30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: uziv 11 Dubna 2016, 20:33:23

Název: Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: uziv 11 Dubna 2016, 20:33:23
http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ministerstvo-couvlo-na-nesmyslnou-zmenu-prednosti-na-kruhacich-nedojde/ (http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/ministerstvo-couvlo-na-nesmyslnou-zmenu-prednosti-na-kruhacich-nedojde/)
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: PJ 11 Dubna 2016, 23:38:22
ja ja, hlavne ze muzeme vydavat zakony, k nim opravne vyhlasky a pridelavat znacky.
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: jezekif 12 Dubna 2016, 19:57:33
No, moc hezký, jsem zvědavej na situaci, kdy nějaký "recesista" například flexou uřízne ten trojúhelník s vyznačením přednosti.
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: motoosman 12 Dubna 2016, 20:20:53
A co takhle:
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: enzym 12 Dubna 2016, 20:45:47
To by bylo zbytečné dublování obecné úpravy v ZPPK.
§ 23
Vjíždění na pozemní komunikaci

(1) Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci.
=> P4 tam nemá co dělat, plně ji nahrazuje IZ 6b.
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: pk202 12 Dubna 2016, 23:53:53
To je stejně k hownu. Dneska jsem jel přes dva kruháče a jenom na jednom byly osazený značky "Hlavní silnice" - nehledě na to , že sledovat ty značky je docela opruz, protože člověk instinktivně kouká spíše doleva do směru jízdy a kolikrát téměř není kam tu značku osadit aby byla vůbec v zorném poli. Sice u obou jsou na všech vjezdech trojuhelníky viditelné víceméně i zezadu, ale copak se na to člověk může spolehnout ?
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: pk202 12 Dubna 2016, 23:55:05
A co takhle:

Tady je ten podle článku "neexistující" kruháč, kde platí přednost zprava........
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: enzym 13 Dubna 2016, 02:51:35
A co takhle:

Tady je ten podle článku "neexistující" kruháč, kde platí přednost zprava........
Kdepak, IZ 6b je totéž, co P4.
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: pk202 13 Dubna 2016, 09:01:19
A co takhle:
Tady je ten podle článku "neexistující" kruháč, kde platí přednost zprava........
Kdepak, IZ 6b je totéž, co P4.

Značka IZ 6b je pouze informativní :
Dopravní značka „Konec pěší zóny“ (č. IZ 6b) označuje konec pěší zóny (tj. oblasti, například části obce, určené především pro chodce). Ve spodní části značek se vyznačuje vhodným nápisem nebo symbolem, kterým vozidlům je vjezd do této oblasti povolen a popřípadě v jaké době. Dopravní značka „Konec pěší zóny“ může být umístěna vlevo při výjezdu z pěší zóny z opačné strany značky „Pěší zóna“.

ale i kdyby to bylo jak říkáš tak :


Na levém příjezdu je vidět, že tam je značka kruhový objezd a trojúhelník dej přednost v jízdě - tak tedy OK přijíždím zleva, dávám přednost těm na kruháči - vjedu tam - tam ovšem evidentně není značka hlavní silnice a tedy bych měl dát přednost zprava těm vyjíždějícím z té pěší zóny. Mohu to možná usuzovat z toho že vidím značku začátek zóny a na druhé straně je taky nějaká cedule, která by možná mohla být konec zóny...ale spoléhej se na to, stačí aby tu ceduli na výjezdu ze zóny někdo posprejoval nebo nečím překryl a nehodička, kde budu já nesporně vinen protože prostě mám dát přednost zprava je na světě.

