30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: vvvvvv 01 Září 2016, 14:07:37

Název: Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: vvvvvv 01 Září 2016, 14:07:37
http://www.brno.cz/brno-aktualne/co-se-deje-v-brne/a/matej-hollan-system-rezidentniho-parkovani-zacneme-v-brne-postupne-spoustet-v-roce-2017/
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 05 Září 2016, 11:53:17
Obcane se k Holanovi uz vyjadrili

http://brno.idnes.cz/hollana-a-stropnickeho-vyhodili-z-hospody-fi9-/brno-zpravy.aspx?c=A160902_104402_brno-zpravy_vh
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Číkus 05 Září 2016, 13:45:37
Hospodský se k Hollanovi vyjádřil také.

http://brno.idnes.cz/pivo-proti-nenavisti-akce-hollan-pivnice-u-poutnika-zavreno-prf-/brno-zpravy.aspx?c=A160905_115921_brno-zpravy_krut
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: hun 19 Září 2016, 23:48:25
Tak se ve středu bude konat debata o rezidentním parkování.

Opět nezklamali - info o důležité debatě se objeví 2 dny předem a preventivně je počet diskutujících omezen.
Chápu-li správně, hlavní architekti dopravního umrtvení nebudou přítomni.

(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14333044_1803864503190151_3990283349335306511_n.png?oh=195656eb86705fc6acdc3b09a8f7dea4&oe=5879C31F)
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: mungo 20 Září 2016, 13:14:09
Díky za upozornění, půjdu tam. V Praze ty zóny přinesly víc problémů než vyřešily a jen takl mimochodem i peníze městu a omezení obyvatelům. Nevěřil jsem, že se najde idiot co by je chtěl zavádět někde jinde, Praha je trochu specifická. Mám pár dotazů, <irony>třeba překvapí tím že budou mít všechno už dopředu promyšlené a vyřešené.<\irony> Například co budou dělat s množstvím přechodných obyvatel a studentů co si v nájmu/na kolejích nemohou zřídit trvalé bydliště atp.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Mates 20 Září 2016, 13:40:10
Například co budou dělat s množstvím přechodných obyvatel a studentů co si v nájmu/na kolejích nemohou zřídit trvalé bydliště atp.

To pro ně není zajímavá skupina. Pokud tma nemá trvalý pobyt, neplatí tam daně a není pro MČ zajímavý. - není z mé hlavy :D .
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 20 Září 2016, 14:26:14
Doporucuji rezervaci, dle vyjadreni, tam asi nebude misto, soudruzka chce jmeno, prijmeni a ulici na ktere bydlite(zkousi to).

Mates: Pouzivate mestsky okruh?Pokud ano, tak toto bezprostredne ovlivnuje chovani a zacpy na tomto okruhu.

Urednici typicky nahazou vsude jednosmerky, aby vas to vyplivlo, vzdy na hlavni tah a tim umocni zacpu. Typicky se jedna o vzdalenost 50m, misto ktere musite objet blok, projet 2 svetelne krizovatky a minilane 500m - zamerne je vzdy pseudobezpecnost a totalni ucpani okolnich komunikaci.

Stale se Vas to netyka?
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 20 Září 2016, 15:44:56
A firmy, které budou nehorázným výpalným donuceny zaparkovat mimo modré zóny — opět do toho vtáhnou i okolní části města, kterých se to navíc bude týkat v dalším kole, kde se pro „veliký úspěch“ modré zóny rozšíří ve druhé a třetí etapě…
Týká se to všech občanů města!!!
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 21 Září 2016, 21:37:06
Tak jsem tam byl, je mozne si vyzadat zaznam prednasky a slidy na zaklade 106tky.


1. pripravuje se rezidentni parkovani v podstate pro cele Brno a patrne je to uz rozjeto, prvni realizace zacatek 2017 - co je duvodem tezko odhadovat
Podle zakulisnich info, uz na to mli pripravenu firmu, kterou jim nekdo shodil - nemam jak overit.
2. rezidetni mista budou jen moznost zaparkovat, nikoliv jistota
Vubec neresi, ze v ramci jednoho mesta pojedete z bodu A do B, na obou koncich bude platit specialne - je to kasicka na prachy
3. nemaji vyreseny bezne zivotni otazky, jako je navsteva remeslnika apod. - sice to okecavali, ale nepresvedcili me
4. parkovaci mista nepribudou a penize pujdou do fondu, ktery opet nepouziji na parkovani, ale budou je utapet v buhvicem - bude tam rada z politiku
5. nemaji vyreseny vubec zachytna parkoviste pred mestem
6. dalsi utahovai sroubu, patrne vsechno krome hlavnich tahu bude 30kmh
7. patrne vse co bylo receno pozitivniho nedojde realizace, zadne materialy predem o realizaci web
 http://parkovanivbrne.cz vedouci sem https://www.brno.cz/brno-aktualne/co-se-deje-v-brne/a/matej-hollan-system-rezidentniho-parkovani-zacneme-v-brne-postupne-spoustet-v-roce-2017/
8. smirovaci auto, jako v Praze
9. Hollan tam nebyl, asi byl zase jezdit traktorem po evrope 19L/100km
10. snaha o omezovani diskuze, faciliator se snazil byt cenzorem, patrne Nadace Partnerstvi bude zvlastni organizace - zde doporucuji vyhrabat, co tam delali a kdo je za to platil pripadne je pozval, jake pobiraji fondy - mozna cely projekt pripravili
11. planuje se dalsi nabirani zedniku


