30kmhcz

Tisk, média, internet => Zajímavé články z internetu => Téma založeno: fu 01 Ledna 2016, 22:01:20

Název: C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: fu 01 Ledna 2016, 22:01:20
 („bez ohledu na datum“), nikoliv už jen od 1. listopadu do 31. března ...
Pry to bylo v TV.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Mates 04 Ledna 2016, 11:00:46
To jsem slyšel také. Nicméně stále snad platí souvislá vrstva sněhu a ledu ne? Tedy pokud 1.5. napadne sníh (už se to několikrát stalo) s já budu mít letní, tak mne můžou pohůnci zkasírovat? To snad proboha ne.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Majkky 04 Ledna 2016, 20:11:41
Je rozdíl značka "Zimní výbava" a obecné znění zákona o použití zimní výbavy.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 04 Ledna 2016, 20:58:29
 :x
Citace
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

Jak bude kolem nuly tak už se bude dát předpokládat, že se může vyskytnout námraza

A podle vyhlášky je to skutečně na kokot
Citace
Zimní výbava
 Značka přikazuje řidiči motorového vozidla kategorie M nebo N, aby pokračoval v jízdě jen při splnění podmínek stanovených zákonem pro provoz vozidel v zimním období, a to bez ohledu na datum a aktuální nebo předpokládané povětrnostní podmínky.
 Pod značkou může být umístěna dodatková tabulka s uvedením odlišné úpravy doby platnosti.

Citace
4. Povinnost užít při jízdě v provozu na pozemních komunikacích vozidlo vybavené zimními pneumatikami podle § 40a zákona č. 361/2000 Sb., ve znění účinném ode dne nabytí účinnosti čl. I bodu 12 tohoto zákona, se na vozidla ozbrojených sil vztáhne od 1. listopadu 2016 a na vozidla jednotek požární ochrany o maximální přípustné hmotnosti nad 3500 kg od 1. listopadu 2021.
Checht? Opičky se budou nahánět se zelenejma mozkama? A co ti hasiči? Pokud vím, na náklaďáky se zimní gumy nevyrábí.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: medved 05 Ledna 2016, 10:10:43
Pokud vím, na náklaďáky se zimní gumy nevyrábí.
Ale vyrabi - akorat obout kamion s navesem na zimu muze stat klidne kolem pul milionu. Takze kazdy Lojza kamionak nafasuje retezy na hnanou napravu a tim to hasne.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 05 Ledna 2016, 10:52:59
Dělají se speciální penumatiky s hřeby do subarktických podmínek v severních zemích. U nás nic takového jako měkké směsi na osobákách na kamiony prostě není. Používají se tvrdší univerzály s hlubším dezénem, ale to tak dobře nefunguje.

Nebo takto, možná to existuje, ale nepoužívá se to, protože zatímco u nás může (a nemusí) být sníh, stačí s kamionem vyjet na jih kde je 15 °C a měkká guma se za tu cestu tam a zpátky sjede na hladko. To je prostě kravina. Hasiči asi jezdí lokálně, takže to nesjedou tak rychle, ale stejně to podle mě bude jen další píčovina. Jednak je otázka, jestli to vůbec seženou, protože když to nikdo nepoužívá, tak to nikdo neprodává, dál potom celý náklady na přezouvání a pokud se to bude velmi rychle sjíždět, tak vyšší náklady na provoz techniky…
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: SimSon 05 Ledna 2016, 17:12:26
U nas mozna ne, ale treba v Rakousku museji mit kamiony a autobusy "zimni" pneumatiky alespon na jedne pohanene naprave. Dokonce taxativne urceno, konkretne v jakem obdobi (na rozdil od osobnich aut)...

A k tomu "sjeti" pneumatik: skus si spocitat, jake je merne zatizeni (tlak na kontaktni plose pneumatiky s vozovkou) u prumerneho osobniho auta, a u kamionu. Mozna budes prekvapenej, ze ta hodnota je priblizne stejna...
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 05 Ledna 2016, 17:18:38
Co to je zimní, tvrdá směs s jednou drážkou navíc a nápisem M+S? To používají úplně všichni v celé Evropě stále a pořád. Zimní gumy to ale pořád moc nejsou.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: pk202 05 Ledna 2016, 18:04:33
Upřimně řečeno, jakmile dojezdím tuhle sadu zimních/letních gum, tak jdu do univerzálů, co maj na sobě napsáno AW. Člověk nemá vopruz s přezováním, a když spočítám prachy na přezutí a vyvážení + případně dalšá 4 disky tak se to vyplatí.
Zima tady u nás v nížině je tři dny a na hory jedu jednou za rok, takže holt když napadne pojedu o 10 pomaleji a jsem v klidu. Větší rozdíl ty opradu dobrý zimní gumy neudělaj.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: fu 05 Ledna 2016, 18:12:54
Upřimně řečeno, jakmile dojezdím tuhle sadu zimních/letních gum, tak jdu do univerzálů, co maj na sobě napsáno M+S. Člověk nemá vopruz s přezováním, a když spočítám prachy na přezutí a vyvážení + případně dalšá 4 disky tak se to vyplatí.
Zima tady u nás v nížině je tři dny a na hory jedu jednou za rok, takže holt když napadne pojedu o 10 pomaleji a jsem v klidu. Větší rozdíl ty opradu dobrý zimní gumy neudělaj.

