30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 07 Září 2017, 02:22:12

Název: Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: fu 07 Září 2017, 02:22:12
http://zpravy.idnes.cz/praha-kontroly-dieselu-bez-filtru-pevnych-castic-f7f-/domaci.aspx?c=A170904_093639_domaci_hell
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: mcsoap 07 Září 2017, 10:12:38
To je nejaka strasna blbost ne? Mel jsem za to, ze:

Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: ViktorN 07 Září 2017, 10:26:28
ad 1 — jen trochu poopravím. DPF je naopak kvůli velkým částicím, to znamená částicím sazí, které se jinak zachytí v horních dýchacích cestách a nedostanou se do dolních cest dýchacích. Ale naopak z DPF pak vychází částice, které jsou mnohem menší a tedy nebezpečnější, protože prochází horními dýchacími cestami do dolních a to už pak může znamenat průser. Mimochodem DPF se chystá ina benzíny…
Samozřejmě v článku ilustrační foto ouřady s černými rukavicemi je nesmysl, protože stejně černé je bude mít i když vyprstí výfuk s plně funkčním DPF…  ;)
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: mcsoap 07 Září 2017, 11:08:39
ad 1 — jen trochu poopravím. DPF je naopak kvůli velkým částicím, to znamená částicím sazí, které se jinak zachytí v horních dýchacích cestách a nedostanou se do dolních cest dýchacích. Ale naopak z DPF pak vychází částice, které jsou mnohem menší a tedy nebezpečnější, protože prochází horními dýchacími cestami do dolních a to už pak může znamenat průser. Mimochodem DPF se chystá ina benzíny…
Samozřejmě v článku ilustrační foto ouřady s černými rukavicemi je nesmysl, protože stejně černé je bude mít i když vyprstí výfuk s plně funkčním DPF…  ;)

Máte pravdu: "Unlike a catalytic converter which is a flow-through device, a DPF retains bigger exhaust gas particles by forcing the gas to flow through the filter;[2][26] however, the DPF does not retain small particles and maintenance-free DPFs break larger particles into smaller ones."

https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter (https://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter)

Ale nikde jsem zatim nenasel informaci, jestli je pro cloveka lepsi dejchat velke castice, nebo male castice.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Anorex 07 Září 2017, 11:22:12
Samozřejmě ani jedno. Ale velké částice alespoň dokáží zachytit sliznice (nos,ústa atd.) v horních dýchacích cestách, takže si je člověk netahá až do plic. Malé částice umí doputovat až tam a pak se bavíme o možné rakovinotvorné schopnosti.

Nicméně ani DPF neumí zredukovat ty malé a více škodlivé.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: mcsoap 07 Září 2017, 12:38:22
Samozřejmě ani jedno. Ale velké částice alespoň dokáží zachytit sliznice (nos,ústa atd.) v horních dýchacích cestách, takže si je člověk netahá až do plic. Malé částice umí doputovat až tam a pak se bavíme o možné rakovinotvorné schopnosti.

Nicméně ani DPF neumí zredukovat ty malé a více škodlivé.

Takže - velké částice, které se nedostanou do plic a jsou zachyceny v horních cestách dýchacích jsou díky DPF redukovány na malé částice, které projdou až do plic, tedy do krve. Já jsem asi úplně blbej, ale mě to připadá jako mnohem horší varianta. Ledaže by cíl byl to v tom filtru všechno držet a pak to vyfoukat na dálnici, což je myslím preferovaný způsob užití - tedy že filtr se v obci plní a až při jízdě ustálenou rychlostí více než 50 (nebo tak nějak) si auto usmyslí, že už je mimo aglomeraci a zahájí proces regenerace, tedy vypálit a vyfouknout. Ve výsledku by tedy mělo mít použití filtru pozitivní účinek prostě a jednoduše v tom, že se má snížit množství částic v obydlených oblastech a tyto se mají přenést do míst, kde nikdo nebydlí (dálnice).
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Anorex 07 Září 2017, 13:03:39
Redukovány filtrem jako takové myslím nejsou ve smyslu velikosti, tedy že by z velkých dělal malé. Je redukován spíše jejich počet. Z auta lítají různě velké částice, výfukové plyny obsahují obecně malé a velké (dá se to někde dohledat, co se považuje za malé a velké), ty velké zachytí v určité míře DPF nebo následně člověk, ty malé nezachytí ani jedno. Takže DPF svým způsobem má do určité míry ulehčit ovzduší/lidem, že zredukuje alespoň ty velké, ale není to všespásné kvůli tím malým.