shrnuto:
- projekt neprinasi zadna parkovaci mista navic
- vybere neuveritelne mnozstvi penez (rezidenti asi do 1000,- rocne, abonenti mnohonasobne vic,  navstevnici si zaplati opravdu hodne).
- penize da do roukou nejake komisi
- urednici opet podoji obcany (20-50K mist), rocne pujde o cca 50-150milionu
- firma co to bude realizovat si prijde na sve a patrne uz byla vybrana - spekulace
- dotkne se v budoucnu (2020) vsech ostatnich casti, ktere to budou chtit resit, protoze u nich budou parkovat ty auta, co nezaparkuji u rezidentu

 A hlavne, zaplatite za stav, ktery je ted a nic pozitivniho Vam neprinese.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Caroprd111 21 Září 2016, 21:46:27
Přestávám sám sobě věřit, jestli je tohle vůbec možný... na to mám už jen tato slova https://youtu.be/cFk6ss6oeso?t=1m59s
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: x-bat 22 Září 2016, 10:40:47
Na konci května letošního roku jsem se zúčastnil debaty o rezidenčním parkování pro městkou část Starý Lískovec.
Vypadlo z nich následující:
- rezidenční parkování se bude zavádět postupně (centrum jako první a nejdrastičtěji) a jen v některých částech. Jsou městské části, které s tím nesouhlasí a nemají důvod.
- ve Starém Lískovci byl plán zavést zóny jen v nejvytíženějších ulicích (tzn. přelití problému jinam) a z důvodu mnoha studentů z Campusu
- cena za rezidenční kartu na první auto cca. 50kč/rok (pouze reálné náklady na vydání karty)
- rezidenční parkování bude platit pouze přes noc (navrhovaný čas 19h - 7h) a pouze během pracovního týdne. Není důvod buzerovat lidi v době, kdy se dá bez problému zaparkovat. V ostatních časech zaparkuje kdokoli kdekoli.
- bude se stavět tramvaj z Osové do Campusu, očekává se tedy přírustek studentů a dalších lidí z Campusu, proto mají potřebu řešit parkování
- uvažuje se o stavbě parkovacího domu přístupného pouze pro obyvatele Starého Lískovce, kde budou moci parkovat další vozy

Proti tomu, co vymýšlí centrum se několikrát tvrdě ohradili a nesouhlasí s tím. Ve Starém Lískovci se bude rezidenční parkování zavádět nejdříve za rok, až vyhodnotí vliv zavedeného parkování v centru. Otázkou je, jaká bude realita...
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: mungo 22 Září 2016, 13:19:29
fu: Díky za info, já se tam nakonec kvůli práci nedostal.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 22 Září 2016, 17:58:11

Kde na to vemou? Lískovec sám moc velkej rozpočet nemá a nepamatuju, co by se tam za poslední desítky let velkýho vybudovalo…

Tramvaj zrovna nahoru smysl má, akorát to bude stát strašnej ranec, nevim kde to tam chtěj přesně mezi panelákama vést a bude to v těch kopcích znamenat vyrubat tisíce tun zeminy. Když jen posunout to tehdá na opačným konci osmičky stálo sto mega, připomeňme taky co za ruinu je bývalá konečná, tak todle bude stát v dnešních penězích tak půl miliardy. Sice si daj rozpočet poloviční, ale víme, jak tyhle projekty dopadaj.

Jinak parkování na okraji areálu je, ale tam asi nikdo nechce šmajdat. Že nejsou parkovací domy přímo v kampusu, kam by mohli chodit i lidi z nemocnice (takže nejlíp někde v těsné blízkosti špitálu), kde je nedostatek asi 20 let, je ostudný selhání. Ale že centrální plánování je na hovno asi víme všichni.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: enzym 22 Září 2016, 18:17:26
Bude to stát neskutečný prachy - skoro 1G, protože v 90. letech zrušili územní rezervu vedle Osové pro tu šalinu a pozemky rozprodali, takže šalina povede zbytečně v tunelu. Konečná u nemocnice bude úvratí (jako Líšeň) => KT8D5. Chce se mi blít, velebnosti. Blíže zde https://www.brno.cz/strategickeprojekty/tramvaj-do-kampusu/
EDIT: obrázek je moc velký, místo toho je odkaz na žvást na magorátní web.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 22 Září 2016, 18:34:51
Tak KT8D5 už tam stejně jezdí, tak ji holt pošlou tam a k bývalé Delvitě bude jezdit jenom desítka nebo třináctka nebo která prdel tam teď vlastně jezdí. Přitom ovšem o sto metrů dál vedle ul. Netroufalky skrz ten kruháč (může to jezdit středem jako v Praze na kulaťáku, velkej je podobně) je kýbl volnýho místa kde může být normálně točna. Paneláky tam už jsou a další porostou brzo (je to ještě velký nezastavěný území, a ten les nakonec taky padne), takže by to mělo smysl natáhnout tam místo debilní úvratě u špitálu. Mohli by tam udělat i společnej terminál pro trolejbusy co stejně kolem špitálu jezdí, když tam pojede tramvaj, je nulovej důvod aby jezdily trojelbusy až na Osovou. Tam tu starou točnu o Osové můžou zrušit, stejně to dolů do Leskavy nejezdí a jezdit nebude, ne? Tady zas někdo myslel :x Teď se to postaví a za deset let to stejně za těžký prachy protáhnou, když tam můžou udělat normální konečnou už teď.