Nerekl bych, ze zimni gumy rozdil neudelaji, zrovna vcera jsem jel z OV do Brna a rekl bych, ze bezpecne jsem predjizdel vsechny co se plouzili 60-100 obvykle rychlosti o 20 km vyssi.
Byla takova kalamitka, kterou jsem v PL zazil na severu hodnekrat snezeni-snih +dest nekde jen snih (zde klasicky jsem jel na zimnich bez problemu jel, zatim co ostatni treba stali) a opravdu nepatrim mezi nejake hazardery.
 
Vyska vzorku 8mm rekl bych zasadne pomohla, ani pri kritictejsim brzdeni, ani jednou stoupou ve snehu neprojevily gumy zadny problem s prilnavosti.

Nicmene i u M+S musi byt vzorek vetsi nez 4mm, pokud se nepletu, pravdou je, ze jsem jeste nepotkal PaCh, ktery by mel certif. meridlo a umel merit vzorek dle narizeni.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 05 Ledna 2016, 18:13:53
Když tam bude od 5 cm nahoru, tak dáš rovnou řetězy… :D

Otázkou ovšem je, jestli se v tom dělají nějaký dobrý směsy, který fakt drží za sucha i mokra a nemají brzdnou dráhu kilometr. Moje aktuální letní jsou starej tvrdej střep a jenom to dojíždím (na suchu to je v poho, na mokru musím jak s bramborama), oproti tomu jsou ty zimní lepší a i na mokru mají mnohem menší hrabivost.

V plánu mám současně s generálkou zažádat o 16ky kola a dát na předek nějaký kvalitní 215-225ky podobně jako jsem koupil ty z nejlepších zimáků v ten moment na trhu (už loni). A vylepšit i brzdy. Protože chci jezdit svižně, ale taky se mám rád a v tomhle je znát, že to auto je starý 20 let; dneska mají i nákupní kabele 17ky kola s kotoučema i vzadu velikosti mejch předních…

Pokud tohle nějaký univerzály splní, tak si je klidně koupím taky až to všechno sjezdím. Jinak na to kašlu, protože solidní hlíny sem koupil za pakatel a jakmile to je jednou přezutý, tak už jen měním kola a občas se to za dvě stovky převáží.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: pk202 05 Ledna 2016, 18:23:46
Nojo, ale já nejsem žádnej závodník. Mám starej pekáč. Po dálnici jezdím 110 (cesta po dálnici mi trvá 10 minut) a najedu tak 300-500 km/měsíc a to povětšinou cesty 8 km tam a 8km zpět nakoupit dvakrát do Prahy a dost. Jak říkám "souvislá vrstva" je tady jednou za uherák a asi při dobrý logistice bych vystačil i s letňákama, ale nechci bejt vázanej.
Řetězy si vozím, protože jednou za rok dojedu do hor a tam bych bez nich nevjel ani kdyby to po mně nikdo nepovažoval, protože stačí jedna dvě závěje a jste bez řetízků v piči i s 10mm zimníma drapákama. 
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Šmarjá Josef 05 Ledna 2016, 20:48:09
Jel jsem Brno-Rožmitál přes Zvíkovský most a pouze přes most je značka zimní výbava :o
 K pneumatikám, já najezdím cca 10tis.ročně a jezdím pouze na zimních. Výdrž je různá, ale jedny nokiany jsem sebou vzal do Řecka na dojetí a vydržely ještě další zimu a léto  :) Na druhém výkonějším autě jsem jiné nokiany ojel podstatně dřív, ale svádím to na to, že nebyly made in finland, ale made in indonesia  ;D Teď zkouším bf goodrich a zatím ok. Jinak jedna velice veselá diskuse je na toyota foru, kde se chlapi vztekají kvůli snímačům tlaku, které musí koupit originál, jinak na ně řve přístrojovka. To se vyplatí nakoupit jen snímače za 7000,- s životností baterií cca dva roky. DĚKUJEME TI EU :x :x
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: cyklista 06 Ledna 2016, 08:45:07
Někde jsem zaslechl, že s ohledem na jiný druh sněhu na severu než ve zbytku Evropy se severské nokiany dělají z jiné směsi.
Jinak moje zkušenost je taková, že vynikající zimní pneumatiky od renomované značky jsou minimálně srovnatelné i v létě s levnými letními pneu, jak ve spotřebě, tak ve výdrži nebo jízdních vlastnostech.

Což je zvláštní, protože zimní pneumatika musí být měkká a ohebná, aby se segmenty vzorku otevřely a fungovaly jako malé drapáky (to je důvod omezení na 4 mm, kdy se už nemá co otevřít).
V létě by právě z tohoto důvodu měla být pneumatika méně stabilní a mít tedy delší brzdnou dráhu, někdy to ovšem koriguje právě ta měkká směs vyšší přilnavostí.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: fu 06 Ledna 2016, 08:54:16
Někde jsem zaslechl, že s ohledem na jiný druh sněhu na severu než ve zbytku Evropy se severské nokiany dělají z jiné směsi.
Jinak moje zkušenost je taková, že vynikající zimní pneumatiky od renomované značky jsou minimálně srovnatelné i v létě s levnými letními pneu, jak ve spotřebě, tak ve výdrži nebo jízdních vlastnostech.

