30kmhcz

Poradna => Potřebuji poradit - rychlost => Téma založeno: Kluk 11 Ledna 2017, 19:27:37

Název: Ramer 7CCD
Přispěvatel: Kluk 11 Ledna 2017, 19:27:37
Ahoj,
stal se mi přestupek, kdy mě v obci vyfotili z pol. auta Ramerem konkrétně 7CCD, následně za 3 km ztotožněn, ale celou dobu mě neviděli, přišlo rovnou předvolání k ústnímu jednání... za A bych vás chtěl poprosit, zda-li na tomto předvolání jen podám vysvětlení nebo už mám vznášet námitky a důkazy a po tomto jednání bude vydáno rozhodnutí...?

a za B) ve fotce z Rameru není uveden ani měřič, ani svědek a navíc je měřeno v automatickém režimu... je to velký problém?


děkuji předem za odpovědi :-)
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: t4455 11 Ledna 2017, 19:37:54
Já bych to co nejvíce protahoval aby rozhodnutí bylo vydáno co nejpozději, potom sepsat obsáhlé odvolání kde máte hodně dobrých věcí které můžete použít
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: Kluk 11 Ledna 2017, 19:40:53
S tím tak nějak počítám, ale spíše mě zajímá, jestli tam je šance, vzhledem k tomu, že tam chybí údaj toho, kdo to měřil, kdo byl svědkem, v jaké vzdálenosti to bylo atd... plus mě nenapadá jak změřit úhel měření... atd. proto zde píši, jestli by mi někdo nedal radu :-)
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: Grave 11 Ledna 2017, 20:53:33
Otázka na matadory tohoto fora: Měřeno "automaticky", ale ztotožněno. Lze zkoušet SprDel?
Pokud ANO: Výslech policistů, vhodnými otázkami zajistit odpovědi, z kterých vyplyne, že nešlo o měření "bez obsluhy"
(Ono už to, že Vás ztotožnili znamená, že to museli obsluhovat)

Pokud NE: Vzhledem k tomu, že Vás neviděli po celou 3km cestu, tvrdit, že jste v měřený moment neřídil.
(Pokud nemají fotku v ultraHD jak se na ně za volantem křeníte :)

Pokud pohledáte na foru, na obě možnosti je zde přehršel inspirace a rad.
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: kverulant 12 Ledna 2017, 02:03:17
Pokud chtějí měřit v automatizovaném režimu, tak by měli mít předem na obci nahlášeno konání "bezpečnostní akce".
https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2736.msg26121#msg26121

Pokud k tomu ještě chytají, tak se nejedná o měření v automatizovaném režimu a měla by tam být obsluha (také nejspíš byla a jen hlásila do vysílačky).

Takže poté co sami potvrdí, že se nejednalo o automatizovaný režim, ale režim s obsluhou, tak je nejjistější cesta tvrdit, že jste nebyl řidičem Vy, ale někde na úseku jste si auto převzal od osoby blízké.
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: opas 12 Ledna 2017, 10:48:05
Píše, že byl ztotožněn. Tedy na Sprdel se nehraje a režim radaru nehraje roli.
Pouze to, zda byl radar správně nastaven, ztotožnili toho samého řidiče, kterého změřili a nenastaly okolnosti vylučující protiprávnost.
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: Kluk 12 Ledna 2017, 11:06:01
Dík za odpovědi, nejsem si jistej, jak v tomhle případě postupovat, vzhledem k tomu, že mne zastavilo to auto, které mě změřilo.... spíše mne zajímalo, jestli je důležitá ta absence nastavené vzdálenosti a absence měřiče a svědka ve výstupu z rameru... :-)
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: opas 12 Ledna 2017, 11:14:51
Obávám se, že ramer 7 je stará plečka, takže prostě neumí to co novější verze. Krom toho pokud je to vaše auto jako jediné na snímku, tak nastavená vzdálenost roli nehraje.
Na tyhle detaily to neuhrajete.
Název: Re:Ramer 7CCD
Přispěvatel: kdo 12 Ledna 2017, 12:21:21
Zpochybnění měření pomocí RAMER 7CCD se obvykle staví na jedné (případně obou) z těchto věcí:
1) zakřivení vozovky v místě měření (de facto musí být zcela rovná);
2) špatné ustavení vozidla vzhledem k vozovce (úhel osy policejního vozidla k ose směru jízdy měřených vozidel).

Ad 1) Nejjednodušší důkazy jsou vytisknuté mapy, v závažných případech (např. když jde o opakovaný přestupek v průběhu 12 měsíců, a tedy o řidičské oprávnění) pořídit znalecký posudek a zdůraznit kontrast s návodem, nebylo-li měřeno na zcela rovném úseku.
Ad 2) Na toto je lepší mít právníka nebo se dohodnout alespoň s někým zkušenějším (třeba i z fóra - záleží, kde bude probíhat SŘ). Argumentace totiž vyplyne ze (správně!) vedeného výslechu svědků-policistů a nalezení rozporů v jejich výpovědích a kontrastu jimi popsaného postupu s návodem. Toto je nejčastější metoda vedoucí k úspěchu, jelikož naprostá většina policistů dle mých zkušeností nemá dostatečné znalosti zařízení, na něž jsou údajně proškoleni. A téměř všichni nedodržují návod k obsluze měřidla u stojícího vozidla, protože jsou líní pobíhat u silnice s výtyčkami.

Citace
Citace z návodu ( str. 8 ) - zakřivení vozovky:
Za přímý úsek vozovky se považuje takový, kdy na délce 25 m není zakřivení ve vodorovném směru větší než 10 cm.

Citace
Citace z návodu ( str. 8 ) - ustavení vozidla:
Na vybraném místě pro měření je potřeba vozidlo ustavit do rovnoběžného směru s podélnou osou vozovky. K ustavení směru vozidla s měřičem rovnoběžně se směrem jízdy měřených vozidel při měření ze stojícího vozidla slouží zaměřovací přípravek dodávaný s měřičem rychlosti. Zaměřovací přípravek se nasadí do držáku radarové hlavy a upevní pomocí šroubu. Změří se vzdálenost přípravku od středu vozovky. Ve stejné vzdálenosti od středu vozovky se ve vzdálenosti nejméně 10 m před vozidlem ve směru měření umístí svisle výtyčka. Vozidlo s měřičem se postaví tak, aby mířidla zaměřovacího přípravku s výtyčkou tvořila přímku. K rychlé kontrole nastavení slouží rovněž značky na předním a zadním skle vozidla.

Nejjednodušší teď bude vyčkat, až Vám přijde předvolání od správního orgánu. Následně pořídit kopii spisu, anonymisovat a nahrát sem.