30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: hartom 18 Května 2017, 11:38:30
-
http://auto.idnes.cz/italska-autoskola-bodovy-system-d4c-/automoto.aspx?c=A150212_105856_automoto_fdv
Každopádně to nejpodstatnější vidím na konci -Pohled do hlavy italského řidiče
Ital, často aniž by si to uvědomoval, ctí filosofii "žij a nech žít". Na silnicích se to projevuje tím, ze dopravní předpisy (italsky "Codice della strada") jsou pro něj souhrn pravidel, kterými se řídí dle svého uvážení.
Italský řidič je prostě "furt ve střehu", protože slepě nespoléhá na signály jiných. Ital se za volantem spíš než striktním dodržováním vyhlášky řídí selským rozumem.
Takže třeba blinkry jsou pro něj něco, co může, ale také nemusí použít (někteří Italové zase říkají, že je to zbytečný pohyb navíc - poznámka editora).
Plná čára pro Itala není zeď, ale nepředjíždí, pokud není vidět na bezpečnou vzdálenost. Na sedmdesátce, která je mezi obcemi mimo zástavbu nejčastější a často nesmyslná, jede mezi 80 a 90 km/h.
A protože i strážci pořádku na silnicích jsou Italové, řídí se stejnou filosofií. Přestupky se řeší hlavně, pokud jsou příčinou nehody. Kontroly na silnicích se omezují na doklady vozidla a jeho pojištění, na doklady řidiče, rozměry pneumatik a jejich stavu a opravdu velmi výjimečně na to, zda vše svítí a čelní sklo není poškozené.
Ačkoliv je na italských silnicích provoz několikanásobně vyšší než v Česku, mám v Itálii při řízení větší pocit svobody.
Při návštěvě Čech mám pocit, že stále někdo jen číhá na mou chybu.
-
Jo pod to se klidně podepíšu. Po hodinách najetý na Itaslkých silnicích a dálnicích mohu vše jen potvrdit.