Nehledě na to, že regenerace je schopna se pustit i ve městě, resp. jsou situace, když už moc na výběr systém nemá a prostě jí pustí (například v případě více přerušených předchozích cyklů, tedy z toho plynoucí hraničního zanesení filtru, pokud ani to se nepovede, pak se většinou rozsvítí kontrolka a defacto je to na servis, kde se přes PC provede vynucená regenerace). Takže pak se všechen ten bordel stejně vyhází ven a ještě během krátké doby :-)

Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: ViktorN 07 Září 2017, 13:19:51
a ještě jen doplním — sice DPF tak nějak „zachytí“ částice sazí větší velikosti, ale v okamžiku procesu regenerace řídící jednotka zvýší teplotu vycházejících spalin (což se řeší například přídavným vstřikováním paliva) a usazené částice v DPF se vznítí. Nějaké škodlivé emise, saze, zplodiny a škodliviny ale v tomto momentu nikdo neřeší. Někde jsem četl, že v okamžiku rekuperace vychází mnohem víc škodlivin, než za adekvátní dobu bez (od regenerace k regeneraci) DPF.
Takže povzdech, že celý smysl DPF spuštěním jeho regenerace dostává na frak spolu s ekonomikou (vyšší spotřeba paliva + cena DPF filtru jakožto spotřebního materiálu), také ekologie (opět spotřeba paliva a nikým neřešené exhalace během regenerace, vyšší škodlivost malých částic, které procházejí filtrem a které vznikají díky honbě za menšími částicemí (commonrail apod.)) a okolo toho všeho pak ještě vyšší zdravotní riziko (souhrn předešlýc faktů). Sakumprásk dohromady se dá říci, že DPF je výsledkem nařízení nekompetentních a nevzdělanýc úředníků a spolupráce s automobilkami, které milerády dávají do aut kurwítka typu DPF, CRI a tak dále.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: gumidos 07 Září 2017, 13:27:01
Myslím si, že se policie vyhýbá kontrole filtrů zejména proto, že to smrdí prací a je možné se také umazat. Vídám již zcela běžně  v regionu VČ, že se projíždí auto se 4 policajty - věkový průměr cca do 24 let, obvyklá je buď vyholená hlava či blond melír (nemluvím o policajtkách) a "loví". Výběr probíhá podle jednotného klíče - starej děda, matka s viditelnou dětskou sedačkou, starší vozidlo (ovšem nikoliv starší, obvykle provozované určitou menšinou). Pak se vyhrnou ve čtyřech v těch černých kombinézách - ovšem s taktickými vestami plnými kvérů, obušků a jiných hejblat - vypadají jak eskadra smrti provádějící zákrok proti Pablo Escobarovi. Takže vidím co? - Vidím kontrolovaného dědu - kdy jeden namachrovanec provádí kontrolu a 3 další okolo ho jistí buď s rukama za opaskem případně položenýma na pistolích, protože ta mamina vypadá fakt nebezpečně.  Ale prostě vypadá mnohem hustěji se v těch pracovních mundurech procházet a buzerovat, než v nich něco dělat.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Anorex 07 Září 2017, 13:33:07
Sakumprásk dohromady se dá říci, že DPF je výsledkem nařízení nekompetentních a nevzdělanýc úředníků a spolupráce s automobilkami, které milerády dávají do aut kurwítka typu DPF, CRI a tak dále.