Což je zvláštní, protože zimní pneumatika musí být měkká a ohebná, aby se segmenty vzorku otevřely a fungovaly jako malé drapáky (to je důvod omezení na 4 mm, kdy se už nemá co otevřít).
V létě by právě z tohoto důvodu měla být pneumatika méně stabilní a mít tedy delší brzdnou dráhu, někdy to ovšem koriguje právě ta měkká směs vyšší přilnavostí.

Prave ty nokiany s finska jsem ted koupil, drzi opravdu dobre a muj servisak rikal, ze je nesjel ani pres dalsi leto a zimu. Nevim jak klouzou v lete, ale jezdil jsem ted starsi zimni vzorek (jiny vrobce) a ani 15.000km rok skoro neubyly -ale v zime na vlhku doslova klouzaly.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: cyklista 06 Ledna 2016, 13:33:26
Starší vzorek - jak starý? Není třeba vyhazovat zimní pneu se slušným vzorkem po 4 letech, jak tvrdili výrobci, ovšem cca 10 let už je opravdu moc. Původně měkká pneumatika "vyschne" a zvlášť za nízkých teplot ztratí přilnavost. Jednou jsem zkusil dojet 12 let staré zimní micheliny v létě, spotřeba o 1/2 litru klesla, ale klouzalo to jak sviň (v létě!).
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: enzym 06 Ledna 2016, 13:52:20
Mám obdobnou zkušenost s dojížděním zimních gum (vzorek pod 4 mm, 3 roky starý Goodyear Ultragrip cosi) v letních teplotách. Klouzalo to jaxviňa - kupodivu zejména v zatáčkách, při brzdění tak znatelné nebylo. Nicméně jsem toho po pár stovkách kilometrů nechal a gumy se vzorkem  2,5 až 3 mm vyhodil.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: msk 06 Ledna 2016, 15:14:23
To mi pripomina ako som kedysi na starom Formane dojazdieval zimne Debica z Intersparu (600/ks). Bolo to sice hovno auto, ale nepozoroval som ani na letnom 45 st asfalte nejake naznaky skorsieho smyku a pod. Odjazdili nakoniec este dalsiu zimu, pretoze vyzerali byt uplne v pohode, dokonca som sa s nimi vyhrabaval z hlbokeho snehu. Vyhodil som ich spolu s Formanom, mali odjazdenych nejakych ~30.000 km.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: opas 06 Ledna 2016, 15:30:07
Záleží na autě. Na mojí nákupní tašce co váží 700kg i s plnou nádrží dojíždím kde co a vliv to moc nemá. Ovšem na skoro dvoutunovém autě mé ženy je nutné si dávat bacha a přezouvat včas a zimáky bych na tom v létě rozhodně nedojížděl.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: fu 06 Ledna 2016, 15:48:57
Starší vzorek - jak starý? Není třeba vyhazovat zimní pneu se slušným vzorkem po 4 letech, jak tvrdili výrobci, ovšem cca 10 let už je opravdu moc. Původně měkká pneumatika "vyschne" a zvlášť za nízkých teplot ztratí přilnavost. Jednou jsem zkusil dojet 12 let staré zimní micheliny v létě, spotřeba o 1/2 litru klesla, ale klouzalo to jak sviň (v létě!).

Nevim jak stary, koupil jsem to s autem,predpokladam do 3 let + 2 roky to mohlo nekde trcet ve skladu, na omak tvrda fakt nebyla, ale va vlku spise klouzala - byl to Kormoran.

Majitel jezdil dost a zbyly mi tam 5mm, ktere ani po 10Kkm jsem sjel asi o 1mm, bohuzel na jednom pneu 4mm a na zbylych 5mm(nechci se hadat s tupym PaCh).
Takze nove gumy a tyhle asi prodam na dojeti nekomu na vesnici.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: 2M 06 Ledna 2016, 17:36:43
U nás nic takového jako měkké směsi na osobákách na kamiony prostě není. Používají se tvrdší univerzály s hlubším dezénem, ale to tak dobře nefunguje.

Každý úředník přece ví že na vlastnostech pneumatik nezáleží.. ze zlé pneumatiky dělají hodnou písmenka M+S na boku (taky M.S, M/S, MS, ET, ML, MPT nebo POR).

Zima tady u nás v nížině je tři dny a na hory jedu jednou za rok, takže holt když napadne pojedu o 10 pomaleji a jsem v klidu. Větší rozdíl ty opradu dobrý zimní gumy neudělaj.

To by se spíš vyplatilo jezdit na letních a mít někoho ochotného na pár dní v roce půjčit auto.

