30kmhcz
Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: zdesu 14 Července 2016, 05:21:00
-
Červená na křižovatce by v budoucnosti už neměla cyklisty nutit k brzdění.
Asi bude potřeba založit nové vlákno pro dotazy ve stylu "jel jsem na zelenou a srazil jsem cyklistu, který jel na červenou, jaký mi hrozí trest?" Je zcela jasné kdo bude v tomto případě viník :'(
Toto přece nemohou myslet vážně.
http://www.blisty.cz/art/82986.html
-
Jo, takhle zrušit dementní světelný křižovatky pro všechny, to ne. Ale výběrově zrovna pro šlapky, no sqělý, už to vidím. V tomhle případě krev zrovna poteče…
-
"dopravní systém, který bude respektovat stejná práva cyklistů, chodců i automobilistů"
OK, takze cervena na buzeracnom semafore - budeme tiez ignorovat. Selektivne si kazdy vyberie, co mu viac vyhovuje.
Takychto potratov by mali terminovat hned po narodeni, idealne este predtym ...
-
A hned po nich nebudou muset respektovat červenou ani chodci. Oni ji stejně nerespektují. Stačí přece přijít ke křižovatce a podívat se, že auta zrovna ještě stojí na červenou. Vejdu na přechod a pokud ta auta dostanou zelenou, tak jejich smůla. Počkaj.
-
A hned po nich nebudou muset respektovat červenou ani chodci. Oni ji stejně nerespektují. Stačí přece přijít ke křižovatce a podívat se, že auta zrovna ještě stojí na červenou. Vejdu na přechod a pokud ta auta dostanou zelenou, tak jejich smůla. Počkaj.
Hruza, auto by pockalo 2-5s a ubylo by moznosti policejni buzerace, kdo Vam skace pod auto, to udela i na beznem prehodu.
-
Za 4 s projedou semaforem 2 auta - mám počítat, jakou frontu to udělá za hodinu?. A není to 2 až 5 s, ale při přechodu dlouhém 12 m je to 8 s, pokud bude řidič (zbytečně) opatrný.
-
Proč ne.. já jsem pro.. ale když "dopravní systém, který bude respektovat stejná práva cyklistů, chodců i automobilistů" tak ať to tak platí pro všechny.
Když by od semaforu byl rozhled do křižovatky tak by červená fungovala jako značka STOP.. pro všechny..
-
Jo, se stejnou myšlenkou sem si taky pohrával: červená = stůj, dej přednost v jízdě, zelená = hlavní silnice.
-
Bohatě stačí "Pokud je silnice zcela bez provozu, smí řidič se zvýšenou opatrností projet i na červený signál"
-
Bohatě stačí "Pokud je silnice zcela bez provozu, smí řidič se zvýšenou opatrností projet i na červený signál"
Já takhle vnoci, když není provoz, ve městě jezdím. Jsem zvědavý, kdy mě načapají :)
-
IMHO by asi nejlepší bylo zavést to, co před časem navrhoval anarchokapitalista OC: „červená barva na semaforu znamená, že přednost má ten druhý. Klidně jeď, ale za veškerá omezení, ohrožení či dokonce poškození ostatních jsi plně zodpovědný.“
Jinak nevím, zda to není nějaký klam či nerepresentativnost vzorku, ale poslední dobou se mi zdá, že čím dál víc českých měst upouští od buzeračního provozu semaforů 24/7 a minimálně od večera do rána vidím na stále více semaforech blikat oranžovou. Např. v Hradci Králové mi to přijde vlemi zjevné.
-
V Olomouci hlásím taktéž.
-
Jestli jsem si dobře všiml, tak Ostrava vypíná semafory v 18:00 (alespoň některé).
-
Jinak nevím, zda to není nějaký klam či nerepresentativnost vzorku, ale poslední dobou se mi zdá, že čím dál víc českých měst upouští od buzeračního provozu semaforů 24/7 a minimálně od večera do rána vidím na stále více semaforech blikat oranžovou. Např. v Hradci Králové mi to přijde vlemi zjevné.
Četl jsem článek i o Praze.. znovu jsem ho našel a koukám to už je dva roky.. http://praha.idnes.cz/praha-vypne-v-noci-semafory-dfu-/praha-zpravy.aspx?c=A140225_165129_praha-zpravy_jan
A subjektivně mám dojem že ubyly i zdržovací semafory kde je pořád červená a až po příjezdu auta skočí zelená.
-
Ještě nejsem tak starej a pamatuju, že v Brně to tak bývalo aspoň před lety normální. Nevim, jestli to byla výjimka, spíš vidím to rozšíření provozu 24/7 na příchod s módní vlnou buzerování a zklidňování. No a teď tam sedí někdo kdo má o půl závitu víc a ruší to jako píčoviny. Rovněž se přiznám s tím, že některé vybrané semafory, kde je rozhled, nulovej provoz případně vím, že to je jen buzerační píčovina, tak na ně kašlu.
Mezi to spadají i některý ty pro rádoby regulaci provozu (kdy tam pouští 3 auta jednou za 30+ sekund), např. u vjezdu do ST, kde se to dá pohodlně bepečně objet. Protože když to přijde, tak stát tam těch 300 metrů je na půl hodiny a to si většinou ani nemůžu dovolit. Přitom se mi ještě nikdá nestalo, aby provoz v tunelu byl takovej, že by to tam fakt stálo. Většinou to právě rozkurví semafory na obou koncích, kdy pak ještě ucpou i okolní křižovatky a to je teprve labůžo.