30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: yyz9a1 01 Srpna 2017, 09:58:22
-
http://olomouc.idnes.cz/zakaz-rizeni-zavodnik-karel-kupec-nehoda-soud-rally-sumperk-pl6-/olomouc-zpravy.aspx?c=A170731_213640_olomouc-zpravy_stk
Zajímavé... No překročení o 40kmh v obci je dost, mělo by se ale řešit jestli ho babka mohla vidět a zareagovat, nebo ne.
To z toho článku moc jasné není.
Nejlepší je teda pasáž :
"Je přesvědčený, že kdyby Kupec dodržel třicetikilometrovou rychlost, auta by se minula.
Jako asi jo... a kdyby jel 100 tak se taky minou ;D
-
Tam je spoustu faktorů ... asi by měli i řešit účel osazení značky 30kmph. Mohla tam být klidně kvůli neprobíhající práci na silnici. Problémem je, že většinou v obci jsou křižovatky dimenzované na právě 50kmph (nevím kde se stala tato nehoda) a překročení o 20kmph může znamenat hodně omezenou možnost dát přednost, kord z pohledu důchodce.
Taky ten kluk celkem nepředvídal, pokud nečekal že mu tam někdo vjede (stává se mi to celkem často když ve městě jedu výrazněji nad limit). Jinak zpráva celkem nic neříká, nuda. ;D
-
Třicítka je tam doplněna o dodatkovou tabulku "3,5 t", takže rychlost překročil max o 20 km/h. Z té vedlejší jsou z obou stran STOPky. Pokud se tedy dopravní značení od snímkování nezměnilo.
https://www.google.cz/maps/@49.9612795,16.9654679,3a,36y,101.69h,87.15t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0eLE8V95GXM4RJcgA0T8nQ!2e0!7i13312!8i6656
-
no je fakt že podle toho street wiew bych si tam 70 letět netroufl.
-
no je fakt že podle toho street wiew bych si tam 70 letět netroufl.
Řidič jel rychle, ale pokud ta paní nebyla slepá, měla dát přednost, přijížděla z vedlejší + byla tam stopka. Spoluvina řidiče ano, ale ten trest je celkem absurdní. Copak asi dostala řidička, 2500Kč + 4 body? Osolili jej mj. proto, že měl cca 10 přestupků z minula, což u soudu zaznělo jako argument. O důvod více nikdy s žádným přestupkem nesouhlasit.....
-
Už jě někde judikatura, že nelze dávat přednost každému autu v dohledu. Pokud paní viděla auto v dálce, tak nemohla vědět ani předpokládat, že to je "bachavolejedu" závodník a prostě jela.
-
Už jě někde judikatura, že nelze dávat přednost každému autu v dohledu. Pokud paní viděla auto v dálce, tak nemohla vědět ani předpokládat, že to je "bachavolejedu" závodník a prostě jela.
No 70kmh není 200kmh. Osobně s předností nikde a nikdy nepočítám a vyplatilo se mi to x-krát. Ale tady určitě nešlo o "auto v dálce". Primární viník by měla být osoba, která nedala přednost, sekundárni viník pak řidič auta, který jel pohlavní. Po hlavní :-). Nějak nevidím důvod hnát před soud spoluviníka nehody jen pro to, že bába nerespektovala značku STOP.
-
Ale bába udělala to co každý den. Zastavila, rozhlídla se, nikde nikdo .. vjela ... bum. Bába skoro-mrtvá. Ono je celkem rozdíl jestli 50 nebo 70, když je z křižovatky špatný rozhled. Zkusil jsem jen teoreticky nastínit její rozhledový možnosti z tý křižovatky. Představil jsem si svou V70 s najetím tak, abych nestál čumákem v křižovatce.
http://i.imgur.com/JHmDjMa.jpg
Ok, normální člověk by se rozjížděl a při zpozorování rychle jedoucího auta by dupl na brzdu, tady se ale bavíme o skoro 70ti leté důchodkyni.
... "V Kupcův neprospěch hovoří některé znalecké posudky. Soud na jejich základě vychází z toho, že Kupec měl před srážkou na tachometru zhruba sedmdesát kilometrů v hodině."
Tohle se asi taky věští z koule. Podle čeho doboha určujou rychlost před nárazem s takovou přesností? Rychlost při nárazu bych asi pochopil z deformace plechů, ale před nárazem? Vezměme v potaz, že se jedná o rallye jezdce s reflexy vyježděného řidiče. Že by nebrzdil, ani se nesnažil o úhybný manévr? Pokud se soustředil na jízdu tak tomu nevěřím.
Je někde k dispozici spis?
-
Rychlost v okamžiku nárazu se dá určit z brzdných stop + deformace nebo deformace + postřetový pohyb.