A doufám že loňský rok si zastánci povinných zimních pneumatik od listopadu do března budou pamatovat.
Hlavně jak jsem 23. prosince byl venku bez bundy jen v košili protože bylo 16 stupňů.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Mike 06 Ledna 2016, 20:23:07
měl jsem Hakapelity taky
vydržely 9let, z toho od léta 2014 sloužily jako celoroční
když jsem je letos měnil za nové ( tentorkát Kumho, protože i nokian podlehl módě SUV vzorků ) tak je servisák s neskrývanou radostí vykopal z dílny na hromadu, se slovy, že kdyby věděl, co vydrží, tak mi je snad vůbec tenkrát neprodal  :D
auto za tu dobu najezdilo nějakejch 200tkm tedy jako i s létem
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 06 Ledna 2016, 20:30:59
Já budu zkoušet možná dojíždět na zadní nápravě, protože to auto ze 2/3+ jezdí a brzdí na přední, čili tam je skoro jedno co bude na zadku :D Ale bohdá kdy se k tomu dostanu, při tom co najezdím na zimákách (3-5k?) to sjedu taky za 10 let. Proto nechápu, jak můžou lidi kupovat nějakej no-name, většina vohnoutů stejně najezdí 00hovno a nějaký dobrý gumy z předchozí řady v doprodeji stojí o stovku víc než barumky, na který bych nehráb ani klackem.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: 2M 07 Ledna 2016, 14:08:49
Proto nechápu, jak můžou lidi kupovat nějakej no-name, většina vohnoutů stejně najezdí 00hovno a nějaký dobrý gumy z předchozí řady v doprodeji stojí o stovku víc než barumky, na který bych nehráb ani klackem.

Noname jsou levnější i než barumky. Tak rozdíl může být třebas 500.. a u pneumatik je všechno krát 4 tak to už jsou dva litry. A právě když v zimě moc nejezdí tak to berou jako argument pro to si dobrý gumy nekupovat.

A to do nich ještě výrobci pneu hustili že 5 let stará pneu se má vyhodit i když není sjetá. Naštěstí s tím přestali když se chytili do vlastní pasti a lidi pak nechtěli kupovat ze skladů pneu se starším datem výroby.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 08 Ledna 2016, 00:27:32
Jo, u novejch. Já koukal na všechno možný a nakonec sem si řek kašlu na to, rozdíl u 205/60 byl pár stovek, když sem vzal nějaký starší zásoby. Rychlostní index aspoň 210, že :D Vono totiž jo, ve srovnávači cen vypadávaj i srandy jako za 500, ale když se na to podíváš, tak tohle sou všechno nějaký chyby a ve skutečnosti to je něco úplně jinýho, kolikrát je to tam tak propašovaný, že to je úplně jinej výrobce, rozměr, všechno. Případně jim to tam visí jako nejnižší cena, ale když si to rozklikneš, nikdo to už za tu cenu nemá. Nebo to aspoň není skladem. Takže velká bouda a reálně byly předloni všechny od tisícovky, a to i no-name. I blbý barumky stály kolem 1500. To sem radši vzal pár let starý výherce většiny testů…

A vůbec, co sou dva litry? S jejich nájezdem jim to vydrží 5-10 let, dyť to je nic. Nezbude na bránika v plastu nebo co? Já radši budu žrát měsíc suchej chleba než se někde rozmáznout v domění, že by přece režim nedovolil prodávat šunt, kterej nedrží ani na suchu…
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: fu 08 Ledna 2016, 08:30:12
Jo, u novejch. Já koukal na všechno možný a nakonec sem si řek kašlu na to, rozdíl u 205/60 byl pár stovek, když sem vzal nějaký starší zásoby. Rychlostní index aspoň 210, že :D Vono totiž jo, ve srovnávači cen vypadávaj i srandy jako za 500, ale když se na to podíváš, tak tohle sou všechno nějaký chyby a ve skutečnosti to je něco úplně jinýho, kolikrát je to tam tak propašovaný, že to je úplně jinej výrobce, rozměr, všechno. Případně jim to tam visí jako nejnižší cena, ale když si to rozklikneš, nikdo to už za tu cenu nemá. Nebo to aspoň není skladem. Takže velká bouda a reálně byly předloni všechny od tisícovky, a to i no-name. I blbý barumky stály kolem 1500. To sem radši vzal pár let starý výherce většiny testů…

A vůbec, co sou dva litry? S jejich nájezdem jim to vydrží 5-10 let, dyť to je nic. Nezbude na bránika v plastu nebo co? Já radši budu žrát měsíc suchej chleba než se někde rozmáznout v domění, že by přece režim nedovolil prodávat šunt, kterej nedrží ani na suchu…

Ty nokiany jsem sehnal cca 1600,- , nevim jestli jsou lepsi ci horsi jak barum, protoze jsem na barumkach nikdy nejel. Ale proste drzi a v zime po polsku mam neco najezdeno. Led(taky prijde na to jaky) sem zatim nepotkal, ale tam pomuzou stejne jen hreby.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: cyklista 08 Ledna 2016, 08:41:25
Behemot:  ...Rychlostní index aspoň 210, že :D ...

