30kmhcz
Poradna => Potřebuji poradit - rychlost => Téma založeno: Kluk 11 Ledna 2017, 19:27:37
-
Ahoj,
stal se mi přestupek, kdy mě v obci vyfotili z pol. auta Ramerem konkrétně 7CCD, následně za 3 km ztotožněn, ale celou dobu mě neviděli, přišlo rovnou předvolání k ústnímu jednání... za A bych vás chtěl poprosit, zda-li na tomto předvolání jen podám vysvětlení nebo už mám vznášet námitky a důkazy a po tomto jednání bude vydáno rozhodnutí...?
a za B) ve fotce z Rameru není uveden ani měřič, ani svědek a navíc je měřeno v automatickém režimu... je to velký problém?
děkuji předem za odpovědi :-)
-
Já bych to co nejvíce protahoval aby rozhodnutí bylo vydáno co nejpozději, potom sepsat obsáhlé odvolání kde máte hodně dobrých věcí které můžete použít
-
S tím tak nějak počítám, ale spíše mě zajímá, jestli tam je šance, vzhledem k tomu, že tam chybí údaj toho, kdo to měřil, kdo byl svědkem, v jaké vzdálenosti to bylo atd... plus mě nenapadá jak změřit úhel měření... atd. proto zde píši, jestli by mi někdo nedal radu :-)
-
Otázka na matadory tohoto fora: Měřeno "automaticky", ale ztotožněno. Lze zkoušet SprDel?
Pokud ANO: Výslech policistů, vhodnými otázkami zajistit odpovědi, z kterých vyplyne, že nešlo o měření "bez obsluhy"
(Ono už to, že Vás ztotožnili znamená, že to museli obsluhovat)
Pokud NE: Vzhledem k tomu, že Vás neviděli po celou 3km cestu, tvrdit, že jste v měřený moment neřídil.
(Pokud nemají fotku v ultraHD jak se na ně za volantem křeníte :)
Pokud pohledáte na foru, na obě možnosti je zde přehršel inspirace a rad.
-
Pokud chtějí měřit v automatizovaném režimu, tak by měli mít předem na obci nahlášeno konání "bezpečnostní akce".
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2736.msg26121#msg26121
Pokud k tomu ještě chytají, tak se nejedná o měření v automatizovaném režimu a měla by tam být obsluha (také nejspíš byla a jen hlásila do vysílačky).
Takže poté co sami potvrdí, že se nejednalo o automatizovaný režim, ale režim s obsluhou, tak je nejjistější cesta tvrdit, že jste nebyl řidičem Vy, ale někde na úseku jste si auto převzal od osoby blízké.
-
Píše, že byl ztotožněn. Tedy na Sprdel se nehraje a režim radaru nehraje roli.
Pouze to, zda byl radar správně nastaven, ztotožnili toho samého řidiče, kterého změřili a nenastaly okolnosti vylučující protiprávnost.
-
Dík za odpovědi, nejsem si jistej, jak v tomhle případě postupovat, vzhledem k tomu, že mne zastavilo to auto, které mě změřilo.... spíše mne zajímalo, jestli je důležitá ta absence nastavené vzdálenosti a absence měřiče a svědka ve výstupu z rameru... :-)
-
Obávám se, že ramer 7 je stará plečka, takže prostě neumí to co novější verze. Krom toho pokud je to vaše auto jako jediné na snímku, tak nastavená vzdálenost roli nehraje.
Na tyhle detaily to neuhrajete.
-
Zpochybnění měření pomocí RAMER 7CCD se obvykle staví na jedné (případně obou) z těchto věcí:
1) zakřivení vozovky v místě měření (de facto musí být zcela rovná);
2) špatné ustavení vozidla vzhledem k vozovce (úhel osy policejního vozidla k ose směru jízdy měřených vozidel).
Ad 1) Nejjednodušší důkazy jsou vytisknuté mapy, v závažných případech (např. když jde o opakovaný přestupek v průběhu 12 měsíců, a tedy o řidičské oprávnění) pořídit znalecký posudek a zdůraznit kontrast s návodem, nebylo-li měřeno na zcela rovném úseku.
Ad 2) Na toto je lepší mít právníka nebo se dohodnout alespoň s někým zkušenějším (třeba i z fóra - záleží, kde bude probíhat SŘ). Argumentace totiž vyplyne ze (správně!) vedeného výslechu svědků-policistů a nalezení rozporů v jejich výpovědích a kontrastu jimi popsaného postupu s návodem. Toto je nejčastější metoda vedoucí k úspěchu, jelikož naprostá většina policistů dle mých zkušeností nemá dostatečné znalosti zařízení, na něž jsou údajně proškoleni. A téměř všichni nedodržují návod k obsluze měřidla u stojícího vozidla, protože jsou líní pobíhat u silnice s výtyčkami.
Citace z návodu ( str. 8 ) - zakřivení vozovky:
Za přímý úsek vozovky se považuje takový, kdy na délce 25 m není zakřivení ve vodorovném směru větší než 10 cm.
Citace z návodu ( str. 8 ) - ustavení vozidla:
Na vybraném místě pro měření je potřeba vozidlo ustavit do rovnoběžného směru s podélnou osou vozovky. K ustavení směru vozidla s měřičem rovnoběžně se směrem jízdy měřených vozidel při měření ze stojícího vozidla slouží zaměřovací přípravek dodávaný s měřičem rychlosti. Zaměřovací přípravek se nasadí do držáku radarové hlavy a upevní pomocí šroubu. Změří se vzdálenost přípravku od středu vozovky. Ve stejné vzdálenosti od středu vozovky se ve vzdálenosti nejméně 10 m před vozidlem ve směru měření umístí svisle výtyčka. Vozidlo s měřičem se postaví tak, aby mířidla zaměřovacího přípravku s výtyčkou tvořila přímku. K rychlé kontrole nastavení slouží rovněž značky na předním a zadním skle vozidla.
Nejjednodušší teď bude vyčkat, až Vám přijde předvolání od správního orgánu. Následně pořídit kopii spisu, anonymisovat a nahrát sem.