Akorát nevim jak si to představují že to chtěj vůbec provozovat, osmička má už teď jedny z nejkratších intervalů a je ve špičce napraná, dopadne to jak 12/13ka, bude to jezdit narvaný jako prase, kultura cestování nula, slavná nízkopodlažnost k hovnu, protože se tam kočár nevejde ani jeden, akorát to strašným způsobem kriplí interní uspořádání. Víc vozů už se tam moc narvat nedá, jednak je nemaj a hlavně to ta šílená křižovatka u viaduktu u nádraží už teď ve špičce nepobírá. Co přesun nádraží, jak sme na tom? Tipuju že ta pakáž co tam teď sedí do toho hodila vidle?
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: enzym 22 Září 2016, 21:04:50
Tak nějak to v rezervách ÚP má být - točna kdesi o kus dál, ale s prodloužením trati se moc nepočítá. Kapacita na jedné křižovatce je pro tramvaje zcela vyčerpaná  - Dornych x Křenová, jezdí přes ni linky směr Komárov, Líšeň a Juliánov, tu asi máte na mysli. Semafor na opačné straně přednádražního prostoru - dvojkřižovatka Nádražní x Husova x Hybešova x Nové sady - ještě nějaké rezervy má, i když to tak nevypadá. Takže by šlo posílit šaliny v úseku třeba Maliňák - kampus. Z Mendláku určitě ne, trojice semaforů Mendlák - Křížová x Václavská - Křížová x Poříčí je šalinově za hranou kapacity.

Hlavas- je to jasné jak zamračené nebe. Řekl bych, že nikdo nechápe, kdo co a proč chce a prosazuje, což je ideální stav pro zákulisní svinstva a velké malé domů. Občas se vypustí na veřejnost nějaká dezinformace, aby se to ještě více zatemnilo. Pokud se však rola přesune do původně plánované polohy, vyvolá to nutnost přepravit ty šílené davy, co to nyní z regionální vlakové dopravy hrnou do štatlu pěškybusem, přepravit šalinou, což bude katastrofa. Vychází to prý na 35 m obludy v intervalu okolo 4 minut s napojením další tramvajové větve do křižovatky Hybešova x Nové sady, která na takový přírůstek nemá kapacitu ani omylem - to by tam nesměla jezdit téměř žádná auta.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: x-bat 23 Září 2016, 10:31:51
K té tramvaji - plán je takový, že osmička bude nově z Osové pokračovat ke Campusu a šestka na smyčku. Tzn. Dunajská a smyčka budou mít o linku méně. Kluci si jsou vědomi, že více tramvají na koleje nedostanou. Důvod pro linku do Campusu je ten, že se má Campus neustále rozrůstat a už teď je problém s dopravou - trolejbusy na Osovou kapacitně nedostačují. Co se chystá stavět a kdo to zaplatí je v linku od enzyma (https://www.brno.cz/strategickeprojekty/tramvaj-do-kampusu/).
Jsem zvědavý, co se plánuje na tom pozemku, kde má vyrůst zastávka Jihlavská. Protože starosta tvrdil, že ty pozemky Starému Lískovci nepatří a že jsou ohledně pozemku dost velké spory. Ale když má vzniknout zastávka v poli, tak tam časem určitě něco vyroste.
Co se týče parkovacího domu - bylo řečeno, že se bude jednat o možnosti postavit parkovací dům na parkovišti u Osové, které se díky nové tram lince výrazně zmenší.

Ale papouškuji pouze to, co zaznělo na sezení a co je napsáno v uvedeném odkazu.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 23 Září 2016, 10:51:11
No tak že tam dostanou koleje je hezký, ale úzký hrdlo v podobě viaduktu zůstane, takže tam neprotlačí dost tramvají na to, aby to zvládlo ty lidi vozit. Nelze ani nasadit kapacitnější tramvaje, protože úvraťový konečný, což je v prdeli. Jediný semi-řešení je, že by skutečně vznila smyčka v Bohunicích, místo tam na to je, a třeba třetina tramvají by prostě nezajížděla až na Mifkovu, ale točila by se už na Novolíšeňské. Asi tak jak je to dneska v pražským metru, tam, kde bylo postaveno zcela dementně metro do pole (kam nikdo nejezdí a proto na takový místo nemělo metro nikdy vést, do má vést jenom tam, kde se přepravují obrovský kvanta lidí, jinak je to ekonomickej nesmysl), a protože se to nezaplatí, tak půlka vlaků končí už o X stanic dřív. V takovým řešení by se daly použít delší soupravy např. se dvěma standardníma a jedním vlečným vozem, nebo nějaký ty dvě zlamovací za sebou.