Proto jsem přesvědčenej, že prostě a jednoduše ta prováděcí vyhláška zdaleka nestačí. A jenom čekám, až na nějakém takovém kruháči za mnou pojedou policajti a doufám že dokážu hbitě zareagovat a zamáznout jim to u prvního značkou hlavní silnice neosazeného výjezdu z kruháče před čumákem.
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: enzym 13 Dubna 2016, 09:24:46
I informativní značka může ukládat povinnost - viz §23 (1). Jinak ale souhlasím s tím, že do doby, než se snad někdy objeví znovu natvrdo v zákoně přednost na okruhu, tak jsou řidiči na okruhu bez P2 v právní, nikoli však provozní nejistotě. V zahraniční rondely s předností zprava existují - či alespoň existovaly ve Francii před cca 8 lety, kdy jsem ji projel celou tam středem a zpět jihem (Španělsko) mimo dálnice. Jinde si nic takového neuvědomuji.
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: enzym 13 Dubna 2016, 09:50:45
Navrhuji diskutovat o rondelu v tomto vláknu.
No právě...jak tedy mám vědět, že mám přednost - to mám jako šilhat jestli je na příjezdu trojúhelník ?
Žádný orgán nestanoví DZ takové, aby různé vjezdy do téhož rondelu měly odlišný režim přednosti v jízdě, nelze vše upravit zákonem, už takhle je to obluda. Jinak viz příspěvek (https://www.30kmh.cz/index.php?topic=2291.msg27107#msg27107) v odbordelné literatuře, změna Vídeňské konvence by vše řešila, právní nejistota je, v tom souhlasím.
To je totální (vpravdě novinářsko mrdkovská) demagogie. Protože pokud někdo ukradne P4/P6 na nějaké vedlejší, pořád je ten řidič jedoucí po hlavní v právu a následná nehoda mu nemůže být nijak přičtena, zatímco pokud na kruháči kde "P2 není zpravidla přidáno páč není kam" někdo uradne P4/P6 tak to řidič jedoucí po kruháči odsere a bude to de jure jeho vina.
Provozně:
- průsečná křižovatka: srážka vozů v rychlosti 50 km/h pod pravým úhlem už obvykle mívá dost drsné zdravotní následky.
- rondel: při rychlostech 20 - 30 km/h k nehodě obvykle ani nedojde, pokud ano, je to plechařina
Právně:
- průsečná křižovatka: nikdo za nic nemůže
- rondel: pokud mám na svém vjezdu C1+P4/P6, mám právo se domnívat, že je to tak všude (konstrukt: negace významu § 22 (5), pokud se budeme držet pouze ZPPK), pokud není dopravním značením na okruhu upraveno jinak = opět nikdo za nic nemůže

Okružní křižovatka není soustava křižovatek tvaru T, ale jedna křižovatka. V momentě, kdy začneme uvažovat tak, že C1 pouze oznamuje, že následuje soustava křižovatek tvaru T, uspořádaných dokolečka, tak jsme v bruseli a v příkrém rozporu s §22, který mluví o "jízdě křižovatkou". Odstavec (5) je věnován kruhovému objezdu, z čehož vyplývá, že jde o jednu křižovatku. Může mít teoreticky dvě odlišné úpravy přednosti, aniž by bylo nezbytně nutné dávat jakékoli značky na okruh
- přednost na okruhu => na vjezdech C1+P4/P6
- přednost na vjezdech => na vjezdech C1 + nic
Pokud by to nějaké prase chtělo kombinovat a prošlo to správním řízením (tj. prasata stejné míry zvrácenosti by musela být nejméně tři), pak musí být upravena přednost na vjezdech i okruhu. Taková situace by se ale řešila spíše bez C1, čímž by se ze stavebně okružní křižovatky rázem udělala soustava křižovatek tvaru T, uspořádaných dokolečka.

P.S. díky za skvělou diskuzi, těším se na další pokračování. Málo kdy narazím na takového argumentačně a znalostně zdatného "protivníka" - kromě práce, tam se přeme kdykoli se vyskytne sebemenší šance.
Název: Re:Ministerstvo couvlo, na nesmyslnou změnu přednosti na kruháčích nedojde
Přispěvatel: pk202 13 Dubna 2016, 10:42:09
....mám právo se domnívat, že je to tak všude ....

U našich soudů bych se na to vůbec nespoléhal, navíc pokud by ten zprava přijíždějící byl například pumpičkář a já bych ho nedej bože zrakvil pak by mně možná zachránilo jedině to že nejsem manažer a moje stařičké auto je velmi vzdáleno pojmu luxus...ovšem takovýho Lacinu by na místě zastřelili.....