O tom slově "milerády" dosti pochybuju. Byť je to určitě fajn příjem z náhradních dílů, tak on vývoj a konstrukce takového kurvítka stojí v předvýrobní fázi obrovské finanční i lidské zdroje a v dnešní době to techniku žene na pokraj toho, co je vůbec možné. Zvlášť, když jim to průběžně ještě přitahujou, takže defacto pořád musí vyvíjet něco, co těm normám a nařízením bude stačit. Takže s první částí věty (nekompetentní a nevzdělání úředníci) plně souhlasím, s druhou už ne...
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: ViktorN 07 Září 2017, 13:50:53
Trvám Anorexi na tom co jsem napsal, i když připouštím mírné skřípění zubů ze stran automobilek. Ale ony si ten vývoj nechají od kunčoftů velice dobře zaplatit, takže mám pocit, že skřípají zuby jen tak naoko a i to pak zaniká u hlasitého mlaskání při cenách DPF jakožto spotřebního materiálu… :)
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Stilg 07 Září 2017, 16:55:01
A neni to tvrzeni ze PCR nema pravo kontrolovat emise pravda?

Ano, muzou resit technicky stav, zakazat dalsi jizdu kdyz to maji necem podlozene apod. Pokud je sjeta guma na kord, nbo auto zjevne nema vyfuk vubec, i.e. veci ktere jsou vizualne odhalitelne, nebo zmeritelne tak muzou danou vec zdokumentovat a prip. konat.

Ale nejake vetsi kontroly?

Mozna se pletu, ale zakon mi uklada poskytnout soucinost treba s kontrolou povinne vybavy apod.

Ale je mozne po me vyzadovat soucinnost s kontrolou technickeho stavu?
Typicky veci jako "rozsvitte nam svetla", " nastartujte " ...  vynucovat si pripojeni diagnostiky na emise na OBD2 port auta a samotne mereni emisi?

Dost o tom pochybuju...

PCR samozrejme ma nevyuzivanou moznost vyzadosvat kontrolu na STK (za dalsich omezeni, ofc).
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: mcsoap 07 Září 2017, 23:56:39
Takže jsme se dobrali k tomu, že přínos DPF v automobilu je přinejmenším sporný a nemáme k dispozici konkrétní důkaz, podle kterého by přítomnost DPF naprosto jednoznačně znamenala úlevu ať už pro životní prostředí, nebo pro lidi. Účinnost DPF je poplatná pouze pro určitý druh částic (ty méně nebezpečné) a navíc není zajištěno, že regenerace nebude spuštěna v městě, čímž pádem je mnohem pravděpodobnější, že někdo projde mrakem "plné dávky", což pro něj bude hroší, než chodit celý den mezi auty, co nikdy filtr neměla. To znamená, že ani kdyby se pozitivní vliv DPF dal změřit, tak se nedá prokázat, že by to nějak dobře fungovalo, protože prostě nevíme, kolik lidí to ochrání a kolik jich to naopak přidusí. Navíc ten poměr bude asi jiný v různých zemích EU, protože naše dálniční síť se třeba s německou nedá srovnávat.

Je tu někdo, kdo by s tímhle názorem nesouhlasil?
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: fu 08 Září 2017, 06:48:26
Problem, ze elektronika, ale i v nepritomnosti filtru jede sve zustava.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Behemot 08 Září 2017, 07:43:54
DPF si údajně vytvořil Mercedes, aby jejich bílý auta nebyly celý černý od těch sraček co jim padaj z vejfucku (když je holt zákazník debil a koupí si sazomet).

Pak už se toho jen chytli magoři.

Apropo, jakejkoli vejfuck jakýhokoli auta, klidně atmosférickýho motoru na zemní plyn, bude vždycky černej. Spalování nebude zcela dokonalý nikdy. Tak by mě zajímalo, co tou píčovinou jako zkouší a na koho, to jsou lidi opravdu totální bezmozci?
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Anorex 08 Září 2017, 08:14:07
Takže jsme se dobrali k tomu, že přínos DPF v automobilu je přinejmenším sporný a nemáme k dispozici konkrétní důkaz, podle kterého by přítomnost DPF naprosto jednoznačně znamenala úlevu ať už pro životní prostředí, nebo pro lidi. Účinnost DPF je poplatná pouze pro určitý druh částic (ty méně nebezpečné) a navíc není zajištěno, že regenerace nebude spuštěna v městě, čímž pádem je mnohem pravděpodobnější, že někdo projde mrakem "plné dávky", což pro něj bude hroší, než chodit celý den mezi auty, co nikdy filtr neměla. To znamená, že ani kdyby se pozitivní vliv DPF dal změřit, tak se nedá prokázat, že by to nějak dobře fungovalo, protože prostě nevíme, kolik lidí to ochrání a kolik jich to naopak přidusí. Navíc ten poměr bude asi jiný v různých zemích EU, protože naše dálniční síť se třeba s německou nedá srovnávat.