Mezi panelákama je v sídlišti kolem Osové je parkovišť dost, stačí je zvednout do výšky. Není třeba stavět zrovna ani parkovací domy, klidně to zvládnou tyhlety rotační výtahy, pořízení je levnější než postavit v tomhle banánistánu cokoli z betonu, prostě se to píchne do země a zapojí do elektriky. Na druhé straně parkovací domy by měly vyšší kapacitu a umožnily by sem-tam nějaký parkoviště zrušit, místo toho by tam mohly vzniknout nějaký krámy nebo služby, protože v těch panelákách je to fakt tragedie. Je to vysoce zahuštěný bydlení a pro jakýkoli služby nebo zboží musí lidi neustále někam jezdit. Otázkou je, jestli po samosprávě něco takovýho chtít, protože většinou platí, že na co sáhnou, to zkurví.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 23 Září 2016, 11:12:31
Já osobně jsem toho názoru, že polohu nádraží v Brně nechť si řeší majitel a provozovatel. To znamená ČD a.s.
Vůbec nechápu, jaký by měl být důvod přesouvat za peníze daňových poplatníků provozovnu nějakého podnikatelského subjektu!


Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: vvvvvv 23 Září 2016, 11:23:43
Já osobně jsem toho názoru, že polohu nádraží v Brně nechť si řeší majitel a provozovatel. To znamená ČD a.s.
Vůbec nechápu, jaký by měl být důvod přesouvat za peníze daňových poplatníků provozovnu nějakého podnikatelského subjektu!

Jde o SŽDC, státní podnik. Ale stejně nevidím důvod pro stěhování nádru (nejsem Brňan).
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 23 Září 2016, 11:26:44
ViktorN: Tak ještě studujte, dráhy tam maj možná ten barák. Zbytek, hlavně ten kamennej viadukt z 19. století co protíná město skrz naskrz (z velké části dneska zasypanej, takže není vidět) bude nejspíš SŽDC. To ovšem nic nemění na tom, že to tvoří značnou překážku na dlouhým úseku skrz město a přitom to s nádražím kapacitně nedostačuje.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: hun 23 Září 2016, 14:22:48
Referendum ve věci zachování/odsunu Hl. nádraží se bude konat 7. a 8.10.
Podezřelé, že na stránkách o referendu (http://www.nadrazivcentru.cz/ (http://www.nadrazivcentru.cz/)) jsou mezi sponzorama snad všichni zelení devianti.

Jinak 13.10. je Den nápadů udržitelné mobility v Brně
http://www.mobilitabrno.cz/novinky/21-den-napadu-pro-plan-mobility (http://www.mobilitabrno.cz/novinky/21-den-napadu-pro-plan-mobility)
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 23 Září 2016, 14:30:37
Kdo tam všechno hlasuje, obyvatelé centra, celýho Brna, nebo i okolních okresů? Do města dojíždí asi polovina stálého počtu obyvatel včetně studentů (ty přes AR tvoří tak třetinu obyvatel navíc), takže pokud se k tomu ti všichni nemůžou vyjádřit, je to úplně na hovno.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: hun 23 Září 2016, 14:46:29
Žabka, co mě ten leták ve Skanzenu bez aut dávala do ruky říkala, že jen Brňané s trvalým pobytem.
Na těch stránkách ve FAQ tvrdí to samé.
A ano, odsun více zasáhne pracující do Brna dojíždějící, než trvale bydlící.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 23 Září 2016, 14:58:04
Očekávaně. Voni to referendum totiž dlouhodobě protlačují hlavně ti, co to tam chtěj nechat, bez jakékoli rozumné koncepce. Vono to je technicky proveditelný, aby nádraží zůstalo kde je, ale aby fungovalo, tak by se muselo zvednout tak o pět metrů víc do vzduchu, včetně kolejí (tak jako je v Praze ten přivaděč např. kolem Florence vysoko nad zemí). Anebo zakopat pod zem. Celý nádraží a hlavně koleje zabíraj mrtě místa a tvoří zeď pro pohyb lidí skrz celý město (do několika směrů). Akorát že na to Brno nikdy nebude mít prachy.