Dovolím si upozornit na skutečnost, že čím vyšší rychlostní index, tím měkčí směs (adheze s rostoucí rychlostí klesá, přilnavost se tedy dohání takto), s ohledem na životnost to není třeba přehánět, zimní pneu dokonce mohou mít nižší rychlostní index než je max rychlost v techničáku, řidič pak musí mít ale na přístrojové desce upozornění v tomto smyslu.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 08 Ledna 2016, 09:43:52
Ty nokiany jsem sehnal cca 1600,- , nevim jestli jsou lepsi ci horsi jak barum, protoze jsem na barumkach nikdy nejel. Ale proste drzi a v zime po polsku mam neco najezdeno. Led(taky prijde na to jaky) sem zatim nepotkal, ale tam pomuzou stejne jen hreby.
Tomu sem se radši vyhnul. Podle diskusí je kvalita velice proměnlivá, a to od drží na všem po nedrží na ničem. Nevím jestli to je modelem, zemí původu nebo podle rozměrů, ale nehodlám to zkoušet experimentálně. Podobně na tom byl Nankang.

cyklista: ke 200 s tím jezdím (samozřejmě na suchu a za světla :D), cílem bylo pořídit gumu na danou rychlost, ne ušetřit pětikorunu. Loni jsem se s nima vydal ještě v březnu do Reichu, takže měly najeto možná k 5k a v podstatě krom kamínků byly jak nový. Ne, nebojím se, že by mi nevydržely aspoň pět let…a měkký jsou právě cílem, ne? Kór když jsou starší :D
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Mates 08 Ledna 2016, 10:28:29
Já teda měl Barumky poměrně často. Většinou zimní. A neměl jsme s nima jediněj problém. Teď mám také. Neměl jsme tma co obout, tak jsem vzal nové (jako nové .. nevím jak dlouho jim ležely ve skladu) a v současné pražské kalamitě, kdy každej jede jak s platem vajec a valníkem porcelánu, si nemůžu stěžovat. Je fakt, že mám dlouhý a poměrně těžký auto, který je celkem umění utrhnout a dostat do smyku .. ale jako i třeba vyhrabat se z těch rozježděných sr...sněhu nebyl problém.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: cyklista 08 Ledna 2016, 12:28:00
Kdo neví, kdy byly pneumatiky vyrobeny, zjistí z DOT kódu na jedné straně pneumatiky. Je to změť čísel a písmen, většinou tři čtyřpísmenné skupiny. Poslední čtyři jsou týden a rok výroby.
Takže údaj 359 je průser (vyrobeno 35. týden 1999), 0116 vynikající.
A pozor na výhodné slevy. Už jsem viděl pneumatiky skladované zřejmě přes léto někde nahoře v hale pod střechou, zdeformované tak, že nešly nasadit na disk.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: fu 08 Ledna 2016, 13:27:04
Tomu sem se radši vyhnul. Podle diskusí je kvalita velice proměnlivá, a to od drží na všem po nedrží na ničem. Nevím jestli to je modelem, zemí původu nebo podle rozměrů, ale nehodlám to zkoušet experimentálně. Podobně na tom byl Nankang.

Na to mam sveho servisaka, ktery vi, co a od koho kupuje a jeho rady funguji, kdyz nevi, tak to rekne. Kdyz vi poradi.
Asi to je tim ze to neni praha, ze se me nesnazi odrbat.

Aktualizace: tak ted ma otestovano i jizdu na ledu:
- pri sjezdu kopce s 0.3mm ledu a 20proc stoupanim jsem musel sahnout po rucni brzde(pro zastaveni), ale tam meli i chodci vyrazny problem - ABS je tady asi na skodu, nesbira kaminky, nicmene auto bylo celou dobu obladatelne a drzelo smer(coz se asi po ABS chce:) a nezrychlovalo.
- pri jizde dest/led a namraza jsem predjizdel (prevazne 120, 110, vyjimecne pod 90), rekl bych bezpecne vetsinu auto a na trase brno - OV nebyl sebemensi problem (ale jel jsem opatrne, bez nahlych zmen jizdy, klidne brzdeni s predstihem), v pulce cesty jsem zastavil - vylezl z auta  a malem jsem hodil drzkopad... na gumach pri bezne jizde neslo poznat, ze tam nejaky led je.

Jezdli jsem i na michelinach(10 let zpet) a musim rict, ze zatim asi nejlepsi gumy co jsem, kdy jel (pozor na zemi vyroby, jsou pry mezi tim vyrazne rozdily).
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: 2M 11 Ledna 2016, 11:33:48
A vůbec, co sou dva litry? S jejich nájezdem jim to vydrží 5-10 let, dyť to je nic. Nezbude na bránika v plastu nebo co? Já radši budu žrát měsíc suchej chleba než se někde rozmáznout v domění, že by přece režim nedovolil prodávat šunt, kterej nedrží ani na suchu…

Ale co jsou dva litry řekneme my.. znám spoustu lidí pro které dva litry je spousta peněz.

