych-silnicich/ je taktéž určitá statistika. Pod bodem 3. Následky nehod u osobních automobilů je pak vazba na stáří a proběh vozidla. Jde tam najít, že ačkoliv se vozidla do 10 let stáří podílí na absolutním počtu nehod mírně nadpoloviční většinou, podíl usmrcených poměrně razantně ovládají vozidla starší. Po přepočtu proběhu - tedy podíl přepočtený na km a vozidlo pak starší vozidla vedou již brutálně. Tedy spíše jde opravdu o vývoj aktivní i pasivní bezpečnosti.
-
Panove reknete mi, jak chcete aby ta statistika vypadala a ja vam pak vykouzlim...jde o to co vse ne/zohlednite, jake date hranice.
Jezdi vice aut -> vice nehod
Zmena legislativy -> opet kouzla s cisly
Vyhodnoceni pologramotnymi fizly -> opet z toho neco vyplyne
Zde by musel byt opravdu nezavisly artbitr/technik a jeste nekdo kdo by to proverovat a byl primo financne zaiteresovan, aby prvniho opravdu kontroloval.
Vzhledem k poctu nehod je to temer nemozne, proto se na to pouzivaji zednici, kteri tam neco placnou...
-
Panove reknete mi, jak chcete aby ta statistika vypadala a ja vam pak vykouzlim...jde o to co vse ne/zohlednite, jake date hranice.
Celkem se dá věřit počtu mrtvých a ošetřených lidí (data pojišťoven, fízlů i doktorů) a pak datům pojišťoven kolik toho řešili a proplatili.
-
Celkem se dá věřit počtu mrtvých
S tím se také kouzlí, tuším že kdysi proběhla nějaká změna, do kdy se úmrtí bere jako způsobené DN. Tj. podrží zraněného na přístrojích x+1 den a následná smrt už ve statistice není.
-
S tím se také kouzlí, tuším že kdysi proběhla nějaká změna, do kdy se úmrtí bere jako způsobené DN. Tj. podrží zraněného na přístrojích x+1 den a následná smrt už ve statistice není.
Ano, změna metodiky proběhla 2009. Od té doby se to myslím neměnilo a podle mě nikdo není nijak plošně motivován kouzlit s příčinou úmrtí. Asi mám malou fantazii, abych dohlédl k čemu by to bylo fízlovi, doktorovi,pojišťovně nebo rodině.
-
S tím se také kouzlí, tuším že kdysi proběhla nějaká změna, do kdy se úmrtí bere jako způsobené DN. Tj. podrží zraněného na přístrojích x+1 den a následná smrt už ve statistice není.
.....a podle mě nikdo není nijak plošně motivován kouzlit s příčinou úmrtí. Asi mám malou fantazii, abych dohlédl k čemu by to bylo fízlovi, doktorovi,pojišťovně nebo rodině.
Jako udržovat jednoho jedince cíleně na přístrojích jen aby umřel o den později fakt nikomu nic nepřinese a tlačit na to nikdo nebude (pokud někde někdo nečeká na jeho ledvinu) Ale úprava tvorby statistiky, která opticky sníží počet mrtvol je logický krok, aby si mohl fízl honit triko, jak jeho dohled a ochrana oveček funguje...
Reálný dopad na počet mrtvol má jen zlepšení technické úrovně aut. Stačí si pustit video z crastestu z r 1997 a 2018 ;)
-
Třeba takový? https://www.youtube.com/watch?v=_9fw9nou_G8
Nebo toto https://www.youtube.com/watch?v=9IPrXAJ2Vj0 Sice možná s těžkým zraněním, ale pořád by to IMHO člověk přežil.
https://www.youtube.com/watch?v=U57kqkfLSjs ty dveře by šly normálně votevřít.