-
Rychlost v okamžiku nárazu se dá určit z brzdných stop + deformace nebo deformace + postřetový pohyb.
Při mé poslední nehodě jsem zpomalil cca na polovinu mé rychlosti bez brzdných stop a po nepovedeném úhybném manévru jsem boural už ze smyku.
-
Dle mého bezpředmětná debata.....
Měl jet 50 a jel 70. Hotovo.
-
Blábláá ::) Bába měla dát přednost, tady je hotovo. Jak znám tyhle typy, tak tam celou dobu čuměla a pak mu to poslala před nárazník. Průměrnej vohnout neumí řídit (ostatně, průměrnej vohnout neumí pořádně dělat nic), takže i když na člověka co jede po hlavní čumí třeba 5 sekund, tak místo aby mezitím udělali odhad rychlosti přiblížení a akcelerace jejich střepu a vyšlo jim, že to nedaj, tak navopak ptačí mozeček zavelí utíkej! a pošlou to tam. Takový hňupy potkávám docela často.
-
Dle mého bezpředmětná debata.....
Měl jet 50 a jel 70. Hotovo.
Argumentuje stejně jako ovce na obranu proti fízlům.
-
...tak místo aby mezitím udělali odhad rychlosti přiblížení a akcelerace jejich střepu a vyšlo jim, že to nedaj, tak navopak ptačí mozeček zavelí utíkej! a pošlou to tam.
;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
No, dyby se mi to nedělo několikrát během trasy, tak by to snad mohla být i prdel, takhle fakt ne. Vono kdyby občas prostě místo zastavení a čumění jak péro prostě rychle omrkli obě strany v pohybu a pokračovali dál, tak se nemusí nic dít. Jelikož jim to ale jejich polomozeček nezvládá zprocesovat, tak zastavit musí, pak čumí jak dlouho a nakonec uvedou ten jejich dýchavičnej vrak do chodu těsně přede mnou. Já teda když už někam takhle najedu, tak taky akceleruju výrazně, aby za mnou nemuseli brzdit, ale vohnoutovi je to jedno, ať se za ním všichni poserou :o
Extra výživný to je na lepších širokejch okreskách (typu I/II) kde si fakt člověk jede klidně přes kilo, místa tam je, výhled kilometr, sem jediný auto v okolí a just to tam musej poslat a táhnout se jak smrad. Já už todle přestávám řešit, když fakt nic nejede, tak ty hňupy objedu klidně přes trojitou čáru a odbočovací pruh, to není předjíždění, ale objíždění překážky ::) A i kdyby, čára není zeď…na druhou stranu stojí za to podotknout, že asi jeden z deseti má aspoň tolik slušnosti, že pak uhne někam do boku, když vidí, že jedu asi 4× rychlej, ať ho můžu předjet bez potíží…
-
To je přesně ono. I u dýchavičná felicie se dá rozohnit na dvojku 70 během pár sekund, ale to ji nesmí řídit vohnout. Itálii na ně!! Stále častěji pozoruji, že otálení na křižovatkách na světlech není výsadou starých dědků v klobouku a slepic za volantem ve starých astmatických vozech. Řekl bych, že dalším problémem je nevypinatelný start stop systém.
Před třema týdny jsme jeli několika vozy na dovolenou do Maďarska a já jsem neměl jinou volbu než jet muzejním ( astmatickým) kouskem Toyota Corolla r.v. 1986 1,3/55kW,neboť jako jediná z mých aut má tažné zařízení a hlavně je s ní pohodové svezení bez elektronických kurvítek, posilovače řízení a jistota bezproblémového dosažení cíle s pěknou spotřebou. Táhl jsem vozík s bicykly pro zbytek výpravy, co vážil cca 400kg. Takže dnešními měřítky naprostý dynamický masochizmus. Vedl jsem kolonu dvou zánovních fordů a jedné octávky. Po silnicich 1. tříd jsem jel mezi 100-110 v obcích do 65. Na rakouské dálnici jsem udržel tempo 120-125 v rovině. Zbytkem výpravy jsem byl neustále kritizován pro vysoké cestovní tempo. Údajně jsem na každé křižovatce a semaforu vystřelil a než ostatním spustily motory byl jsem v prdeli a nevěděli kudy dál a těžko mě doháněli. V podstatě jsem zjistil, že to dnes není příliš o výkonu a objemu motoru ani o závrátné top speed , ale hlavně o té předvídavosti.