A taky to nejsou dva litry.. celé to vyjde třeba na 7 tisíc a spousta lidí si finance tak dopředu neplánuje a pak potřebují pneumatiky a těch 7 tisíc nemají.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 11 Ledna 2016, 12:03:46
To je ale jenom jejich problém, že nedokážou přemejšlet, pořídí si Sen českejch idiotů (případně sen social edition), přičemž je pak sežere provoz a opravy toho shnilýho dýzlovýho verglu, kterej byl za generálkou už když to koupili. A pak nejsou schopni vzít blbou šupleru nebo něco jinýho a změřit si, jak na tom jsou a kdy to budou potřebovat. Žijou ze dne na den? Jejich problém, mě ať do toho netahají! Pokud se chtěj zabít, ať se voběsí, nemusí jezdit se šrotem a zrakvit ještě někoho dalšího. Já sem mimochodem dle režimních tabulek taky nuzák, pohybující se sice nad životním minimem, ale hluboce pod minimální mzdou. A přesto chápu, co je nutný minimum aby to bylo bezpečný. Ačkoli je fakt, že zrovna to co sem koupil za pakatel, i kdybych s tím nedělal vůbec nic a jen to dojezdil do bodu, kdy by to už žralo stejně oleje jak benzínu, je ve velmi dobrým stavu a nemusel bych tam krom počítečních drobností (čep řízení a geometrie) dát vůbec nic. Ale u toho by vohnouti vřískali o spotřebě :D

Kdo vopravdu nutně musí jezdit, dá se sehnat spousta aut v celkem rozumným stavu s ohledem na stáří/nájezd (ze schadewerke to jsou jenom ty pověstný garážovky po důchodcích), za relativně malý peníze. Hlavně zahraniční menší jednoduchý auta s maloobjemovým atmosférickým motorem (kterej ale pořád může trochu jet, když to budou používat správně = točit do 3k při běžné jízdě a na 4-5k když je potřeba, aby to jelo). A to i spousta takovejch, který i s minimální údržbou budou schopný najezdit pár desítek tisíc kilometrů než něco klekne. Má to mj. malý kola, fakt to nepřijde tak draho. Ale chce to vopravdu jednou za tejden obětovat pár minut a zkontrolovat kapaliny, světla atd. a aspoň jednou za ten blbej rok to nechat zkouknout v serisu. A nepoužívat strachlajn a takový no-name věci. Né na to srát jak na placatej kámen a pak jen dvě sekundy vřískat až se někde něco posere a pojedou se zblízka seznámit se stromem, barákem, kamionem, než to udělá bum a vodvezou je v šusťáku…

Takoví lidi nejsou schopni kontrolovat ani jiný základní provozní parametry, byť se to učí dokonce i v blbé autoškole. A pak najednou nemaj na nic. Jestli to chtěj táhnout takhle, tak nech jezděj sockou, na silnici jsou takový lidi akorát nebezpeční. To má být nějaká omluva, že jsou tupí a nenapadne je jednou za půl roku zkontrolovat gumy při přezouvání a zamyslet se na tři sekundy kdy asi tak budou potřebovat nový? To snad nemyslíš vážně, ne? Takový ty typický případy hlavně ženskejch (ale nejen), který jezděj se spojkou (a jinejma dílama) dávno po smrti, kdy jim to dělá strašný skřeky že to je slyšet na 3 kilometry kolem, ale jim to vůbec nepřijde divný? Něco jako tyhlety http://dfens-cz.com/akce-3x-aneb-neserte-certy/
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: 2M 11 Ledna 2016, 13:16:25
Behemot:
A snahu jim poradit s výběrem auta zazdí argumentem: Hm nojo, ale když já bych radši Škodovku.

Jako já to chápu žejo.. ale těch lidí tu spousta prostě je.
Když se vrátím k tématu tak i proto si myslím že zákonem povinné zimní pneumatiky jsou zlo.
Protože tihle si pak koupí letní za 1000 kus a zimní za 1000 a jsou nebezpeční celoročně. Když někdo takový bydlí v nížině a koupil by si letní za 2000 a ty dva týdny v roce kdy je na silnici sníh jezdil vlakem tak to bude pro všechny lepší.

Jo a taky oni se nechtějí zabít.. na to sedí definice vědomé nedbalosti v zákoně.. "Pachatel sice škodu či trestný čin způsobit nechce, ví však, že jej způsobit může a bez přiměřených důvodů spoléhá na to, že se tak nestane."
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 11 Ledna 2016, 13:21:36
Takhle to ovšem nějakou dobu bylo, a idioti jezdili stále, proto bylo zavedeno povinné přezouvání, ne? Vono nejde jen o sníh, na náledí prokazatelně drží zimáky líp. Sice jen o kousek, ale pořád. A lokální mrazík může být kdekoli…to je ten problém.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: 2M 11 Ledna 2016, 15:13:18
Současný faktický stav je OK.. zimní jsou povinné když je na silnici sníh nebo led.
Ale novináři každý říjen začnou šílet že všichni musejí přezout a tak spousta lidí vůbec neví že ve skutečnosti nemusí.

A když někdo vyráží v neděli po obědě do Teska a je +5 a suchá silnice tak se dá odhadnout že na těch pár kilometrech náledí nebude.

A taky u nás bylo teď koncem prosince 16 nad nulou.. já měl letní a určitě byly lepší než zimní.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 11 Ledna 2016, 15:39:22
To právě není pravda, nevím, esli to byla novela, nebo to tam bylo víc, ale jak sem dával na začátku:
Citace
a) se na pozemní komunikaci nachází souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza, nebo

b) lze vzhledem k povětrnostním podmínkám předpokládat, že se na pozemní komunikaci během jízdy může vyskytovat souvislá vrstva sněhu, led nebo námraza

Tak když je +5 a člověk jede 10 km tam a zpátky, asi se to dá uhádat. Ale jet 50 km když je sice zrovna +3, ale na odpoledne hlášeno ochlazení na -2 a sníh, tak to už vidím trochu hůř.