Nejde jenom o to, že to zavazí, ale hlavně že to už tomu provozu nestačí (já tam jezdil leta a vím, co to ve špičce bylo za onanii s umisťováním vlaků, a že stačilo jedno zpoždění nějakýho EC a celý se to sesypalo jak domeček z karet). A teď už není kam expandovat!
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Šmarjá Josef 23 Září 2016, 20:00:12
Nechápu co se kurwa furt řeší!! Ten barák je víc jak sto let starej a na tohle prostě nestačí!! Makal jsem tam skoro celé prázdniny a měl spoustu času na pořádnou prohlídku. Absolutně žádná koncepce!! Tři prdele stánků, každý pes jiná ves, rozprcaných všude možně. Trdelníky, kávička, zelenina, obalované oříšky, občerstvení, stánek s párky v rohlíku, vietnamci... a skřínky na věci jsou kdesi v prdeli mimo halu. Výpravčí lítají po budníku zpocení aby nějak ukormidlovali špičku. Průvodčí na peronu nevidí na mašinfíru aby mu pískli odjezd, protože nástupiště je do oblouku. Nástupiště rozdělená na sektory, takže z jednoho odjíždějí klidně dva vlaky, ale každý na jinou stranu. Záchody kdesi v podchodu, infotabule mají dva metry, ale důležité texty 5cm. Přes prázdniny se vrazilo víc jak 90 000 000,- do oprav dvou nástupišť a podle fotek nepoznáte rozdíl předtím/potom. Protože nedotačuje technologické zázemí bude se stavět nová technologická budova v místě jednoho z parkovišť. Skoro žádný vlak nejede na čas!! . . . . . ... .
 Udělejte si tři hodiny čas, zkuste oprskle všude vlézt, pomalu celý areál projděte, klidně dvakrát a pak si udělejte názor.  :x
 
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 23 Září 2016, 20:22:13
Jak konkretne souvisi vnitrni usporadani stanku a obchodu s budovou? 

Vypraskat stanky, obchod, pekarnu a udelat zazemi pro cestujici a ne zakazniky a neni treba nic stavet.
Hladovych oken je na hlavaku, jak maku a za lepsi ceny. Nadrazi slouzi k preprave(nakup listku,  cekani na prijezd, toaleta, odjezd), neni to vykrmna prasat. kdo ma hlad se muze najist v jidelnaku.

To usporadani tam meni uz 20 let stale a s tim jsem nemel nikdy, az takovy problem a ze by na novych nadrazich to bylo nejak lepsi si tedy nemyslim.

Jezdil jsem tam  uz pred 20 lety a vzdy se dojizdelo na nastupiste krokem, kvuli nevyhovujicimu zeleznicnimu svrsku, kde to drnca i pri 20km/h vic, jak nez na D1- takze jen ty 3 km trvaly vzdy 10 min - to same odjezd.

Takze na obsluhu jednoho vlaku potrebujete cca 20-25 min a spozdeni jsme nabrali vzdy hlavne posledni 2-3 km.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: mosquitoe 23 Září 2016, 20:28:32
Já jsem žil v domnění, že 30 na viaduktu je kvůli statice viaduktu, který by se mohl rozpadnout …
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 23 Září 2016, 20:35:01
Šak je taky z konce 19. století…

Ta budova je stará taky hodně přes sto let a už po pár desítkách let bylo jasné, že je nevyhovující. Že i po dalším století se pořád jenom mele hubou opravdu ukazuje tragikomičnost současné společnosti. Skutečně u nás vyrostla dagegen generation. Udržovat ten skanzen při životě nakonec bude stát víc, než kdyby se to dávno přesunulo. A čím dýl se bude čekat, tím to bude horší, protože pozemky se rozprodaj a zastaví…
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 23 Září 2016, 22:03:20
Behemote, Josefe — kdy jste naposledy jeli vlakem? Jaká je dnes obsazenost vlaků? Já už plný vlak nezažil, ani nepamatuju! Každoročně klesá počet vlakových spojů!

A znovu opakuji — není jeden jediný důvod, aby daňoví poplatníci se finančně podíleli na přesunu provozovny soukromé společnosti!!! Pokud dráhy (a je jedno, jestli to bude ČD či SŽDC) se rozhodnout vzdor celosvětovým trendům nádraží odstunout z centra města (a tím to zabít zcela totálně), tak ať si to železobetonovou rychlokvašku postaví za své a koleje taky za své natáhnou. A zablokování veškeré dopravy v městě ať pěkně zacálují, jako každý jiný, co si u baráku postaví lešení a zablokuje chodník!

Víte jaký je celkovový rozpočet celéí téhle akce? Víte to?
To není jen 20 miliard za novou budovu nádraží, to je fakt prkotina!

Proč si myslíte, že i slavná socialistická EU od toho dala ruce pryč a nic nepomohlo nasazení podvodníka „euroDuchoně“ do Bruselu.

Jop, přesun nádraží o 800 m za nějakých 60 miliard bude fakt tím správným „impulsem pro Brno“… ;D
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 23 Září 2016, 22:05:59
Sem něco zaspal? Dráhy byly privatizovaný?
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 23 Září 2016, 22:24:26
je to akciovka.

