30kmhcz

Social networking => Nedopravní tématika => Téma založeno: MS02 24 Listopadu 2015, 10:41:31

Název: Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: MS02 24 Listopadu 2015, 10:41:31
Zdravim!
  Mozna jste si vsimli dalsiho svinstva schvaleneho nasimi zakonodarci: novely zákona o spotřebních daních, pricemz hospodarsky vybor snemovny zmenil stavajici stav (i vladni navrh) zachovavajici moznost prodavat cast bioslozky zvlast na povinnost toto kazici se babisovo biosvinstvo pridavat do kazdeho litru.
 Na prvni pohled to znamena pouze to, ze jiz nepujde nikde natankovat  cistou naftu, ale bohuzel ma toto velmi negativni vliv i na velke mnozstvi agregatu v nemocnicich, datacentrech, sezoni (napr. zemedelskou) techniku, os automobilu a jinych. Ve stavajici legislativni uprave bylo mozne poridit cistou mineralni naftu s prakticky neomezenou skladovatelnosti, pricemz kdo se o problematiku zajimal, cilene tak cinil. Malokomu se chce menit palivo v nadrzi agregatu po nekolika tydnech at je to nemocnice, datacentrum nebo treba odlozeny kanystr.
 Bohuzel po dlouhodobem tankovani  dojde ke tvorbe usazenin, ktere jsou bislozkou nasledne rozpousteny a putuji dale palivovym vedenim ktere pak mohou poskodit, cimz dojde ke kolapsu provozovaneho zarizeni. Hospodarsky vybor snemovny svym pozmenovacim navrhem na pridavani bioslozky do kazdeho litru patrne hodla snizit spolehlivost jiz provozovane techniky a zvednout HDP o naklady na udrzbu agregatu (hlavne v nemocnicich bude velka zabava) o naklady na servis osobnich automobilu, moderni zemedelske techniky  a to nemluvim o reseni zasobovani a skladovani paliva treba pro jaderne elektrarny a jine kriticke provozy (ČEPS...). vice o binafte napr zde http://www.autorevue.cz/obsah-bioslozky-v-nafte-aco-z-nej-vyplyva-test-naft-2013/ch-49477
 Nanestesti tento legislativni darecek jiz stihl projit snemovnou i senatem http://www.senat.cz/xqw/xervlet/pssenat/historie?O=10&action=detail&value=3763 a zbyva podpis prezidenta. Nechcete se nekdo ujmout (mobilita2014, osbid,...?) kultivovanejsiho sepsani a zverejneni zdvorile zadosti o nepodepsani a vraceni novely do snemovny, kterou kdo bude chtit muze sam podepsat a odeslat do prislusne hradni instituce...? Cas se rychle krati a sance na upravu v PS nebo senatu byla promeskana.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 18 Prosince 2015, 02:35:42
Holt si budou větší provozy vozit naftu v cisterně ze zahraničí, a tenhle režim z toho dostane hovno.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: msk 18 Prosince 2015, 14:01:04
Dan za to, ze si cast naroda neuvedomele zvolila jedno pojebane slovenske stbacke hovado.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Mike 22 Prosince 2015, 00:19:50
dle všeho pry eurooil našel skulinu a i nadále u nich bude nafta bez bio
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: zdesu 25 Prosince 2015, 12:14:21
A prémiové benzíny asi taky skončí. Škoda, na vervu skůtřík pěkně jezdil.... :(
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: džeryna 25 Prosince 2015, 14:19:59
A prémiové benzíny asi taky skončí. Škoda, na vervu skůtřík pěkně jezdil.... :(