A hlavně mluvím vo tom, že i když je náledí a sníh a ti lidi ví, že je náledí a sníh, tak tam stejně vjedou na letních. Takoví dementi jsou, není jich málo a na základě toho může režim utahovat. A v tomhle příapdě zrovna má tohle i trochu smysl. Samozřejmě lepší by bylo nechat to někdy od prvního prosince do posledního ledna, a ne takle skoro půl roku.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: 2M 11 Ledna 2016, 18:21:54
Že takoví dementi jsou se nemusíme dohadovat  :)

Chtěl jsem říct na druhou stranu že i rozumný člověk který přesto nemá zimní celou dobu od listopadu do března a nebo dokonce nemá zimní vůbec může být.

Když jsme u toho.. současná úprava je celkem rozumná, ale nesmyslná je snaha konkretizovat to zimní období. Fajn.. na sněhu a ledu musí řidič mít zimní.. dobře. A proč jen od listopadu do března?
Když zrovna nasněží už koncem října tak jsou letní v pořádku? A bohužel místo toho logického směru mějte zimní když je sníh se to tlačí tím byrokratickým mějte zimní od listopadu do března.. i když v tom období může být klidně 20 stupňů.

Ale jet 50 km když je sice zrovna +3, ale na odpoledne hlášeno ochlazení na -2 a sníh, tak to už vidím trochu hůř.

Když řidič policajtům řekne odkud a kam jede.

Ale s kontrolní kontrolou na zimní pneumatiky bych si nedělal starosti.. když je sucho a slunce tak zimní povinné nejsou a když sněží nebo je náledí tak jsou policajti zalezlí.

Tak zbývá jen ta značka zimní výbava.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Behemot 11 Ledna 2016, 18:27:36
Kontrolní kontroly na typ vzorku a hloubku dezénu mozkovým myšlením nejsou v daným období nijak výjimečný…
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Martin623 11 Ledna 2016, 22:12:41
To je ale jenom jejich problém, že nedokážou přemejšlet, pořídí si Sen českejch idiotů (případně sen social edition), přičemž je pak sežere provoz a opravy toho shnilýho dýzlovýho verglu, kterej byl za generálkou už když to koupili. A pak nejsou schopni vzít blbou šupleru nebo něco jinýho a změřit si, jak na tom jsou a kdy to budou potřebovat. Žijou ze dne na den? Jejich problém, mě ať do toho netahají! Pokud se chtěj zabít, ať se voběsí, nemusí jezdit se šrotem a zrakvit ještě někoho dalšího. Já sem mimochodem dle režimních tabulek taky nuzák, pohybující se sice nad životním minimem, ale hluboce pod minimální mzdou. A přesto chápu, co je nutný minimum aby to bylo bezpečný. Ačkoli je fakt, že zrovna to co sem koupil za pakatel, i kdybych s tím nedělal vůbec nic a jen to dojezdil do bodu, kdy by to už žralo stejně oleje jak benzínu, je ve velmi dobrým stavu a nemusel bych tam krom počítečních drobností (čep řízení a geometrie) dát vůbec nic. Ale u toho by vohnouti vřískali o spotřebě :D

Kdo vopravdu nutně musí jezdit, dá se sehnat spousta aut v celkem rozumným stavu s ohledem na stáří/nájezd (ze schadewerke to jsou jenom ty pověstný garážovky po důchodcích), za relativně malý peníze. Hlavně zahraniční menší jednoduchý auta s maloobjemovým atmosférickým motorem (kterej ale pořád může trochu jet, když to budou používat správně = točit do 3k při běžné jízdě a na 4-5k když je potřeba, aby to jelo). A to i spousta takovejch, který i s minimální údržbou budou schopný najezdit pár desítek tisíc kilometrů než něco klekne. Má to mj. malý kola, fakt to nepřijde tak draho. Ale chce to vopravdu jednou za tejden obětovat pár minut a zkontrolovat kapaliny, světla atd. a aspoň jednou za ten blbej rok to nechat zkouknout v serisu. A nepoužívat strachlajn a takový no-name věci. Né na to srát jak na placatej kámen a pak jen dvě sekundy vřískat až se někde něco posere a pojedou se zblízka seznámit se stromem, barákem, kamionem, než to udělá bum a vodvezou je v šusťáku

Takoví lidi nejsou schopni kontrolovat ani jiný základní provozní parametry, byť se to učí dokonce i v blbé autoškole. A pak najednou nemaj na nic. Jestli to chtěj táhnout takhle, tak nech jezděj sockou, na silnici jsou takový lidi akorát nebezpeční. To má být nějaká omluva, že jsou tupí a nenapadne je jednou za půl roku zkontrolovat gumy při přezouvání a zamyslet se na tři sekundy kdy asi tak budou potřebovat nový? To snad nemyslíš vážně, ne? Takový ty typický případy hlavně ženskejch (ale nejen), který jezděj se spojkou (a jinejma dílama) dávno po smrti, kdy jim to dělá strašný skřeky že to je slyšet na 3 kilometry kolem, ale jim to vůbec nepřijde divný? Něco jako tyhlety http://dfens-cz.com/akce-3x-aneb-neserte-certy/

