30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: Luban 29 Listopadu 2017, 22:40:30

Název: Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: Luban 29 Listopadu 2017, 22:40:30
Za několik hodin neuvěřitelných 15 přestupků, ale ten autobus...  :x

https://www.youtube.com/watch?v=fwHTnY1seDc

http://autosalon.iprima.cz/novinky/uz-i-cesti-policiste-spehuji-ridice-z-neoznacenych-autobusu
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: .qoyi 29 Listopadu 2017, 23:17:27
"Jen od ledna došlo v Olomouckém kraji k celkem 4272 nehodám, z toho se 254 nehod stalo na dálnicích. V porovnání s celým loňským rokem je to už o 22 nehod více a podle policistů je na vině právě nedostatečné věnování se řízení."


Nebude-li pršet, nezmoknem, nebude-li sněžit nebudou nehody a nebude se mít čim argumentovat. Když je náledí jako tady (http://www.regionzapad.cz/zpravodajstvi/sokolov-policie-vycislila-skodu-vcerejsi-hromadne-nehody-na-800-tisic-140596/), protože na posyp serem ... máme hned + 8 nehod protože to nedobrzdil pokaždý někdo jinej ... a když ne tak policie požádá o změnu (https://pardubice.idnes.cz/sypace-zimni-udrzba-naledi-d0o-/pardubice-zpravy.aspx?c=A171122_365855_pardubice-zpravy_jah), aby se dalo čim argumentovat. A když žádání nepomůže, tak mu najdem třeba falešnej diplom (https://vary.idnes.cz/vitezslav-janku-byvaly-sef-silnicaru-obvineni-policie-falesny-vysokoskolsky-diplom-gon-/vary-zpravy.aspx?c=A171009_141712_vary-zpravy_ba). My to z těch řidičů prostě vytřískáme a pokud nemůžem fízlovat, tak si nás budou muset sami zavolat a počkat, na posyp se vyserem úplně a dáme třeba 40 nehod (http://www.zapad.cz/2016/11/03/od-rana-zasahovali-hasici-u-nekolik-nehod-kvuli-ledovce/) za dopoledne ... á 2.000,- ... to vynese víc jak autobus.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: fu 30 Listopadu 2017, 03:17:55
Věženský - to prijmeni kolaboruje se systemem asi radu generaci a ten hacek navic tam bude jen  jako kamuflaz :x
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: Anorex 30 Listopadu 2017, 07:52:13
Ne že bych chtěl obhajovat tuto konkrétní akci, ale zrovna kontrola kamioňáků z autobusu mi přijde čas od času docela dost potřebná. Ona si je ta banda docela dobře vědomá, že na ně nikdo nahoru moc nevidí a že si můžou dělat ledacos. A pak to tak taky vypadá, vlaje v pruhu sem a tam a do toho čumí v notebooku na film, čte si noviny, vaří si večeři nebo močí do PETky. Telefonování neřeším, to dělá kde kdo. Ale spousta z nich to nevěnování se jízdě povýšila docela vysoko a občas by byla potřeba je trochu střihnout. Kdo se kolem nich pak má pohybovat...
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: dj-bobr 30 Listopadu 2017, 09:58:49
Jenže oni nebudou kontrolovat pouze a jenom kamioňáky, když už mají takové krásně nenápadné vozidlo.. je jen otázkou času, kdy budou tahat litr z nebohého šoféra osobáku, co si dovolil přehodit mp3 na telefonu.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: Jan Novák 30 Listopadu 2017, 09:59:15
Ne že bych chtěl obhajovat tuto konkrétní akci, ale zrovna kontrola kamioňáků z autobusu mi přijde čas od času docela dost potřebná. Ona si je ta banda docela dobře vědomá, že na ně nikdo nahoru moc nevidí a že si můžou dělat ledacos. A pak to tak taky vypadá, vlaje v pruhu sem a tam a do toho čumí v notebooku na film, čte si noviny, vaří si večeři nebo močí do PETky. Telefonování neřeším, to dělá kde kdo. Ale spousta z nich to nevěnování se jízdě povýšila docela vysoko a občas by byla potřeba je trochu střihnout. Kdo se kolem nich pak má pohybovat...
Nemám problém s tím, že dálniční policie natočí nebezpečné předjíždění nebo jinak rizikové chování kamioňáka. Vůbec se nemusí koukat do kabiny - on pak vyleze sám aby ukázal občanku. Šmírovat lidi z civilního autobusu, jestli za jízdy chčijou do petky mi připadá úchylné.