No to doufám, že ne... Existuje poměrně početná skupina lidí, jejichž auta mají 98+ oct předepsaný... Spíš bych očekával, že kvalita i prémiových benzínů půjde dolů a lidi budou využívat různé VIFy a octan boostery...
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: dj-bobr 25 Prosince 2015, 15:59:01
Ten VIF taky není žádnej zázrak, i když efekt má (mazivostní), rozhodně nezvyšuje antidetonační odolnost.. spíš by mě zajímalo, že do toho nevstoupí benzínkářské koncerny, kterým kšefty půjdou do háje. Před úpravama motoru jsem na Vervu 100 jezdil primárně proto, že neobsahovala biosložku a spotřeba klesla zhruba o 4% oproti BA95, neboť pro stechiometrickou směs stačilo o 4% míň paliva..
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: MS02 28 Prosince 2015, 14:59:17
Biolih ma vyssi oktanove cislo (pres 101), takze argument predepsano OC 98+ je lichy. U paliva E85  jde o urceni pomeru lihu k bezinu (85% lih  + 15% benzin). Uvidime co eurooil vymyslel. Treba prida jeden decilitr bioslozky do jedne cisterny  ;)
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 29 Prosince 2015, 09:11:39
Ten VIF taky není žádnej zázrak, i když efekt má (mazivostní), rozhodně nezvyšuje antidetonační odolnost.. spíš by mě zajímalo, že do toho nevstoupí benzínkářské koncerny, kterým kšefty půjdou do háje. Před úpravama motoru jsem na Vervu 100 jezdil primárně proto, že neobsahovala biosložku a spotřeba klesla zhruba o 4% oproti BA95, neboť pro stechiometrickou směs stačilo o 4% míň paliva..
Nj jenže rozdíl v cenně bývá většinou minimálně dvojnásobnej, takže je lepší si vézt o 10 % víc a dojedeš nakonec dál…jako kdyby to bylo naceněný rozumně, protože stejně do té nádrže na pumpě nalejou kanystr nějaké srajdy za pár korun, ale teď jak sem to někde viděl přes 32 korun když u TO stojí 26,5? Checht, to ať si nalejou někam.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Derek 29 Prosince 2015, 09:51:21
Sleduju teď kvalitu paliv podle svýho tankování a záznamů - chtě nechtě mi z toho vychází to, že když natankuju u Lukoilu-MOLu, tak mi jde spotřeba nepěkně nahoru. Teď zkouším třetí nádrž v řadě Vervy100 a ta naopak zatím vypadá slibně, ale trochu to asi ovlivňuje dost idealizovaný profil trasy nájezdu (díky svátkům hodně delších přesunů - hlavně dálnic, ale pro zábavu taky okresek).
S Lukoilí nádrží jsem jezdil v průměru za 11,5-12,5, tak teď s tou Vervou jezdím za 10-11.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 29 Prosince 2015, 10:04:21
Co jezdím bez DPH už to fakt moc neřeším, jestli 10 nebo 12…nakoupil jsem onehdá i větší kanystry, tak budu taky tankovat naráz 130+ litrů, tím se omezí počet ježdění na pumpu (další úspora nájezdu a času). Jezdí hodně svižně, tak hledím na fun factor a rychlost dojezdu :D Spíš jak se oteplí bude muset motor okamžitě ven a dodělat generálku. Inteligent před-předchozí majitel před tím udělal hlavu a dal novej řetěz, ale už neudělal kruhy (když ne rovnou celý písty). Za chvílu to bude žrát oleje tolik co benzínu…takže hned měnit kruhy a když to bude venku rovnou celý rozvody a pořádně. Vokolo už nikdo nemá volej, zrovna vobjednávám 10litrovej kanystr :D Snad mi tam zůstane aspoň 5 litrů abych tam měl co nalejt až se ten motor udělá :D
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Mates 29 Prosince 2015, 14:43:05
Jezdil jsem (asi nejčastěji) k LukOilu / MOLu. Aktuálně jezdím k Shellu, neb mám minimálně 1,5 Kč na litru slevu. Aktuálně tedy více - poslední cena byla 25,3 (na stojanu bývá většinou 29,90). Spotřeba je ale skoro stejná. Jezdím hlavně město .. a pohybuju se v toleranci 2 l / 100 km :)
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: dj-bobr 29 Prosince 2015, 15:18:26
Kde jsou ty časy, kdy jsem ladil mapu pro jízdu na čistý E85, protože E85 stál 23.50Kč/l a benzín okolo čtyřiceti.. teď už se vyplatí zase benzín. Tak si vlastně radši nestěžujme :D

Jinak jezdím v open-loop bez korekce podle lambda sondy a poměr vzduch:benzín vidím na palubce, takže benzín s pyjosložkou od benzínu bez ní poznám velmi jednoduše a ten rozdíl je fakt zhruba okolo 4%. Mimochodem, už někdo někdy vyčíslil, jak moc neekologické procesy se dějí při zpracovávání řepky na kvazinaftu a řepy na bioethanol?
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 29 Prosince 2015, 17:03:06
Jo, a když se započetla nafta do traktorů co to jezdí obdělávat, tak je to celý těžce energeticky ve ztrátě.