Tý jo, zrovna ve Vás bych tolik socialismu nehledal, Behemote. :-)

Zkuste si pozjišťovat, komu patří dotčené pozemky pod a okolo nového nádraží. Pochopíte, že je lhostejné, jak referendum dopadne. Kšefty už se dávno rozjely. Přesun nádraží už na přípravách a marketingu (ano, podobnost s kamapaní o našem vstupu do EU nikoliv náhodná) už spolklo několik stovek miliónů. Takže přesouvat se bude ať to stojí co to stojí. Je to docela slušně vybavená mafie, to si nejspíš ani nedokážete představit. Ta prosklená budka 2×4 metry na Joštově ulici za 6 miliónů a jedna malá budka s WC kousek dál za 3 miliony, penis na nám Svobody za 12 miliónů a s ročními náklady na údržbu ve výši 800tisíc — tohleto fakt vůbec nic není, ani královopolský tunel vůbec nic není oproti takovému projektu, jako je přesun nádraží o 800 m, chápete?
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 23 Září 2016, 22:43:15
Tady je byznys i když se staví kadibouda, to chcete přestat dělat všechno? Jo taky bych stát zrušil a poslední ať zhasne, no karty sou rozdaný, nemáme na to vliv a ač to bude předražený jako prase, tak tenhle bordel co tam je dneska stojí za vyliž. Furt lepší než když za to nakoupí kamery a nový prasáty…
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 24 Září 2016, 10:51:37
Ne, nechci podporovat žádný byznys zastupitelů a jejich kamarádů! A že by se přesunem nádraží zastavily nákupy kamer a pasatů? LOL, ba právě naopak! Chybějící peníze se budou muset nějak doplnit. A jak? Největším byznysem pro město jsou vždycky pokutičky a poplatečky. Takže modré zóny, omezení rychlosti, buzerbudky, odtahy, pokuty, represe…
Takže díky Behemote za Váš skvělý nápad! Dělejte čertu dobře a prosazujte dál přesun nádraží…

Já to fakt nechápu, Behemote. Na jednu stranu vystupujete jako ryze pravicový člověk, ale jindy zase tvrdě razíte socialistickou línii mohutného přerozdělování a sociálního státu (kdy stát rozhodne, co občané potřebují).
Já bych si dovolil jen shrnout fakta:
1. jednoznačně nejvýhodnější poloha nádraží je v centru. Nejen že je to celosvětový trend (viz nové nádraží u našich vídeňských sousedů), ale je to proakticky to nejlepší, co může být…
2. hl. nádraží tvoří spolu s šalinama a trolejbusy/autobusy nejvýznamější dopravní uzel v Brně. Prakticky z jakékoliv části města se z/na nádraží dostanete maximálně s 1 přestupem. To si troufám říci, že tohle má skutečně jen málokteré město! Přesunem bychom tento unikátní uzel zničili…
3. a nejen to. K nové poloze nádraží má (až ve 2. fázi) vést jedna jediná linka šaliny. Fakt super…
4. význam železnice neustále klesá. Jak ve smyslu dopravy zboží (díky fatální nepružnosti ČD), tak i díky jiným důvodům (nedostatečná flexibilita, čas dopravy, ceny a pod.), tak i ve smyslu osobní dopravy. Obsazenost vlaků klesá, počet spojů též klesá. Dá se říci, že před 30 lety byla železniční osobní doprava u nás ve špičce, od té doby neustále klesá počet spojů i přepravených osob. Nádraží stačilo i před 30 lety. Nevidím důvod, proč by nestačilo i nadále. Zejména když počet spojů rok od roku stále klesá. Kdy jste byl Behemote naposledy na nádraží a někam jel? Kdy?
5. přesun nádraží není jen postavení železobetonové rychlokvašky, ale kompletní přesun celé železniční infrastruktury. V tomto ohledu ta betonová rychlokvaška za 20 miliard je jen srandovní prkotina! Náklady na vše se nyní odhadují na rozpětí 60–80 miliard Kč. Přesný celkový rozpočet stále není k disposici a nebo není záměrně přístupný. Tunel Blanka je proti tomu krtinec, tohle bude tunel jak Brno!
6. na jednoho obyvatele Brna (včetně kojenců) to pak vychází na skvělých 150–200 tisíc korun. Vy na to máte, Behemote? Já to platit tedy nechci. Ani ve formě modré zóny či odtaženého auta a nebo prostě jiné „odsunové“ dani! Celý tento projekt je fakticky neufinancetovatelný!!! Jinými slovy — přesun je nejdražší, nejkomplikovanější a nejnesmyslnější řešení otázky rekonstrukce a modernizace železničního uzlu Brno. Jak po stránce železniční, tak po stránce urbanistické, logické a logistické i po stránce realizovatelnosti.
7. a znovu opakuji podstatný argument — nevidím jeden jediný důvod, proč by měli občané platit přesun provozovny jedné či více firem! Já bych chtěl taky, aby mi město postavilo novou provozovnu a hlavně aby mne to nestálo ani jednu jedinou korunu. Co myslíte, šlo by to zařídit? :-)
8. a plány radních jak využít starou budovu nádraží jsou fakt velkolepé. To jsou fakt skvělé plány: tržnice, casino, …  Prostě kšeft domyšlený do posledního detailu. I to financování zkoušeli přes EU dotace, když tam vyslali zmr. Duchoně…


pár poznámek:
Nádraží prošlo nejvýznamější rekonstrukcí těsně před převratem. Tehdy k obnovení vybombardované (II. svět. válka) pravé věže už ale scházelo v rozpočtu nějakých 300tis a proto se to odložilo. Nedávno proběhla modernizace hlavní haly (s rozpočtem několikanásobně převyšujícím rozpočet předchozí proběhlé celkové rekonstrukce celého nádraží). Já osobně jsem toho názoru, že tahle modernizace proběhla zcela typicky s dnešní dobou velmi necitlivě vzhledem k historické budově. Architekti předvedli dost vysoký stupeň architektonického zoufalství a modernistického břídilství — barbarství! Ale to je už zřejmě prostě klasika a asi „nelze jinak“, viz „modernizace Reduty“ a tak dále…
Podle mého názoru by bylo pouze zapotřebí provést citlivější „modernizaci“ haly s větším ohledem na historii budovy. A uklidit a vyčistit. Ale to by si měl skutečně zařídit sám provozovatel!!! Já si taky u sebe musím sám uklízet… S tímto přístupem i ta nová betonová budova by byla zakrátko stejně špinavá a zaplivaná, jako stávající secesní budova s obrovskou historickou hodnotou…