Já nemám problém, když někdo jede někde nižší než nejvyšší povolenou rychlostí. Možná k tomu má nějaký důvod. Pekelně mě sere ten, kdo za ním dělá kolonu a nevyužívá bezpečných možností ho předjet a otálí. Pak vzniká zbytečná nervozita a nebezpečné situace. Nikdy jsem nenadával aviatikům, že v kopci lezli 30 a méně. Nedělali to naschvál a většinou se snažili uhýbat a jejich jízda byla maximálně promyšlená a uměli předvídat. ( 75koníků bez turba na 6t váhy je docela zajímavá zkušenost).
Další věc, kterou pozoruji, že někteří relativně mladí řidiči v relativně nových autech jezdí nějakou pro mne nepochopitelnou ECONOMY RUN. Připadá mi, že po zaplacení lesingové splátky jim nezbývá na PHM a neustále se snaží bojovat se spotřebou dle TP. Půl kiláku za koncem obce se snáží s motýlí nohou akcelerovat z 45 na 85 asi tak za 3 minuty a následně půl kiláku před značkou obce sundávají nohu z plynu.
Další věc, doochodci za volantem. Můj otec ročník 48,v dobrém zdravotním stavu, dříve vyježděný řidič se slušnou praxí s nadprůměrně silným vozem už ten dnešní provoz nějak nadává a začíná být pro ostatní nebezpečným aniž by si to uvědomoval. Jízda s ním na místě spolujezdce začíná být peklem. Nesnese žádnou kritiku a argumentuje tím, že už nikam nepospíchá a všichni kolem něj jsou piráti. Jeho jízda je pro ostatní a hlavně méně zkušenéné účastníky provozu nečitelná a nepředvídatelná.
-
Dnes ráno jsem viděl podobnou situaci, která neskončila blbě jen proto, že Mini má brzdy zjevně dost účinné a řidič na to dupl opravdu řádně.
Ženská tak kolem 65 let ve Fabii HTP se mu z vedlejší lupla před čumák způsobem, že musel zastavit celé auto ještě v křižovatce, tak 60 cm od té Fabie. jestli tam jel 40 km/h, je to moc - 15 metrů před tím je aktuálně velmi pomalá šikana kvůli nějaké havárii plynu či čeho.
-
Start and stop opravdu nezdržuje, sešlápnu spojku a než ji sešlápnu až na podlahu tak už je to nastartovaný, řadim jedničku a jedu
-
Start and stop opravdu nezdržuje, sešlápnu spojku a než ji sešlápnu až na podlahu tak už je to nastartovaný, řadim jedničku a jedu
U automatu je pak akcelerace trošku opožděná... Ale samozřejmě se tomu dá zabránit tak, že než se chci rozjet, tak drbnu trošku o plyn. :-)
-
Taky se mi něco podobného párkrát stalo, pamatuju se loni někde u Kaplice, E55, byl jsem hezky rozjetej, tak 130, pod kopcem mi to tam bába poslala z vedlejší z pravý strany, místo bylo přehledný, ale řidička mě vůbec nezaregistrovala. Tj. jsem ji objel protisměrem. Kdyby tam něco jelo....
-
Start and stop opravdu nezdržuje, sešlápnu spojku a než ji sešlápnu až na podlahu tak už je to nastartovaný, řadim jedničku a jedu
Start stop nemám, ale měl jsem nedávno půjčenýho Peugeota 208 s robotizovaným manuálem. To byla veliká zábava :'(
-
Ona ta chyba je sporná. Pokud jsem profesionál, který má něco za sebou, tak přepodkládám problém téměř v každém autě na vedlejší. Nečekám, že mne vidí, registruje a je ochoten mi dát přednost. Tedy neletím 70 na 50 a nečekám, že všichni budou stát.
Několikrát jsem si zachránil minimálně plechy tím, že jsem očekával nedání přednosti a reagoval v souladu s tímto. Jeidně co, tak jsem se opřel o klakson.
Samozřejmě bába je blbá jak necky, když to pošle před rozjeté auto. Nicméně problém obecně je ten, že lidi nemají vůbec strach. Já se auta bojím. Zvlášť jako chodec. Za volantem jsem téměř každý den konfrontován s tím, že chodec přijde k přechodu, koukne se na červeného panáčk ana semaforu a plynule vyrazí do křižovatky. To, že se po silnici valí auto, které má zelenou, ho nezajímá a když zatroubíte, dočkáte se maximálně nevraživého pohledu a sprostého gesta. Jako bonuns se může postavit před auto a začít nadávat.
Prostě doba spěje k tomu, že lidi chvátaj a jsou naprosto bezohlední.
-
Darwin zatím funguje ???
-
http://olomouc.idnes.cz/zakaz-rizeni-zavodnik-karel-kupec-nehoda-soud-rally-rzeszow-pr4-/olomouc-zpravy.aspx?c=A170810_344441_olomouc-zpravy_stk&setver=full
Trochu sebereflexe by to chtělo