Ale paliva osmapadesáté generace budou úplně kůl, až je za 500 let vynaleznou, takže do té doby je úplně bezva to do auta lejt i když je dokázaný, že to je celý špatně. Pokrok musí bejt!
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Mike 31 Prosince 2015, 00:04:28
když jsme u těch spotřeb a kvalit
provozuji dvě nafty, každá s ročním nájezdem 20tkm
jedno turbopředkomůrka
druhý turbocommrail
obsah skoro stejnej
jedno 80kW, druhý 160

předkomůrce je skoro jedno, co se do ní naleje, přesto na Vervu dokáže žrát míň asi o 50-70hal
vyšší rozdíl ceny je tedy již nerentabilní
Maxxmotion od OMV nedocení vůbec, ale možná jsem ji za těch 10let provozu předal trochu své averze vůči rakušákům
ven se to auto nepodívá, takže zkušenost se syntetikou nemá

commrail
na obyč naftu bez přísad ( vif ) nejede, žere o litr a půl víc a je hlučný
Verva se projevuje především v chodu motoru, spotřeba spadne o půl litru
Maxxmotion jsem zkusil jen jednou a nepozoroval extra rozdíl - proti Vervě
nejvíc mu chutná ARAL ultimate diesel, na ten je tichý, živý a žere úplně nejmíň, o dalších 0,8litru
takže v číslech to znamená spotřebu od 7 do 9,6litru/100lm

jinak poslední asi 4roky  ;) jezdím na Eurooil + Vif diesel

drobná poznámka k tomu benzinovému vifu, nalil jsem to zkusmo do kanystru co z něj krmím motorovou pilu a ejhle, ona po druhé nádržce začla držet volnoběh, což předtím asi 5let nedělala
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 01 Ledna 2016, 14:16:41
Komůrkový jsou tím známý, tam lidi jezděj na transformátorovej olej :D Ale hulí to jak kolomotiva.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: ViktorN 01 Ledna 2016, 19:03:58
No, transformátorový olej by neměl rozhodně hulit. Mohlo by to znamenat, že auto není tak úplně v cajku…
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 01 Ledna 2016, 19:26:19
Tak vono asi není úplně v cajku tam lejt olej, že. Přece jenom to nemá úplně takový vlastnosti jako nafta a tak to nehoří na volnoběh tak dobře a nejspíš se něco málo hromadí ve válcích a výfukovým potrubí, proto při plným plynu při rozjezdu ze semaforu vzniká oblak. To mám teď podobně s benzínem, když olej protíká přes kruhy…
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: ViktorN 01 Ledna 2016, 20:01:38
No ale když porovnám jeho vlastnosti (viskozita, bod vzplanutí a pod.), tak je jasné, že ve srovnání s naftou bude mít poněkud menší cetanové číslo. Pokud ten olej už nebude moc starý, tak by prostě nějak výrazeněji kouřit neměl. Na druhou stranu bych ho jinak než v těžké nouzi asi rozhodně nepoužíval. :-)
To spíš LTO napůl s kerosinem — to by byla asi hodně jiná třída (kvalitativně a ve srovnání s naftou)…
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 01 Ledna 2016, 20:03:32
Jenže to není za 10 Kč/l :D
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: ViktorN 01 Ledna 2016, 20:08:44
Mňo, Kerosin je osvobozen od daní, což z něj dělá velice zajímavou komoditu, ale musíte mít blízko k nějakému letišti. Co se týče LTO, tak ten je též (nejen finančně) dostupný a ten se k tomu musí přidat proto, že kerosin sám o sobě má mizerné mazací vlastnosti (tudíž by mohl nastat problém s palivovým čerpadlem). No a transformátorový olej sám o sobě je drahý jak sfiňa. A deset let starý TO bych asi nelil ani do traktoru…
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 01 Ledna 2016, 20:34:52
Oficiálně drahej je…hádám se to nenakupuje v krámu, že ;-)
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: ViktorN 01 Ledna 2016, 21:02:28
Že by podojit nějakej trafák? ;D




To je o hubu. Způsobí to nejen požár, ale i výpadek proudu…
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 01 Ledna 2016, 21:16:27
Nevim kde to berou…jen si pamatuju že mi týpek říkal jak toho kupoval barely, ten čistší/líp přefiltrovanej si lil do Golfa, horší s nějakým bordelem prodal jinýmu do V3S.