A ještě mi to nedá, abych nedodal: ad „Furt lepší než když za to nakoupí kamery a nový prasáty…“ — malá drobnost. Brno je v této chvíli zatíženo dluhem ve výši 5 miliard. A peníze na přesun prostě nemá! A Vy byste utrácel peníze, které nejsou? A rozhodoval a do krve se hádal, zda-li zajíc se má upéct na smetaně či na cibulce a zajíc zatím peláší po poli v nedohlednu dál a dál… A nebo že by mělo platit Špidlovo „zdroje jsou“ a nebo Paroubkovo „dluhy se prostě neplatí“?
Vzpamatujte se, chlape!
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: vvvvvv 24 Září 2016, 11:27:08
Dovolím si oponovat k bodu 4. - viz třeba http://www.dnoviny.cz/zeleznicni-doprava/vykon-zeleznicni-osobni-dopravy-byl-loni-nejvyssi-za-poslednich-20-let

Musím, ale podotknout, že dle mého názoru se mění struktura přepravy (jen moje pozorování) - více člověkokilometrů budou dnes dělat dálkové/páteřní trasy a tzv. příměstská železnice. Právě na těchto místech se projevují nepřímé benefity cestování vlakem (doprava do centra města, rychlost, žádné starosti s parkováním, krátké intervaly, možnost pracovat ve vlaku).
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 24 Září 2016, 11:39:17
vvvvvv: což je pro mne poněkud nepochopitelné. Před 30 lety jsem měl někdy problém najít ve vlaku místo pro stání (sic!), dnes mám naopak někdy pocit, jako kdybych jel v celém vlaku úplně sám. Počet vlakových spojů je oproti tehdejšímu stavu silně omezen. Vlaků prostě jezdí mnohem míň a jsou méně obsazené. Pak ale nerozumím, odkud čerpá tenhle článek, na který jste dal link. To si prostě odporuje. Pak tedy pochybuji o pravdivosti článku. Buď shodou okolností mám vždy smolu na obsazenost vlaků, ve kterých cestuji a nebo ten článek není pravdivý… už jen jak se v něm nadšeně píše: „„Lidé postupně mění své cestovní návyky, už je nebaví čekat v kolonách aut a kamionů“.
Docela by mne zajímalo, zda-li se tu vyskytuje někdo, kdo cestuje často vlakem (a pokud možno pro srovnání i pamětník předlistopadové éry), zda-li to jsou jen mé mylné pocity a nebo empiricky zjištěný trend. Byl bych velmi zvědav na další názory…
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: mosquitoe 24 Září 2016, 12:22:39
Struktura lidí ve vlacích se změnila, dřív se jezdilo víc dálkově, teď se jezdí příměsto. Do Prahy jezdí v ranní špičce po některých tratích po deseti minutách natřískaný dvojslon, kolem Brna a Ostravy némlych to samý. Místo toho padlo dost vedlejších tratí, kde ale stejně jezdil málokdo, takže to moc čísel neudělalo.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: vvvvvv 24 Září 2016, 12:38:23
Zažil jsem na trase Pha-Ov, cca 30 minut před odjezdem nemožnost koupit místenku na Pendolino (vyprodáno). Obecně se mi zdají vlaky na trasách Pha-Ov, Warszawa-Ov, Bratislava-Ov docela vytížené.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 24 Září 2016, 13:12:10
Zažil jsem na trase Pha-Ov, cca 30 minut před odjezdem nemožnost koupit místenku na Pendolino (vyprodáno). Obecně se mi zdají vlaky na trasách Pha-Ov, Warszawa-Ov, Bratislava-Ov docela vytížené.

Nezlobte se, ale argumenty tohoto typu nas nikam neposunou.
Byva naprosto bezne ze VS studenti si treba na zlutem rezervuji mista  mesice dopredu ve specifickych casech. Z toho bych mohl cinit zavery, ze zluty(autobusy) je zcela pretizeny - coz neni pravda.
Pritom zrovna na trase PHa-OV ma caste zpozdeni uz pri prijezdu do Brna 30-60 minut.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Behemot 24 Září 2016, 13:18:45
K nám jezdí z Brna a zpátky vlaky pořád ve stejných intervalech už tak dekádu (no to bych kecal, někdy před 8 lety tak ještě asi 5 spojů přidali), tak nevím co to je jako za plky. Prázdný to nejezdí, teda aspoň ne ve špičce. Ani ta 40ka kterou tam protáhli to fakt nevytrhne, tím jezdí pár lidí.