Navíc bavit se se spolujezdcem a držet v ruce kelímek s kafem je zcela v pořádku, kdežto bavit se s někým na dálku a držet mobil už není? V čem je rozdíl....
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: Luban 30 Listopadu 2017, 14:24:37
Ne že bych chtěl obhajovat tuto konkrétní akci...

Ale jo, s kontrolou kamionu víceméně souhlasim, teda za předpokladu neskrytého dozoru. Tohle mi prostě přijde prasárna stejně jako neoznačený oktávky/superby...
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: .qoyi 30 Listopadu 2017, 18:35:31
Navíc bavit se se spolujezdcem a držet v ruce kelímek s kafem je zcela v pořádku, kdežto bavit se s někým na dálku a držet mobil už není? V čem je rozdíl....
Zkuste to kafe držet půl hodinu u ucha a jezdit při tom po městě. :) Stačí?
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: t4455 30 Listopadu 2017, 18:39:29
Nestačí, mám automat a řídim jednou rukou.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: .qoyi 30 Listopadu 2017, 19:44:59
Nestačí, mám automat a řídim jednou rukou.
To já taky.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: Jan Novák 30 Listopadu 2017, 22:42:48
Navíc bavit se se spolujezdcem a držet v ruce kelímek s kafem je zcela v pořádku, kdežto bavit se s někým na dálku a držet mobil už není? V čem je rozdíl....
Zkuste to kafe držet půl hodinu u ucha a jezdit při tom po městě. :) Stačí?
Ono vadí obecně to, že se člověk soustředí kromě řízení na ten hovor a je úplně jedno jestli kafrá se spolujezdcem, jestli má handsfree nebo drží telefon. Ale protože držení telefonu se dá hezky zdokumentovat, tak se to postihuje.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: enzym 01 Prosince 2017, 00:36:41
Citace
Ono vadí obecně to, že se člověk soustředí kromě řízení na ten hovor a je úplně jedno jestli kafrá se spolujezdcem, jestli má handsfree nebo drží telefon.
Hluboký a kupodivu dost rozšířený omyl. Dají se o tom napsat litanie, pokusím se stručně.

handsfree x telefon: jedno do doby, než telefon vypadne do klína či rovnou na podlahu. Jinak během hovoru není rozdíl.

spolujezdec x telefonování:
Spolujezdec má obvykle alespoň zbytek pudu sebezáchovy a chce jízdu přežít; nutnou míru soustředění řidiče k rozhovoru reguluje podle toho, co vidí. Případně i zmlkne či upozorní na nějaký problém, o kterém se domnívá, že jej nemusíte vnímat. Nemele haló, jste tam, když musíte náhle řešit něco naplno a odmlčíte se, protože není po ruce nějaká automatická odpověď bez soustředění. Dokonoce i moje žena, s níž debaty vyžadují maximum soustředění, je coby spolujezdec vzorný submisiv či vypravěč.
Ten na druhé straně telefonu potřebuje obvykle s vámi něco vyřešit co nejrychleji a nutně ihned, jinak by při poznatku, že sedíte za volantem, zavolal v příhodnější dobu. Pokud tedy telefonujete za jízdy, obvykle to vyžaduje ze strany řidiče mnohem větší dávku soustředění, než rozhovor se spolujezdcem. Trochu jiná varianta je nezávazné tlachání po telefonu, ale i to rozptyluje pozornost více, než spolujezdec - nevidí a nevnímá, do jakých sraček se třeba teď řítíte, aniž to víte a vidíte. Jde o periferně či na velkou vzdálenost spíše vnímané a tušené, než viděné jevy*.

Zkuste si jen tak promítnout zpětně v hlavě úsek cesty, který jste projeli při telefonování s handsfree, a co se na něm dělo.