DPF a jeho fungování v kostce  ;D
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Behemot 08 Září 2017, 08:38:32
No ještě tam chybí to vstřikování dehtu jen proto, aby ten bazmeg vůbec vyhořel, čímž je automaticky výsledný efekt záporný ze všech hledisek (od ekonomického-pro zákazníka, po ŽP). Nemluvě o zátěži tyhle šmejdy vyrábět a likvidovat.

Kdo z toho tyje je výrobce, servisy a režim (kterej všechny obere o půlku na výpalným).
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: mcsoap 08 Září 2017, 17:47:47
Apropo, jakejkoli vejfuck jakýhokoli auta, klidně atmosférickýho motoru na zemní plyn, bude vždycky černej. Spalování nebude zcela dokonalý nikdy. Tak by mě zajímalo, co tou píčovinou jako zkouší a na koho, to jsou lidi opravdu totální bezmozci?

Dotaz, můj táta dělal s autama a vždycky říkal, že benzínový auto nesmí mít černej vejfuk od sazí, že benzínový auto by mělo mít jen šedivou sedlinu. Mě to přijde jako kravina, vidím černej vejfuk u každýho auta. Netýkalo se to třeba aut s rozdělovačem, nebo prostě obecně aut vyrobených v 80, 90 létech?
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: uziv 08 Září 2017, 17:57:16
Citace
benzínový auto by mělo mít jen šedivou sedlinu

V dobách, kdy bylo v benzínu olovo, to šedé bylo právě to olovo.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Behemot 08 Září 2017, 17:57:30
Nevim, je fakt, že u stodvác a podobných to vypadalo spíš šedivě, ale nikdy jsem to neperforoval bílou rukavicí abych udělal rozbor, jestli je to šedý, černý nebo oktarínový :D Ale rozhodně to nebylo čistý bez nánosu.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Luban 08 Září 2017, 21:54:33
Dotaz, můj táta dělal s autama a vždycky říkal, že benzínový auto nesmí mít černej vejfuk od sazí, že benzínový auto by mělo mít jen šedivou sedlinu. Mě to přijde jako kravina, vidím černej vejfuk u každýho auta. Netýkalo se to třeba aut s rozdělovačem, nebo prostě obecně aut vyrobených v 80, 90 létech?

Černý výfuk je zejména bohatší směsí benzínu.. je to taková "ochrana" od výroby proti klasickejm bfu a následně horšímu zacházení...

Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Mike 11 Září 2017, 21:18:45
můžu potvrdit, že po 140tkm s filtrem v provozu je vejfuk absolutně čistej
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: ViktorN 11 Září 2017, 21:45:30
jj, pak znám ještě tu o perníkové chaloupce, ale ta už tolik nepobaví a je navíc delší… ;)
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Šmarjá Josef 12 Září 2017, 19:29:11
můžu potvrdit, že po 140tkm s filtrem v provozu je vejfuk absolutně čistej
He he, muj tsi euro6 je od prvnich ujetych kilometrech cerny jaxvina :P
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Caroprd111 12 Září 2017, 19:43:40
můžu potvrdit, že po 140tkm s filtrem v provozu je vejfuk absolutně čistej
S tím souhlasím. Něco snad nafotím, abyste věřili, jezdí jich k nám hromada.
U mýho 2.0 TSI  je taky vejfuk černej jak bota...
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: motoosman 12 Září 2017, 19:45:50
Každé TSI má černý výfuk. U TDI s DPF je jak z výroby, jen je orezlý.
Název: Re:Emise - Policie odmítá měřit diesely bez filtrů
Přispěvatel: Šmarjá Josef 13 Září 2017, 19:58:34
Každé TSI má černý výfuk. U TDI s DPF je jak z výroby, jen je orezlý.
Jasan, ale tím jsem chtěl říct, že pokud jim jde o strkání prstů do výfucku a nanočástice, tak jsou vedle jak ta jedle, protože tsi je vrah No.1. Proto jsem s koupí benzinu spěchal, protože jeden dpf v baráku stačí.