Výsledkem bude akorát to, že i vlivem nádraží je doprava v centru Brna napiču právě už teď a nějakou dobu (a nedá se s tím nic dělat) a právě proto se do toho budou socani montovat a čmárat zóny a kdovíco. Zbourání té věci znamená možnost udělat restart a dát tomu nějakou koncepci včetně velkejch silničních tahů a parkovišť.

Nynější barák, technologie i celý kolejový vedení stejně vyžaduje rekonstrukci takovýho rozsahu, že to taky vyjde na strašnej ranec, to už je úplně jedno. Dopravní komplikace u toho samozřejmě nebudou, áááno, když se rozkope ten viadukt kterej vede skrz celý město jako zeď a jen tu a tam má propusť v podobě mostu.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 24 Září 2016, 13:40:43
Tak chvili mluvite o nadrazi, pak o viaduktech.

Kazda liniova stavba rozdeluje mesto:
-reka (zde je to asi jen uprava koryta, s rekou se zrovna moc hybat neda)
-dalnice (mestky okruh)
-zeleznice (viaduk je nevyznamny, po nem jen ta zeleznice vede)
-i ta tramvaj
- a dokonce i bezna silnice diky dopravnimu znaceni
-rozvody energii

jde jen o to, kdo je v tu danou chvili dotcen.

Da se s tim delat jen to, ze se to da do trubky pod zem, nebo na sloupy nad zem.
To ze odsunute nadrazi, odsunute jen problem na pozdejsi dobu, problem se nevyresi.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 24 Září 2016, 14:51:00
fu: no a dovedete si představit ten kšeft každých deset let tam přesunout most (a pak zase zpátky), tamhle zase přesunout dálnici, mezi tím projekt na narovnání koryta řeky a pak zase na jeho vrácení do původní podoby, pak kompletně překopat veškeré tramvajové tratě, pak že by se nádraží mělo přesunout až na okraj města… furt je co dělat!


Jen doufám, že sem nikdo z radních města nechodí…
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 24 Září 2016, 15:03:35
fu: no a dovedete si představit ten kšeft každých deset let tam přesunout most (a pak zase zpátky), tamhle zase přesunout dálnici, mezi tím projekt na narovnání koryta řeky a pak zase na jeho vrácení do původní podoby, pak kompletně překopat veškeré tramvajové tratě, pak že by se nádraží mělo přesunout až na okraj města… furt je co dělat!


Jen doufám, že sem nikdo z radních města nechodí…

Podivejte se, problemy jsou tyto:
- zadluzenost mesta
- nekoncepcni reseni
- lide kteri to planuji nebo rozhoduji tomu bud nerozumi a predkladaji to obcanum jako hotovou vec
- dynamicke zmeny ve spolecnosti - opravdu se spatne odhaduje, co se vyplati - ale urcite to nejsou falusy na kazdem namesticku
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: ViktorN 24 Září 2016, 15:17:37
fu: zcela souhlasím a podobně na to upozorňuji. A jen bych ještě doplnil další bod:
- neuvěřitelná zkorumpovanost a osobní (hmotná) zainteresovanost radních
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: Šmarjá Josef 24 Září 2016, 19:55:56
Stánky na nádru jsou jen taková třešinka na zkaženém dortu. Pokud se budete pohybovat v technologickém zázemí, tak pochopíte, že cokoliv přidat/zmodernizovat je boj s větrnými mlýny. Já osobně bych nejvíc uvítal, kdyby zaměstnaci nádraží dostali možnost vyjádřit se jak ke stavu nádraží, tak k jeho stěhování. Můj osobní názor je, že současné nádraží je mrtvola, kterou zkoušet křísit pomocí rekonstrukcí nemá budoucnost.
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: fu 27 Září 2016, 14:15:17
Jedno z moznych vysvetleni,proc zpoplatnovat stani na ulici... DOMINI PARK bude provozovat městská společnost Brněnské komunikace

http://brno.idnes.cz/novy-parkovaci-dum-brno-prisnejsi-straznici-f3t-/brno-zpravy.aspx?c=A160927_2275758_brno-zpravy_krut

PJ: mate pravdu, za parkovani za cely mesic cca 10m^2 date 3x vic nez 1+1 30m^2 vyhrate na 21°C s dverni, ktere jsou uzamknout
21600,- coz je vhodne pro mesto, kde bezny cisty prijem obyvatel je v teto vysi, tak to Vam opravdu zacinam zavidet

Btw: vzdy mi zamestnavatel zaridil parkovaci misto, takze na ulici parkovat nastesti  nemusim
Název: Re:Parkování v Brně 2017
Přispěvatel: PJ 27 Září 2016, 18:37:57
@fu tak v Brně máte alespoň nejdřív parkovací dům, pak zóny. V Praze je to přesně naopak - uděláme zóny abysme měli z čeho zaplatit parkovací domy. A zatímco zóny vesele bují, parkovací dům se nepostavil žádný (pokud nepočítám parkoviště v Blance, které pro změnu zůstává zavřené) :D