*Jiná, leč analogická klasika je praktická nemožnost dodržet bezpečnou vzdálenost při hustém provozu, do mezery se obvykle někdo nacpe. Tak nezbývá, než se soustředit, sledovat, co se děje tři vozidla dopředu a dvě dozadu. Viz poslední dobou populární vybrďovač a nesoustředěný řidič Audiny. Za takové situace je telefonování přímo objednávka nehody, naopak spolujezdec upozorní na děje, které přes dodávku dvě auta před vámi nemáte šanci vidět.

EDIT OT
Samozřejmě se stane, že za jízdy musím nějaký nikoli nevýznamný telefonát řešit. Pak do hovoru zapojuji nahlas to, to si běžně jenom myslím, druhé straně je pak jasné, že to nebude jednoduchý hovor a je tolerantní. Například:
Nejdřív zkus teplý restart z počítače ty seš ale debil, kam to jedeš když neblikáš a podívej se do logu. Když nic, tak shoď a nahoď tak jdeš přes přechod nebo na někoho čekáš chránič. Když zas nic, přehrej bacha žlutá firmware, pak už zbývám jenom kurva drát, brzdi výměna MB. Vypadám jako debil, ale funguje to dobře pro mé lepší soustředění na jízdu i pro pochopení druhé strany.

Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: 2M 01 Prosince 2017, 09:43:18
enzym:
Ale záleží na situaci.. při stání v koloně a nebo na prázdné dálnici když auto má adaptivní tempomat a udržování jízdního pruhu tak telefonování asi moc riskantní není..
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: Jan Novák 01 Prosince 2017, 09:45:18
Citace
Ono vadí obecně to, že se člověk soustředí kromě řízení na ten hovor a je úplně jedno jestli kafrá se spolujezdcem, jestli má handsfree nebo drží telefon.
Hluboký a kupodivu dost rozšířený omyl. Dají se o tom napsat litanie, pokusím se stručně.
handsfree x telefon: jedno do doby, než telefon vypadne do klína či rovnou na podlahu. Jinak během hovoru není rozdíl.
S tím spolujezdcem je to pravda i když jsem už viděl nespočet hlavně ženských dvojic v autě, které dle soustředění na hovor podle mě nevěděly zda jsou v autě nebo ve vlaku.
Zajímal by mě materiální aspekt u pokuty za telefonování. Jestli by mě vyvinila jako důkaz nahrávka krátkého hovoru z telefonu. "Dobry den, zrovna řídím, zavolám za chvilku" (je to lepší než poslouchat xkrát za sebou zvonění)
Ale co se týká handsfree a telefonu, tak mě tedy soustředění na hovor ruší tou samotnou činností, to že mám u toho jednu ruku u ucha nebo na volantu bude hrát roli v nějakých zcela mezních situacích, kdy by vadilo i to kafe (kafe v klíně je podle mě mnohem horší než telefon) nebo drbání se v zátylku.

Samozřejmě pro fízly platí - drží kaf a živě kafrá se spolujezdcem = ok. Sahnul na telefon = pokuta.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: 2M 01 Prosince 2017, 09:54:10
Jestli by mě vyvinila jako důkaz nahrávka krátkého hovoru z telefonu. "Dobry den, zrovna řídím, zavolám za chvilku" (je to lepší než poslouchat xkrát za sebou zvonění)

SO proti tomu může argumentovat že když vám vadí zvonění tak jste si měl na dobu jízdy vypnout telefon a nebo aspoň vyzvánění..
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: Jan Novák 01 Prosince 2017, 09:56:35
Jestli by mě vyvinila jako důkaz nahrávka krátkého hovoru z telefonu. "Dobry den, zrovna řídím, zavolám za chvilku" (je to lepší než poslouchat xkrát za sebou zvonění)
SO proti tomu může argumentovat že když vám vadí zvonění tak jste si měl na dobu jízdy vypnout telefon a nebo aspoň vyzvánění..
No tak i bez toho - jestli by pro SO byl rozdíl jestli hodinu kafrám v serpentinách o dárkách na vánoce nebo jen rychle odmítnu volajícího a položím to.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: paty 01 Prosince 2017, 11:47:40
Zvonění vypnu tlačítkem snížení hlasitosti / típnu hovor / típnu hovor SMS zprávou, že nemůžu mluvit (defaultně minimálně v androidu).
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: fu 01 Prosince 2017, 16:56:02
Ale záleží na situaci.. při stání v koloně a nebo na prázdné dálnici když auto má adaptivní tempomat a udržování jízdního pruhu tak telefonování asi moc riskantní není..
To si nemyslim, pokud Vam tam nekdo vlitne, zareagujete pozdeji.
Jde tedy o to, ze pokud se venujete rizeni a soustredite se, mate mnohem vetsi sanci rozpoznat nebezpecne chovani driv.