Moje řeč. Také jsem byl nuzák, když jsem musel akutně řešit nové bydlení a prodat auto i veterána. Samozřejmě  veterána lituji, ale  bývalého vozu z Boleslavi, snu českých rodin  rozhodně ne. Bylo to můj životní obchod (respektivě minimální ztráta) a přehodnotil jsem životní priority a zároveň vyřešil bydlení. Samozřejmě jsem potřeboval zůstat mobilní, takže jsem se zároveň musel poohlédnout po nějakém přibližovadle rozumných rozměrů za cenu lidovou. Věděl jsem, že vozidlo musí být nenápadné, neznámé mimo zájem kupců. Prostě auto na, které se práší v rohu bazaru. A tak jsem koupil ve velkém pražském bazaru soubor náhradních dílů made in Japan dokonce s certifikátem od cebie. Uplynulo cca 5let a asi bych si mohl dnes už ten sen českých rodin dovolit, ale nějak nemám potřebu a ani po něm netoužím. Soubor náhradních dílů mě pátým rokem vozí do práce o víkendech za zábavou, asi by mě dovezl i s kupou konzerv do Chorvatska. Vozu je 17 let a jeho tržní cena je nyní  asi na polovině dvouhmoty na sen českých rodin.  Technickou kontrolou prochází zcela normálně.Spotřební díly od nippartu jsou za hubičku, vůz nemá žádná kurvítka a ročně mě spotřební díly stojí max. 2000. Nemusím se bát, že mě auto někdo ukradne.  Mohu si dovolit tři sady čtrnáctipalcových kol ( letní micheliny, podzimní nokiany W se 4mm vzorku, a na tvrdé zimní podmínky nokiany hakkapellity)
  Když spočítám najeté kilometry, co jsem doposud najezdil s japonským souborem dílů, tak lze předpokládat, že bych je najel i se snem českých rodin. Sen českých rodin by však byl již za zenitem a přišli by zřejmě nákladnější notoricky známé opravy, zatímco japonský soubor dílů výhledově žádné nepotřebuje.
   Takže, jsem vlastně stále nuzák, ale směju se tomu. Nedávno si kolega v práci postěžoval, že dal 18000 za repasované turbo a potřebuje koupit nový 17 zimáky a udělat výměnu oleje. Co myslíš mám koupit nexeny nebo nankangy? Kup si hakkapelitty,mám je a jsou fajn.Jakej dáváš olej? 10W-40 z Lidlu. Na kolik tě přišli rozvody? 1200 sada od Nippartu a litr za práci. Na kolik tě vyšel výfuk? Nevím, je tam původní. Kolik to ti žere? Nevím, je mi to jedno.
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Mike 11 Ledna 2016, 22:20:39
novináři s tím otravují, ale co jsem okoukal v servisu, tak firemní a lísingy tlačí pojišťovny
privát přezouval minulý týden, však měli chlapci druhou sezonu

ono je to otom, že všechno internet
já přijdu k servisákovi - jo znám ho 17let - řeknu mu co potřebuju a co si o tom myslí
on mi řekne, tohle jo, tohle ne, pak koukneme na nějakej net, aby jako byla představa o cenách a je hotovo
nazutí a vyvážení za slušnou cenu, velmi dobrá káva zdarma
lepší než čekat na pplku nebo poštu a pak s tím objíždět servisy
krom toho, když jdu do hospody na oběd, tak si taky nenosim v kapse kotletu, ať mi ji jenom ohřejou
Název: Re:C 15a Zimní výbava: základní varianta značky nově platí celoročně od 1.1.2016
Přispěvatel: Mates 12 Ledna 2016, 10:33:24
novináři s tím otravují, ale co jsem okoukal v servisu, tak firemní a lísingy tlačí pojišťovny
privát přezouval minulý týden, však měli chlapci druhou sezonu

ono je to otom, že všechno internet
já přijdu k servisákovi - jo znám ho 17let - řeknu mu co potřebuju a co si o tom myslí
on mi řekne, tohle jo, tohle ne, pak koukneme na nějakej net, aby jako byla představa o cenách a je hotovo
nazutí a vyvážení za slušnou cenu, velmi dobrá káva zdarma
lepší než čekat na pplku nebo poštu a pak s tím objíždět servisy
krom toho, když jdu do hospody na oběd, tak si taky nenosim v kapse kotletu, ať mi ji jenom ohřejou

No jo, ale pokud nemám známého servisáka, pak je to problém. Potýkám se s tímto posledních cca 10 let. Vlastně ještě déle. Už od doby co mám auto. Neměl jsem nikdy kamaráda automechanika. Pohybuji se v jiných oborech. Většinou si mechanik chtěl namastit kapsu. Respektive přístup měl k vozu velmi laxní. Momentálně mám několikátého technika a bojím se kdy dojde k výměně. To je pak těžké :)