Předpokládám, že jeden z cílů krádeží oleje z transformátorů je právě tenhleten do turbochrochtů. Každopádně slušnej člověk jezdí na benzín, když najede nad nějakých 30 (20 v přípaě nízkých instalačních nákladů), tak na plyn. Levná normální nafta se „nakupuje“ přes zemědělce, co ji mají dotovanou.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: kverulant 02 Ledna 2016, 01:19:53
Ideální je zkusit jezdit na transformátorový olej s obsahem PCB. To je na smrt v plynové komoře.
http://wiki.ekoporadna.cz/index.php?title=Co_je_to_PCB_a_%C4%8D%C3%ADm_je_nebezpe%C4%8Dn%C3%A9%3F
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 02 Ledna 2016, 01:25:15
To už bude všude nahrazeno, von má nějakou životnost a musí se měnit. Možná je něco jako izolace přímo v transformátoru, ale to bude relativně stabilní, plus se postupně mění taky…možná už dávno všude jsou, s ohledem na přechod na 230 V.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: ViktorN 02 Ledna 2016, 11:23:40
…Každopádně slušnej člověk jezdí na benzín…

Hele, do takových keců se nenechám zatáhnout. Prostě je několik druhů paliv a někdo dává přednost jednomu druhu, jiný zase jinému druhu. A je na svobodě každého, pro co se (a z jakých důvodů) pro to své palivo rozhodne.

Nicméně fakt je ten, že zrovna u dieslu se dá státní zlodějna nejjednodušším způsobem vyfakovat. A i tohle může být pro někoho více než dostatečným argumentem…  ;)
A tak se můžeme na silnicích těšit na nejrůznější vůně po hranolkách a pod.  ???  Já osobně bych preferoval ten kerosin s LTO, protože to je kombinace ještě nízké ceny s velmi vysokou kvalitou paliva… U benzinu se mnohem hůř vymýšlí co tam nalít, aby to jelo, nesmrdělo a nestálo majlant.
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: Behemot 02 Ledna 2016, 12:00:34
Jo, svoboda všem očerňovat baráky a zamořovat plíce prachem a sloučeninama síry či dusíku! Tak určitě šéfe.

Pro vaše teoretický úspory pár halířů na kilometr, vykoupený větší cenou auta a většíma nákladama na servis, tak určitě. Přičemž jak bylo řečeno, možnosti jak jezdit opravdu levně existují - plyn, dneska taky hromada turbobenzínů, který v režimu dědek čepičář taky berou pár litrů. Ve Státech i Asii jezdí dýzlů minimum, protože mají nějakou morálku, jenom žgrdovská Evropa je úplnej unikát, kde těch smradlavejch popelnic jezdí absolutně abnormální množství. Smysl to má do náklaďáku, traktoru, dodávky a případně dálničních aut, kde se najezdí mnoho desítek tisíc kilometrů ve stále stejné zátěži (poblíž ideální účinnosti motoru). U nás si to každej vohnout pořídí na ježdění po městě a okolí…

Rostlinnej olej aspoň neprodukuje sloučeniny síry a další takovej odpad. Je ale tak drahej, že to je o ničem (pokud někdo nemá source z nějaké hospody a k tomu hodně dobrou filtraci). Ovšem plyn ještě navíc s odpočtem DPH režimu nedává skoro nic, zatímco navrtávače transformátorů (případně jiný zlodějny) platíme všichni. LTO už dávno nejsou co to bejvalo a kerosin taky není tak lehký sehnat (ve srovnání s přijetím k nádrži s LPG).
Název: Re:Sněmovna schválila podporu biopaliv
Přispěvatel: MS02 02 Ledna 2016, 15:27:04
No, ono pozor na ten prach a haneni ropaku, protoze i nad benzinem se stahujji (eko)mracna. Sice to pisi na "BabisLzeiDnes" http://auto.idnes.cz/filtr-pevnych-castic-benzinovy-motor-d8n-/automoto.aspx?c=A131201_220142_automoto_fdv ale obecne se o problemu turbobenzinu zacina hovorit stale vice. Holt asi brzy zaprahnem voly...  jinak tady se ohledne primovstriku a biopalivech pise taky. http://www.autoforum.cz/zajimavosti/primovstrikove-benzinove-motory-produkuji-pevne-castice-stejne-jako-diesely/
Uz i v EU zacali chapat co je to za svinstvo, ale my holt mame Babise  >:(