Driv = v mensi rychlosti -> s mensimi nasledky.

Jasne, nikdo krome novacka neridi na 100%, ale clovek prepina na automat, protoze neni schopen udrzet tak vysokou miru koncentrace zvlat, kdyz se 99,9-99,99% casu se nic zvlastniho nedeje.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: pk202 04 Prosince 2017, 00:21:53
Ale záleží na situaci.. při stání v koloně a nebo na prázdné dálnici když auto má adaptivní tempomat a udržování jízdního pruhu tak telefonování asi moc riskantní není..
To si nemyslim, pokud Vam tam nekdo vlitne, zareagujete pozdeji.

Tak, měl jsem možnost si vyzkoušet subaru s těmahle asistentama, a když mi tam mimo přechod doopravdy vlítnul chlap (samozřejmě 6 ráno tma déšť) tak to auto zabrzdilo dřív, než jsem začal reagovat. Sice bych ho asi taky nepřejel, ale takhle si mně ani nevšimnul.
Nechci to přeceňovat, ale tohe funguje dobře. Jedinej asistent kterej je podle mně na nic, je automatický přepínání dálkovejch světel a taky je problém s tím adaptivním automatem ve městě, když auto před tebou zabočí doprava, tak ten blb to nepochopí, a zdá se mu že vlastně zastavil a začne nesmyslně brzdit....

Nicméně rozhodně je v případě těchto asistentů možno řádově snížit ostražitost.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: .qoyi 04 Prosince 2017, 00:39:55
Tak, měl jsem možnost si vyzkoušet subaru s těmahle asistentama, a když mi tam mimo přechod doopravdy vlítnul chlap (samozřejmě 6 ráno tma déšť) tak to auto zabrzdilo dřív, než jsem začal reagovat. Sice bych ho asi taky nepřejel, ale takhle si mně ani nevšimnul.
A jak ta věc funguje při nehodových situacích? Pustí mě ve 180ti předjet odstavnym / připojovákem nebo to nedobrzdí v režii asistenta? A co když chci během úhybného manévru přestat brzdit a prudce vybočit ze směru jízdy (abs v tu chvíli je mimo protože potřebuju co nejvyšší přilnavost a ne jen to někam poslat a dál nic). Když pojedu v zatáčce na mokru 90, vlítne mi tam třeba pes .... sundá ho to nebo to začne brzdit? Pokud to půjde vypnout, nemám nic proti ... bohužel to směřuje k tomu že to bude povinné.
Název: Re:Čeští policisté špehují řidiče z neoznačených autobusů...
Přispěvatel: pk202 04 Prosince 2017, 01:06:18
Tak samozřejmě že všecho jde zapnou, nebo vypnout - pokud to umíš :) - nicméně snad krom těch světel, kdy mne nenechal přepnout na dálkové kdy jsem chtěl a hlavně sám nerozpoznal auto za horizontem a nejdřív každého oslnil a pak teprve přepínal, tak jakmile vezmeš za volant a překonáš malinkej odpor (jenom vlastně cítíš, že jdeš "proti" němu) případně jakmile šlápneš na plyn nebo bbrzdu máš vše pod svojí kontrolou.
Podle mně to není svatý grál, ale pokud bych měl nalítat nějaké vyšší tisíce km měsíčně, tak bych o tom uvažoval.

S tím psem v zatáčce nevím, ten je asi nízkej, ale srnka přes cestu - to už jsem viděl - že aktivovala ty chodecký airbagy (to bylo tedy jiný auto).